edit : ei mitään
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 M5 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by peter View PostNimimerkki VantaaM5 hoitaa!
Ei ruotsia, ei norjaa, ei suomea, ei venäjää.
Comment
-
-
En ole myymässä koko omaisuuttani vaan yhden moottoripyörän siitä, eli elä hätäileJuu siis täytyy katsoa olisko jotain muuta mukavaa tarjolla ihan perusmalleista?! Vaikka joku avo tms tms... Mutta kun vielä en tiedä bemareista oikein mitään kun tämä on oikeastaa ensimmäinen mikä minulla on, jos yhtä 316i ei lasketa minkä omistin TODELLA kauan sitten! Yhtenä vaihtoehtona mietin myös MB SLK 230 Kompressoria..... Mut aika näyttää!
Originally posted by k0rppi View Postennen kun kerkeet koko omaisuuttas myömään niin mietippä muutaman kerran mitä oot tekemässä. ymmärrän kyllä jos ämmä himot on kovat ja saksasta saa halvalla, mutta oikeesti. myy omaisuutes tuommosen reeperihuoran takia ja mitä siitä kostut?
noo eipä ole omat rahat kyseessä, mutta kuulostaa taas siltä halvimmalta vaihtoehdolta ja sitte kun sen laitat leimauskuntoon niin on menny toinen kymppi lisää.
hieman on ehkä provoo, mutta joku järki kuitenkin ennen tuommosen ostoo.
Comment
-
-
Originally posted by peter View Post...(ajot pelkkää kaupunkia ja siellä menee sitä ajoainetta melko iloisesti.)...
Comment
-
-
Originally posted by Macinaggio View PostIhan pakko ihmetellä miten urheiluautosta voi nauttia kaupunkiajossa. En ole mikään autourheilumies, mutta työkaverini ratkaisu pitää urheiluautoaan Berliinistä vuokratussa tallissa tuntuu ainoalta järkevältä tavalta käyttää nopeaa autoa laillisesti ja nauttia vauhdista silloin tällöin.
Perhekatiska tuo on, tai ehkä ennemmin "urheilullinen perheauto". Mut ei todellakaan urheiluauto
Comment
-
-
Originally posted by Macinaggio View PostIhan pakko ihmetellä miten urheiluautosta voi nauttia kaupunkiajossa. En ole mikään autourheilumies, mutta työkaverini ratkaisu pitää urheiluautoaan Berliinistä vuokratussa tallissa tuntuu ainoalta järkevältä tavalta käyttää nopeaa autoa laillisesti ja nauttia vauhdista silloin tällöin.
Autollahan ajetaan siellä, missä milloinkin tarvii. Omat ajot nyt työn puolesta tapahtuu enimmäkseen kaupungissa, joten silloin ajetaan siellä. Suomessahan näitä baanoja on muutenkin niin paljon, että periaatteessa näitä ei tarvisi täällä edes myydä. Mutta täältä tähän.
Comment
-
-
Morjesta vaan kaikille, kirjoitellaan nyt omat kokemukset myös kun näyttäisi olevan aiheellista.
Eli pohjustan hieman juttua sillä, että ennen M5 minulla oli tollanen 200SX, joka tuli rakennettua useampaan kertaan. Alusta, voimansiirto, moottori jne... Eli rahan käyttö autoon ei ollut mitenkään vieras juttu. Viime elokuussa tuli sitten vaihdettua nissani bemariin ja hommasin tuon M5:n ihan vain "käyttöautoksi". Kilsoja oli taulussa hankitahetkellä 179tkm ja nyt 188tkm. Vuosimalli on 1999 (syyskuu). Alunperin olin suunnitellut, että parannellaan sitä sitten kun on kaikki perusasiat kunnossa. Virityspotenttiaalia (suhteessa käytettyyn rahamäärään) tuossa koneessa ei ole nimeksikään.
Talvikäytössä:
M5 on vallan mainio. Ruostetta oli entuudestaan pohjassa (takapäässä) hieman ja ulkopinnoilla muutama täplä vakiopaikoissa, kuten munuaisten alla, takaovien syvennyksissä ja bensaluukun sisäpuolella. Tarkoitus on noi ruostekukkaset korjailla ja pohja laitta kuntoon tämän ekan talven jälkeen.
Asentelin lohkolämppärin ja hommasin kitkat vakio vanteille. Niillä pulkka kuljettaa minua ihan mainiosti, treeneihin, töihin ja takaisin sekä Lahti-Helsinki väliä. Plus tietty satunaiset muut ajot. Sisätilat ja moottori lämpiää nopeasti, oli auto sitten piuhanpäässä tai ei. Piuhanpäässä kun on ollut niin käynnistyksen jälkeen ehtii just raappaa ikkunat niin alkaa puhaltamaan jo lämmintä sisätiloihin.
Polttoainetta ei kulu mitenkään ihmeellisesti. 12-13 litraa keskikulutus normaalisti ja jos enempi sahaa Helsingin keskustassa niin se nousee 14 litran tuntumaan muutaman tankkausvälin ajaksi.
Ajotuntuma talviajossa esim. motarilla on huomattavasti parempi kuin meidän "perheen" kakkosautolla Toyota Yaris T-Sportilla. Ja muutenkin tuntuu joka tilanteessa (ajettaessa) turvallisemmalta ja paremmin hallittavalta, yllätys yllätys vaikkei Toyota huono ole. Liikkeellelähtö Nastarenkailla Toyotalla käy aavistuksen näppärämmin kuin M5:lla.
Ylläpito:
Kuten sanoin, olin tottunut korkeisiin ylläpitokuluihin, mutta tarvii silti sanoa M5 tuoneen tähänkin ihan uuden ulottuvuuden. Auton hankintahinta oli melkein 23k€. Tässä listaa mitä autoon on minun omistuksen aikana joko vaihdettu, hankittu tai mitä on tullut huollettua:
- Kitkarenkaat
- lohkolämppärisarja
- jarrupalat (EBC yellow stuff)
- jarrupalojen kulumisen tunnistin eteen
- jarrunesteen tason anturi
- öljykorkki
- painekotelon tiiviste
- ilmansuodattimet
- pari kappaletta CPS:ä
- kummatkin lambdat
- pa-pumppu
- pa-pumpun rele
- öljynsuodatin ja öljyt (muutamaan otteeseen)
- Vanokset huollettu
- jakopään remppa
- kiertokankien laakerit
- toissijaisen ilmapumpun poisto ja alphan-N ohjelma
- termari
- vesipumppu
- apulaitteiden hihnat
- pa-suodatin
- tiivisteitä, pultteja ja muuta pikkukrääsää
Jokainen, joka aiheeseen on yhtään tutustunut, varmaan ymmärtää, että ihan halpaa lystiä ei ole ollut. Vielä pitää huomioida se, että kun hankin M5:n niin oletin ettei isompia remppoja tarvitse tehdä ja luovuin hallipaikastani. Siispä osa remonteista on ns. ulkoistettuVantaaM5 aka Raikku hoiti noi suurimmat, eli ohjelmoinnin (=maffin poisto ja ilmapumpun poisto), alakerran laakerit, jakopää ja tietenkin surullisen kuuluisan Vanos-rempan. Eli tunteja kertyi mukavasti..
Niinpäniin, vielä on muutamia korjattavia kohteita. Akuuteimmista mainittakoon laatikon ja perän öljyt, etujarrulevyt jne..
Yhteenveto:
Hauska auto ajaa ja omistaa, kunhan varautuu ylläpitoon ja muihin kuluihin. Unohtakaa heti alkuun kaikki kivat nippelit ja varusteet sekä tuningit. Rahaa kannattaa varata tonneittain (ihan vaan varmuudeksi) perushuoltoihin. On tohon minunkin koslaan vähän tuninkia laitettu (eisenmann takapöntöt ja spoileri kontin päälle) ja lisää laitetaan kun näyttää siltä ettei tartte perus tekniikka murheista ressata. Mutta onneksi, akuuteimman hädän hetkellä, pk-seudulta löytyy heti ongelmaan kuin ongelmaan apua!
Comment
-
-
No mutta toi listahan alkaa näyttämään about sellaiselta, että jatkossa kilometrit on melko "huolettomia" ja kaikki paikat läpikäytynä E39 M5 on upea auto ajaa! Jälleen yksi hyvä osoitus, että laitolle kannattaa varata useampi tonni oston jälkeen, kun sillä perinteisellä toimintatonnilla ei välttämättä pääse kuin alkuun
Comment
-
-
Originally posted by Jupi85 View Posthttp://www.nettiauto.com/bmw/m5/3903548
Onko kellään autosta mitään tietoa/sanottavaa?
Jos kävis hieromassa kauppoja ?Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
http://www.nettiauto.com/bmw/m5/4002172 ei halpa laittaa kuntoon se kyllä tiedetään..mutta varmaan n.5000€llä korjauttaisi vanoksen, vaihtas runkolaakerit ja kiertokangen laakerit koneeseen?e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i
Comment
-
Comment