Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Originally posted by KuPa View Post
    Onkohan "pelkällä" munuaisten peittämisellä mitään hyötyä huohittimen jäätymiselle?? Ku auto seisoo pajalla ja eka ajattelin sekä jengi täällä kirjoitteli että huohotin olisi jäätynyt, mutta ongelma olikin ihan toinen ja siis on korjauksen alla (http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=211462) Nyt alko vähän jännittää toi huohottimen jäätyminen, että onkohan se sitten seuraavaksi edessä!! Sinnehän voisi asentaa sen lämmitetävän version, mut ku just nyt ei ois oikein varaa..siis loppukaikenviimetteeks, onko munuaisten peittämisellä mitään hyötyä nimen omaan siihen??:think
    Vaihda se vortex mallin suodatin sinne huohottimeen jos siellä on vielä se kangaslappu. Sehän niistä ensimmäisenä jäätyy?
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • KuPa
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 282
      • suomi

      Originally posted by _nixu_ View Post
      Vaihda se vortex mallin suodatin sinne huohottimeen jos siellä on vielä se kangaslappu. Sehän niistä ensimmäisenä jäätyy?
      Taisitkin laittaa kuvan hommasta ja kiitokset siitä (perehdyn asiaan het kun mahdollista)! Mutta kun ei tosiaan tällähetkellä ole paikkaa ja aika vähän myöskään tota taitoa sen vaihtamiselle, eikä tuo vortex:kään sano meikäläiselle mitään! Lähinnä ajattelin tolla kyssärillä sitä, että saisiko sillä peittämisellä jotain pientä ja helppoa apua..?:think
      "530da touring -00"

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by Tomppa80 View Post
        Juuri kun pääsin kehumasta autoni luotettavuutta, niin tuli ongelmia. Eukko kävi kaupassa autolla ja liikennevaloissa odottaessa vaihde D-asennossa moottori sammui yhtäkkiä!!. Kävin tarkistaan nestepinnat ja koeajolla --->kaikki OK. On nämä mystiset sammahtelut vittumaisia. Ei hajuakaan mikä voisi olla vikana. Kai se on jossain vaiheessa vikalukujen paikka, mutta ei nyt.
        Veikataan nyt tähänkin bensapumpun relettä, ei tosin selvinnnyt oliko edellinen veikkaus väärä vai ei: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205325
        E39 528iA

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          Originally posted by KuPa View Post
          Taisitkin laittaa kuvan hommasta ja kiitokset siitä (perehdyn asiaan het kun mahdollista)! Mutta kun ei tosiaan tällähetkellä ole paikkaa ja aika vähän myöskään tota taitoa sen vaihtamiselle, eikä tuo vortex:kään sano meikäläiselle mitään!
          Joskus tommosen pienimuotoisen howto ohjeen värkkäsin aiheesta: http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Kuvat/hu...oljyerotin.htm
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • Henkka90
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 450
            • Tornio

            Originally posted by Thuppu View Post
            Joskus tommosen pienimuotoisen howto ohjeen värkkäsin aiheesta: http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Kuvat/hu...oljyerotin.htm
            paljos makso tuo vorteksi? vois melkeen tarkistaa mikä suodatin omassa biilissä on.
            e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

            Comment

            • Blindi
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 524
              • Järvenpää

              Originally posted by Esko View Post
              http://www.realoem.com/bmw/showparts...65&hg=31&fg=05

              Tahtoo monesti unohtua alustaremppaa tehdessä irroittaa toi anturi ensin ja sitten on anturi paskana.
              Eli löytyihän sieltä parempi kuva, en vaan itse älynnyt katsoa jousituksen puolelta. Kiitoksia. Todennäköisesti huomenna vilkulemaan auton alle, toivottavasti olis johto ja liitin ehjät, niin ei tarttis uutta alkaa pujottelemaan...

              Comment

              • KuPa
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 282
                • suomi

                Originally posted by Thuppu View Post
                Joskus tommosen pienimuotoisen howto ohjeen värkkäsin aiheesta: http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Kuvat/hu...oljyerotin.htm
                Kiitokset hyvästä ja selkeästä ohjeesta, tällä se hoituu vaikka peukalo hipoo kämmenen keskustaa! Enkä joutuu johonkin ti-halliin painella tai ootella parempia kelejä, toivottavasti kevväämmäällä ei vaan ole liian myöhäistä..

                Ps. ihan mielenkiinnosta..onko kukaan teettänyt tota opeeraatiota jossain pajalla, ku itellä on kohta öljynvaihto (+suodatin) edessä, niin senhän vois vaikka samalla teettää jos ei omaisuuksia maksa?? :think
                "530da touring -00"

                Comment

                • mailman
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 8003
                  • Vantaa

                  Originally posted by KuPa View Post
                  Ps. ihan mielenkiinnosta..onko kukaan teettänyt tota opeeraatiota jossain pajalla, ku itellä on kohta öljynvaihto (+suodatin) edessä, niin senhän vois vaikka samalla teettää jos ei omaisuuksia maksa?? :think
                  Ei tuohon taida yli kahta tuntia mennä osaavalta mekaanikolta, joten jos tuntitaksa on ~70e, niin työstä se 140e tuohon. Ja veikkaan että samaan työhön menee ölpänvaihtokin.
                  Esim. Schmiedmannilta kannattaa tuota kysäistä?
                  G01 ///M40i '19
                  F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                  E39 ///M5 '00

                  Comment

                  • KuPa
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2010
                    • 282
                    • suomi

                    Originally posted by mailman View Post
                    Ei tuohon taida yli kahta tuntia mennä osaavalta mekaanikolta, joten jos tuntitaksa on ~70e, niin työstä se 140e tuohon. Ja veikkaan että samaan työhön menee ölpänvaihtokin.
                    Esim. Schmiedmannilta kannattaa tuota kysäistä?
                    Näin mä vähän mietinkin, että mahtaisikohan mennä samalla vaivalla. Pitääpä kysästä.
                    "530da touring -00"

                    Comment

                    • LS1Fmont
                      Bimmer Rookie
                      • May 2010
                      • 52
                      • Forssa

                      Voikos tommosen -02 530da touringin tehdaswebasto olla niin pöljästi kytketty ettei lämmitä moottoria ollenkaan? Pöhisee kyllä ja ajastaan pystyy ja sisälle tulee lämmintä mutta kone on aina puolen tunnin lämmityksenkin jälkeen ihan kylmä. Inpat on vähän vaiheessa täälläpäin...
                      Japanese Dailydriver
                      Fairmont stw -78 Street/Strip Project!
                      Mustang notch -88 Project??? :think

                      Comment

                      • SamiKeranen
                        Newbiemmer
                        • May 2010
                        • 13
                        • Oulu

                        Aattelin ihan mielenkiinnosta kysästä että nyt kun tullut tämä uusi e10 bensiini jota en aio tankkiin laittaa, nii onnistuuko vaa suoraan tankata 98:ia ku ennen oon laittanu 95:sta. Entisessä autossa (-98vm. vectra) piti ohjekirjan mukaan kääntää koneessa joku liitin toisinpäin että pysty vaihtaan 95 bensasta 98:iin. Onkohan tuossa nykysessä baijerilaisessa joku saman tyylinen homma mikä pitäs tehä? Auto on -96vm 528i.
                        e39 528i

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7439
                          • Oulu

                          Originally posted by SamiKeranen View Post
                          Onkohan tuossa nykysessä baijerilaisessa joku saman tyylinen homma mikä pitäs tehä? Auto on -96vm 528i.
                          Mun tietääkseni ei tartte tehdä mitään. V-poweria joskus olen tankkaillut, tosin eipä siitä mitään näkyvää eroa ole ollut.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9158
                            • Oulu

                            Originally posted by LS1Fmont View Post
                            Voikos tommosen -02 530da touringin tehdaswebasto olla niin pöljästi kytketty ettei lämmitä moottoria ollenkaan? Pöhisee kyllä ja ajastaan pystyy ja sisälle tulee lämmintä mutta kone on aina puolen tunnin lämmityksenkin jälkeen ihan kylmä. Inpat on vähän vaiheessa täälläpäin...
                            Kyllä voi, jos esilämmitys on tehdasvarusteena. Kurkkaapa meneekö sisälämppärin kennolta paluu (tulipellistä) suoraan moottorille, vai onko välissä T-haara. (Kaksi muuta letkua on tulot vesiventtiililtä.)
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by SamiKeranen View Post
                              Aattelin ihan mielenkiinnosta kysästä että nyt kun tullut tämä uusi e10 bensiini jota en aio tankkiin laittaa, nii onnistuuko vaa suoraan tankata 98:ia ku ennen oon laittanu 95:sta. Entisessä autossa (-98vm. vectra) piti ohjekirjan mukaan kääntää koneessa joku liitin toisinpäin että pysty vaihtaan 95 bensasta 98:iin. Onkohan tuossa nykysessä baijerilaisessa joku saman tyylinen homma mikä pitäs tehä? Auto on -96vm 528i.
                              Ei tarvitse tehdä mitään. Tankkaa sinne vain.

                              Tosin miksi ei tuota e10:ä voisi käyttää?
                              Vastaa samaa kuin laittaisit normi bensaan jäänestoa.

                              Comment

                              • Kentsu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2004
                                • 1397
                                • Tuusula

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Ei tarvitse tehdä mitään. Tankkaa sinne vain.

                                Tosin miksi ei tuota e10:ä voisi käyttää?
                                Vastaa samaa kuin laittaisit normi bensaan jäänestoa.
                                Joo E10:stä on täällä Härmlandiassa nostettu tajuton haloo aika turhaan. USA:ssa vastaavaa polttoainetta on tankattu Bemareihinkin jo 80-luvulla. Ja juu, ei tod. tartte näissä vehkeissä mitään liittimiä käännellä aivobokseissa jos bensan oktaaniluku vähän muuttuu Jos löytyy vaikka 87-oktaanista jostain niin tankkiin vaan ja pelaa aivan normisti.
                                Ex: 523iA '97, 520iA '89
                                /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎