Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by superb View Post
    Itsellä moottorin sammutuksen jälkeen asteet nousevat 92 -> 99c
    Virrat takaisin päälle 99 -> 92c :think
    Onko moottorit suurinpiirtein samat? Entä onko sinulla automaatti?
    E39 528iA

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      Jep automaatti 528ia TU-moottorilla, automaatti-ilmastointi löytyy. Ilmastoinnin lisätuuletin lähes aina päällä. Viskoflekti tuntuisi olevan ehjä.
      Seuraava projekti olisi ilmeisesti syylärin irroitus, sen ja muiden kennojen välistä löytyy yleensä aika isot kasat kaikenlaista moskaa..

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by superb View Post
        Jep automaatti 528ia TU-moottorilla, automaatti-ilmastointi löytyy. Ilmastoinnin lisätuuletin lähes aina päällä. Viskoflekti tuntuisi olevan ehjä.
        Seuraava projekti olisi ilmeisesti syylärin irroitus, sen ja muiden kennojen välistä löytyy yleensä aika isot kasat kaikenlaista moskaa..
        Voi olla tuo automaattilaatikon kenno joka nostaa lämpöjä sammutuksen jälkeen. Eli ehkä ihan normaali ilmiö.

        Lisätuulettimen takaa luultavasti löytyy paljon roskia eli etupuskuri ja puhallin irti ja puhdistamaan. Siellä minulla oli eniten roskia, syylärin ja ilmastoinnin/automaatin kennon välit ei ollut mitenkään tukkoisia.
        E39 528iA

        Comment

        • superb
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2827

          Joo, Bentleyn manuaalin mukaan toi moottorin vikavalo syttyy aika herkästi jos tossa lämpötilan anturissa on vikaa. Eli toistaiseksi näillä mennään.
          Kiitos vinkistä, toi on itseasiassa paljon helpompi juttu kuin syylärin irroittaminen

          Suosittelen kaikille E39 kuskeille tuota Bentleyn manuaalia, löytyypi täältä:

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7439
            • Oulu

            Pitää katsoa lämmöt mullakin vielä joskus toisen kerran kovemman ajon jälkeen. Nyt oli vain 5 km ajoa ja aika rauhallista. Tosin harvoinpa olen nähnyt 94°C lämpöjä ja yleensä jos ajaa reilummin niin lämmöt tippuu ainakin ajossa.

            Originally posted by superb View Post
            Jep automaatti 528ia TU-moottorilla, automaatti-ilmastointi löytyy. Ilmastoinnin lisätuuletin lähes aina päällä.
            Mulla ei ole tuo lisätuuletin kovin usein puhallellut nyt helteilläkään. Joskus se kyllä puhalsi eli uskoisin olevan kunnossa silti.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • 174000
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2008
              • 1178
              • Tuusula

              Originally posted by TKGL View Post
              Jos epäilet että jokin hankaa, tunkkaa kulma ylös ja kokeile pyöriikö rengas ilman sen suurempaa vastusta.
              Tarkistin tämän uudelleen ja kyllähän sielä aikamoinen laahaus näytti sittenkin olevan. Molemmat puolet laahaavat ja kummassakin palat myös loppu. Ei auttanut puhdistus ja jäävät laahaamaan uusillakin paloilla.

              Eli taitaa mennä satulat uusiksi, onko tuossa jotain muutakin mitä kannattaisi samalla kertaa pistää uutta? Niin ja mistä näitä kannattaa ostella?
              ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
              '02 VW Golf 1.4i
              Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
              ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

              Comment

              • aripaa
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 520
                • Kuhmo

                Rupesin joutessani irrottamaan e39:tä -99 apukuskinpuoleista kynnys listaa mutta eihän se irtoakaan vaikka ohjeitten mukaan pitäisi lähteä suoraan ylöspäin, tarvii ilmeisesti paljon voimaa, niin paljon että jätin toistaiseksi homman kesken, olisin katsellut valoboxia ja muitakin samalta suunnalta löytyviä moduleita ( liittimiä ), millaisella nipsuttimella nuo listat on kiinni kun kuitenkin liikkuvat päittäin jonkun verran. Kiitos vaivan näöstä
                Ext. bmw:t
                e28 518i -87
                e34 518i -92
                e39 540ia sedan 7/98
                e39 540ia sedan 9/98
                e39 540ia tour. 12/98
                E34 525i Touring 7/92

                Vikakoodien lukua/nollausta.

                e39 540 ia sedan 7/96

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by aripaa View Post
                  Rupesin joutessani irrottamaan e39:tä -99 apukuskinpuoleista kynnys listaa mutta eihän se irtoakaan vaikka ohjeitten mukaan pitäisi lähteä suoraan ylöspäin, tarvii ilmeisesti paljon voimaa, niin paljon että jätin toistaiseksi homman kesken, olisin katsellut valoboxia ja muitakin samalta suunnalta löytyviä moduleita ( liittimiä ), millaisella nipsuttimella nuo listat on kiinni kun kuitenkin liikkuvat päittäin jonkun verran. Kiitos vaivan näöstä
                  Kovassa ne on jos niitä ei ole ennen otettu irti. Ylöspäin vetämällä lista lähtee mutta yleensä kiinnikkeet jää kiinni auton runkoon ja pitää ottaa erikseen irti (ja laittaa takaisin listaan ennen asennusta). Ne ei kuitenkaan hajoa eikä listakaan hajoa. Reunimmaiset kiinnikkeet saa irti myös liuttamalla listaa sivulle, se mahtuu nousemaan niiden viereisten muoviosien päälle.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    Originally posted by 174000 View Post
                    Tarkistin tämän uudelleen ja kyllähän sielä aikamoinen laahaus näytti sittenkin olevan. Molemmat puolet laahaavat ja kummassakin palat myös loppu. Ei auttanut puhdistus ja jäävät laahaamaan uusillakin paloilla.

                    Eli taitaa mennä satulat uusiksi, onko tuossa jotain muutakin mitä kannattaisi samalla kertaa pistää uutta? Niin ja mistä näitä kannattaa ostella?
                    Tuskin kannattaa uusia satuloita, sylinterit kylmästi pois, ja katsoo on happamia kohtia, jos on pientä niin hiomapaperilla sileäksi ja uusiien tiivisteiden sekä nesteiden kera takaisin paikallee, liukutapit myös kannattaa tarkistaa.
                    Originally posted by TJJ View Post
                    Kovassa ne on jos niitä ei ole ennen otettu irti. Ylöspäin vetämällä lista lähtee mutta yleensä kiinnikkeet jää kiinni auton runkoon ja pitää ottaa erikseen irti (ja laittaa takaisin listaan ennen asennusta). Ne ei kuitenkaan hajoa eikä listakaan hajoa. Reunimmaiset kiinnikkeet saa irti myös liuttamalla listaa sivulle, se mahtuu nousemaan niiden viereisten muoviosien päälle.
                    Kyllä se vaan on autokohtaista tuo noiden listojen irroitus..Mm. Italiasta tuotujen tai E-Saksasa tuotujen kanssa saa lähes aina varautua siihen että itse listasta hajoaa tuo klipsin kiinnike kohta jos menee kovin repimään..Tuppaa tuo muovi haurastumaan lämpimissä säissä melkoisesti.
                    Paras tekniikka on kun liuttaa niitä varovasti nostaen ylöspäin etteen sekä taakse, ja keskimmäiset avittaa varovasti pienen skruuvarin kanssa..Tuolloin ainakin säästyy useinmiten turhilta hankinnoilta sekä työltä.
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • Tomppa80
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 2088
                      • Raahe

                      Minkä tarvikepakoputkivalmistajan olette todenneet hyväksi, eli ei ole pörisevä ääni, eikä ole sovitusongelmia. Olen kyllä alkuperäiosien kannattaja, mutta tässä tapauksessa täytyy kyllä kääntyä tarvikeosan puolelle. On nuo alkup. pakarit niin julmetun kalliita. Niin ja varulta kysäisen, että mistä olette tilannut tarvike katteja, saattaa tulla senkin vaihto
                      Mercedes Benz E -07
                      BMW 523i -96
                      Volvo v70t5 -99
                      Harley Davidson Electra Glide -00
                      Solifer SM -75

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        Originally posted by Tomppa80 View Post
                        Minkä tarvikepakoputkivalmistajan olette todenneet hyväksi, eli ei ole pörisevä ääni, eikä ole sovitusongelmia. Olen kyllä alkuperäiosien kannattaja, mutta tässä tapauksessa täytyy kyllä kääntyä tarvikeosan puolelle. On nuo alkup. pakarit niin julmetun kalliita. Niin ja varulta kysäisen, että mistä olette tilannut tarvike katteja, saattaa tulla senkin vaihto
                        Mr. Migliima on ollut melko korvaamaton..

                        Mutta siis jos ei ole hitsejä saatavilla, niin eikös Walker ainakin ole varsin yleinen, vois kuvitella että ne istuu suhteellisen ok..
                        Mirrin tilalle menee yleis mirri, mutta mikkiliima on hyvä olla käsillä siinä vaiheessa ettei putkesta tule yhtä "panta-helvettiä".
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • Tomppa80
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 2088
                          • Raahe

                          Originally posted by Janzki View Post
                          Mr. Migliima on ollut melko korvaamaton..

                          Mutta siis jos ei ole hitsejä saatavilla, niin eikös Walker ainakin ole varsin yleinen, vois kuvitella että ne istuu suhteellisen ok..
                          Mirrin tilalle menee yleis mirri, mutta mikkiliima on hyvä olla käsillä siinä vaiheessa ettei putkesta tule yhtä "panta-helvettiä".
                          Juu, hitsaus on kyllä vaihtoehto, mutta en ala siihen jos putki hiukankaan vaikuttaa huonolta noin muuten yleisesti. Jos kyseessä on vain ratkeama ja putki tervettä kauttaaltaan niin hitsillä sitte korjataan. Olen aika varma, että uusimaan sen joutuu...
                          Mercedes Benz E -07
                          BMW 523i -96
                          Volvo v70t5 -99
                          Harley Davidson Electra Glide -00
                          Solifer SM -75

                          Comment

                          • DriveFast
                            BTCF Member
                            • Apr 2010
                            • 165
                            • Turku

                            Tulipa tuossa nostettua alle viikko sitten ostettu 530d ylös..
                            Pohjasta lyötyi sangen paljon "kivoja" yllätyksiä, jotka kaipaavat toimenpiteitä:
                            - Koiranluut edestä
                            - osa nro. 14 molemmista kulmista
                            - jarruletkut takaa
                            - kardaanin nivel ja ilmeisesti tukilaakerikin
                            - vaihdelaatikon päästä vuotaa öljyä
                            - Koneesta vuotaa öljyä etupäästä(ei löydy tarkkaa paikkaa) ja jostain ahtimen päältä, koska ahdin oli pinnastaan hieman märkä..
                            - Lisäksi airbagin valo alkoi palaa liikkeestä-kotiin matkalla.

                            Mitäs mieltä ootte, kannattaisiko noista ottaa firmaan yhteyttä.. Vaiko kenties suoraan kysyä mielipidettä kuluttajansuojaviranomaisilta? Vaikka tuossa nyt ihan normaaleja kulutusosia onkin pääasiassa, niin olisin firmasta ostettaesa odottanut vähän ehjempää menopeliä löytäväni..
                            Öljyvuotoja yritin ekan koeajovisiitin aikana katsoa todella tarkkaan, muttei tuolloin näkynyt koneen päältä taskulampulla sohiessa märkää yhtään.. Eikä myöskään koeajossa kuulunut minkäänlaista kilinää, jota olisi kardaaniksi voinut ajatella..
                            BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                            Exät:
                            BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                            BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                            Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                            Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                            Comment

                            • aripaa
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 520
                              • Kuhmo

                              Auto on e39 -99 540ia

                              Miten pitkissä sykleissä huoltovalojen pitäisi sammua mittaristossa, olen nyt ajanut noin 10tkm viimeisen öljynvaihdon jälkeen ja yksi (1) vihreä on vasta sammunut, tosin mittaristo on käytetty irti ( pikselien korjaus "rahu" ) pari tuhatta km viimeisen öljynvaihdon jälkeen, liekö tuolla merkitystä, saako mittari tiedon valomoduulista vai laatikosta, inpa antaa joskun transmission i-bus errorin kun katson Tv-video puolen tietoja,autoon on laitettu digi-boxi saksassa ( toimii moitteetomasti ).
                              Ext. bmw:t
                              e28 518i -87
                              e34 518i -92
                              e39 540ia sedan 7/98
                              e39 540ia sedan 9/98
                              e39 540ia tour. 12/98
                              E34 525i Touring 7/92

                              Vikakoodien lukua/nollausta.

                              e39 540 ia sedan 7/96

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10065
                                • KVLA

                                Originally posted by DriveFast View Post
                                Tulipa tuossa nostettua alle viikko sitten ostettu 530d ylös..
                                Pohjasta lyötyi sangen paljon "kivoja" yllätyksiä, jotka kaipaavat toimenpiteitä:
                                - Koiranluut edestä
                                - osa nro. 14 molemmista kulmista
                                - jarruletkut takaa
                                - kardaanin nivel ja ilmeisesti tukilaakerikin
                                - vaihdelaatikon päästä vuotaa öljyä
                                - Koneesta vuotaa öljyä etupäästä(ei löydy tarkkaa paikkaa) ja jostain ahtimen päältä, koska ahdin oli pinnastaan hieman märkä..
                                - Lisäksi airbagin valo alkoi palaa liikkeestä-kotiin matkalla.

                                Mitäs mieltä ootte, kannattaisiko noista ottaa firmaan yhteyttä.. Vaiko kenties suoraan kysyä mielipidettä kuluttajansuojaviranomaisilta? Vaikka tuossa nyt ihan normaaleja kulutusosia onkin pääasiassa, niin olisin firmasta ostettaesa odottanut vähän ehjempää menopeliä löytäväni..
                                Öljyvuotoja yritin ekan koeajovisiitin aikana katsoa todella tarkkaan, muttei tuolloin näkynyt koneen päältä taskulampulla sohiessa märkää yhtään.. Eikä myöskään koeajossa kuulunut minkäänlaista kilinää, jota olisi kardaaniksi voinut ajatella..
                                Pikana nyt myyjäliikkeeseen takaisin neuvottelemaan toimenpiteistä.Airbag valo on minimissään mielestäni myyjän vastuulla.Sinun olisi vaan heti pitänyt ottaa yhteyksiä myyjään.Viivyttelysi asiassa varmasti hankaloittaa "korvauksien saamisessa"/korjauksien tekemisiä myyjän taholta.Etenkin jos on joku pikku jobbari kyseessä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎