Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    Originally posted by JCi View Post
    Mailman: Autokaarella kävin lukemassa, en tiedä millaisella laitteella homman tekevät.

    Ovatko nuo motonetin anturit laadultaan millaisia, jollain kokemusta asiasta?
    Haukuttu maasta taivaasee. 70€ anturiin 40-50€ lisää niin saat varmasti toimivan. Ei kannata laittaa sitä 70€ roskiin ensin ja sitten vasta tulla järkiinsä..
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • DriveFast
      BTCF Member
      • Apr 2010
      • 165
      • Turku

      Ideoita milläs tuon saa auki..
      Kyseessä siis vanteen lukkopultti, jonka vastakappaletta ei ylläriylläri löydy mistäänpäin autoa..


      BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
      Exät:
      BMW e46 330i: 231hp/300Nm
      BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
      Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
      Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        Käy merkkiliikkeessä kysymässä sitä vastakappaletta. Melko yleinen tuo versio lukkopultista, eli esim. jollakin kaverilla voi olla se vastakappale bemarinsa työkalulaatikossa.

        Comment

        • DriveFast
          BTCF Member
          • Apr 2010
          • 165
          • Turku

          Originally posted by superb View Post
          Käy merkkiliikkeessä kysymässä sitä vastakappaletta. Melko yleinen tuo versio lukkopultista, eli esim. jollakin kaverilla voi olla se vastakappale bemarinsa työkalulaatikossa.
          Okei.. Auto on tällä hetkellä ilman minkäänlaisia jäähdyttimiä/nesteitä nosturilla =D Et tuo näyttäminen on vähän työn alla tällä hetkellä..
          Eikö noissa pitäisi olla jonkinlainen tunnistusluku jossain? Vai oonko ymmärtänyt ihan väärin?
          BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
          Exät:
          BMW e46 330i: 231hp/300Nm
          BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
          Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
          Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

          Comment

          • Matula
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 1706

            Originally posted by DriveFast View Post
            Ideoita milläs tuon saa auki..
            Kyseessä siis vanteen lukkopultti, jonka vastakappaletta ei ylläriylläri löydy mistäänpäin autoa..


            Originally posted by superb View Post
            Käy merkkiliikkeessä kysymässä sitä vastakappaletta. Melko yleinen tuo versio lukkopultista, eli esim. jollakin kaverilla voi olla se vastakappale bemarinsa työkalulaatikossa.
            Noita "avaimia" on erilaisia vaikka nopeasti näyttäisikin samalta. Eli kaikki bmw:n alkuperäiset lukkopultit ei aukea samalla hylsyllä. Tuurilla tietenkin voi löytyä pari.

            Comment

            • ApriliaMan
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 235
              • Lohja

              Originally posted by DriveFast View Post
              Okei.. Auto on tällä hetkellä ilman minkäänlaisia jäähdyttimiä/nesteitä nosturilla =D Et tuo näyttäminen on vähän työn alla tällä hetkellä..
              Eikö noissa pitäisi olla jonkinlainen tunnistusluku jossain? Vai oonko ymmärtänyt ihan väärin?
              .

              Minulla oli kans samanlainen ongelma kun tuon nykyisen ostin...ei löytyny avainta. Kävin rengasliikkeessä kysymässä, mutta kun oli alkuperäinen lukkopultti niin mikään sieltä ei käyny. Sit vaan merkkiliikkeeseen ja siellä otettiin pultit auki ja normaalit tilalle. Niissä ei kyl tainnu olla mitään numeroita...siitä sarjan laatikosta katsottiin et mikä avain se oli numeroltaan (niitä on suht monta erillaista).
              e39 530iA ///M Sport -02
              Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

              ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

              Comment

              • anttiboy
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2007
                • 258
                • Alajärvi

                Olisiko kenelläkään tietoa, mikä vinkuu auton(e39 530d) ulkopuolelle kun virrat lykkää päälle? Ääni kuuluu mielestäni takapäästä. Tarkemmin en osannut kohdistaa ääntä mihinkään Kuulostaa ihan kuin joku jarrut laahais ja semmosta vinkumista. Ääni tullut esiin nyt kylmien aamujen aikana, mutta kyllä näin lämpöisellä iltapäivälläkin vinkui..
                Ja tosiaan ääni alkaa heti, kun virrat vain lykkää päälle.
                Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
                Ex: Porsche 911 "GT3RS"
                Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
                Ex: E71 X6 40d Titangrau
                EX: F07 530d Carbonschwarz
                Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
                Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
                Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
                Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
                Ex: E38 730d Biarritzblau
                Ex: E65 730d White
                Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
                Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
                Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
                Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot

                Comment

                • BMW
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 3822
                  • California

                  voiko olla että kun E39:sistä on virta loppu, ei aukea ovet avamellakaan?
                  P
                  R
                  N
                  D

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8092
                    • Willähde

                    Originally posted by BMW View Post
                    voiko olla että kun E39:sistä on virta loppu, ei aukea ovet avamellakaan?
                    Joo se ei avaa sähkösesti. Mutta muistaakseni kun tarpeeksi käännät "väkisin" niin pitäisi aueta. Kokeile varovasti
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • O.K.
                      Moderator
                      • Nov 2003
                      • 4854
                      • Espoo

                      Postauksia siirretty tuonne E39 ostoa harkitsevien topicciin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=124048
                      Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                      Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                      E34 525i

                      Comment

                      • tonmppa
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2009
                        • 276
                        • nurmijärvi

                        Originally posted by DriveFast View Post
                        Ideoita milläs tuon saa auki..
                        Kyseessä siis vanteen lukkopultti, jonka vastakappaletta ei ylläriylläri löydy mistäänpäin autoa..



                        no jos sulla ei ole mahdollisuutta käyttää autoa siellä näytillä että saat sen avaimen ni ite ainaki tekisin niin , että hakkaan joko siihen sopivan kokosen hylsän ympärille ja sillä auki. ja jos ei lähde niin hitsaa siihen joku pultin kanta tai vastaava ja siten pyöräytä auki se. ite kans jouduin noin tekemään viime syksynä ku ei avainta löytyny mistään ja piti talvi renkaat saada alle

                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde

                          jee jee jerrykotton.
                          tuli sit tutkailtua etujarrua hiukan. oisin vaihtanu jarrukilven mutta kah. se kohta mihi rengas loppujenlopuks tulee kiinni oli vielä liian suuri että sais sen pirun kilven vaihettua.

                          ja jarrulevyn paksuus oli n 2cm O.o.
                          eli taitaa nekin mennä kohta vaihtoon.

                          Mites paha homma tuo pyörännapa on irrotella, taitaa joutua irrottaa iskarin?
                          löytynee jousenpuristimet mallia motonet. sen jälkee ne neljä pulttia irti ja vetää veke?,
                          mites lyhykäisyydes alapäästä lähtee irti iskari.
                          Tulisko tuossa rojektissa samalla vaihtaa jotai muuta matskua, jotai pyöränlaakereita?

                          edit: oisko mitää ideaa hepata migillä noita popniitattuja osia noissa jarrukilvissä?, tuntuu ettei ne niitit pidä mitää :F
                          Last edited by kaikkone; 13-08-2010, 21:32.

                          Comment

                          • Havis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1838
                            • Kotona/Poissa

                            Originally posted by kaikkone View Post
                            jee jee jerrykotton.
                            tuli sit tutkailtua etujarrua hiukan. oisin vaihtanu jarrukilven mutta kah. se kohta mihi rengas loppujenlopuks tulee kiinni oli vielä liian suuri että sais sen pirun kilven vaihettua.

                            ja jarrulevyn paksuus oli n 2cm O.o.
                            eli taitaa nekin mennä kohta vaihtoon.

                            Mites paha homma tuo pyörännapa on irrotella, taitaa joutua irrottaa iskarin?
                            löytynee jousenpuristimet mallia motonet. sen jälkee ne neljä pulttia irti ja vetää veke?,
                            mites lyhykäisyydes alapäästä lähtee irti iskari.
                            Tulisko tuossa rojektissa samalla vaihtaa jotai muuta matskua, jotai pyöränlaakereita?

                            edit: oisko mitää ideaa hepata migillä noita popniitattuja osia noissa jarrukilvissä?, tuntuu ettei ne niitit pidä mitää :F
                            Entäs jos jättää navan paikoilleen, mutta katkasee siitä uudesta jarrukilvestä sen keskipannan, joka taitaa olla ainoa osa joka estää asennuksen pyörännavan paikallaanollessa? Ja kun muu kilpi on paikoillaan, koittaa laittaa jotenkin sen pannan takaisin yhdeksi osaksi?

                            Taitaa meinaan olla se navan irrotus tuohon muuhun työhön verrattuna melkonen jobi...
                            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                            E60 523iA -08

                            Comment

                            • DriveFast
                              BTCF Member
                              • Apr 2010
                              • 165
                              • Turku

                              Originally posted by tonmppa View Post
                              no jos sulla ei ole mahdollisuutta käyttää autoa siellä näytillä että saat sen avaimen ni ite ainaki tekisin niin , että hakkaan joko siihen sopivan kokosen hylsän ympärille ja sillä auki. ja jos ei lähde niin hitsaa siihen joku pultin kanta tai vastaava ja siten pyöräytä auki se. ite kans jouduin noin tekemään viime syksynä ku ei avainta löytyny mistään ja piti talvi renkaat saada alle
                              Tuollaiset kävi itselläkin hetkellisesti mielessä, MUTTA menin sit epätoivoissani käymään ensin tuolla paikallisessa bemariliikkeessä, Raision Autokeskuksessa.. Siellä ymmärrettiin ongelma ja huollosta annettiin lainaksi tuollainen 21 hylsyn sarja.. Pultit saatiin auki ja nyt päästään sitten pikkuhiljaa alustan kimppuun..

                              Yllätyin kyl positiivisesti tuon firman toiminnasta ja tuun kyllä varmaan asioimaan tulevaisuudessakin..
                              BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                              Exät:
                              BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                              BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                              Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                              Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                              Comment

                              • _Rontti
                                BTCF Member
                                • Sep 2008
                                • 1192
                                • Raahe

                                noniin, tuli laitettua vm.96 autoon vm.2001 vuoden alcantra sisusta, nyt vain pitää sompailla miten yhdistän vänkärin penkistä ne johdot, koska liittimet eivät käy toisiinsa.
                                kuskin penkissä oli 2johtoa ja auton liittimessä 2johtoa. ja ne on liitetty jo toisiinsa. elikkä nyt ei ole tuota vänkärinpenkkiä vielä kytketty mitenkään, ja airbägin valo palaa mittaristossa.

                                5 johtoa menee molemmissa liittimissä. mutta ei varmasti uskalla alkaa kokeilemaan johtoja summassa toisiinsa? pian tulee bägit silmille,nii sitte ei oo kovin hauskaa katson tarvittaessa nuo johtojen värit, jos se helpottais arpomist! auttakaapas olkaas hyvät
                                -Raahe connection-
                                E39 LeMans BlueM5
                                E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                                E39 523i Montrealblau
                                E34 DiamantSchwartz 535i
                                Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎