Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ripattila
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 389
    • Wonderland

    Jep, no jos korkeudensäätö ei häiriinny niin renkaat tilaukseen
    E39 523iA Touring
    E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      Originally posted by Rios View Post
      Jep, no jos korkeudensäätö ei häiriinny niin renkaat tilaukseen

      no miten ihmeessä renkaat voisi edes korkeudensäätöön vaikuttaa
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Ripattila
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2007
        • 389
        • Wonderland

        Originally posted by bemu2000 View Post
        no miten ihmeessä renkaat voisi edes korkeudensäätöön vaikuttaa
        Emt.. täältä minä sen keskustelun bongasin jostakin.. Kaivelen sen tähän jos löytyy
        E39 523iA Touring
        E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

        Comment

        • jsi
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 325
          • Savonlinna

          Minkälaista rengastusta kannattaa laittaa 8,5x19 et 20 vanteelle. Tarkotus ois pikkusen madaltaa autoa jossain vaiheessa.. taaksekkaan tuskin kannattaa mitään kovin leveetä kumia laittaa tuolle vanteelle?
          Chevrolet captiva -07

          ex. e91 320d touring -06
          ex. e39 530da touring "m-sport" -99
          ex. e36 325i sedan -91
          ex. e30 318i coupe "m-look" -88

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            Originally posted by js^ View Post
            minkälaista rengastusta kannattaa laittaa 8,5x19 et 20 vanteelle. Tarkotus ois pikkusen madaltaa autoa jossain vaiheessa.. Taaksekkaan tuskin kannattaa mitään kovin leveetä kumia laittaa tuolle vanteelle?
            235/35/19
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • KuPa
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 282
              • suomi

              Tere. Vanteet (19" 8,5" et 15 ja 9,5 et 20) on nyt hommattu ja renkaat pitäis hommata...Taidanpa päätyä noihin Nankangeihin ja koossa 235/35 ja 275/30, pitäis ilmeisesti pyöriä alla aika kivuttomasti..? :think Mitentäs kun tuolla rengas-onlinessa löytyy ko. renkaille kuormitusluokaa 91 eteen se taitaa riittää, mut taakse on vaan 92, riittääköhän se??

              Sitten olen täällä lueskennellu että kandee käyttää nelipyöräsuuntauksessa ja olla erityisen tarkka cambereiden kanssa, mistäs helwetistä mä tiedän mitä niiden pitäisi olla?? Pitääkö vaan luottaa että rengasliike osaa hommansa, jos näin, niin onko jengillä joku hyvä paja vinkata..?
              "530da touring -00"

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                Originally posted by KuPa View Post
                Tere. Vanteet (19" 8,5" et 15 ja 9,5 et 20) on nyt hommattu ja renkaat pitäis hommata...Taidanpa päätyä noihin Nankangeihin ja koossa 235/35 ja 275/30, pitäis ilmeisesti pyöriä alla aika kivuttomasti..? :think Mitentäs kun tuolla rengas-onlinessa löytyy ko. renkaille kuormitusluokaa 91 eteen se taitaa riittää, mut taakse on vaan 92, riittääköhän se??

                Sitten olen täällä lueskennellu että kandee käyttää nelipyöräsuuntauksessa ja olla erityisen tarkka cambereiden kanssa, mistäs helwetistä mä tiedän mitä niiden pitäisi olla?? Pitääkö vaan luottaa että rengasliike osaa hommansa, jos näin, niin onko jengillä joku hyvä paja vinkata..?

                takana ei välttämättä pyöri raapimatta. kannattaa ehkä miettiä myös 265/30 vaihtoehtoa, jos raapimiset pelottaa.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • KuPa
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 282
                  • suomi

                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  takana ei välttämättä pyöri raapimatta. kannattaa ehkä miettiä myös 265/30 vaihtoehtoa, jos raapimiset pelottaa.
                  Ok, ei tosiaan jaksais alkaa mankeloimaan. Ton laskurin mukaan toi 275/30 ois vaan aikast optimaalinen koko, mut ei kai sillä käytössä niin väliä vaikka karvan pienemmäks menee??
                  "530da touring -00"

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    Originally posted by KuPa View Post
                    Tere. Vanteet (19" 8,5" et 15 ja 9,5 et 20) on nyt hommattu ja renkaat pitäis hommata...Taidanpa päätyä noihin Nankangeihin ja koossa 235/35 ja 275/30, pitäis ilmeisesti pyöriä alla aika kivuttomasti..? :think Mitentäs kun tuolla rengas-onlinessa löytyy ko. renkaille kuormitusluokaa 91 eteen se taitaa riittää, mut taakse on vaan 92, riittääköhän se??

                    Sitten olen täällä lueskennellu että kandee käyttää nelipyöräsuuntauksessa ja olla erityisen tarkka cambereiden kanssa, mistäs helwetistä mä tiedän mitä niiden pitäisi olla?? Pitääkö vaan luottaa että rengasliike osaa hommansa, jos näin, niin onko jengillä joku hyvä paja vinkata..?
                    Takana saisi olla ET 22-25 että pyörisi raapimatta tuolla 275 kumilla mutta ei tuota nyt paljoa tarvitse mankeloida jos napsii kiinni. Itsellä(m-sport alusta) taisi olla ET 15 noilla 275:lla ja jossain oikein kovassa kanttailussa hipaisi kaareen kiiinni :think

                    Ja ehkä miettisin vielä noita kumeja, eivät ole hiljaisimmat ainakaan kuluneena

                    Suuntauksesta on sitten oma topic:
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • KuPa
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 282
                      • suomi

                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      Takana saisi olla ET 22-25 että pyörisi raapimatta tuolla 275 kumilla mutta ei tuota nyt paljoa tarvitse mankeloida jos napsii kiinni. Itsellä(m-sport alusta) taisi olla ET 15 noilla 275:lla ja jossain oikein kovassa kanttailussa hipaisi kaareen kiiinni :think

                      Ja ehkä miettisin vielä noita kumeja, eivät ole hiljaisimmat ainakaan kuluneena

                      Suuntauksesta on sitten oma topic:
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=34665
                      Taidan tosiaan varuiks tipauttaa koon tohon 265 ja siinä näytti kuormitusluokkakin nousta 93:een, joten sen pitäis riittää.

                      Kiitokset linkistä, sinne kahlailemaan!

                      Siis WTF..Eiks noin nankangit nimeenomaan pitäis olla kohtuu hiljaset ja vetelemättömät (siis omassa hintaluokassaan), ainakin ku oon seuraillu tota halppiskumi-topicia??
                      "530da touring -00"

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by KuPa View Post
                        Taidan tosiaan varuiks tipauttaa koon tohon 265 ja siinä näytti kuormitusluokkakin nousta 93:een, joten sen pitäis riittää.

                        Kiitokset linkistä, sinne kahlailemaan!

                        Siis WTF..Eiks noin nankangit nimeenomaan pitäis olla kohtuu hiljaset ja vetelemättömät (siis omassa hintaluokassaan), ainakin ku oon seuraillu tota halppiskumi-topicia??
                        Se 275:kin menee kunhan vanteen et on kuten nixu jo sanoi, et22-25.
                        Pienestä se on kiinni NS2:lla tuolla et20:kin, eli mihinkään kovin isoihin mankelointeihin ei tarvitse ryhtyä.
                        Nankang NS2 ei suinkaan ole vetelemätön pelkästään hintaluokassaan, vaan ihan yleisesti ottaenkin siellä vähiten...jos ollenkaan uria tuntevien joukossa.

                        Comment

                        • KuPa
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 282
                          • suomi

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Se 275:kin menee kunhan vanteen et on kuten nixu jo sanoi, et22-25.
                          Pienestä se on kiinni NS2:lla tuolla et20:kin, eli mihinkään kovin isoihin mankelointeihin ei tarvitse ryhtyä.
                          Nankang NS2 ei suinkaan ole vetelemätön pelkästään hintaluokassaan, vaan ihan yleisesti ottaenkin siellä vähiten...jos ollenkaan uria tuntevien joukossa.
                          Kiitokset tästä, meinas mennä jo pasmat sekaisin, ku olin tosiaan lueskennellu mm. teikäläisen kommentteja ko. renkaasta ja olinkin jo päätynyt siihen! Ei viittis viedä mankeloitavaksi, eikä oikeen viittis kokeilla onnea mahtuuko se 275 pyörimään. Eikös tuo 265 oo ihan pätevä koko (ajatellen laatikon toimuvuutta yms.), vai..? Meinaan tänään pitäis tilaus laittaa meneen...

                          Niin ja mites noi nixu:n mainitsema renkaan äänekkyys..?
                          "530da touring -00"

                          Comment

                          • ApriliaMan
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2006
                            • 235
                            • Lohja

                            Originally posted by KuPa View Post
                            Kiitokset tästä, meinas mennä jo pasmat sekaisin, ku olin tosiaan lueskennellu mm. teikäläisen kommentteja ko. renkaasta ja olinkin jo päätynyt siihen! Ei viittis viedä mankeloitavaksi, eikä oikeen viittis kokeilla onnea mahtuuko se 275 pyörimään. Eikös tuo 265 oo ihan pätevä koko (ajatellen laatikon toimuvuutta yms.), vai..? Meinaan tänään pitäis tilaus laittaa meneen...

                            Niin ja mites noi nixu:n mainitsema renkaan äänekkyys..?
                            Tuossa minun Msportissa on renkaina 235/35-19 ja 265/30-19, vanteet on 8,5" et 20 / 9,5" et20+7mm spaceri (onkos se nyt sit et13)...niin ei ainakaan tuolla vakioalustalla ole ottanu kiinni, ja laatikko on toiminu ihan samalla tavalla kun talvirenkailla 225/55-16.

                            Pitäis vielä kokeilla isommalla kuormalla, et ottaako kiinni...mutta tuskin ottaa kun ei ole vielä sitä kurveissa tai isommissa niiauksissa tehny.

                            Edit: Nonni...tänään todettu, että kiinni ottaa ***kele. Spacerit mäkeen ja sorvauttamaan soviterenkaat, eiköhän tuolla et20:llä lopu kiinni ottamiset. Aika jännä kun edellisessä toukassa ei renkaat ottanu kiinni.
                            Last edited by ApriliaMan; 18-04-2011, 20:26.
                            e39 530iA ///M Sport -02
                            Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

                            ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

                            Comment

                            • Sekottaja
                              Bimmer Rookie
                              • May 2007
                              • 73
                              • kuopio

                              Olisi tuossa yhdet vanteet tiedossa joissa olisi renkaina 235/40/18 ja 255/35/18. Tuleekos tuosta takarenkaasta ongelmia tuon liukulaatikon kanssa kun oikee kokohan olisi 265/35/18?
                              530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03

                              Comment

                              • Mad_Mike
                                BTCF Member
                                • Apr 2009
                                • 177
                                • Oulun seutu

                                Itellä meni alle eteen 235-35-r19 8,5" et15 Nexen N6000 ja taakse 265-30-r19 9,5" et20 Nexen N3000. Madallukset; edessä navasta kaareen 320mm(coiloverit) ja takana 335mm(ilmapussit). Hyvin pyörii eikä raavi mistään. Vanteina M-Parallel style 37. Ja passaa tuohon titansilberiin helevetin hyvin.
                                Last edited by Mad_Mike; 21-04-2011, 21:07. Reason: lukihärö
                                530XD LCI M-Sport

                                ex E39 530iA M-Sport
                                ex E39 530dAT

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎