235/35/19" ja 8.5" leveät vanteet, olisko ET20 ympäriinsä hyvä? Vai kannattaako yli 15mm speissereitä laittaa omilla pulteilla? Eikös nuo paksummat speisserit pitäisi olla sitten jo pultattavia vai missä se raja menee. Vanteiden orkkis ET35 ja tosiaan 15mm lätkät väliin, pienempi ET olisi toki fiksumman näköinen mutta :think
Ei riitä renkaassa 235/35/19 kantavuus touringin takapäähän...
Ja mitä speissereihin tulee niin eihän niitä saa käyttää pultattuna eikä pitemmillä pulteilla
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Ei riitä renkaassa 235/35/19 kantavuus touringin takapäähän...
Ja mitä speissereihin tulee niin eihän niitä saa käyttää pultattuna eikä pitemmillä pulteilla
Nusnus
Alle menee ja talven pyörii varmasti. ET 5-10 olis toki ulkonäön kannalta parempi.
Kyllä, ainakin 535i:n orkkis vanteet iso osa tarvikevanteista ei sovi, että sovittamatta ei kannata ostaa. esim. E90:ssä on sen verta isot takajarrut, että edes kaikki 18" vanteet ei sovi
mahtuukos kyseiseen kiesiin 15" vanne vai oottaako jarruihin tai johkii kiinni?
Noi alkupään 535:t on pienemmillä jarruilla,ja niihin voisi 15" ehkä mennä.Mutta tossa sinun -98:ssa on jo isommat jarrut edessä.Siihen nuo 15" ei mahdu.16" OEM vanteista ainakin osa jo mahtuu.
Kehtaisiko joku kertoa mitä muutoksia eteen pitäisi tehdä jotta 10x19" vanne pyörii edessä lievällä madalluksella? ET:stä ihan turha höpistä kun kyseessä koottava vanne ja tuossa kun mallailin niin sisäkehän saa parin millin päähän tolppaa mut vajaan sentin tulee kaaresta pihalle... Eli onko mennyt pelkällä kaaren mankeloimisella vai onko joku näin leveen vanteen kaveriksi hommannut coilover tolpat eteen ja vannetta sisemmäksi? Kuulostaa typerältä mutta omaa projektia varten kyselen...
Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Kehtaisiko joku kertoa mitä muutoksia eteen pitäisi tehdä jotta 10x19" vanne pyörii edessä lievällä madalluksella? ET:stä ihan turha höpistä kun kyseessä koottava vanne ja tuossa kun mallailin niin sisäkehän saa parin millin päähän tolppaa mut vajaan sentin tulee kaaresta pihalle... Eli onko mennyt pelkällä kaaren mankeloimisella vai onko joku näin leveen vanteen kaveriksi hommannut coilover tolpat eteen ja vannetta sisemmäksi? Kuulostaa typerältä mutta omaa projektia varten kyselen...
Muuta en tiedä mutta coilovereilla vannetta ei ainakaan sisemmäksi saa, koska jousi ja sen säätölautanen ovat alempana kuin normaalissa iskarissa. Ja näin ollen iskunvaimennin on paksumpi käytettäessä coilovereita.
Kehtaisiko joku kertoa mitä muutoksia eteen pitäisi tehdä jotta 10x19" vanne pyörii edessä lievällä madalluksella? ET:stä ihan turha höpistä kun kyseessä koottava vanne ja tuossa kun mallailin niin sisäkehän saa parin millin päähän tolppaa mut vajaan sentin tulee kaaresta pihalle... Eli onko mennyt pelkällä kaaren mankeloimisella vai onko joku näin leveen vanteen kaveriksi hommannut coilover tolpat eteen ja vannetta sisemmäksi? Kuulostaa typerältä mutta omaa projektia varten kyselen...
ET luku kertoo just sen mille kohdalle rengas tulee siellä pyöränkotelossa. pelkällä 10" vanne tiedolla ei tee juuri mitään, jos ei joku ole rakentanut just vastaavaa settiä.
9,5" ET20 mahtuu just ja just tolppaa hipoen. ja tulee kaaren tasalle. tuosta kun laskee, niin 10" vanne pitäisi olla ET13 ja kyllä tuo ainakin menee sopivalla renkaalla.
En ole laskenut tuon vanteen ET:tä, eri lipat kuin alkuperäiset. Mutta tolppaa hipoen sisäkehä ja ulkokehä tuli n. 10mm pihalle.. Lähinnä tuota tolppa ratkaisua mietin et onko joku sille tehnyt mitään mutta mankelia ja hieman vielä viilaa millipelillä vannetta sisemmäksi niin kait se siitä ens kesään mennessä..
Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
En ole laskenut tuon vanteen ET:tä, eri lipat kuin alkuperäiset. Mutta tolppaa hipoen sisäkehä ja ulkokehä tuli n. 10mm pihalle.. Lähinnä tuota tolppa ratkaisua mietin et onko joku sille tehnyt mitään mutta mankelia ja hieman vielä viilaa millipelillä vannetta sisemmäksi niin kait se siitä ens kesään mennessä..
ei sitä tarvitse laskea. ihan vaikka rullamitalla saat sen lukeman millin tarkkuudella. mittaat vanteen kokonaisleveyden ja puolitat sen, niin saat vanteen keskikohdan. toinen mitta vanteen kiinnitystasosta sisäreunaan. tuosta luvusta kun vähennät vanteen puolikkaan leveyden, niin saat ET luvun. minuutin homma
Comment