Originally posted by Bmw Dreamer
View Post
E39 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Itellä oli joskus 205/45 9x16 vanteella mersussa, rengasliike joka laittoi noi vanteelle kirjotti tietokkoneella kuittiin et "rengas/vanne yhdistelmä on STRO:n normien vastainen, rengas liian kapea vanteelle" Joten vastuu siirtyi minulle heiltä.Nissan Qashqai 1.3 DIG-T DCT Tekna+ -19 Black J11B
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black J11
EX.MB E280 CDI TA Elegance -05 Tanzanite Blue Metallic S211
EX. BMW 520i -97 Schwarz II E39
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit W201
-
Last edited by Exami; 27-08-2012, 14:47.sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Tarvii, varsinkin jos on madallettu.Originally posted by Herra von Levee View PostTarviiko sedanin takakaarille näyttää mankelia, jos taakse laittaisi 285/25-20 et 25?
Comment
-
Näkyisi noita 205/60/16 talvirenkaita saavan vähän halvemmalla kuin 225/55/16 kokoa niin onko niiden käytölle mitään estettä? Autona 540iA -99. Voisi olla hieman mukavammat ajaakin, kun nuo risteykset tapaavat olemaan melkoista perunapeltoa talvella..e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Aivan liian lerjut kumit E39:iin.Etenkin 8-koneelliseen.Originally posted by HTK12 View PostNäkyisi noita 205/60/16 talvirenkaita saavan vähän halvemmalla kuin 225/55/16 kokoa niin onko niiden käytölle mitään estettä? Autona 540iA -99. Voisi olla hieman mukavammat ajaakin, kun nuo risteykset tapaavat olemaan melkoista perunapeltoa talvella..
Comment
-
No jos tehtaaltakin e39 alle on laitettu 205/65/15 kumeja niin tuskin nuokaan voi ihan mahdottomat olla ajaa. Talvella ei voi kuitenkaa kovin kovaa kurveissa päästellä. Kesällä tietenkin on ihan selkeä ero kun kurvit voi melko reippaasti taitella.Originally posted by Heguli 31 View PostAivan liian lerjut kumit E39:iin.Etenkin 8-koneelliseen.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Ihan hyvät renkaat, itseasissa paremmat kuin 225.. Useampi talvi ja yksi kesä kokemusta. Leveämmällä huomaa kun ajaa toisen puolen sohjoon, meinaa koko auto kääntyä. Kapeammalla ei tätä ongelmaa.Originally posted by HTK12 View PostNäkyisi noita 205/60/16 talvirenkaita saavan vähän halvemmalla kuin 225/55/16 kokoa niin onko niiden käytölle mitään estettä? Autona 540iA -99. Voisi olla hieman mukavammat ajaakin, kun nuo risteykset tapaavat olemaan melkoista perunapeltoa talvella..
Comment
-
No hyvä.. Pirelli Winter Carving Edge koossa 205/60/16 maksaa vain 106€/kpl.. Otetaan sitten sama rengas koossa 225/55/16 niin maksaakin jo 170€/kpl.. Noilla hinnoilla nyt valinta on kyllä mielestäni aika selvä. Molempien hinnat on tyrematen hintoja.Originally posted by Bmw Master View PostIhan hyvät renkaat, itseasissa paremmat kuin 225.. Useampi talvi ja yksi kesä kokemusta. Leveämmällä huomaa kun ajaa toisen puolen sohjoon, meinaa koko auto kääntyä. Kapeammalla ei tätä ongelmaa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Itselläni e39 talvella kyseisellä rengastuksella ja pito huomattavasti parempi kuin 225/50/17. 225/55/16 ei kokemusta, mutta uskoisin että suht samat ominaisuudet kuin tuumaa isommassa.Originally posted by HTK12 View PostNäkyisi noita 205/60/16 talvirenkaita saavan vähän halvemmalla kuin 225/55/16 kokoa niin onko niiden käytölle mitään estettä? Autona 540iA -99. Voisi olla hieman mukavammat ajaakin, kun nuo risteykset tapaavat olemaan melkoista perunapeltoa talvella..MB
ex. BMW X3 30d F25 -12
ex. BMW 520dA F11 -12
ex. BMW 120d E87 -05
ex. BMW 520dA e61 -08
ex. BMW 528iA Touring -99
ex. BWM 320i coupe -93
Comment
-
Itse olen nyt useamman talven ajellut 235/45R17 talvinakeilla V-8 moottorisilla E39:llä,eikä kyllä ole takuulla koskaan meinannutkaan jossain sohjossa nakella poikittain.Hyvin toimii myös lumessa ja jäällä.Tukevarunkoinen ajettava,mutta ei todellakaan liian kova.Kesällä mennään tietysti hieman leveämmillä ja matalammilla.Mutta minä ainakaan en koskaan laittaisi painavakeulaiseen V8 bemariin 205/60 löysärunkoisia kumeja alle.En kesällä enkä talvella.Originally posted by Bmw Master View PostIhan hyvät renkaat, itseasissa paremmat kuin 225.. Useampi talvi ja yksi kesä kokemusta. Leveämmällä huomaa kun ajaa toisen puolen sohjoon, meinaa koko auto kääntyä. Kapeammalla ei tätä ongelmaa.
Comment
-
Ota samantien HKPL7, nekin kohtuu hintaiset tyrematella.Originally posted by HTK12 View PostNo hyvä.. Pirelli Winter Carving Edge koossa 205/60/16 maksaa vain 106€/kpl.. Otetaan sitten sama rengas koossa 225/55/16 niin maksaakin jo 170€/kpl.. Noilla hinnoilla nyt valinta on kyllä mielestäni aika selvä. Molempien hinnat on tyrematen hintoja.
Mulla kokemukset kutoskoneisista, en tiedä kuinka paljon pieni lisäpaino vaikuttaa keulalla. Tuskin mitään. Tuo mun touring painaa yli 1800kg tyhjänä ja hyvin kulkee 205 renkailla.Originally posted by Heguli 31 View PostItse olen nyt useamman talven ajellut 235/45R17 talvinakeilla V-8 moottorisilla E39:llä,eikä kyllä ole takuulla koskaan meinannutkaan jossain sohjossa nakella poikittain.Hyvin toimii myös lumessa ja jäällä.Tukevarunkoinen ajettava,mutta ei todellakaan liian kova.Kesällä mennään tietysti hieman leveämmillä ja matalammilla.Mutta minä ainakaan en koskaan laittaisi painavakeulaiseen V8 bemariin 205/60 löysärunkoisia kumeja alle.En kesällä enkä talvella.
Comment
-
No HKPL7 on kuitenkin melkein 120€ kalliimpi. Tuskin on kuitenkaan noin suuren lisäsijoituksen arvoinen.Originally posted by Bmw Master View PostOta samantien HKPL7, nekin kohtuu hintaiset tyrematella.
Ei se V8 nyt mikään hirveän painava ole.. Taitaa painaa 50 kg enemmän kuin I6.. Mitä hyötyä siitä jäykemmästä renkaasta on talvella? Pitoa on kuitenkin niin vähän tavella tarjolla, että tuskin se rengas nyt paljoa vaappuu alla. Nastarenkailla tulee ajeltua vähän rauhallisemmin, että ei ensimmäisenä talvena kaikki nastat katoa. Kitkoilla ei tietenkään ole sitä ongelmaa, mutta niissä on sitten runko löysempi kuin nastarenkaissa. Keski-euroopan kitkoissa on tukeva runko, mutta pito on todella heikko..Originally posted by Heguli 31 View PostItse olen nyt useamman talven ajellut 235/45R17 talvinakeilla V-8 moottorisilla E39:llä,eikä kyllä ole takuulla koskaan meinannutkaan jossain sohjossa nakella poikittain.Hyvin toimii myös lumessa ja jäällä.Tukevarunkoinen ajettava,mutta ei todellakaan liian kova.Kesällä mennään tietysti hieman leveämmillä ja matalammilla.Mutta minä ainakaan en koskaan laittaisi painavakeulaiseen V8 bemariin 205/60 löysärunkoisia kumeja alle.En kesällä enkä talvella.
Kesällä matalammasta profiilista on hyötyä, mutta kyllä se auto muuttuu melkoiseksi kivireeksi jollain 25/30 profiilin renkailla näillä Suomen ihanilla teillä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-


Comment