Originally posted by rizzo
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mulla oli joskus se lukon kielen palauttava jousi poikki. Voisikohan tässä olla sama tilanne? En muista enää täysin tarkkaan miten se vika silloin ilmeni, mutta täällä on keskustelua siitä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=38417Last edited by Petri.Kekkonen; 11-08-2010, 08:36.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
Hyvin paljon mahdollista, kun se moottori kumminkin avaa sen ja "yrittää" loksahtaa takaisin mutta se nytkähtää vain hieman :think Osaatko äkkiseltään sanoa missä tämä jousi sijaitsee ja miten siihen pääsee käsiksi?Originally posted by Petri.Kekkonen View PostMulla oli joskus se lukon kielen palauttava jousi poikki. Voisikohan tässä olla sama tilanne? En muista enää täysin tarkkaan miten se vika silloin ilmeni, mutta täällä on keskustelua siitä.
EDIT: Kysytäänpä vielä samalla vastausta tähän jos jollain olisi uutta tietoa. En ole saanut aikaan poltettua uutta ohjelmistoa, mutta tulipa mieleeni että onko navin takana/sisällä/jossain jotain fyysista nappulaa mistä tuota herkkyyttä voi säätää, kun ihan kuin olisin joskus lukenut sellaisesta?Last edited by rizzo; 11-08-2010, 08:36.
Comment
-
Siellä lukossa se jousi oli ihan näkyvällä paikalla. Ilmeisesti se piti ottaa kuitenkin irti että siihen pääsee käsiksi. Ei ollut paha homma todellakaan.Originally posted by rizzo View PostOsaatko äkkiseltään sanoa missä tämä jousi sijaitsee ja miten siihen pääsee käsiksi?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Tietävämmiltä kavereilta kaivattaisiin apua. Auto -99 523i. Eli ongelmana on ABS/ASC-valon palaminen. Itse epäilin ABS-boksia, mutta viime viikolla käytiin vikakoodinluvussa ja näytti oikean takapyörän ABS-anturia. Huollon kaveri sanoi, että vaikka näyttää anturia viaksi, vika saattaa silti olla boksissa. Käski mitata ohmimäärät kummaltakin puolelta, ja mikäli arvoissa on rajusti heittoa, voidaan kuulemma olettaa toisen (oikean puolen) olevan rikkinäinen. Eilen mittailin nuo lukemat, ja oikealla puolella näytti olevan 10-11 luokkaa, kun taas vasemmalla yli 20. Mittauksen tarkkuudesta en tiedä yhtään, tuntui että välillä lukemat olivat jotain aivan muuta. Missä arvoissa näiden pitäisi siis olla? Huvikseen ei kuitenkaan tuota anturia huvittaisi ostaa, kun pitkälti yli satasen hintainen palikka sekin, ainakin Kaaren tiskiltä haettuna.Last edited by JCi; 12-08-2010, 17:27.
Comment
-
Vika löytyi. Menin "kunnon" kumikorjaamolle jossa oli hyvät laitteet. Siellä todettiin, että kumissa (Hankook Ventus V12) oli säteis e-li pystyheittoa n. 2mm toisessa eturenkaassa ja toisessa oli vain 0,3 joka ei meinannut kuulemma mitään. Kumia käännettiin vanteella puoli kierrosta ja niin hävis tärinä. Vihdoin. Alkoi syömään jo miestä.Originally posted by Heguli 31 View PostPallonivelien välyksistä,reaktiotankojen puslista ym.ym...
Oletko jo lukenut:http://www.btcf.fi/forum/showthread....4n+t%E4rin%E4t
Ja uutta kysymystä; Huomasin vanteita vaihtaessa, että kuskinpuolimmaisesta iskarista oli vuotanu vähän öljyä, eli ei taija mennä leimasta silloin läpi(?)
Autossa on tehtaan urheilualusta eli luultavasti M-sport alusta. Iskarit on alkup. Autolla ajettu 185tkm.
Minkälaiset kannattaa hommata ja saako netistä "havalla"? Alkup. on ilmeisesti Sachs? Paikallisesta ainoasta varaosaliikkestä kysäisin ja kahdelle (2) etuiskarille tuli hintaa 400€ (Sachs) ja kahdelle (2) Monroen iskarille hintaa 300€. Onkohan nuilla suurta eroa? Ainakin Sachissa tais olla 2V takuu.-BMW F10 530D M-sport
Comment
-
Motonetistä Sachs Advantage 149,90€/kpl. Pitää erikseen pyytää Sachsit, muuten voi saada Monroet tai kiinalaiset ZX:t.Originally posted by Luoti View PostMinkälaiset kannattaa hommata ja saako netistä "havalla"? Alkup. on ilmeisesti Sachs? Paikallisesta ainoasta varaosaliikkestä kysäisin ja kahdelle (2) etuiskarille tuli hintaa 400€ (Sachs) ja kahdelle (2) Monroen iskarille hintaa 300€. Onkohan nuilla suurta eroa? Ainakin Sachissa tais olla 2V takuu.
Comment
-
Vaihda nyt vaan suosiolla eka se anturi, Motonetistä tarvikeosa ~50e luokkaa.Originally posted by JCi View PostTietävämmiltä kavereilta kaivattaisiin apua. Auto -99 523i. Eli ongelmana on ABS/ASC-valon palaminen. Itse epäilin ABS-boksia, mutta viime viikolla käytiin vikakoodinluvussa ja näytti oikean takapyörän ABS-anturia. Huollon kaveri sanoi, että vaikka näyttää anturia viaksi, vika saattaa silti olla boksissa. Käski mitata ohmimäärät kummaltakin puolelta, ja mikäli arvoissa on rajusti heittoa, voidaan kuulemma olettaa toisen (oikean puolen) olevan rikkinäinen. Eilen mittailin nuo lukemat, ja oikealla puolella näytti olevan 10-11 luokkaa, kun taas vasemmalla yli 20. Mittauksen tarkkuudesta en tiedä yhtään, tuntui että välillä lukemat olivat jotain aivan muuta. Missä arvoissa näiden pitäisi siis olla? Huvikseen ei kuitenkaan tuota anturia huvittaisi ostaa, kun pitkälti yli satasen hintainen palikka sekin, ainakin Kaaren tiskiltä haettuna.
Millä vikakoodit luettiin? Carsofti ainakin heittelee mitäsunsattuu ABSeista.
Comment
-
Tuossa huomasin kotia tullessa että autoon jäi vasemman puoleinen pitkä valo palamaan, siinä huolissani ja ihmeissäni palasin autolle että mitäs pirua. Vilkku oli jääny päälle.
Kokeilin että käänsin vilkun oikealle ja sitten pitkä valo siirtyi oikealle puolelle.
Autoon on ohjelmoitu että valot sammuu kun auton sammuttaa vaikka kytkimestä olisi päällä. Ei ollu vaikutusta vaikka kytkikin valot pois. Edelleen jos vilkku oli vasemmalle tai oikealle niin pitkä valo paloi auton ollessa sammutettu.
Comment
-
Eikös se ole se saattovalon tapanen juttu,jos oikein muistan.Viisaammat tarkentakoon,mutta en nyt joutuisi vielä paniikkiin.Originally posted by kaikkone View PostTuossa huomasin kotia tullessa että autoon jäi vasemman puoleinen pitkä valo palamaan, siinä huolissani ja ihmeissäni palasin autolle että mitäs pirua. Vilkku oli jääny päälle.
Kokeilin että käänsin vilkun oikealle ja sitten pitkä valo siirtyi oikealle puolelle.
Autoon on ohjelmoitu että valot sammuu kun auton sammuttaa vaikka kytkimestä olisi päällä. Ei ollu vaikutusta vaikka kytkikin valot pois. Edelleen jos vilkku oli vasemmalle tai oikealle niin pitkä valo paloi auton ollessa sammutettu.
Comment
-
Muistaakseni paisarin pohjassa se anturi on? Ainakin minulta se vasta vaihdettiin sinne 528:aan.Originally posted by maverikki View PostKertokaas joku mikä on ton anturin nimi joka ilmoittaa "Kuhlwasserdt. prufen" eli Tarkista jäähdytinnesteen määrää. Ja missä se on.
Autona e39 540 -98 automaatti
Vastapalloon kysymys: Ajotietokone jaksaa herjata palaneesta sumuvalosta, tulee aina muutaman kilometrin ajon jälkeen/sammuttaessa auto, vika poistui vähäksi aikaa liittimien puhdistamisella. Polttimo vaihdettu myös -> valot toimivat ihan normaalisti, tuo herjaus vain vaivaa :think
Comment
-
Jäähdytinnesteen tasoanturi, sijaitsee paisarin pohjassa.Originally posted by maverikki View PostKertokaas joku mikä on ton anturin nimi joka ilmoittaa "Kuhlwasserdt. prufen" eli Tarkista jäähdytinnesteen määrää. Ja missä se on.
Autona e39 540 -98 automaatti
Jos paisaria ei ole kertaakaan vaihdettu niin vaihtaisin samalla, tuppaavat yleensä murtumaan juuri tuolta kolosta mihin tuo anturi tulee.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment

Comment