Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 - powerflex puslat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamppa
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 387
    • Kerava

    #46
    Originally posted by Ha2 View Post
    E46:ssa vaihdetaan noilla oireilla etualatukivarsien takapuslat. Omaani vaihdoin itse Powerflexit vanhojen kumisten tilalle. Eli osan nro 6 sisältä revitään vanha kumi pois ja laitetaan tilalle Powerflexit. Jos haluaa orkkistyylin kumipuslan, niin se tulee kannakkeineen. Koiranluut on sitten osat nro 5, eli kallistuksenvakaajn yhdys- tai niveltangot.

    Edit: Kannattaa tilata Uutekista ne Powerflexit suosiolla. Mulla kesti madalletussa autossa vakiokumipuslat puoli vuotta. Pikkuveljen E46:seenkin vaihdettiin Powerflexit. Tulipa jämäkkkä muuten vakioalustaisesta autosta.

    Edit2: Oli mulla topikin varsinaiseen aiheesenkin jotakin. Isännän 11/2000 525i:stä loppui jarrututinat ja urissa vetely kokonaan reaktiotankojen puslien vaihdolla. Sinnekin meni Powerflexit.
    Itse vaihdoin juuri nuo alatukivarren takapuslat, ja jarrulevyt ja -palat... Silti täristää jarruttaessa... Voisiko koiranluista johtua, vai mitähän asialle tekisi???

    Comment

    • Ha2
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1786
      • Oulu

      #47
      Originally posted by Jamppa View Post
      Itse vaihdoin juuri nuo alatukivarren takapuslat, ja jarrulevyt ja -palat... Silti täristää jarruttaessa... Voisiko koiranluista johtua, vai mitähän asialle tekisi???
      Alkava/olemassa oleva välys raidetangon jommassa kummassa päässä vois olla syynä. Tai jos välyksiä ei ole niin jumitteleva jarru, tai tarkemmin sanottuna liukutapit ja männät.
      E61 525d LCI

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #48
        Ihan näin galluppikannalla kyselisin, minkä valmistajien reaktiotankoja, joko puslineen tai ilman ootte motonetistä saaneet ketä sieltä on ostanut? Entä muiden kokemuksia eri valmistajien alustaosista.
        Itellä on ollut tähän asti hyviä kokemuksia Meylen vahvistetuista reaktiotangon puslista ainakin e34:ssa sekä nykysessä e38:ssa, tosin en oo autolla niin pitkään ehtinyt ajaa että osaisin kestosta sanoa mitään, 10tkm seiskalla eikä näy mitään kulumisen merkkejä vielä, ei tietysti pidäkkään. Mutta HD mallissa on reilusti enemmän kumia kun vakiossa ja tuntuu heti ratissa paljon jämäkämmältä, olematta mitenkään äänekäs kuitenkaan. Onko muilla kokemuksia?
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5151
          • Kouvola, Savisto

          #49
          Pitäs vissiin itsekkin vaihella noihin reaktiotankoihin nuo Powerflexit ja kuskinpuolen raidetangon sisempi nivel sekä levyt ja palat eteen, josko tuo E39 sitten tokenis noiden jarrutus täristyksien kanssa:think
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

          Comment

          • cba
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 3464
            • Ylivieska

            #50

            Mistäs noita voisi tilata?

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3196
              • Saarijärvi

              #51
              Katoinpa tota linkkia ja hoksasin, että mulla on kans seiskassa samanmoiset. Ei mitääm moittimista ja uudenkarheen näköset edelleen.

              Originally posted by Supa View Post
              Ihan näin galluppikannalla kyselisin, minkä valmistajien reaktiotankoja, joko puslineen tai ilman ootte motonetistä saaneet ketä sieltä on ostanut? Entä muiden kokemuksia eri valmistajien alustaosista.
              Itellä on ollut tähän asti hyviä kokemuksia Meylen vahvistetuista reaktiotangon puslista ainakin e34:ssa sekä nykysessä e38:ssa, tosin en oo autolla niin pitkään ehtinyt ajaa että osaisin kestosta sanoa mitään, 10tkm seiskalla eikä näy mitään kulumisen merkkejä vielä, ei tietysti pidäkkään. Mutta HD mallissa on reilusti enemmän kumia kun vakiossa ja tuntuu heti ratissa paljon jämäkämmältä, olematta mitenkään äänekäs kuitenkaan. Onko muilla kokemuksia?
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #52
                Originally posted by cba View Post
                Mistäs noita voisi tilata?
                Ebay, tosin ite ostin kokonaiset tukivarret noilla puslilla.

                Originally posted by Morkai
                Katoinpa tota linkkia ja hoksasin, että mulla on kans seiskassa samanmoiset. Ei mitääm moittimista ja uudenkarheen näköset edelleen.
                Onko tietoa paljon sulla on rullattu noilla?
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • finnbiker
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 103

                  #53
                  E39 - powerflex puslat

                  Mooro asennuskurut.
                  En kattonu tarkkaan ohjeista noita tukivarsien puslan asennusohjeita
                  ja vein jo pajallekin
                  himmelit oli uutukaisia tuolle laittajalle
                  nin kysynkin että oliko sillä väliä mitenpäin ne puslat työntää reikäänsä ??
                  nehän ei oo symmetriset... eihän ??
                  vai oliko peräti 2-osaset
                  katoin niitä lootia siis ninku sikatosihuonosti

                  alle olis menos 530datf:n sachs madallettu alustasarja ja eibach;n jäykemmät kallarit + paljon pikkuosaa.....

                  - P
                  - nykymeno tekee meistä löysiä - :think

                  Comment

                  • reekoon
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 3435
                    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                    #54
                    no eikait ne mene sinne kuin yhdessä asenossa ja ovat tosiaan kaksi osaiset. Aikansa kun pyörittelevät niitä niin eiköhän se aukene tai sitten pitää vaihtaa ammattia.
                    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                    E36 316i Compact Hellrot

                    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      #55
                      Originally posted by reekoon View Post
                      Aikansa kun pyörittelevät niitä niin eiköhän se aukene tai sitten pitää vaihtaa ammattia.
                      Tää kuulostaa niiiiin riskaapelilta. Tunnetustihan ajoneuvohuolto/pajojen ammattitaitohan ei nykyään ole hääppöistä. Siis vaikea löytää paikkaa jossa asiat viittitään/osataan tehdä huolella.
                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • Samppasika
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 769
                        • Kempele

                        #56
                        Originally posted by finnbiker View Post
                        Mooro asennuskurut.
                        En kattonu tarkkaan ohjeista noita tukivarsien puslan asennusohjeita
                        ja vein jo pajallekin
                        himmelit oli uutukaisia tuolle laittajalle
                        nin kysynkin että oliko sillä väliä mitenpäin ne puslat työntää reikäänsä ??
                        nehän ei oo symmetriset... eihän ??
                        vai oliko peräti 2-osaset
                        katoin niitä lootia siis ninku sikatosihuonosti

                        alle olis menos 530datf:n sachs madallettu alustasarja ja eibach;n jäykemmät kallarit + paljon pikkuosaa.....

                        - P
                        Ne on ihan symmetriset sorvatut puslat. Ei niitä voi väärin sinne asentaa... 2kpl vastakkain molemmilta puolilta tukivatta, teräsholkki keskelle ja laipat molempiin päihin... Sitä mukana tulevaa rasvaa ainakin sinne holkin ja puslan ja laippojen ja puslan väliin..

                        S
                        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                        E61 530d M-sport -08
                        E39 528i Touring -97

                        Yhteydenotot: [email protected] !!

                        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                        Comment

                        • finnbiker
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 103

                          #57
                          Originally posted by Samppasika View Post
                          Ne on ihan symmetriset sorvatut puslat. Ei niitä voi väärin sinne asentaa... 2kpl vastakkain molemmilta puolilta tukivatta, teräsholkki keskelle ja laipat molempiin päihin... Sitä mukana tulevaa rasvaa ainakin sinne holkin ja puslan ja laippojen ja puslan väliin..

                          S
                          jou
                          se onkin ihan ok
                          mutta kysynkin sitä, että onko sillä väliä mistä suunnasta nuo 2 osaa asentaa
                          toinen tulee toiseltapuolelta ja toinen toiselta
                          kun eikös toinen sujahda hieman toisen sisään

                          jostain tältä foorumilta sattu kerran silmään, että joku oli ne asentanut just väärinpäin, en vaan kiireessä oo nyt löytänyt sitä juttua
                          - nykymeno tekee meistä löysiä - :think

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            #58
                            Originally posted by Samppasika View Post
                            Ne on ihan symmetriset sorvatut puslat. Ei niitä voi väärin sinne asentaa... 2kpl vastakkain molemmilta puolilta tukivatta, teräsholkki keskelle ja laipat molempiin päihin... Sitä mukana tulevaa rasvaa ainakin sinne holkin ja puslan ja laippojen ja puslan väliin..

                            S
                            Näin siis takapäässä. Etupäässä ne pitää laittaa tietyin päin, koska muuten tukivarren pää ei mene paikalleen.

                            Tässä kuva e46:n etupään puslista, kuten kuvasta näkyy niin sisäosat menee paikalleen vain yhdestä suunnasta ja jos laittaa väärinpäin niin tukivartta ei saa paikalleen:


                            Last edited by NokiLeka; 01-04-2009, 10:15.
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • finnbiker
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 103

                              #59
                              Originally posted by NokiLeka View Post
                              Näin siis takapäässä. Etupäässä ne pitää laittaa tietyin päin, koska muuten tukivarren pää ei mene paikalleen.

                              Tässä kuva e46:n etupään puslista, kuten kuvasta näkyy niin sisäosat menee paikalleen vain yhdestä suunnasta ja jos laittaa väärinpäin niin tukivartta ei saa paikalleen:
                              jepjep
                              e39:n ei saa puslii taakke
                              - nykymeno tekee meistä löysiä - :think

                              Comment

                              • Samppasika
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2004
                                • 769
                                • Kempele

                                #60
                                Originally posted by finnbiker View Post
                                jepjep
                                e39:n ei saa puslii taakke
                                No ainakin itsellä ne oli molemmat ihan samanlaisia, eikä menneet toistensa sisään mitenkään, vaan vastakkain tukivarren sisässä. Tämä siis 528i:n kanssa ja pitäis olla ihan samat puslat kuin sulla...
                                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                                E61 530d M-sport -08
                                E39 528i Touring -97

                                Yhteydenotot: [email protected] !!

                                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎