Originally posted by superb
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by superb View PostJep automaatti 528ia TU-moottorilla, automaatti-ilmastointi löytyy. Ilmastoinnin lisätuuletin lähes aina päällä. Viskoflekti tuntuisi olevan ehjä.
Seuraava projekti olisi ilmeisesti syylärin irroitus, sen ja muiden kennojen välistä löytyy yleensä aika isot kasat kaikenlaista moskaa..
Lisätuulettimen takaa luultavasti löytyy paljon roskia eli etupuskuri ja puhallin irti ja puhdistamaan. Siellä minulla oli eniten roskia, syylärin ja ilmastoinnin/automaatin kennon välit ei ollut mitenkään tukkoisia.
Comment
-
-
Joo, Bentleyn manuaalin mukaan toi moottorin vikavalo syttyy aika herkästi jos tossa lämpötilan anturissa on vikaa. Eli toistaiseksi näillä mennään.
Kiitos vinkistä, toi on itseasiassa paljon helpompi juttu kuin syylärin irroittaminen
Suosittelen kaikille E39 kuskeille tuota Bentleyn manuaalia, löytyypi täältä:
Comment
-
-
Pitää katsoa lämmöt mullakin vielä joskus toisen kerran kovemman ajon jälkeen. Nyt oli vain 5 km ajoa ja aika rauhallista. Tosin harvoinpa olen nähnyt 94°C lämpöjä ja yleensä jos ajaa reilummin niin lämmöt tippuu ainakin ajossa.
Originally posted by superb View PostJep automaatti 528ia TU-moottorilla, automaatti-ilmastointi löytyy. Ilmastoinnin lisätuuletin lähes aina päällä.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by TKGL View PostJos epäilet että jokin hankaa, tunkkaa kulma ylös ja kokeile pyöriikö rengas ilman sen suurempaa vastusta.
Eli taitaa mennä satulat uusiksi, onko tuossa jotain muutakin mitä kannattaisi samalla kertaa pistää uutta? Niin ja mistä näitä kannattaa ostella?’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Rupesin joutessani irrottamaan e39:tä -99 apukuskinpuoleista kynnys listaa mutta eihän se irtoakaan vaikka ohjeitten mukaan pitäisi lähteä suoraan ylöspäin, tarvii ilmeisesti paljon voimaa, niin paljon että jätin toistaiseksi homman kesken, olisin katsellut valoboxia ja muitakin samalta suunnalta löytyviä moduleita ( liittimiä ), millaisella nipsuttimella nuo listat on kiinni kun kuitenkin liikkuvat päittäin jonkun verran. Kiitos vaivan näöstäExt. bmw:t
e28 518i -87
e34 518i -92
e39 540ia sedan 7/98
e39 540ia sedan 9/98
e39 540ia tour. 12/98
E34 525i Touring 7/92
Vikakoodien lukua/nollausta.
e39 540 ia sedan 7/96
Comment
-
-
Originally posted by aripaa View PostRupesin joutessani irrottamaan e39:tä -99 apukuskinpuoleista kynnys listaa mutta eihän se irtoakaan vaikka ohjeitten mukaan pitäisi lähteä suoraan ylöspäin, tarvii ilmeisesti paljon voimaa, niin paljon että jätin toistaiseksi homman kesken, olisin katsellut valoboxia ja muitakin samalta suunnalta löytyviä moduleita ( liittimiä ), millaisella nipsuttimella nuo listat on kiinni kun kuitenkin liikkuvat päittäin jonkun verran. Kiitos vaivan näöstä
Comment
-
-
Originally posted by 174000 View PostTarkistin tämän uudelleen ja kyllähän sielä aikamoinen laahaus näytti sittenkin olevan. Molemmat puolet laahaavat ja kummassakin palat myös loppu. Ei auttanut puhdistus ja jäävät laahaamaan uusillakin paloilla.
Eli taitaa mennä satulat uusiksi, onko tuossa jotain muutakin mitä kannattaisi samalla kertaa pistää uutta? Niin ja mistä näitä kannattaa ostella?
Originally posted by TJJ View PostKovassa ne on jos niitä ei ole ennen otettu irti. Ylöspäin vetämällä lista lähtee mutta yleensä kiinnikkeet jää kiinni auton runkoon ja pitää ottaa erikseen irti (ja laittaa takaisin listaan ennen asennusta). Ne ei kuitenkaan hajoa eikä listakaan hajoa. Reunimmaiset kiinnikkeet saa irti myös liuttamalla listaa sivulle, se mahtuu nousemaan niiden viereisten muoviosien päälle.
Paras tekniikka on kun liuttaa niitä varovasti nostaen ylöspäin etteen sekä taakse, ja keskimmäiset avittaa varovasti pienen skruuvarin kanssa..Tuolloin ainakin säästyy useinmiten turhilta hankinnoilta sekä työltä.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Minkä tarvikepakoputkivalmistajan olette todenneet hyväksi, eli ei ole pörisevä ääni, eikä ole sovitusongelmia. Olen kyllä alkuperäiosien kannattaja, mutta tässä tapauksessa täytyy kyllä kääntyä tarvikeosan puolelle. On nuo alkup. pakarit niin julmetun kalliita. Niin ja varulta kysäisen, että mistä olette tilannut tarvike katteja, saattaa tulla senkin vaihtoMercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Comment
-
-
Originally posted by Tomppa80 View PostMinkä tarvikepakoputkivalmistajan olette todenneet hyväksi, eli ei ole pörisevä ääni, eikä ole sovitusongelmia. Olen kyllä alkuperäiosien kannattaja, mutta tässä tapauksessa täytyy kyllä kääntyä tarvikeosan puolelle. On nuo alkup. pakarit niin julmetun kalliita. Niin ja varulta kysäisen, että mistä olette tilannut tarvike katteja, saattaa tulla senkin vaihto
Mutta siis jos ei ole hitsejä saatavilla, niin eikös Walker ainakin ole varsin yleinen, vois kuvitella että ne istuu suhteellisen ok..
Mirrin tilalle menee yleis mirri, mutta mikkiliima on hyvä olla käsillä siinä vaiheessa ettei putkesta tule yhtä "panta-helvettiä".Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostMr. Migliima on ollut melko korvaamaton..
Mutta siis jos ei ole hitsejä saatavilla, niin eikös Walker ainakin ole varsin yleinen, vois kuvitella että ne istuu suhteellisen ok..
Mirrin tilalle menee yleis mirri, mutta mikkiliima on hyvä olla käsillä siinä vaiheessa ettei putkesta tule yhtä "panta-helvettiä".Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Comment
-
-
Tulipa tuossa nostettua alle viikko sitten ostettu 530d ylös..
Pohjasta lyötyi sangen paljon "kivoja" yllätyksiä, jotka kaipaavat toimenpiteitä:
- Koiranluut edestä
- osa nro. 14 molemmista kulmista
- jarruletkut takaa
- kardaanin nivel ja ilmeisesti tukilaakerikin
- vaihdelaatikon päästä vuotaa öljyä
- Koneesta vuotaa öljyä etupäästä(ei löydy tarkkaa paikkaa) ja jostain ahtimen päältä, koska ahdin oli pinnastaan hieman märkä..
- Lisäksi airbagin valo alkoi palaa liikkeestä-kotiin matkalla.
Mitäs mieltä ootte, kannattaisiko noista ottaa firmaan yhteyttä.. Vaiko kenties suoraan kysyä mielipidettä kuluttajansuojaviranomaisilta? Vaikka tuossa nyt ihan normaaleja kulutusosia onkin pääasiassa, niin olisin firmasta ostettaesa odottanut vähän ehjempää menopeliä löytäväni..
Öljyvuotoja yritin ekan koeajovisiitin aikana katsoa todella tarkkaan, muttei tuolloin näkynyt koneen päältä taskulampulla sohiessa märkää yhtään.. Eikä myöskään koeajossa kuulunut minkäänlaista kilinää, jota olisi kardaaniksi voinut ajatella..BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
Exät:
BMW e46 330i: 231hp/300Nm
BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm
Comment
-
-
Auto on e39 -99 540ia
Miten pitkissä sykleissä huoltovalojen pitäisi sammua mittaristossa, olen nyt ajanut noin 10tkm viimeisen öljynvaihdon jälkeen ja yksi (1) vihreä on vasta sammunut, tosin mittaristo on käytetty irti ( pikselien korjaus "rahu" ) pari tuhatta km viimeisen öljynvaihdon jälkeen, liekö tuolla merkitystä, saako mittari tiedon valomoduulista vai laatikosta, inpa antaa joskun transmission i-bus errorin kun katson Tv-video puolen tietoja,autoon on laitettu digi-boxi saksassa ( toimii moitteetomasti ).Ext. bmw:t
e28 518i -87
e34 518i -92
e39 540ia sedan 7/98
e39 540ia sedan 9/98
e39 540ia tour. 12/98
E34 525i Touring 7/92
Vikakoodien lukua/nollausta.
e39 540 ia sedan 7/96
Comment
-
-
Originally posted by DriveFast View PostTulipa tuossa nostettua alle viikko sitten ostettu 530d ylös..
Pohjasta lyötyi sangen paljon "kivoja" yllätyksiä, jotka kaipaavat toimenpiteitä:
- Koiranluut edestä
- osa nro. 14 molemmista kulmista
- jarruletkut takaa
- kardaanin nivel ja ilmeisesti tukilaakerikin
- vaihdelaatikon päästä vuotaa öljyä
- Koneesta vuotaa öljyä etupäästä(ei löydy tarkkaa paikkaa) ja jostain ahtimen päältä, koska ahdin oli pinnastaan hieman märkä..
- Lisäksi airbagin valo alkoi palaa liikkeestä-kotiin matkalla.
Mitäs mieltä ootte, kannattaisiko noista ottaa firmaan yhteyttä.. Vaiko kenties suoraan kysyä mielipidettä kuluttajansuojaviranomaisilta? Vaikka tuossa nyt ihan normaaleja kulutusosia onkin pääasiassa, niin olisin firmasta ostettaesa odottanut vähän ehjempää menopeliä löytäväni..
Öljyvuotoja yritin ekan koeajovisiitin aikana katsoa todella tarkkaan, muttei tuolloin näkynyt koneen päältä taskulampulla sohiessa märkää yhtään.. Eikä myöskään koeajossa kuulunut minkäänlaista kilinää, jota olisi kardaaniksi voinut ajatella..
Comment
-
Comment