Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webasto ei lähde käyntiin. E39 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MaalaisPoika
    Newbiemmer
    • Jan 2014
    • 4
    • Siilinjärvi

    Hyvät ystävät ja kylänmiehet. Näin melkein kuin pakkaset on huutamassa päälle niin tuoreimmasta hankinnasta (530dA -01) yrittäny saada webastoa tulille siinä sen kummemmin onnistumatta. ensimmäinen ongelma oli kiertovesipumppu, jonka vaihdoin uuteen. ja tästä toiseen ongelmaan

    Elikkä inpalla tai gsm-palikalla kun yrittää käyttää webastoa niin rupeaa huutamaan alhaista jännitettä. Itse syyttäisin akkua, mutta ei edes kahdella akulla ja 15A laturilla riitä jännite, vaan inpan mukaan Clamp 30 voltage putoaa ~10.5v. mutta yleismittarilla akulta mitattu samaan aikaan 12.55 volttia. olisiko kenelläkään antaa asiallisia neuvoja, ja pitäsikö tuon clamp 30 olla suora akkujännite? tausta tietoa voisi antaa myös että kyseinen härveli vilauttelee välillä laturin valoa. (uusi laturi n.1 kk vanha) ja ABS/luistoneston valot palaa abööt 5 sek startin jälkeen.
    Aleksi

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2855
      • Tampere

      KL30 on suora akkuvirta, KL15 on sytytysvirta. Jos weban jännitesyöttö on ok niin eipä tuohon jää muuta vaihtoehtoa kuin korttivika. Toki tutkisin jänniteensyötön kun noita muuta vikoja on myös.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • MaalaisPoika
        Newbiemmer
        • Jan 2014
        • 4
        • Siilinjärvi

        Originally posted by böntti View Post
        KL30 on suora akkuvirta, KL15 on sytytysvirta. Jos weban jännitesyöttö on ok niin eipä tuohon jää muuta vaihtoehtoa kuin korttivika. Toki tutkisin jänniteensyötön kun noita muuta vikoja on myös.
        mittailin tässä että sulakkeelle(eli kaikille kontin sulakkeille! ) tulee vajaa 11 volttia elikkä siinä syy jännite hukkaan. Osaako joku keksiä että mistä rupeis jahistamaan tähän ongelmaan ratkasua

        edit: elikkä syyhän löytyi.akun virtakaapeli, joka menee suoraan ylöspäin isoille sulakkeille niin siinä jännite häviötä 1,3 volttia ja piuhaa heilutellessa häviää. Elikkä tuo pätkä uusiks ja toivomaan parasta.
        Last edited by MaalaisPoika; 25-06-2016, 13:51.
        Aleksi

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9994
          • KVLA

          Originally posted by MaalaisPoika View Post
          edit: elikkä syyhän löytyi.akun virtakaapeli, joka menee suoraan ylöspäin isoille sulakkeille niin siinä jännite häviötä 1,3 volttia ja piuhaa heilutellessa häviää. Elikkä tuo pätkä uusiks ja toivomaan parasta.
          Olikos näissä E39:ssä niin,että muutamasta samasta vikakoodista se ohjainkortti menee lukkoon? Jos oli,niin sen voi jotua vielä fiksaamaan ennen weban käynnistymistä. Viisaammat korjatkoon.

          Comment

          • MaalaisPoika
            Newbiemmer
            • Jan 2014
            • 4
            • Siilinjärvi

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Olikos näissä E39:ssä niin,että muutamasta samasta vikakoodista se ohjainkortti menee lukkoon? Jos oli,niin sen voi jotua vielä fiksaamaan ennen weban käynnistymistä. Viisaammat korjatkoon.
            ainakin omalla kohdalla lähti pöhisemään samantien.
            Aleksi

            Comment

            • JIPSKI
              BTCF Member
              • Feb 2003
              • 1010
              • Vaasa

              Mistäs tuon ohjainkortin tunnistaa että onko väylämallia vai ei? Omassa -02 530d:ssä vahva tunne että on ohjainkortti vaihtunut vuosien aikana kun ei lähde midistä päälle ja asennettu easystart r+ kauko-ohjainpaketti ja vedetty mm ihka:n taakse johtoja :think jälkiasennuspurkin napista lähtee kyllä päälle, mutta kaukosäädin on hävinnyt niin ei paljoa apua ole.

              Eikä ista löytänyt koko webastoa
              exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

              Comment

              • Scitso
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 2816
                • Kuusankoski

                Originally posted by JIPSKI View Post
                Mistäs tuon ohjainkortin tunnistaa että onko väylämallia vai ei? Omassa -02 530d:ssä vahva tunne että on ohjainkortti vaihtunut vuosien aikana kun ei lähde midistä päälle ja asennettu easystart r+ kauko-ohjainpaketti ja vedetty mm ihka:n taakse johtoja :think jälkiasennuspurkin napista lähtee kyllä päälle, mutta kaukosäädin on hävinnyt niin ei paljoa apua ole.

                Eikä ista löytänyt koko webastoa
                Todennäköisesti on vaihdettu jälkiasenteinen webasto kuten itselläni, ja luulisin että noita on vaihdettu kustannussyistä. Itse rakensin kaukosäätimen 12V kaukoohjattavasta releestä.
                Selviää kun avaat kuljettajan puolen sisälokasuojan ja tarkastat mikä webasto siellä on.
                E34 525i Touring -96 "Iris"
                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                E61 530d Touring -04

                ex. E39 520ia Touring -98
                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                ex. E28 520i -82

                Comment

                • hietase
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 543
                  • Espoo

                  Minkälaisella vikakoodinlukijalla tuon Webaston toimimattomuutta saisi selviteltyä?

                  Ikuisuusaihe... Viimeksi kesällä käytin direct modella ilman ongelmia kertaalleen. Nyt ei inahtanutkaan, eikä lähde itsestään startatessa päälle vaikka olisi -2 astetta aamulla.

                  Auto 530da touring -02. Kokeilin jo resetointia irrottamalla takakontin sivussa olevan zuheizung-sulakkeen foorumilta löytyneiden ohjeiden mukaan. Tämä sai aikaan sen, että direct modella lähti sisällä puhallin pyörimään, mutta itse Webasto ei käynnistynyt. Kone oli käyntilämmin ajon jäljiltä, mutta eikös Webaston pitäisi käynnistyä direct modella moottorin lämpötilasta huolimatta?

                  Itsellä ei mitään lukijoita ole, joten Espoosta (tai ylipäänsä pk-seudulta) saa laittaa privaa, jos haluaisi koodit lukea.

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    Originally posted by hietase View Post
                    Minkälaisella vikakoodinlukijalla tuon Webaston toimimattomuutta saisi selviteltyä?

                    Ikuisuusaihe... Viimeksi kesällä käytin direct modella ilman ongelmia kertaalleen. Nyt ei inahtanutkaan, eikä lähde itsestään startatessa päälle vaikka olisi -2 astetta aamulla.

                    Auto 530da touring -02. Kokeilin jo resetointia irrottamalla takakontin sivussa olevan zuheizung-sulakkeen foorumilta löytyneiden ohjeiden mukaan. Tämä sai aikaan sen, että direct modella lähti sisällä puhallin pyörimään, mutta itse Webasto ei käynnistynyt. Kone oli käyntilämmin ajon jäljiltä, mutta eikös Webaston pitäisi käynnistyä direct modella moottorin lämpötilasta huolimatta?

                    Itsellä ei mitään lukijoita ole, joten Espoosta (tai ylipäänsä pk-seudulta) saa laittaa privaa, jos haluaisi koodit lukea.
                    teoriassa webasto käynnistyy lämpimälläkin koneella valmiuteen jos se on kunnossa mutta ei tietenkään lähde lämmittämään jos jäähdytysnesteen lämmöt on yli 65c. eli sivustakatsoen vaikuttaa ettei käynnistykään.
                    Jos kuitenkin tarvitset koodien lukua laita privaa.

                    Comment

                    • hietase
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2012
                      • 543
                      • Espoo

                      Originally posted by WSE1 View Post
                      teoriassa webasto käynnistyy lämpimälläkin koneella valmiuteen jos se on kunnossa mutta ei tietenkään lähde lämmittämään jos jäähdytysnesteen lämmöt on yli 65c. eli sivustakatsoen vaikuttaa ettei käynnistykään.
                      Jos kuitenkin tarvitset koodien lukua laita privaa.
                      Ei käynnisty direct modella kylmänäkään. Vain sisätilassa puhallin puhkuu. Tuttu kiihtyvä napse Webastolta jää uupumaan, eli se ei edes yritä?

                      Koodin lukua yritän löytää ensisijaisesti täältä pk-seudulta.

                      Comment

                      • Muumi
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 1702
                        • Rovaniemi

                        Originally posted by hietase View Post
                        .Tuttu kiihtyvä napse Webastolta jää uupumaan, eli se ei edes yritä?
                        Polttoainepumppu ei napsu, silloin se ei toimi. Eikä Webasto lähde päälle.
                        E24 635csi

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9139
                          • Oulu

                          Originally posted by Muumi View Post
                          Polttoainepumppu ei napsu, silloin se ei toimi. Eikä Webasto lähde päälle.
                          Juu, mutta todennäköisesti joku muu edeltävä ongelma syynä, että ei edes yritä lähteä syöttämään polttoainetta.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • hietase
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2012
                            • 543
                            • Espoo

                            Sen verran päivitystä tilanteeseen, että en ole saanut autoa vikakoodin lukuun.

                            Sen sijaan Webasto otti ja käynnistyi kerran, koska yhden pakkasajon päätteeksi laite tuuletti palopesän sammutuksen jälkeen. Mutta siis vain kerran.

                            Ei taida koodin lukijoita pk-seudulla olevan, ainakaan sellaisia, jotka näistä jotain ymmärtäisivät.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by hietase View Post
                              Sen verran päivitystä tilanteeseen, että en ole saanut autoa vikakoodin lukuun.

                              Sen sijaan Webasto otti ja käynnistyi kerran, koska yhden pakkasajon päätteeksi laite tuuletti palopesän sammutuksen jälkeen. Mutta siis vain kerran.

                              Ei taida koodin lukijoita pk-seudulla olevan, ainakaan sellaisia, jotka näistä jotain ymmärtäisivät.
                              Jos ei sieltä paikallisia löydy, niin kyllähän ne koodit voi etänäkin lukea ja katsoa mikä siellä nyt on vaivana.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • hietase
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2012
                                • 543
                                • Espoo

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Jos ei sieltä paikallisia löydy, niin kyllähän ne koodit voi etänäkin lukea ja katsoa mikä siellä nyt on vaivana.
                                Kiitos tarjouksesta, juuri tulin osaajan pakeilta, eli sain auton piuhan päähän. Istalla selvisi, että lisävesipumppu ei toimi (auxiliary water pump). Eli se mötikkä joka on siinä dieselsuodattimen alapuolella. Webaston polttoainepumppu on ehjä, eikä oikein muitakaan vikakoodeja löytynyt.

                                Tämäkö on se pumppu, joka kierrättää veden Webastolle? Realoemin mukaan tuon yhteydessä on vesiventtiili (64118374994). Pitääkö ne vaihtaa siis kimpassa? Pystyykö / kannattaako vaihtaa pelkkä pumppu, kun molemmat ovat vuodelta 2002? Eikös noilla vesiventtiileilläkin ole ollut taipumusta jumia.

                                PS: off topic, mutta uteliaisuudesta kysyn, miten vikakoodit luetaan etänä?
                                Last edited by hietase; 30-11-2022, 15:58.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎