memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7468
    • Oulu

    Originally posted by rizzo View Post
    Mikäs siinä voisi olla? Se moottori tms. rikki? Multa löytyy videota jos en osaa selittää tarpeeksi ymmärettävästi
    Mulla oli joskus se lukon kielen palauttava jousi poikki. Voisikohan tässä olla sama tilanne? En muista enää täysin tarkkaan miten se vika silloin ilmeni, mutta täällä on keskustelua siitä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=38417
    Last edited by Petri.Kekkonen; 11-08-2010, 07:36.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • rizzo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 5424
      • Oulu

      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Mulla oli joskus se lukon kielen palauttava jousi poikki. Voisikohan tässä olla sama tilanne? En muista enää täysin tarkkaan miten se vika silloin ilmeni, mutta täällä on keskustelua siitä.
      Hyvin paljon mahdollista, kun se moottori kumminkin avaa sen ja "yrittää" loksahtaa takaisin mutta se nytkähtää vain hieman :think Osaatko äkkiseltään sanoa missä tämä jousi sijaitsee ja miten siihen pääsee käsiksi?

      EDIT: Kysytäänpä vielä samalla vastausta tähän jos jollain olisi uutta tietoa. En ole saanut aikaan poltettua uutta ohjelmistoa, mutta tulipa mieleeni että onko navin takana/sisällä/jossain jotain fyysista nappulaa mistä tuota herkkyyttä voi säätää, kun ihan kuin olisin joskus lukenut sellaisesta?
      Last edited by rizzo; 11-08-2010, 07:36.

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7468
        • Oulu

        Originally posted by rizzo View Post
        Osaatko äkkiseltään sanoa missä tämä jousi sijaitsee ja miten siihen pääsee käsiksi?
        Siellä lukossa se jousi oli ihan näkyvällä paikalla. Ilmeisesti se piti ottaa kuitenkin irti että siihen pääsee käsiksi. Ei ollut paha homma todellakaan.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • JCi
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 67
          • -

          Tietävämmiltä kavereilta kaivattaisiin apua. Auto -99 523i. Eli ongelmana on ABS/ASC-valon palaminen. Itse epäilin ABS-boksia, mutta viime viikolla käytiin vikakoodinluvussa ja näytti oikean takapyörän ABS-anturia. Huollon kaveri sanoi, että vaikka näyttää anturia viaksi, vika saattaa silti olla boksissa. Käski mitata ohmimäärät kummaltakin puolelta, ja mikäli arvoissa on rajusti heittoa, voidaan kuulemma olettaa toisen (oikean puolen) olevan rikkinäinen. Eilen mittailin nuo lukemat, ja oikealla puolella näytti olevan 10-11 luokkaa, kun taas vasemmalla yli 20. Mittauksen tarkkuudesta en tiedä yhtään, tuntui että välillä lukemat olivat jotain aivan muuta. Missä arvoissa näiden pitäisi siis olla? Huvikseen ei kuitenkaan tuota anturia huvittaisi ostaa, kun pitkälti yli satasen hintainen palikka sekin, ainakin Kaaren tiskiltä haettuna.
          Last edited by JCi; 12-08-2010, 16:27.

          Comment

          • Luoti
            Bimmer Rookie
            • May 2010
            • 159
            • Home

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Pallonivelien välyksistä,reaktiotankojen puslista ym.ym...

            Oletko jo lukenut:http://www.btcf.fi/forum/showthread....4n+t%E4rin%E4t
            Vika löytyi. Menin "kunnon" kumikorjaamolle jossa oli hyvät laitteet. Siellä todettiin, että kumissa (Hankook Ventus V12) oli säteis e-li pystyheittoa n. 2mm toisessa eturenkaassa ja toisessa oli vain 0,3 joka ei meinannut kuulemma mitään. Kumia käännettiin vanteella puoli kierrosta ja niin hävis tärinä. Vihdoin. Alkoi syömään jo miestä.
            Ja uutta kysymystä; Huomasin vanteita vaihtaessa, että kuskinpuolimmaisesta iskarista oli vuotanu vähän öljyä, eli ei taija mennä leimasta silloin läpi(?)
            Autossa on tehtaan urheilualusta eli luultavasti M-sport alusta. Iskarit on alkup. Autolla ajettu 185tkm.
            Minkälaiset kannattaa hommata ja saako netistä "havalla"? Alkup. on ilmeisesti Sachs? Paikallisesta ainoasta varaosaliikkestä kysäisin ja kahdelle (2) etuiskarille tuli hintaa 400€ (Sachs) ja kahdelle (2) Monroen iskarille hintaa 300€. Onkohan nuilla suurta eroa? Ainakin Sachissa tais olla 2V takuu.
            -BMW F10 530D M-sport

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by Luoti View Post
              Minkälaiset kannattaa hommata ja saako netistä "havalla"? Alkup. on ilmeisesti Sachs? Paikallisesta ainoasta varaosaliikkestä kysäisin ja kahdelle (2) etuiskarille tuli hintaa 400€ (Sachs) ja kahdelle (2) Monroen iskarille hintaa 300€. Onkohan nuilla suurta eroa? Ainakin Sachissa tais olla 2V takuu.
              Motonetistä Sachs Advantage 149,90€/kpl. Pitää erikseen pyytää Sachsit, muuten voi saada Monroet tai kiinalaiset ZX:t.
              E39 528iA

              Comment

              • mailman
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 8004
                • Vantaa

                Originally posted by JCi View Post
                Tietävämmiltä kavereilta kaivattaisiin apua. Auto -99 523i. Eli ongelmana on ABS/ASC-valon palaminen. Itse epäilin ABS-boksia, mutta viime viikolla käytiin vikakoodinluvussa ja näytti oikean takapyörän ABS-anturia. Huollon kaveri sanoi, että vaikka näyttää anturia viaksi, vika saattaa silti olla boksissa. Käski mitata ohmimäärät kummaltakin puolelta, ja mikäli arvoissa on rajusti heittoa, voidaan kuulemma olettaa toisen (oikean puolen) olevan rikkinäinen. Eilen mittailin nuo lukemat, ja oikealla puolella näytti olevan 10-11 luokkaa, kun taas vasemmalla yli 20. Mittauksen tarkkuudesta en tiedä yhtään, tuntui että välillä lukemat olivat jotain aivan muuta. Missä arvoissa näiden pitäisi siis olla? Huvikseen ei kuitenkaan tuota anturia huvittaisi ostaa, kun pitkälti yli satasen hintainen palikka sekin, ainakin Kaaren tiskiltä haettuna.
                Vaihda nyt vaan suosiolla eka se anturi, Motonetistä tarvikeosa ~50e luokkaa.
                Millä vikakoodit luettiin? Carsofti ainakin heittelee mitäsunsattuu ABSeista.
                G01 ///M40i '19
                F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                E39 ///M5 '00

                Comment

                • kaikkone
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 933
                  • Villähde

                  Tuossa huomasin kotia tullessa että autoon jäi vasemman puoleinen pitkä valo palamaan, siinä huolissani ja ihmeissäni palasin autolle että mitäs pirua. Vilkku oli jääny päälle.
                  Kokeilin että käänsin vilkun oikealle ja sitten pitkä valo siirtyi oikealle puolelle.
                  Autoon on ohjelmoitu että valot sammuu kun auton sammuttaa vaikka kytkimestä olisi päällä. Ei ollu vaikutusta vaikka kytkikin valot pois. Edelleen jos vilkku oli vasemmalle tai oikealle niin pitkä valo paloi auton ollessa sammutettu.

                  Comment

                  • Homer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 3653
                    • Springfield-Jyväskylä

                    Originally posted by kaikkone View Post
                    Tuossa huomasin kotia tullessa että autoon jäi vasemman puoleinen pitkä valo palamaan, siinä huolissani ja ihmeissäni palasin autolle että mitäs pirua. Vilkku oli jääny päälle.
                    Kokeilin että käänsin vilkun oikealle ja sitten pitkä valo siirtyi oikealle puolelle.
                    Autoon on ohjelmoitu että valot sammuu kun auton sammuttaa vaikka kytkimestä olisi päällä. Ei ollu vaikutusta vaikka kytkikin valot pois. Edelleen jos vilkku oli vasemmalle tai oikealle niin pitkä valo paloi auton ollessa sammutettu.
                    Eikös se ole se saattovalon tapanen juttu,jos oikein muistan.Viisaammat tarkentakoon,mutta en nyt joutuisi vielä paniikkiin.

                    Comment

                    • Risto113
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 1203
                      • GrassLake

                      paloiko varmasti pitkä, eikä parkki pitkän valon umpiossa?
                      Parkin nimittäin kuuluukin palaa vilkulla, saattovalot kytketään sitten vetämällä vilkun viiksestä. Molemmat lähivalot jää palamaan hetkeksi.

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by mailman View Post
                        Vaihda nyt vaan suosiolla eka se anturi, Motonetistä tarvikeosa ~50e luokkaa.
                        Jos haluaa olla varma, että anturi toimii, niin kannattaakohan siihen laittaa Motonetin tarvikeanturia...?
                        E39 528iA

                        Comment

                        • maverikki
                          Newbiemmer
                          • Jan 2007
                          • 5
                          • pohjanmaa

                          Kertokaas joku mikä on ton anturin nimi joka ilmoittaa "Kuhlwasserdt. prufen" eli Tarkista jäähdytinnesteen määrää. Ja missä se on.

                          Autona e39 540 -98 automaatti

                          Comment

                          • rizzo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2007
                            • 5424
                            • Oulu

                            Originally posted by maverikki View Post
                            Kertokaas joku mikä on ton anturin nimi joka ilmoittaa "Kuhlwasserdt. prufen" eli Tarkista jäähdytinnesteen määrää. Ja missä se on.

                            Autona e39 540 -98 automaatti
                            Muistaakseni paisarin pohjassa se anturi on? Ainakin minulta se vasta vaihdettiin sinne 528:aan.

                            Vastapalloon kysymys: Ajotietokone jaksaa herjata palaneesta sumuvalosta, tulee aina muutaman kilometrin ajon jälkeen/sammuttaessa auto, vika poistui vähäksi aikaa liittimien puhdistamisella. Polttimo vaihdettu myös -> valot toimivat ihan normaalisti, tuo herjaus vain vaivaa :think

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by maverikki View Post
                              Kertokaas joku mikä on ton anturin nimi joka ilmoittaa "Kuhlwasserdt. prufen" eli Tarkista jäähdytinnesteen määrää. Ja missä se on.

                              Autona e39 540 -98 automaatti
                              Jäähdytinnesteen tasoanturi, sijaitsee paisarin pohjassa.
                              Jos paisaria ei ole kertaakaan vaihdettu niin vaihtaisin samalla, tuppaavat yleensä murtumaan juuri tuolta kolosta mihin tuo anturi tulee.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • JCi
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2009
                                • 67
                                • -

                                Mailman: Autokaarella kävin lukemassa, en tiedä millaisella laitteella homman tekevät.

                                Ovatko nuo motonetin anturit laadultaan millaisia, jollain kokemusta asiasta?

                                Comment

                                Working...
                                X