Originally posted by teropa
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Aika velmui ootte kyl : P.
Nyt tarttis saada tietää mitä teiän E39:t näyttää Inpalla piuhan päässä ja moottorin air intake temp
Livedataa siis. Kylmänä ja lämpimänä olisi hyvä tietää.
eikös tuon pitäisi olla tyyliä se lämpötila mikä on pihalla?
Ja milläs antureilla noi autot oikein kahtoo sen että pitäs ryypyttää kun on kylmä?
Comment
-
Jos auton starttaa kylmiltään niin pitäisi olla aikalailla sama kuin ulkolämpö. Koneen lämmetessä hiukan nousee koska imuilma lämpenee matkalla konehuoneessa.Originally posted by kaikkone View PostAika velmui ootte kyl : P.
Nyt tarttis saada tietää mitä teiän E39:t näyttää Inpalla piuhan päässä ja moottorin air intake temp
Livedataa siis. Kylmänä ja lämpimänä olisi hyvä tietää.
eikös tuon pitäisi olla tyyliä se lämpötila mikä on pihalla?
Ja milläs antureilla noi autot oikein kahtoo sen että pitäs ryypyttää kun on kylmä?
Jos auton sammuttaa kuumana ja antaa hetken seistä voi imuilman lämpölukema nousta helposti 20astettakin, riippuen hieman moottorista että missä anturi on.
Monessa anturi on ilmamassamittariin integroituna.
Imuilman lämpötila vaikuttaa lähinnä seoksen laskentaan. Sitten taas koneen jäähdytysnesteen lämpötilan perusteella säädetään kylmärikastukset mikäli on tarvetta.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Nii-i, mitens decodeeri toteutetaan säätövastuksella?Originally posted by teropa View PostIhanko tosi, että lukijan säätövastuksen säätö saa tuon lukemaan ämppäreitä? Eikö tuo nyt tarvisi jonkinlaista softatukea myös?
TeroVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Ei varmaan mikään vaikea homma kunhan oikea hemmo palkataan tehtävään.Originally posted by Dunky View PostNii-i, mitens decodeeri toteutetaan säätövastuksella?
Comment
-
Jees, ihmettelinkin tuossa ykspäivä kun tutkailin inpalla autoa ni parkissa pidemmän aikaa istuskellen tyhjäkäynnil näytti kokoajan n 20-23 lämpötilaa air intake. Jäähdytysnesteelle näytti 96.Originally posted by Supa View PostJos auton starttaa kylmiltään niin pitäisi olla aikalailla sama kuin ulkolämpö. Koneen lämmetessä hiukan nousee koska imuilma lämpenee matkalla konehuoneessa.
Jos auton sammuttaa kuumana ja antaa hetken seistä voi imuilman lämpölukema nousta helposti 20astettakin, riippuen hieman moottorista että missä anturi on.
Monessa anturi on ilmamassamittariin integroituna.
Imuilman lämpötila vaikuttaa lähinnä seoksen laskentaan. Sitten taas koneen jäähdytysnesteen lämpötilan perusteella säädetään kylmärikastukset mikäli on tarvetta.
Kylmäkäynnistys vaan meinaa olla aika kankee tuolla autol : /, jos on ollu yön parkis ja -8 esm ni saa sahata jonku 6 sekuntia ainaski, sittenki jos päästää startin pois ni ei taho jäädä päälle. Vasta toisella yrittämällä.
Lämpimänäkin jos antaa auton seisoa vaikka minuutin ni starttaus kestää pidempää kuin toisilla samanlaisilla autoilla : I.
Enkai nyt ala olemaa jo vainoharhanen : P,
Comment
-
Eikös toi käynnistymisen pitempään kestäminen viittaa nokan tai kammen asentotunnistimeen..?
Ei välttämättä anna vikakoodia vaikka olisikin vähän viallinen :thinkE30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
Originally posted by peltone View PostEikös toi käynnistymisen pitempään kestäminen viittaa nokan tai kammen asentotunnistimeen..?
Ei välttämättä anna vikakoodia vaikka olisikin vähän viallinen :think
Itteasias se asentotunnistin kyl vinkuu jotai koodia : P, samaten vinkuu välillä airflow meteristä. Kerran aikasemmin tuli myös waterpumpusta mut seki on harvinainen. Näitä erroreita ei siis ollu kun ekan kerran lueskelin ite autosta, tullu vast sen jälkeen, sitäkin ennen ihmettelin tuota käynnistyksen pituutta.
täshä:
================================================== ===========
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 03/13/10 17:49:13
ECU: MS410DS3
JobStatus: OKAY
Variant: MS410DS3
-------------------------------------------------------------
RESULT: 2 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
83 engine speed/crankshaft position sensor
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Engine speed 800.00 rpm
engine state 4.00 1
Engine temperature 50.62 degrees C
Battery Voltage 14.08 Volt
interrupt
emission related malfunction
defect code stored after filtering
Error present
Static error
-------------------------------------------------------------
8 air mass flow meter
Error frequency : 2
Logistic counter: 31
Engine speed 320.00 rpm
Throttle-valve angle 0.00 throttle degrees
Idle adjuster 28.90 %
voltage of the air mass flow meter 0.10 Volt
Short circuit to ground
emission related malfunction
defect code stored after filtering
Error not present
Sporadic error
================================================== ===========
NIIJA
Date: 03/13/10 17:48:21
ECU: LCM_II
JobStatus: OKAY
Variant: LCM_II
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
40 thermal sensor for oillevel defect
Error frequency : 2
Error present
================================================== ===========
Tommmottinen on pysyny nyt kokoajan.
Comment
-
mitää veikkauksia onko tuossa wepastossa omaa vesipumppua?, IHmettelen kun vaan wepaston olles päällä sisälle pukkaa lämmintä :P, et oisko auton oma pumppu sanonu ittesä jo irti, tai sen ikävimmän mukaan mitä lueskelin että joltai ois siivekkeet hajonnu O.o,Originally posted by peltone View PostNoni, eli se motonetin asentoanturi oli paska. Ei olis köyhän kannattanu ostaa halpaa..
Eli sillä lähtisin liikkeelle
Eli jos samal sit ostas vesipumpun, termarin, anturin, ni ainaski ois uutta matskua, vaikka termarinhan just vaihdoit. Mut mitä lukenu ni se on saattanu hajota tyyliä 500km jälkeen :P
Comment
-
lämpömittari/anturi
Miten toimii,e39 ´97 535, jäähdytinnesteen lämpö-anturi?
Tekee varsinkin pakkasilla että nousee normaalisti siihen ensimmäiseen viivaa sinisen jälkeen sitte saattaa paukahtaan tappiin tippuakseen 10-40 sekunnin päästä rauhallisesti takaisin siihen viivan tuntumaan. tekee kerran tai kaksi ja asettuu normaalisti keskelle.
Eli oisko anturissa vikaa vai meneekö oikeasti kuumaksi esim vesi ei kiertäisi jostain syystä??
kysyy epätietoinenE39 535iA ´97 "PanzerWagen"
Volvo V70 D5 -05 "miten mä tähän sotkeuduin??"-malli
ex- E36 328i ´91 Touring
ex- E34 535i ´90 "Kehäraakki",
ex- E39 535iA ´98
ex- E32 735i ´89
Mitäpä tässä, eipä tässä mittään, hyviä hommia...
->Työ on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä<-
"Vahingonilo on paras ilo, ei tippaakaan kateutta"
Comment
-
Siis on oma pumppu webastolla. Aika ihme että hajonnu.. Saksalainen metallisiipinen pumppu minkä vaihoin vähä aika sit..Originally posted by kaikkone View Postmitää veikkauksia onko tuossa wepastossa omaa vesipumppua?, IHmettelen kun vaan wepaston olles päällä sisälle pukkaa lämmintä :P, et oisko auton oma pumppu sanonu ittesä jo irti, tai sen ikävimmän mukaan mitä lueskelin että joltai ois siivekkeet hajonnu O.o,
Eli jos samal sit ostas vesipumpun, termarin, anturin, ni ainaski ois uutta matskua, vaikka termarinhan just vaihdoit. Mut mitä lukenu ni se on saattanu hajota tyyliä 500km jälkeen :P
E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
Näin siis oletan et jos se ois se mikä kiukuttelee, yhen kerran ainaski on tullu erroria inpalla ku lueskelin. : P, Tietty voiha se olla toi siili mikä ois. ois kiva tietää miten noita vois testaa toimiiko.Originally posted by peltone View PostSiis on oma pumppu webastolla. Aika ihme että hajonnu.. Saksalainen metallisiipinen pumppu minkä vaihoin vähä aika sit..
Noh jos sitä lähtis kahtelee liikkeiden hintoi
Comment
-
Muistaakseni kun kyselin sitä erroria täällä niin se viittaa siis vesiventtiilien yhteydessä olevaan pumppuun.Originally posted by kaikkone View PostNäin siis oletan et jos se ois se mikä kiukuttelee, yhen kerran ainaski on tullu erroria inpalla ku lueskelin. : P, Tietty voiha se olla toi siili mikä ois. ois kiva tietää miten noita vois testaa toimiiko.
Noh jos sitä lähtis kahtelee liikkeiden hintoi
Ei itse koneessa olevaan vesipumppuun, sehän on vaan tyhmä ropelli, ei siellä ole tekniikkaa :thinkE30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
kaikkone:
Termari ei ole sökö jos lämmöt nousee tonne. Sen sijaan visko sieltä luultavasti on sökö joka aiheuttaa lämpöjen nousua paikallaan. Oliko vaihdettu vesipumppu prässätyillä peltisiivillä, vai orkkistyylisellä valusiipipyörällä? (peltone tietää varmaan?)
Webastolla on oma pumppu, ja jos sen kanssa lämmintä riittää on vikana kiertovesipumppu. Varsinainen vesipumppu ei koodia anna koskaan, eikä sitä lämmintä oikein pikkukierroksilla riitä ilman tuota kiertovesipumppua.
Jos kampuran tunnistin on mallia motonet, ei kannata edes miettiä muita vikoja ennen sen vaihtoa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
Comment