Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8264
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by KingOnTheRoad View Post
    On alkuperäiset ja 2,75" ulostulo..
    ilmankos näyttivätkin paremmalle kuin muut ulostulot mitä pikasella googlettamisella löyty

    sitten jatkokysymys kuinka suuri rako putkenpäiden välissä on alkuperäisenä? tai millä etäisyydellä putkenpäät ovat toisistaan, keskeltä keskelle?
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

      Onko e39:ssä takapäässä jotain kohtaa mistä voisi turvallisesti nostaa yhdellä tunkilla takapään ylös? Edessähän on oikein nostokohta tätä varten. Onko mitään haittaa jos nostaa perästä ylös?
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        Suoraan perästä on tähän mennessä kaikki bemarit vaivatta noussu ylös..

        Comment

        • kaikkone
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 933
          • Villähde

          Heii, miten toi vanosremppa.

          Joo tiivisteiden vaihto on pala kakkua. Mutta aloin miettimään et miten tuon akselin liikkeen voi tarkistaa. kun huomasin sen akselin tekevän pituussuunnassa isoa liikettä kun reilusti vetää. (ilman sitä solenoidia, solenoidin kans en oo kokeillu).

          Eli miten siis tuo liike testataan että tarvitaanko uudet levyt sinne väliin.

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by kaikkone View Post
            Heii, miten toi vanosremppa.

            Joo tiivisteiden vaihto on pala kakkua. Mutta aloin miettimään et miten tuon akselin liikkeen voi tarkistaa. kun huomasin sen akselin tekevän pituussuunnassa isoa liikettä kun reilusti vetää. (ilman sitä solenoidia, solenoidin kans en oo kokeillu).

            Eli miten siis tuo liike testataan että tarvitaanko uudet levyt sinne väliin.
            Hä?
            Siis miten se solenoidin kiinniolo yksikön päädyssä vaikuttaa itse männän välyksiin, varsinainen vanos mäntähän on irtonainen osa eikä liity siihen mitenkään. Tottakai se kuuluu liikkua edestakas sylinterissään, sitenhän sitä ajoitusta säädetään.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • kaikkone
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 933
              • Villähde

              Originally posted by Supa View Post
              Hä?
              Siis miten se solenoidin kiinniolo yksikön päädyssä vaikuttaa itse männän välyksiin, varsinainen vanos mäntähän on irtonainen osa eikä liity siihen mitenkään. Tottakai se kuuluu liikkua edestakas sylinterissään, sitenhän sitä ajoitusta säädetään.
              Juu sen kyl kässäsin :P. Mut en kässänny sitä tuolta beisanin ohjeest et miten tarkistetaan se välys, et tarviiko niit prikkoiki alkaa vaihtaaa.. Nyt ku o kaaks konetta ni vois kokeilla kumman vanos on paremmas kunnos.

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Originally posted by kaikkone View Post
                Juu sen kyl kässäsin :P. Mut en kässänny sitä tuolta beisanin ohjeest et miten tarkistetaan se välys, et tarviiko niit prikkoiki alkaa vaihtaaa.. Nyt ku o kaaks konetta ni vois kokeilla kumman vanos on paremmas kunnos.
                Siis siinä ei saa ole "taittuvaa välystä" mutta pieni sivuttaisvälys on suotavaa ellei jopa pakollista. Kyllä ne kummatkin on joka tapauksessa kuluneet mutta ei tarvitse osia vaihtaa, saa kiristettyä ihan hiomalla laakeroinin helaa.


                EDIT: Eli tuossa kuvassa punaisilla nuolilla merkittyä välystä ei saisi olla.

                Last edited by Supa; 06-11-2010, 23:21.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • kaikkone
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 933
                  • Villähde

                  Originally posted by Supa View Post
                  Siis siinä ei saa ole "taittuvaa välystä" mutta pieni sivuttaisvälys on suotavaa ellei jopa pakollista. Kyllä ne kummatkin on joka tapauksessa kuluneet mutta ei tarvitse osia vaihtaa, saa kiristettyä ihan hiomalla laakeroinin helaa.


                  EDIT: Eli tuossa kuvassa punaisilla nuolilla merkittyä välystä ei saisi olla.


                  Ookra, pitänee purkaa ja tutkia kotona
                  Nyt onki purettavaa kun kaks konetta

                  Comment

                  • väiski525
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2010
                    • 2572
                    • Vantaa

                    mites olisi vetokoukun osto ja asennus tulossa eteen jossain vaiheessa, niin mistäs noita hyviä hinta-laatu-suhde koukkuja sais ja sopuhintaan?
                    mielellään mallia irroitettava tai kääntyvä, tai sit joku pieni ja huomaamaton
                    ja sit itse asennukseen, millainen homma se on itse tehdä ja tarviiko sitä nykyään käyttää konttorilla asennuksen jälkeen? sähköhommat jätän sellaiselle joka niistä jotain tietää ettei koko auto ole ihan sekaisin ku ite yrittäisin
                    ja sit sitä tarvii vissii koodailla? nixuuu
                    käytettynäkin voin ostaa jos jollain on tarjota :think
                    - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                    - MB s205 220cdi -15
                    - Volvo s80 2.5t -07
                    - mb s211 280cdi -08
                    - e46 320i -03
                    - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                    - e46 320d Individual "m-sport" -04
                    - e39 525i -01

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      Originally posted by väiski525 View Post
                      mites olisi vetokoukun osto ja asennus tulossa eteen jossain vaiheessa, niin mistäs noita hyviä hinta-laatu-suhde koukkuja sais ja sopuhintaan?
                      Mistään mitään tiedä mutta heitetään nyt jotain.
                      Osta sellainen missä tulee sähkösarja mukana. Westfalia valmistaa OEM koukut eli ne nyt ainakin sopii 100%.
                      Parkkitutkaa ei sulla tainnut olla joten tuskin tarvitsee koodata :think

                      Ebay esimerkki:
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • väiski525
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2010
                        • 2572
                        • Vantaa

                        Originally posted by _nixu_ View Post
                        Mistään mitään tiedä mutta heitetään nyt jotain.
                        Osta sellainen missä tulee sähkösarja mukana. Westfalia valmistaa OEM koukut eli ne nyt ainakin sopii 100%.
                        Parkkitutkaa ei sulla tainnut olla joten tuskin tarvitsee koodata :think

                        Ebay esimerkki:
                        http://cgi.ebay.de/BMW-5er-E39-00-We...item415048ac2f
                        hitto ku ei tuo saksa taivu ollenkaan onko toi linkin esimerkki irroitettava koukku? ja eikös normikärryt ole 7(?)pinnisellä pistokkeella?
                        ei olis kyllä pahan hintainen ainakaan, suomessa ku kyselin kaverilta jolla korjaamo paljon kustantaisi töineen päivineen koukku, nii hinnat oli:

                        Sähkösarja 300e!!!??
                        kiinteä koukku 200e
                        irroitettava 400e
                        työt pari tuntia päälle, ja noi hinnat on Bosalin osista.
                        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                        - MB s205 220cdi -15
                        - Volvo s80 2.5t -07
                        - mb s211 280cdi -08
                        - e46 320i -03
                        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                        - e46 320d Individual "m-sport" -04
                        - e39 525i -01

                        Comment

                        • AnttiR
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 819
                          • Jyväskylä

                          Minkalaiset sisälokarit on semmosessa tavallisella etupuskurilla varustetussa E39:ssä? Nuo M-sport puskurin kanssa mitkä on niin tulee hölmösti sen puskurin alareunan alapuolelle, niitä on nyt sit särkyny useempia ku on just sen verran madallettu että se sisälokari raapasee aina tohon kotiparkkiksen kanttariin.
                          Ajattelin että meniskö sinne tilalle ne tavismallin sisälokarit?
                          E61 535d -04

                          Comment

                          • Sami_R
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2007
                            • 276
                            • Kurikka

                            Originally posted by AnttiR View Post
                            Minkalaiset sisälokarit on semmosessa tavallisella etupuskurilla varustetussa E39:ssä? Nuo M-sport puskurin kanssa mitkä on niin tulee hölmösti sen puskurin alareunan alapuolelle, niitä on nyt sit särkyny useempia ku on just sen verran madallettu että se sisälokari raapasee aina tohon kotiparkkiksen kanttariin.
                            Ajattelin että meniskö sinne tilalle ne tavismallin sisälokarit?
                            Eikös noissa tavallisissa tule myös ihan samalla tavalla pieni helma renkaan etupuolelle. Ainakin mun autossa tulee.
                            BMW F11 520d -11
                            MINI Cooper D -11
                            BMW E90 318i -11
                            BMW E90 318i -06

                            Ex:
                            BMW E46 316i -04
                            E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                            E46 325iA -03
                            E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                            Comment

                            • miccou
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2005
                              • 488
                              • Iisalmi

                              Originally posted by väiski525 View Post
                              hitto ku ei tuo saksa taivu ollenkaan onko toi linkin esimerkki irroitettava koukku? ja eikös normikärryt ole 7(?)pinnisellä pistokkeella?
                              ei olis kyllä pahan hintainen ainakaan, suomessa ku kyselin kaverilta jolla korjaamo paljon kustantaisi töineen päivineen koukku, nii hinnat oli:

                              Sähkösarja 300e!!!??
                              kiinteä koukku 200e
                              irroitettava 400e
                              työt pari tuntia päälle, ja noi hinnat on Bosalin osista.
                              Kyllä on irrotettava koukku, sedaniin.

                              Kannattaa ottaa tuolla 13 pinnisellä pistokkeella niin voi sitten tarvittaessa kytkeä semmoisen kärryn perään, jossa on 13 pinninen liitin. Lähinnä tulee mieleen asuntovaunut, en tiedä missä muissa olisi käytössä tuo 13 pinninen. Parilla(kymmenellä?) eurolla taitaa saada sen 13 -> 7 adapterin joka sitten laitetaan tuohon väliin jos liitetään 7 pinnisellä liittimellä oleva kärri perään.

                              Pariin E46:seen olen asentanut itse juurikin Saksasta tilatun koukun ja siinä kyllä säästää tosi paljon. Ja ei ainakaan E46:ssa ollu mitenkään vaikeaa tuo asennus...
                              VW Passat 1.8t -04


                              X1 20Da X-Drive -13
                              E39 530Da Touring -01
                              E39 525iA Touring -01
                              E46 325iA Sedan -01
                              E46 320D Touring -00
                              Audi A3 1.9TDI -01
                              VW Multivan 2.5 TDI -05

                              Comment

                              • TeemuT
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2007
                                • 329
                                • Muhos

                                Aina ei tavitse mennä Saksaankaan asti...sain suomesta (kuitti kotona mutta muistaakseni joku ASAP parts tjs niminen firma) 250eur Westfalian koukku sähkösarjan kanssa kotiin toimitettuna. Koukussa maalit nupissa joten ei kovin käytetty edes ollut. Välittivät osia Ruotsista joten tarjontaa oli hyvin ja silloin oli usemapikin koukku kaupan(sekä rrotettavia että tavallisia).
                                -TT-
                                F30 320d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎