Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sami_R
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 276
    • Kurikka

    Originally posted by 174000 View Post
    Kertokaas kokeneemmat näistä prefacelift e39 540i:stä? Mitä tuommosissa kannattaa katsoa? Normaalit e39 ongelmat on kyllä tiedossa eli lähinnä tekniikkaan liittyen. Automaattiloota ja kone, mitä tyyppivikoja ja heikkoja kohtia. Kasikoneista ei ole mitään kokemusta, joten kaikki tieto on tervetullutta.
    Just itse tein kaupat sunnuntaina 540i:stä.

    Eiköhän ne heikot kohdat tekniikkapuolella ole:

    -jäähdyttäjän paisuntasäiliö, korkki ja itse jäähdyttäjä
    -imusarjan tiivisteet ja muut imuvuodot
    -venttiilikopan tiivisteet saattaa hikoilla
    -MAF anturi saattaa sekoilla
    -separaattorin kalvo saattaa olla rikki

    Nämähän ei mitään kovin vakavia vikoja ole ja monissa vanhemmissa ne on jo korjattu edellisen omistajan toimesta.:think

    Automaattilootaan varmaan pätee ne samat mitä noihin steppi lootiin yleensäkin. Jotkut vaihtaa öljyt ja jotkut ei. Itse en ole vielä muodostanut mielipidettä kumpi on parempi ~200tkm ajetulle laatikolle. Mieli tekis vaihtaa...Mut siitä löytyykin juttua toisesta ketjusta
    BMW F11 520d -11
    MINI Cooper D -11
    BMW E90 318i -11
    BMW E90 318i -06

    Ex:
    BMW E46 316i -04
    E70 X5 3.0sd M-Sport -08
    E46 325iA -03
    E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

    Comment

    • aripaa
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 520
      • Kuhmo

      Originally posted by Sami_R View Post
      Just itse tein kaupat sunnuntaina 540i:stä.

      Eiköhän ne heikot kohdat tekniikkapuolella ole:

      -jäähdyttäjän paisuntasäiliö, korkki ja itse jäähdyttäjä
      -imusarjan tiivisteet ja muut imuvuodot
      -venttiilikopan tiivisteet saattaa hikoilla
      -MAF anturi saattaa sekoilla
      -separaattorin kalvo saattaa olla rikki

      Nämähän ei mitään kovin vakavia vikoja ole ja monissa vanhemmissa ne on jo korjattu edellisen omistajan toimesta.:think

      Automaattilootaan varmaan pätee ne samat mitä noihin steppi lootiin yleensäkin. Jotkut vaihtaa öljyt ja jotkut ei. Itse en ole vielä muodostanut mielipidettä kumpi on parempi ~200tkm ajetulle laatikolle. Mieli tekis vaihtaa...Mut siitä löytyykin juttua toisesta ketjusta


      Sekä bensapumpun johdot/johto saattaa katketa ( omakohtainen kokemus ), alustanpuslat/nivelet menee tietyillä kilometreillä, ohjaustehostimen letkujen öljyvuodot, vanoksen solenoidit, nokkien/kammen asentotunnistimet, lambdasensorit (4 kpl ).
      Ext. bmw:t
      e28 518i -87
      e34 518i -92
      e39 540ia sedan 7/98
      e39 540ia sedan 9/98
      e39 540ia tour. 12/98
      E34 525i Touring 7/92

      Vikakoodien lukua/nollausta.

      e39 540 ia sedan 7/96

      Comment

      • jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6603
        • Lappeenranta

        Ja oliko noissa e39 alkupään kasikoneissa vielä ne löystyvät öljypumpun pultit?
        M550d

        Comment

        • -JMV-
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 840
          • Etelä-Pirkanmaa

          Originally posted by jumbo View Post
          Ja oliko noissa e39 alkupään kasikoneissa vielä ne löystyvät öljypumpun pultit?
          Mielestäni ei tuota ongelmaa ole m62 moteissa.
          F82 harraste

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            Originally posted by -JMV- View Post
            Mielestäni ei tuota ongelmaa ole m62 moteissa.
            Ei maksa paljoa tarkistaa niiden kiinnitystä ja samalla kiristää pumpun löystynyt ketju
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • jms-btcf
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 696
              • Tampere

              Mikä valo kyseessä?

              e39 530d -99
              Tollanen valo ilmestyi kojetauluun, enkä löytänyt manuaalista selitystä
              Valo palaa samaan aikaan kuin huollon statusvalot (vihree palkki). Joku huoltovalo kenties kun on kellon kuva?
              Attached Files
              e61 535d

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7439
                • Oulu

                Jarrunesteen vaihtotarpeen ilmaisin. Syttyy 2 vuoden kuluttua nollauksesta.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Aikaperusteinen huolto. Jarrunesteet (2v välein) ja jäähdytinnesteet (4v välein)
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • väiski525
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2010
                    • 2572
                    • Vantaa

                    akkuvalo syttyy ajoittain käynnistyksen jälkeen päälle. kierroksia nostamalla häviää ja tyhjäkäynnillä taas syttyy. auto sammuksissa akusta mitattu 12+ volttia ja auto käynnissä 11,5-11.7... laturiko menossa? ei joka käynnistys kerralla syty ja välillä syttyy kesken ajon.
                    auto 525i vm.2001
                    akku 80A\640amh
                    - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                    - MB s205 220cdi -15
                    - Volvo s80 2.5t -07
                    - mb s211 280cdi -08
                    - e46 320i -03
                    - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                    - e46 320d Individual "m-sport" -04
                    - e39 525i -01

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8264
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by väiski525 View Post
                      akkuvalo syttyy ajoittain käynnistyksen jälkeen päälle. kierroksia nostamalla häviää ja tyhjäkäynnillä taas syttyy. auto sammuksissa akusta mitattu 12+ volttia ja auto käynnissä 11,5-11.7... laturiko menossa? ei joka käynnistys kerralla syty ja välillä syttyy kesken ajon.
                      auto 525i vm.2001
                      akku 80A\640amh
                      laturin säätimestä hiilet loppu..
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • väiski525
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2010
                        • 2572
                        • Vantaa

                        Originally posted by peto2 View Post
                        laturin säätimestä hiilet loppu..
                        selviää siis hiilet vaihtamalla? onkos se sitten taas kuinka iso ja vittumainen homma tehdä?
                        uus laturi ainaki aika suolaisen hintanen esim mätänetissä tai schmiedmannilla
                        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                        - MB s205 220cdi -15
                        - Volvo s80 2.5t -07
                        - mb s211 280cdi -08
                        - e46 320i -03
                        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                        - e46 320d Individual "m-sport" -04
                        - e39 525i -01

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          Originally posted by väiski525 View Post
                          selviää siis hiilet vaihtamalla? onkos se sitten taas kuinka iso ja vittumainen homma tehdä?
                          uus laturi ainaki aika suolaisen hintanen esim mätänetissä tai schmiedmannilla
                          Toisissa bossilaisissa latureissa se hiilien vaihto on hieman veemäinen homma mutta tehtävissä kuitenkin. Jos autolla on jotain 300tkm taulussa niin saattaa olla ne liukurenkaat myöskin vaihto kunnossa.
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          • väiski525
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2010
                            • 2572
                            • Vantaa

                            Originally posted by Jürgen_ View Post
                            Toisissa bossilaisissa latureissa se hiilien vaihto on hieman veemäinen homma mutta tehtävissä kuitenkin. Jos autolla on jotain 300tkm taulussa niin saattaa olla ne liukurenkaat myöskin vaihto kunnossa.
                            140t mittarissa kaunkohan vaihtoon menis aikaa jos veis jonnekki korjaamolle ton laturin että ne siellä vaihtais ne hiilet ku en ite oo ku kerran ollu kattomassa vieressä ku 1.3 escortin laturiin vaihdettii hiilet joskus vuosia takaperin eikä noi sähkölaitteet oikee tuu toimeen mun kanssa, turhan monesti todennu että ne toimii savulla
                            - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                            - MB s205 220cdi -15
                            - Volvo s80 2.5t -07
                            - mb s211 280cdi -08
                            - e46 320i -03
                            - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                            - e46 320d Individual "m-sport" -04
                            - e39 525i -01

                            Comment

                            • pete-
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2005
                              • 389
                              • Helsinki

                              Originally posted by väiski525 View Post
                              140t mittarissa kaunkohan vaihtoon menis aikaa jos veis jonnekki korjaamolle ton laturin että ne siellä vaihtais ne hiilet ku en ite oo ku kerran ollu kattomassa vieressä ku 1.3 escortin laturiin vaihdettii hiilet joskus vuosia takaperin eikä noi sähkölaitteet oikee tuu toimeen mun kanssa, turhan monesti todennu että ne toimii savulla
                              Vaihda itse, tunnin homma.
                              Toivottavasti sulla on bossilainen eikä valeo.
                              F31 330d -13
                              ex:
                              F31 320d -13
                              E91 320d -08
                              E39 528i -96
                              E34 535i -90
                              E34 535i -89
                              E36 325i -91
                              E30 316i -89

                              Comment

                              • väiski525
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2010
                                • 2572
                                • Vantaa

                                Originally posted by pete- View Post
                                Vaihda itse, tunnin homma.
                                Toivottavasti sulla on bossilainen eikä valeo.
                                en oo tarkemmin tutkinu mikä laturi siellä majailee.. onkohan missää ohjeita vaitohommaan? ei ainakaa haulla osunu silmään :think
                                ja tarviiko tehä jotai poppakonsteja (kolvata, tinata, näyttää 10kilon lekaa?) vai onko ihan plug & pray homma?
                                - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                                - MB s205 220cdi -15
                                - Volvo s80 2.5t -07
                                - mb s211 280cdi -08
                                - e46 320i -03
                                - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                                - e46 320d Individual "m-sport" -04
                                - e39 525i -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎