Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 - powerflex puslat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Dexi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 769
    • Vihti

    #16
    Jos polyuretaanipuslat laittaa niin ei ainakaan ole tarvetta tuolle kiristämiselle auto maassa, uretaanipusla pyörii itse omaan paikkaansa kun auton laskee, kun se asennetaan asiaan kuuluvalla vaseliinilla paikkaansa.

    Etupyörät irti ja tsekkailemaan missä kunnossa nivelet on. Reaktiotankojen lisäksi siellä on vaan se alatukivarren sisempi pusla.

    Loput sitten palloniveliä jotka on aika helppo tsekata pienellä jatkovarrella ja tunnnustelemalla löytyykö klappia, jos ei muuten niin nivel irti ja kokeilee tuntuuko pykäliä ja onko rasvaa ym.


    En tiedä miksi pitäis koko tukivarsi vaihtaa, eikös pallopäänkin saa erikseen hommattu?
    **********
    & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


    (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
    (ex. E90 320Si M-Tech '07)
    (ex. E60 530Da '04)
    (ex. E39 M5 Facelift '99)
    (ex. E39 540i '98)
    *

    Comment

    • E39-530A
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 942
      • Espoo

      #17
      Originally posted by _Dexi View Post
      En tiedä miksi pitäis koko tukivarsi vaihtaa, eikös pallopäänkin saa erikseen hommattu?
      Haynesin manuska väittää, että niitä palloniveliä ei saa erikseen. Olisko vanhaa tietoa?:think
      E92 335iA -08

      ---
      ex E34 540iA -93
      ex E90 325iA -05
      ex E39 530iA -00
      ex Toyota Avensis
      ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

      Comment

      • _Dexi
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 769
        • Vihti

        #18
        Originally posted by E39-530A View Post
        Haynesin manuska väittää, että niitä palloniveliä ei saa erikseen. Olisko vanhaa tietoa?:think
        Hmm.. toki tuokin voi olla, jospa on niin hurjasti prässätty siihen tukivarteen tms. ettei ole järkevästi irroitettavissa, tai saatavilla erikseen.

        Mutta, tsekkaa toki ensin ne nivelet. Melko järeä pallo kyseessä, jos ei klappia, pykäliä tai kuivaa tunnu, niin ei muuta kun puslat uusiksi vaan.
        **********
        & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


        (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
        (ex. E90 320Si M-Tech '07)
        (ex. E60 530Da '04)
        (ex. E39 M5 Facelift '99)
        (ex. E39 540i '98)
        *

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          #19
          Pienenä sivuhuomautuksena keskustelun relevanssiin, kun alustarakenteet ovat kuitenkin erilaiset 535, 540 ja M5 vs. muut.

          Pelkkiä palloniveliä ei ainakaan itsellä ole missään tullut vastaan. Liekö ainakaan tuossa muut -kategoriassa edes irrotettavissa?
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4927
            • Kotka

            #20
            Tätä keskustelua seuranneena innostuin powerflex puslien vaihdosta omaankin autoon ja tutkin powerflex sivustoa, huomasin että myyvät myös aihioita... Ajattelinkin että voisi itse sorvata takakelkkaan sopivat puslat (ne 4 kpl) jos vain löytyy heiltä sopiva aihio? Vähän OT lainaus tähän, minkä kokoisia nuo puslta suurinpiirtein on? Touring kyseessä...
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • _Dexi
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 769
              • Vihti

              #21
              Originally posted by Clavurion View Post
              Pienenä sivuhuomautuksena keskustelun relevanssiin, kun alustarakenteet ovat kuitenkin erilaiset 535, 540 ja M5 vs. muut.

              Pelkkiä palloniveliä ei ainakaan itsellä ole missään tullut vastaan. Liekö ainakaan tuossa muut -kategoriassa edes irrotettavissa?
              Jos tuo kuva on oikeinpäin kuten alakulman autopiirros osoittaa niin tosiaan ensinnäkin noissa "muissa" reaktiotanko on etupuolella, isommissa se on renkaan takapuolella viistossa ja alatukivarsi taasen suorassa linjassa renkaan alla poikittain.

              Mutta, periaate on silti sama ja puslien rakenne myös mitä itse olen kuvista ymmärtänyt.

              Saman verran näyttäisi myös olevan noita puslia, eli kaksi puslaa ja kaksi palloniveltä, ero sitten ohjausmekanismissa kun pienemmissä taitaa olla normaali hammastanko ja isommissa oma "servotronic" systeeminsä tai miksi tuota kutsuisi, "simpukka".
              **********
              & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


              (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
              (ex. E90 320Si M-Tech '07)
              (ex. E60 530Da '04)
              (ex. E39 M5 Facelift '99)
              (ex. E39 540i '98)
              *

              Comment

              • _Dexi
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2006
                • 769
                • Vihti

                #22
                Originally posted by Dunky View Post
                Tätä keskustelua seuranneena innostuin powerflex puslien vaihdosta omaankin autoon ja tutkin powerflex sivustoa, huomasin että myyvät myös aihioita... Ajattelinkin että voisi itse sorvata takakelkkaan sopivat puslat (ne 4 kpl) jos vain löytyy heiltä sopiva aihio? Vähän OT lainaus tähän, minkä kokoisia nuo puslta suurinpiirtein on? Touring kyseessä...
                Kyllä raakatankoa saa oikeistaan kaikilta valmistajilta, Superflex, Powerflex... Kannattaa vaan kattoa mitä jäykkyyttä ottaa, alustan eri kohtiin on olemassa eri materiaalia, riippuen minkälaiset voimat siihen puslaan kohdistuu.

                Pehmeämpi on myöskin pehmeämpi ajaa mutta vähemmän rengasääntä jne

                Mitat vaan orkkispuslasta ja joku sorvin omistava töihin, hyvä tulee.

                (Ostaa pari ylimäärästä metriä ja sorvaa btcf:lle myyntiin loput ni tienaa vielä rahansa takasin )
                **********
                & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                (ex. E60 530Da '04)
                (ex. E39 M5 Facelift '99)
                (ex. E39 540i '98)
                *

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #23
                  Alustarakenne-ero ei mene varsinaisesti konekoon mukaan, vaan konetyypin. V8:ssa on simpukka, kutosissa hammastanko. Tilaongelmia taustalla? Servotronic on näistä riippumaton, ihan oma systeeminsä, saa molempiin.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Polarman
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2005
                    • 83
                    • Hämeenlinna

                    #24
                    Itse vaihdoin puslat ja koko tangot.Oli pallonivelissä väljyyttä ja puslissa halkeamia.Vaihdossa piti vielä etu-iskaria nostaa paikaltaan ylemmäs,että mahtu tanko pois.Orggis "motonet"osia tilalle ja nyt menee kuin juna
                    Suosittelen vaihtaan koko reagtiotangon suosiolla jos puslat vaihtaa. Pääsee helpommalla ja kestää pidempään

                    Auto E39 523 -98
                    Vaihdettu eteen samalla alatukivarret ja raidetangot (sisempi+ulompi)

                    Comment

                    • Jaakeri
                      BTCF Member
                      • Aug 2005
                      • 364
                      • Kurikka

                      #25
                      mistä ootte tilannut? hintaa? kpl? sorry

                      Comment

                      • reddewil
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 3015
                        • West Coast

                        #26
                        Originally posted by Jaakeri View Post
                        mistä ootte tilannut? hintaa? kpl? sorry
                        Lukaseppa postaukset 1 & 13, kun on tainnut jäädä väliin.
                        ...

                        Comment

                        • Jaakeri
                          BTCF Member
                          • Aug 2005
                          • 364
                          • Kurikka

                          #27
                          Originally posted by reddewil View Post
                          Lukaseppa postaukset 1 & 13, kun on tainnut jäädä väliin.
                          hups. kyllä kaikki tuli luettua mutta ilmeisesti liian vaihdikkaasti. mutta uutekista tilasin satsin .

                          Comment

                          • Samppasika
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 769
                            • Kempele

                            #28
                            Just lähti tilaukseen E39 kutoskoneisen reaktiotangon uretaanipuslat, kun täristää kovaa jarruttaessa niin perkeleesti. Orkkis puslat vaihdettu vajaa 50000km sitten, mutta eipä nuo näytä kestävän sporttialustan kanssa Suomen teitä. Samalla sitten kokonaan uusiksi ne reaktiotangot. Katotaan miten käy. Häviääkö ohjauksesta keskialueen tunnottomuus ja jarrutustärinä?? Myös tuolle pikku naputukselle noissa tiheissä nimismiehenkiharoissa hiljaisessa vauhdissa odottelen parannusta, kun ei edes iskarien ylälaakerien ja koiranluiden vaihto poistanut naputusta kokonaan. Missään ei tunnu olevan väljää, mutta...

                            -S
                            Last edited by Samppasika; 29-01-2008, 15:00.
                            Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                            E61 530d M-sport -08
                            E39 528i Touring -97

                            Yhteydenotot: [email protected] !!

                            Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                            Comment

                            • Cud
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2007
                              • 63

                              #29
                              Alatukivarren pussla on oikealla puolella ihan loppu ja olen kyllä huomannut että on kolissut mutta en ole aijemmin saanut aikaseksi tarkista mistä on johtunut. Nyt olisi pari kysymystä.

                              Onko tarpeellista vaihtaa molemmat sivut samalla?
                              Mikä ihmeen anturi on tossa varressa kiinni? Siihen menee jotain sähköjohtoja ja ilmeisesti se mittaa alatukivarren liikettä mutta mihin tarkoitukseen?

                              Ehkä tyhmä kysymys mutta en ole moista ennen nähnyt enkä löytänyt siitä mainintaa Haynes manuaalista.

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by Cud View Post
                                Mikä ihmeen anturi on tossa varressa kiinni? Siihen menee jotain sähköjohtoja ja ilmeisesti se mittaa alatukivarren liikettä mutta mihin tarkoitukseen?

                                Ehkä tyhmä kysymys mutta en ole moista ennen nähnyt enkä löytänyt siitä mainintaa Haynes manuaalista.
                                Valojen korkeussäädön anturi. Samanlainen apukuskin puolella taka-akselillakin.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎