Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 jarrut täristää taas?! | KORJAAMO KEIKKA TEHTY

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Originally posted by Alfredson View Post
    Olisi maksanut osat 90e enemmän ja on huomattavasti työläämpi sisäpää vaihtaa. Lisäksi kun se oli täydellisen ehjä. Vituttaa jo vähän kun ulommat piti vaihtaa ihan turhaan.
    Merteilissä 26€/kpl lemföder tai saksasta tuli 100 pari täydellistä.
    Kaikkien tukivarsien ja raidetankojen vaihtoon meni jotain 2-3 Tuntia korjaamolla joten tuskin ne kovin työläät on?
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Alfredson
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2007
      • 463
      • Uusimaa

      Originally posted by _nixu_ View Post
      Merteilissä 26€/kpl lemföder tai saksasta tuli 100 pari täydellistä.
      Kaikkien tukivarsien ja raidetankojen vaihtoon meni jotain 2-3 Tuntia korjaamolla joten tuskin ne kovin työläät on?
      No tässä katastrofissa on. väitätkö tosissasi että täysin ehjältä näyttävä sisäpää saa autonetupään tärisemään, tai oikeastaan tutisemaan niin että koko etupää leviää alta?

      Enää tarvitsee siis sokkona vaihtaa ehjäksi todettuja osia:

      Koiranluut
      raidetangonsisäpäät
      pyörännavat
      iskarit
      Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        No sitä en tiedä voiko tärinät aiheutua pelkästään sisäpäistä?
        Mutta tuohon meidän vaihdettiin kaikki hilut kerralla ja tärinät loppui.
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by _nixu_ View Post
          No sitä en tiedä voiko tärinät aiheutua pelkästään sisäpäistä?
          Mutta tuohon meidän vaihdettiin kaikki hilut kerralla ja tärinät loppui.
          Samoin, tärinät katosi lopullisesti kun raidetangot vaihdetttiin.

          Eikö tässäkin olisi ollut helppoa sijoitta se 90€ samalla kun auto oli jo pajalla?

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            Originally posted by Alfredson View Post
            Olisi maksanut osat 90e enemmän ja on huomattavasti työläämpi sisäpää vaihtaa. Lisäksi kun se oli täydellisen ehjä. Vituttaa jo vähän kun ulommat piti vaihtaa ihan turhaan.
            Miten niin työläämpi? Saman verran joutuu avaamaan kuin jos vaihtaa pelkän ulkopään. Näin ainakin e46:ssa enkä usko tuon e39:n niin paljon eroavan raidetangoiltaan, että se jotenkin hankaloittaisi tuota hommaa e46:een verrattuna.
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              Originally posted by Alfredson View Post
              No tässä katastrofissa on. väitätkö tosissasi että täysin ehjältä näyttävä sisäpää saa autonetupään tärisemään, tai oikeastaan tutisemaan niin että koko etupää leviää alta?

              Enää tarvitsee siis sokkona vaihtaa ehjäksi todettuja osia:

              Koiranluut
              raidetangonsisäpäät
              pyörännavat
              iskarit

              miten todettu iskarit ehjiksi? noi tutinat johtuu lähes varmasti joko jostain isommista tukivarsista tai iskareista... kai ne vaihtamattomat nivelet on kuitenkin tutkittu, ettei ole ihan täysin väljiä?
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Alfredson
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2007
                • 463
                • Uusimaa

                Originally posted by bemu2000 View Post
                miten todettu iskarit ehjiksi? noi tutinat johtuu lähes varmasti joko jostain isommista tukivarsista tai iskareista... kai ne vaihtamattomat nivelet on kuitenkin tutkittu, ettei ole ihan täysin väljiä?
                Kuten tossa sanottu että yks iskari on kyllä nyt paskana, juuri todettua. Eilen. Mutta sitten täällä sanotaan että iskarit ei oo pahemmin tärinöitä aiheuttanut. Ilman muuta noi vaihtoon menee jos pidän autoa yhtään pidempään. Entiedä vaan mitä tekisi. Taidan nyt uusia ensin iskarit ja katsoa mitä sitten tapahtuu....

                Kyttäsin tossa jo muita autoja, jopa 3 sarjaakin ja jopa mazda 6:sta mutta ei helvetti, sydän pumputtaa vain 5 sarjan bemarille tai 2005-> audi a4:lle niin ... rakkauttahan se vain vaatii ja rahaa

                Vaihdetaan iskarit. Navoista saa ottaa lisää kantaa.
                Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  Originally posted by Alfredson View Post
                  Kuten tossa sanottu että yks iskari on kyllä nyt paskana, juuri todettua. Eilen. Mutta sitten täällä sanotaan että iskarit ei oo pahemmin tärinöitä aiheuttanut. Ilman muuta noi vaihtoon menee jos pidän autoa yhtään pidempään. Entiedä vaan mitä tekisi. Taidan nyt uusia ensin iskarit ja katsoa mitä sitten tapahtuu....

                  Kyttäsin tossa jo muita autoja, jopa 3 sarjaakin ja jopa mazda 6:sta mutta ei helvetti, sydän pumputtaa vain 5 sarjan bemarille tai 2005-> audi a4:lle niin ... rakkauttahan se vain vaatii ja rahaa

                  Vaihdetaan iskarit. Navoista saa ottaa lisää kantaa.
                  no kokeile nyt ne raidetangon sisäpäät ekana, ettei ihan paskana ole, jos niitä ei kerta ole tutkittu edes?
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Alfredson
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2007
                    • 463
                    • Uusimaa

                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    no kokeile nyt ne raidetangon sisäpäät ekana, ettei ihan paskana ole, jos niitä ei kerta ole tutkittu edes?
                    Siis juuri vaihdettu raidetangon ulommat päät ja tutkittu sisäpäät ja ne oli ihan ehjät. Ja en tod ala niitä enää vaihtamaan enkä todella usko että vika on missään tuennassa. Iskarissa tai sitten navassa tai jotain.
                    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      Navat edelleenkin vaihtoon, ei ole paha operaatio, helposti tekee sen itse.
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • Alfredson
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2007
                        • 463
                        • Uusimaa

                        Originally posted by Dani View Post
                        Navat edelleenkin vaihtoon, ei ole paha operaatio, helposti tekee sen itse.
                        Kai sekin täytyy sitten vielä. Mutta katson nyt noi iskarit ensin. Onko ne navat kierouttaneet levyjä sitten sulla? vai onko vanhat levyt vielä käyneet?
                        Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          Pistin suosiolla uudet levyt+palat, en jaksanut alkaa säätämään sen kummemmin, samaan syssyyn sitten uusin jarrusatuloiden tiivisteet ja rasvasin kaikki nippelit uuten uskoon.
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • Alfredson
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2007
                            • 463
                            • Uusimaa

                            Originally posted by Dani View Post
                            Pistin suosiolla uudet levyt+palat, en jaksanut alkaa säätämään sen kummemmin, samaan syssyyn sitten uusin jarrusatuloiden tiivisteet ja rasvasin kaikki nippelit uuten uskoon.
                            Joo, no mulla on parhaimmillaan ududet levyt pitäneet tärinät poissa kuukausia että en saa vainoharhoja pois ennenkuin vanhoilla levyillä katoaa tärinät.
                            Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                            Comment

                            • Alfredson
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2007
                              • 463
                              • Uusimaa

                              LAITETAAS TÄHÄN NYT UUS POSTAUS ihan ettei mee kaikilta kahdelta kiinnostuneelta ohi.

                              eli updatea. Selasin vähän jenkkifoorumeja ja sieltä löysin tälläisen urlin: http://www.zeckhausen.com/bedding_in_brakes.htm

                              Aamupäivällä ennen töihin lähtöä tein tuon, mutta olosuhteiden ja liikenteen pakosta hieman alimitoitettuna, niin hupsheikkaa, normijarutuksissa 100% tärinätön, kovemmissa ja pidemmissä jarrutuksissa 85% jarrutärinöistä kadonnut! kuitenkin AIVAN selvä muutos.

                              Nyt sitten takaisin tullessa tein sen kutakuinkin kuten tuossa sanotaan niin normijarrutuksissa 100% tärinätön, worstcase jarrutuksessa (100kmh:stä normaalia kovempi jarrutus) niin ongelma-alueella (60-70kmh) _LIEVÄÄ_ tutinaa, noin 95% tärinöistä hävinnyt.

                              En nyt ota kantaa että kauanko nuo tutinat PYSYY poissa, mutta jotain valoa näköpiirissä. Pessimistinä uskon että ne tulee takaisin ainakin osittain. Tutkitaan. Lähinnä nyt pelkään että tuo teki vain jonkun hetkellisen "lasittuneen" tms pinnan levyihin, sitte hetken päästä se tartuntapinta taas muuttuu ja tärinät alkaa. Mutta katsotaan. Ehkä pitää tehdä vielä kolmas tuollainen käsittely huomenna. =)

                              Ja tiedoksi että olen aikasemminkin yrittänyt antaa jarruille selkäsaunaa, mutta en tuolla tavalla, olen ehkä jarruttanut liian agressiivisesti tai jotain, ja varmaan sielä etupäässäkin väljää oli, kun kertaakaan en niitä noin hyviksi ole saanut. Kerran sain myös jonkunnäköisen parannuksen, mutta sen jälkeen en mitään parannusta. Paitsi nyt.

                              EDIT: lisätääs tähän vielä että tähän asti useammin kuin joka toisessa jarrutuksessa ainakin hiljaisissa vauhdeissa on jarrut kitiseen tai vinkuneet ainakin jonkun verran. Ton käsittelyn jälkeen ei oo vinkunut vähääkään. Ehkä nyt aikaista tehdä lopullista tuomiota tästäKÄÄN asiasta. Ja korostan että jos joku tota aikoo itse testata niin lukee ton jutun kunnolla, esim mitä noista nopeuksista sanotaan!
                              Last edited by Alfredson; 19-12-2008, 01:22.
                              Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                              Comment

                              • Alfredson
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2007
                                • 463
                                • Uusimaa

                                Alkaneet taas, niinkuin arvasin, vähän tulemaan tärinät takaisin. Samalla jarrut alkaneet tuntumaan töksähteleviltä ja kitinät tulleet takaisin. Ei tässä perstuntumalla voi olla vika missään muualla kuin joko levyissä paloissa tai pyörän navoissa. Jos navoissa nyt voi olla mitään kun kuitenkin taas annoin selkäsaunaa jarruille ja toimivat taas täydellisesti...
                                Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎