Vain Bemaristeilla on vakipaikka pyöräkulmien säätöön Just mietin, että ei ole kertaakaan tarttenut säätää Focuksesta, eikä kysellä Hemin ohjeita oikeille kulmille. Kulkee suoraan ja vetelemättä tehdassäädöillä
E39 ei ole suunniteltu madallukseen eikä leveille renkaille.
Pääsisitte paljon helpommalla, kun ette laskisi niitä autojanne "tonttiin". Toisaalta on näissä niin paljon kuuluvia alustanosia, että kerralla saisi vaihtaa kaikki uusiin (kunnollisiin), jos meinaisi välttää säätämisen pidemmäksi aikaa.
Esim. vakioalustalla 235-leveillä uniroyaleilla menee erittäin hyvin suoraan, joskin sivutuuli hieman ottaa. M-alustainen 245/275 kumeilla vaatiikin jo hieman ajamista Suomen paskoilla teillä, mutta uudehkolla pinnalla menee mahtavasti. Sivutuuli ottaa kyllä siihenkin. Kuluneet miseliinin pilot sportit edessä taitaa huonontaa tässä tapauksessa tilannetta jonkin verran.
Noniin... Paluu levottomaan takapäähän. Useat täälä olleet sitämieltä että tuossa autossani on takana jokin paskana ja näin nyt ilmeisesti on.:think Työkaiffari tuossa matkalla sanoi, että yksi toinen työkaveri oli meidän perässä ajaneena huomannut, että autossani on jokin pusla vissiin paskana, kun takarenkaat tai rengas oli kuulemma mennyt ihan miten sattuu bimmerin alla Eli, nyt loppuu itseltä jo tietämys, kun rahaa on paasattu taakse sikana ja aina vain auto kulkee urissa kun renkas olisi puhki!?
Taakse on uusittu lähiaikoina:
-Apurungon puslat
-pumerangit
-Narinahelat
-Ylenmät tukivarret
-iskarit
En ole saanut käsin enkä vääntöraudalla mitään poikkeavaa "vääntymää" koko takapäässä, eikä laakerit tunnu olevan paskana vaikka tuo ajaminen siltä välillä tuntuukin? :think
Olisko nyt helvetti ne "Takahaarukoiden" puslat sitten jotenkin mennyt vain paskaksi, mutta ne eivät vain tunnu auto ilmassa eikä maassa mitenkään kummallisen väljiltä.?
Onko kellään ollut mitään vastaavaa oiretta koskaan? Nyt ei enää itse keksi mitään
Noniin... Paluu levottomaan takapäähän. Useat täälä olleet sitämieltä että tuossa autossani on takana jokin paskana ja näin nyt ilmeisesti on.:think Työkaiffari tuossa matkalla sanoi, että yksi toinen työkaveri oli meidän perässä ajaneena huomannut, että autossani on jokin pusla vissiin paskana, kun takarenkaat tai rengas oli kuulemma mennyt ihan miten sattuu bimmerin alla Eli, nyt loppuu itseltä jo tietämys, kun rahaa on paasattu taakse sikana ja aina vain auto kulkee urissa kun renkas olisi puhki!?
Taakse on uusittu lähiaikoina:
-Apurungon puslat
-pumerangit
-Narinahelat
-Ylenmät tukivarret
-iskarit
En ole saanut käsin enkä vääntöraudalla mitään poikkeavaa "vääntymää" koko takapäässä, eikä laakerit tunnu olevan paskana vaikka tuo ajaminen siltä välillä tuntuukin? :think
Olisko nyt helvetti ne "Takahaarukoiden" puslat sitten jotenkin mennyt vain paskaksi, mutta ne eivät vain tunnu auto ilmassa eikä maassa mitenkään kummallisen väljiltä.?
Onko kellään ollut mitään vastaavaa oiretta koskaan? Nyt ei enää itse keksi mitään
Työkaiffari tuossa matkalla sanoi, että yksi toinen työkaveri oli meidän perässä ajaneena huomannut, että autossani on jokin pusla vissiin paskana, kun takarenkaat tai rengas oli kuulemma mennyt ihan miten sattuu bimmerin alla
Eikö se työkaveri tarkemmin osannut kuvata mitä tuo "miten sattuu" hänen mielestään tarkoittaa? Siis myös vanne meni minne sattuu vai pelkkä rengas taipui? Onko sinulla jo kesärenkaat?
Sinun pitäisi ostaa joku halpa minikamera, kiinnittää se taka-akselistoon ja käydä ajamassa testilenkki. Täällähän oli jossain siitä jo juttua, DealExtremessä se ei tainnut paljon maksaa.
Eikö se työkaveri tarkemmin osannut kuvata mitä tuo "miten sattuu" hänen mielestään tarkoittaa? Siis myös vanne meni minne sattuu vai pelkkä rengas taipui? Onko sinulla jo kesärenkaat?
Sinun pitäisi ostaa joku halpa minikamera, kiinnittää se taka-akselistoon ja käydä ajamassa testilenkki. Täällähän oli jossain siitä jo juttua, DealExtremessä se ei tainnut paljon maksaa.
Joo, kun tässä repii jostain aikaa, niin laitan kaverin puikkoihin ja koitan ajella hänen autolla perässä ja yritää samalla tutkia, että mikä siellä vääntyilee. Huomenna kyselen töissä tuolta kaverilta, että mitä se oikein siellä näki ja kummalla puolella.
Jos en saa selville tarkemmin, niin käyn katsurilla siellä vääntö penkissä jos jotain sillä selviäisi.
Tuli mieleen takakelkan puslat vaikka ne kirrasin silloin vaihtaessa kunnolla, mutta onko sittenkään kunnolla kirrattu lopuksi, joten täytyy noi tsekata ensiksi. Jos ei mitään saa selville, niin kait se on vaihdettava noi takahaarukat tai niihin laitettava uretaanipuslat.
Mites noiden laakereiden kanssa on? voiko ne olla paskana ilman että renkaat heiluvat paikallaan, mutta ajossa voimat vääntävät niitä?
Tuli mieleen takakelkan puslat vaikka ne kirrasin silloin vaihtaessa kunnolla, mutta onko sittenkään kunnolla kirrattu lopuksi, joten täytyy noi tsekata ensiksi. Jos ei mitään saa selville, niin kait se on vaihdettava noi takahaarukat tai niihin laitettava uretaanipuslat.
Mites noiden laakereiden kanssa on? voiko ne olla paskana ilman että renkaat heiluvat paikallaan, mutta ajossa voimat vääntävät niitä?
Miten laitoit ne puslat paikalleen? Et kai laittanut jotain rasvaa sinne väliin ja kelkka pääseekin siksi liikkumaan? Tuskin laakerit voi noin kulua, siis ettei mitään outoa huomaisi jo muutenkin. Luulisi ABS-pulssienkin sekoilevan.
Mutta jospa se työkaveri näki kuitenkin renkaan taipuvan? Se 15" renkaan taipuminen ja liikehän on aivan järkyttävän näköistä kun sitä aikoinaan katsastusaseman heilutuspenkissä katselin. Minusta se näytti siltä, että rengas lähtee kohta vanteelta.
Se kamera muuten on nimeltään MD80, niitä näyttää saavan eBaysta 5 eurolla. Tilasin 4 kpl, kun kerta halvalla sai...
Kieltämättä hieman mietityttää kans tuo, että miksi noita taka-alatukivarsia ei kans vaihdella (janken haarukat), vaikka niissäkin puslat on. No, onhan ne pirun kalliit häkkyrät, kun ei niihin saa orkkispuslia erikseen. Eilen lueskelin täällä jotain toista threadia ja jollain oli ollut paskana joku niistä puslista. Kuinkahan moni niitäkin puslapäitä käyttää auki, kun laittaa madallusjousia autoonsa. Se camber-säädön pusla pääsee pyörähtämään tietty suuntauksessa oikeaan asentoon, mutta se toinen jää ropelille.
Usko nyt herran tähden että on....(eli kumpikohan siellä nyt myötää, 15" kitkarengas vai alustan ehjiksi moneen kertaan todetut tuennat/puslat?).
Vaikea on kyllä uskoa, mutta enihän tässä vielä 100% varmuutta ole, mutta toivon että olet oikeassa! Huomenna tiedustelen, että mitä siellä oikein näkyi.
Miten laitoit ne puslat paikalleen? Et kai laittanut jotain rasvaa sinne väliin ja kelkka pääseekin siksi liikkumaan? Tuskin laakerit voi noin kulua, siis ettei mitään outoa huomaisi jo muutenkin. Luulisi ABS-pulssienkin sekoilevan.
Mutta jospa se työkaveri näki kuitenkin renkaan taipuvan? Se 15" renkaan taipuminen ja liikehän on aivan järkyttävän näköistä kun sitä aikoinaan katsastusaseman heilutuspenkissä katselin. Minusta se näytti siltä, että rengas lähtee kohta vanteelta.
En tiedä mitä se "työtoveri" todella näki ja tiedän että noi renkaat kyllä elävät aika vammasesti, mutta pitää huomenna tiedustella tarkkaan ja yrittää itsekkin tutkia tuon sontaläjän takapään vittumaista elämistä sivusta.
Laitoin pusliin tiskiainetta muistaakseni? Noita kameroita olisi kyllä hyvä laitella sinne tänne autoa ja näkisi todella, että mikä siellä mättää. Voisin kyllä teipata työpuhelimenkin johkin kuvaamaan renkaan elämistä.
Vittu kun voi ottaa päähän tällähetkellä yksi sun toinenkin asia!!!!!!
Vaikea on kyllä uskoa, mutta enihän tässä vielä 100% varmuutta ole, mutta toivon että olet oikeassa! Huomenna tiedustelen, että mitä siellä oikein näkyi.
Oikeasti...mietippä nyt hieman itsekkin?
Jos et löydä raudoilla vääntelemällä mitään normaalista poikkeavaa välystä aikaiseksi, puhutaan tuentojen joustoista jotka ovat maksimissaan joitan millejä.
Tätä ei todellakaan näe auton takan ajaessaan "nuljuamisena", varsinkaan kun tuollainen 15" kitkarengas nuljuaa pahimmillaan e39:n alla senttitolkulla.
Eli siellä alustassa/tuennoissa nyt yksinkertaisesti EI VOI OLLA mitään niin paljon hajalla joka vaikuttaisi näin radikaalisti ajettavuuteen.
En nyt oikein käsitä miksi jumppaat joidenkin nykyisten 15" "nuljukumien" kanssa jotka eivät todellakaan millään muotoa sovellu e39:iin...sanoi tämän vannekoon "besservisserit" mitä tahansa.
Eli laita sinne nyt ihan oikeat renkaat alle ja aletaan vasta sen jälkeen miettimään mahdollisia "hifistelyjä" ajettavuuden suhteen.
Tätä on siis ihan turha jauhaa viikosta toiseen kun ratkaisu on päivänselvä.
Joo, kun tässä repii jostain aikaa, niin laitan kaverin puikkoihin ja koitan ajella hänen autolla perässä ja yritää samalla tutkia, että mikä siellä vääntyilee.
Vielä parempi kun laitat siihen takana tulevankin auton ohjaimiin jonkun toisen kuskiks nii saat kyytiläisenä seurata ihan rauhassa oman autosi pyörien liikkeitä. Ei tartte keskittyä liikenteen menoon. Suosittelen.
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
Näin ne asiat muuttuu, vittu se työkaveri ollut nähnyt mitään vääntymää vain kuullut helvetin moista narinaa vasenmalta ja itsekin kuulee kun ajaa jostain seinän vierestä, eli uusi narina vissiin heti paskana, kun laitoin tyhmyyksissä tarvikemallin, kun heti sain!
Näin ne asiat muuttuu, vittu se työkaveri ollut nähnyt mitään vääntymää vain kuullut helvetin moista narinaa vasenmalta ja itsekin kuulee kun ajaa jostain seinän vierestä, eli uusi narina vissiin heti paskana, kun laitoin tyhmyyksissä tarvikemallin, kun heti sain!
Sekään vain ei oikeasti vaikuta niihin ajettavuuden ongelmiisi ennen kuin välystä on todella reippaasti(sitähän ei siis löytynyt).
Oman auton etupään kolina johtui öljynsuodattin kotelon kiinnityskumin pettämisessä, eli juuri tutisi mutkissa... onko muilla tullut v koneissa tätä samaa ongelmaa? Kutosissa kiinnitetty erillä tavalla?
Comment