memebuy23buy

E39 ohjauksesta ja suuntavakavuudesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kye
    replied
    Tuolla perusteella mitä olet edellä kertonut voisin sanoa, että vaihda myös ne bumerangin malliset tangot. Ota renkaaata kiinni niin että ote on klo 7 ja klo 1. tuolla otteellä pitäisi ainakin huomata jos pallonivelessä on riittävästi valjää.

    Omassani oli noissa tangoissa 400tkm paikkeilla selvä välys. Samaan aikaan oli nuo etummaiset takaylätukivarret irti ja niistä en löytynyt mitään vikaa.

    Leave a comment:


  • Marko.K
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Vaikka Ku19 muuten kuluukin varsin nopeasti, ei se varmasti ole renkaan vika mikäli ne sulaa alle muutamassa kuukaudessa autossa mikä puoltaa?
    Eli kyllä vika on nyt jossain muualla kuin renkaissa, eikä ongelma vain katoa sillä että ammutaan viestintuoja. Se nopea kuluminen on seuraus, ei syy.
    Taisit nyt käsittää väärin tai sitten kirjotin epäselvästi, ei toki kumhoja tässä topicissa kehuttu tai suositeltu mutta tällä foorumilla kuitenkin. Lähinnä tämän viestin perusteella haen takaa että miksi auto jatkoi hetken päästä puoltamista vaikka kaikki etupään kilkkeet vaihettiin iskareita lukuunottamatta. Joku vaan tuossa mainitsi että kumhot kuluu tosi nopeasti eikä enää tuu kumhoja niin yhdyin vaan lauseeseen. Eli ei taida olla hiljasia ja kestäviä renkaita pintojen kulumisen suhteen ollenkaan? :think

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Marko.K View Post
    Se että ne on eestä melkeen sileet, mutta takana pintaa enemmän...laitoin renkaat alle 2 ja puol kk sitte ja sillo niissä oli vielä täydet pinnat, kulmat säädetty etupään osien vaihdon jälkeen...aluksi käytin 2.6 bar joka renkaassa mutta nyt oon tiputtanu 2.2 baariin eestä kun on näyttänyt kuluvan niin nopeesti...ennen etupään oisen vaihtoa auto puolsi oikealle, sit ku osat vaihettiin ja suuntaus tehtiin niin auto kulki taas suoraan hetken aikaan mutta taas puoltaa oikealle ja välillä taas vasemmalle että joutuu jännittämään rattia niinku vastaan että menee suoraan. En saanut sillon merkkiliikkeestä sitä suuntaus lappua mukaan missä arvot näkyy mutta en kyllä tajunnut pyytääkään, nyt kun kävin eilen kysäsemässä että löytyykö vielä koneelta niin eipä löytynyt kun eivät olleet tallentaneet koko tiedostoa sillon ollenkaan, huoltoäijä sano kuitenkin että ei päästä koneesta läpi ennenku kulmat ovat kohillaan kun epäilin että onko kulmat tullut säädettyä oikeisiin arvoihin.
    Vaikka Ku19 muuten kuluukin varsin nopeasti, ei se varmasti ole renkaan vika mikäli ne sulaa alle muutamassa kuukaudessa autossa mikä puoltaa?
    Eli kyllä vika on nyt jossain muualla kuin renkaissa, eikä ongelma vain katoa sillä että ammutaan viestintuoja. Se nopea kuluminen on seuraus, ei syy.

    Leave a comment:


  • Marko.K
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Siis kerrotko nyt vielä mikä ongelma johtuu ko.renkaista?
    Se että ne on eestä melkeen sileet, mutta takana pintaa enemmän...laitoin renkaat alle 2 ja puol kk sitte ja sillo niissä oli vielä täydet pinnat, kulmat säädetty etupään osien vaihdon jälkeen...aluksi käytin 2.6 bar joka renkaassa mutta nyt oon tiputtanu 2.2 baariin eestä kun on näyttänyt kuluvan niin nopeesti...ennen etupään oisen vaihtoa auto puolsi oikealle, sit ku osat vaihettiin ja suuntaus tehtiin niin auto kulki taas suoraan hetken aikaan mutta taas puoltaa oikealle ja välillä taas vasemmalle että joutuu jännittämään rattia niinku vastaan että menee suoraan. En saanut sillon merkkiliikkeestä sitä suuntaus lappua mukaan missä arvot näkyy mutta en kyllä tajunnut pyytääkään, nyt kun kävin eilen kysäsemässä että löytyykö vielä koneelta niin eipä löytynyt kun eivät olleet tallentaneet koko tiedostoa sillon ollenkaan, huoltoäijä sano kuitenkin että ei päästä koneesta läpi ennenku kulmat ovat kohillaan kun epäilin että onko kulmat tullut säädettyä oikeisiin arvoihin.
    Last edited by Marko.K; 27-06-2009, 09:24.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Marko.K View Post
    Joo mä ku luin täältä sillo ku renkaita ostin ja sain hyvää palautetta niin paljon että päädyin sitten noihin, joo eipä tuu mullekkaan toisten noita renkaita
    Siis kerrotko nyt vielä mikä ongelma johtuu ko.renkaista?

    Leave a comment:


  • Marko.K
    replied
    Jatketaan yksinkeskustelua, elikkä H&R Cup Kitti on tulossa. Mitkä osat tuolla takapäässä aiheuttaa sivutuuliherkkyyttä ja vaeltelua? Narinahelat ja koiraanluut taakse vaihdettu. Apurungon puslat ajattelin ainakin tilata kun luin että niistä johtuu mutta entäs sitten tukivarret, suorat vai ne bumerangin muotoset vai kummatkin?

    Leave a comment:


  • Marko.K
    replied
    Originally posted by herja View Post
    Mulla on kanssa täysi sarja Meyleä edessä ja samalla laitettiin H&R cup kit. Alusta säätöihin ja menee kuin juna tuulessa ja urissa, laitettiin tehtaan ohjearvoihin vaikka on vähän madallusta sekä 18" vanteet, silti toimii helvetin hyvin. Sulla on nyt joku vähän vituillaan.
    Joo eiköhän tuo H&R Cup kitti lähe mullakin lähipäivinä tilaukseen, ja samaan konkurssiin vois uudet takapään kilkkeet ja uudet apurungon puslat tilata...käykö tuo Cup Kitti mun autoon kun mulla M-Sport II alusta?

    Leave a comment:


  • Marko.K
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    On muuten nuo Kumhon ku19 sellaset renkaat että kulmat pitää olla säädetty sinne toleranssialueen reunoihin eli mahdollisimman pystyyn ja vähän aurausta (siis jos vähintään 17" koossa) ja paineet oikein, muuten kuluvat todella nopeasti. Noissa on suht jäykät nuo rungot ja todella pehmeä ja suorastaan liimamainen tuo kumiseos. Ei tule toiste noita renkaita alle.
    Joo mä ku luin täältä sillo ku renkaita ostin ja sain hyvää palautetta niin paljon että päädyin sitten noihin, joo eipä tuu mullekkaan toisten noita renkaita

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    On muuten nuo Kumhon ku19 sellaset renkaat että kulmat pitää olla säädetty sinne toleranssialueen reunoihin eli mahdollisimman pystyyn ja vähän aurausta (siis jos vähintään 17" koossa) ja paineet oikein, muuten kuluvat todella nopeasti. Noissa on suht jäykät nuo rungot ja todella pehmeä ja suorastaan liimamainen tuo kumiseos. Ei tule toiste noita renkaita alle.

    Leave a comment:


  • herja
    replied
    Mulla on kanssa täysi sarja Meyleä edessä ja samalla laitettiin H&R cup kit. Alusta säätöihin ja menee kuin juna tuulessa ja urissa, laitettiin tehtaan ohjearvoihin vaikka on vähän madallusta sekä 18" vanteet, silti toimii helvetin hyvin. Sulla on nyt joku vähän vituillaan.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    Tuo nyt vaan on halvin keino parantaa sitä suuntavakavuutta. Ja saa muuten sitten ajaa paljonkin että alkaa vaikuttaa, muutama sata kilometriä ei vaikuta. Ja tietysti jos eturenkaat on jo päässy kulahtamaan/renkaan kuvio kulahtanu vituiks niin ei luultavasti tmäkään keino auta. Ja sehän olikin selvä asia että takapäähän se pitää sen auton suunnassa, itse lähtisin etsimään vikaa sieltä jos etupäässä kulmat oikein. Itse todennut parhaaksi noille kumeille n. 2,3-2,4 edessä, 2,7-2,8 takana.
    Vaikka ohjekirja ilmoittaakin taakse 0.3 - 0.4 suurempaa rengaspainetta kuin eteen, niin mielestäni kunnossa olevan E39:n pitäisi kulkea kohtuu suoraan myös samoilla rengaspaineilla joka nurkassa (ainakin jos edessä ja takana on sama rengaskoko). Kyllä hakeminen on oire jostakin välyksenpoikasesta jossakin alustan kohdassa.

    Toki paineiden pitäminen ohjeiden mukaisina on ihan asiaa.
    Last edited by Havis; 17-06-2009, 06:29.

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Originally posted by Marko.K View Post
    Itellä samat renkaat, no voishan tuota vielä huomenna ajankuluks muuttaa noi paineet mut on toi vaeltelu niin rajua että tuskin paineilla niin suurta merkitystä, paljos sulla paineet?
    Tuo nyt vaan on halvin keino parantaa sitä suuntavakavuutta. Ja saa muuten sitten ajaa paljonkin että alkaa vaikuttaa, muutama sata kilometriä ei vaikuta. Ja tietysti jos eturenkaat on jo päässy kulahtamaan/renkaan kuvio kulahtanu vituiks niin ei luultavasti tmäkään keino auta. Ja sehän olikin selvä asia että takapäähän se pitää sen auton suunnassa, itse lähtisin etsimään vikaa sieltä jos etupäässä kulmat oikein. Itse todennut parhaaksi noille kumeille n. 2,3-2,4 edessä, 2,7-2,8 takana.

    Leave a comment:


  • Marko.K
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    Itsellä ainakin vaikuttaa merkittävästi. Jos samat paineet edessä ja takana, ei mene auto suoraan vaan vaeltelee (alla kumhon ku19). Eikä eroa huomaakaan heti kun paineita muuttaa, renkaiden pitää ns. asettua. Se painetaulukko siinä oven karmissa ei ole turha.
    Itellä samat renkaat, no voishan tuota vielä huomenna ajankuluks muuttaa noi paineet mut on toi vaeltelu niin rajua että tuskin paineilla niin suurta merkitystä, paljos sulla paineet?
    Last edited by Marko.K; 16-06-2009, 22:21.

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Originally posted by Marko.K View Post
    Joo no ohan noita kokeiltu jo jos jonkunlaisia paineita mutta tällä hetkellä noi, että ei se kyllä paineista johdu
    Itsellä ainakin vaikuttaa merkittävästi. Jos samat paineet edessä ja takana, ei mene auto suoraan vaan vaeltelee (alla kumhon ku19). Eikä eroa huomaakaan heti kun paineita muuttaa, renkaiden pitää ns. asettua. Se painetaulukko siinä oven karmissa ei ole turha.

    Leave a comment:


  • Marko.K
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    niin siis e39:ssähän pitää olla etu- ja takarenkaiden paine-ero 0,4-0,5 bar, vaikuttaa suuntavakavuuteen?
    Joo no ohan noita kokeiltu jo jos jonkunlaisia paineita mutta tällä hetkellä noi, että ei se kyllä paineista johdu

    Leave a comment:

Working...
X