Originally posted by TJJ
View Post
E39 ohjauksesta ja suuntavakavuudesta
Collapse
X
-
Originally posted by janke View PostEn oikein tiedä kuinka voisin saada vielä pystynpään tuota vasenta taka kulmaa:think Tunkilla kokeilin kääntää ja oli tukivarret löysänä ja kiristys siihen, mutta ei se paljoa tuonut säätöä!?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis jos se säätö kerta kaikkiaan loppuu ja kaikki muuten näyttää ok, niin lisäähän sitä säätövaraa on sitten tehtävä (keinot ovat monet...).
Asia on toinen jos ollaan kaukana oikeista kulmista, mutta silloin luulis vikaa olevan jo muuallakin, ennenkuin viilan käyttö on tarpeen.Last edited by Havis; 29-04-2014, 21:25."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostNyt on tulossa uretaanipuslat taka-haarukoiden päihin ensiviikolla joten takapään aurausta ei tarvi ilmeisesti näillä olla enää etupäätä enempää vai miten se menee?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostKyllä takapäässä tarvitsee aina olla aurausta hieman enemmän kuin edessä, riippuen alla olevasta vannekoosta.
Edit: Schmiedmann myi näköjään taakse valmiita lisäsäätö palikoita http://static.schmiedmann.dk/Product...120788_big.jpgLast edited by janke; 03-05-2014, 17:58.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Mikä vaikutus on etuaurauksella käytökseen, jos se on vasen+oikea esim. 0°10' ja sitä säädetään suoremmaksi? Oletuksena, että takana on 0°10'. Tuntuuko tuo muka jotenkin? Jos muita arvoja täytyy määritellä, niin edessä camberit -0°35' ja -0°43'. Takana -1°50' ja -1°47'. Renkaina M5 vakiot.BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostMikä vaikutus on etuaurauksella käytökseen, jos se on vasen+oikea esim. 0°10' ja sitä säädetään suoremmaksi? Oletuksena, että takana on 0°10'. Tuntuuko tuo muka jotenkin? Jos muita arvoja täytyy määritellä, niin edessä camberit -0°35' ja -0°43'. Takana -1°50' ja -1°47'. Renkaina M5 vakiot.
Karkeasti ottaen 17"-19" vannekokoluokilla meno rauhoittuu mm.ohitusten kaistaylityksissä mitä lähempänä nollaa etupään aurauksissa ollaan.
Liika auraus aiheuttaa "tempoilua" ja kuluttaa renkaan sisäreunaa hampaalle=rengas alkaa kuluneena ääntää voimakkaasti.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostTehtaan toleranssialue mahdollistaa jopa haritusta.
Karkeasti ottaen 17"-19" vannekokoluokilla meno rauhoittuu mm.ohitusten kaistaylityksissä mitä lähempänä nollaa etupään aurauksissa ollaan.
Liika auraus aiheuttaa "tempoilua" ja kuluttaa renkaan sisäreunaa hampaalle=rengas alkaa kuluneena ääntää voimakkaasti.BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostKiitos tiedosta. Jonkin verran rauhattomuutta ohituksissa esiintyykin noilla reilusti kallisttuneilla syrjäteillä. Voisihan tuota hieman pyöräyttää pienemmäksi.
Comment
-
-
Nyt on vaihdettu taka-alatukivarsiin Strongflexit ja en ole vielä huomannut oikeestaa mitään eroa edellisiin, mutta katotaan suuntauksen jälkeen mitä tapahtuu. Jos toki tarkkoja ollaan, niin takapää seuraa nyt hieman tarkemmin ja nopeemmin mutkissa.
Vanhat takinmaiset puslat olivat jotenki väljähtäneet joten varmasti tuli tarpeeseen niiden uusiminen. Camberitkin nousi muutaman prosenttiyksikön onneksi...Last edited by janke; 24-05-2014, 09:22.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Osaisko joku antaa hyvät perussäädöt, että mitä kannattais laittaa käyttöautoon (525tds), jolla ajetaan enimmäkseen kaupunkiajoa, ja olis mukava jos se tuntuis purevan mutkissa tiehen? Tietenki pitää pystyä kohtuudella ajamaan myös normaalia maantieajoa, eikä renkaat sais mennä toiselta laidalta ihan sileäksi, kun toinen laita on vielä lähes uudenveroinen.
Eli joku sellanen hyvä kompromissi, joka pitäis olla ihan joka Vianorin säädettävissä ilman viilaa tai rälläkkää
Autossa on säädettävä alusta, säädöt tehtävä rekisteriotteen mukaan välillä 335-385mm navan keskeltä suojankaareen. Renkaat on 225/55/16. Oon yrittäny saada auton nyt sellaiseen korkeuteen, että takana olis 343mm ja edessä 355. Jostain poimin, että tuo olis esimerkiksi M5:ssa ja sportalustalla olevissa 540:ssä tuota luokkaa. Mitä mieltä tästä?
Comment
-
-
Originally posted by duunari76 View PostOsaisko joku antaa hyvät perussäädöt, että mitä kannattais laittaa käyttöautoon (525tds), jolla ajetaan enimmäkseen kaupunkiajoa, ja olis mukava jos se tuntuis purevan mutkissa tiehen? Tietenki pitää pystyä kohtuudella ajamaan myös normaalia maantieajoa, eikä renkaat sais mennä toiselta laidalta ihan sileäksi, kun toinen laita on vielä lähes uudenveroinen.
Eli joku sellanen hyvä kompromissi, joka pitäis olla ihan joka Vianorin säädettävissä ilman viilaa tai rälläkkää
Autossa on säädettävä alusta, säädöt tehtävä rekisteriotteen mukaan välillä 335-385mm navan keskeltä suojankaareen. Renkaat on 225/55/16. Oon yrittäny saada auton nyt sellaiseen korkeuteen, että takana olis 343mm ja edessä 355. Jostain poimin, että tuo olis esimerkiksi M5:ssa ja sportalustalla olevissa 540:ssä tuota luokkaa. Mitä mieltä tästä?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Comment