Mun mielestä tossa olis nätti faceliftattu, missä ainakin tuntuisi olevan hinta kohdallaan. Soittelin kaverille ja auto on mm. powerflexattu ym.
Vois melki lähtee vaik kattoonkin!
Mun mielestä tossa olis nätti faceliftattu, missä ainakin tuntuisi olevan hinta kohdallaan. Soittelin kaverille ja auto on mm. powerflexattu ym.
Vois melki lähtee vaik kattoonkin!
nm viking entinen pirssi. Oli muistaakseni riittävästi vastoinkäymisiä mutta ehkä sitten nyt kunossa kenties...
Itse ehkä ottaisin se projekti auto, sitten ainakin noilla km sitten ainakin tärkeämmät kohteet olis jo sitten tehty, ettei tarvitse niistä olla huolissaan.
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Mun mielestä tossa olis nätti faceliftattu, missä ainakin tuntuisi olevan hinta kohdallaan. Soittelin kaverille ja auto on mm. powerflexattu ym.
Vois melki lähtee vaik kattoonkin!
nm viking entinen pirssi. Oli muistaakseni riittävästi vastoinkäymisiä mutta ehkä sitten nyt kunossa kenties...
Itse ehkä ottaisin se projekti auto, sitten ainakin noilla km sitten ainakin tärkeämmät kohteet olis jo sitten tehty, ettei tarvitse niistä olla huolissaan.
En löytänyt edes tuollaista nimimerkkiä listasta. Täytyy käydä tunnustelemassa ja koeajamassa auto niin voin kertoa vaikutelmista.
Kävin katsomassa tuota kyseistä M5:sta ja ihan hyvin se tuntui pelaavan. Yleisilme todella siisti ja vaikka oli kaikinpuolin vahattu, niin ei kyllä mitään sävyeroja ainakaan mun ja kaverin silmään osunut. Otin myös inpan ja piuhan mukaan enkä löytänyt mitään asiaankuulumatonta. Olen ajanut usealla e39 M5:lla ja tämä tuntui toimivan aivan hyvin, vaihteet meni nätisti molempiin suuntiin sopivan jämäkästi, eikä esiintynyt pyöräntuennan kolinoita kuten aiemmin ajamistani. Täytyy muuten sanoa, että toi feisliftauskin oli ihan huolellisesti tehty, eikä tullut semmonen räpellyspulkka olo. Se on nyt melkein joko sitten tämä tai saksan reissu. Saas nähdä jos saa töistä pikkusen vapaata! Autokuume on paha kun iskee...
Näin on.. Itse nyt oon lähes kokonaan tämän triidin lueskellut ja imenyt itseeni tietoa kyseisestä kärrymallista ja edelleen polte on kova.. Tyypillisiä ongelmia tuntuu näissä olevan siis seuraavat (korjatkaa ja tarkentakaa, jos olen väärässä), jotka pahimmassa tapauksessa saa kaikki vaihtaa heti oston jälkeen:
- MAFfit, viallisuuden pystyy toteamaan salavalikon litraa/h testillä, mikäli toimivat normaalisti, niin pitäisi parhaimmillaan saada ~140 litraa tunnissa tauluun kolmosella vedätettäessä rajottimeen. Viallisiin MAFfeihin ratkaisu on AlphaN
- Kiertokangen laakerit suositellaan vaihdettavaksi ~100tkm välein, ellei tuota ole tiedossa, että on tehty, niin kannattaa vaihtaa välittömästi, kun alkaa pitämään meteliä, vai kannattaneeko vaihtaa heti kylmiltään? Ellei ole aikaisemmin vaihettu ja rullattu 1XXtkm, niin SAATTAA olla aiheuttanut jotain vahinkoa sillä oletuksella, että rallatusta on jatkunut pidempään?
- CPS:t yleinen vianaiheuttaja, mutta joitain vastaavia oireita on tullut myös viallisesta vanoksen solenoidista, joissa yleensä kolvaukset pettäneet
- Vanhemmista puutuu Vanoksen "paineakku", joka saattaa aiheuttaa kalkatusta kylmäkäynnistyksen ekat pari sekkaa. Onko tähän ns. upgrade tehtävissä kuitenkin, jolla pääsisi tuosta rallatuksesta eroon? Kyseessä on kuitenkin enemmän ominaisuus, kuin vika, josta ei kannata huolestua.
- Vanos yksiköt, ketjun laahaimet, kiristimet ja muut kannattaa vaihtaa samalla kertaa, jos jotain rallatusta Vanoksesta kuuluu kuumana
- Kytkin (ja vauhtipyörä) tyypillistä välillä 150-200tkm. Onko jengi käyttänyt ihan orkkis kykää ja vauhtista, vai onko jotain taloudellista säästöä ja ajomukavuutta tuovaa korvaussettiä olemassa?
- Öljyn kulutus voi kovassa ajossa alkupään S62:ssa olla korkeampaa, kuin 12/2000 jälkeisissä malleissa
Mitäs muuta..? Unohtuiko tälle kärrylle jotain tyypillistä tuosta? Olettaen, että joka paikka ei hajoa kerralla, niin tuo paketti ei kuulosta välttämättä ihan hirveältä..
Onko yleinen mielipide se, että tuossa nyt on listattuna joku ns. pakkolista, jonka jälkeen ei tarvitse tehdä about mitään seuraavaan 100tkm, kuin soppia ja jarrupaloja vaihdella?
Kuten sanottua, niin kuume on kova, mutta oma budjetti ei kestä tällaisten remppojen tekemistä 20 tonnia ja yli maksavalle autolle, enkä tiedä onko se järkevääkään.. Pointtina nyt se, että jos 2-4 tonnia halvemmalla saa saman auton hieman eri varustelulla ja nämä rempat "pitää" teettää kuitenkin 20-30 tkm sisään, niin eikö tuossa ole säästön paikka..?
EDIT: Mitäs tuossa nyt voisi sitten mennä rahaa.. Pari tonnia vanoksiin (työt ja osat?), viis hunttia alphaN:ään, viis kykään (ja jos vauhtis tarvii, niin toinen samanmoinen), jos tekee ite..? Selviääkö tuosta alakerran rempasta tontulla, jos sen teettää jollain puolitutulla halvalla?
Kuten sanottua, niin kuume on kova, mutta oma budjetti ei kestä tällaisten remppojen tekemistä 20 tonnia ja yli maksavalle autolle, enkä tiedä onko se järkevääkään.. Pointtina nyt se, että jos 2-4 tonnia halvemmalla saa saman auton hieman eri varustelulla ja nämä rempat "pitää" teettää kuitenkin 20-30 tkm sisään, niin eikö tuossa ole säästön paikka..?
Ainakin dB_n M5:n kohdalla on pitänyt paikkaansa se että kun osti kalleimman -99 vuotisen minkä löysi nettiautosta niin pääsee halvemmalla...vuosi / 25tkm mennyt ja m5 "perusvikoja" korjattu 250€ edestä. Muuten auto toiminut kuin kello. Eli kun ostaa sellaisen "ylihuolletun" yksilön niin tulee melko halpoja kilsoja.. Kun ostat nettarin halvimman niin voit pikaisesti laskea noin 10k€ korjauksiin niin alkaa kunto olemaan välttävä.
Ainakin dB_n M5:n kohdalla on pitänyt paikkaansa se että kun osti kalleimman -99 vuotisen minkä löysi nettiautosta niin pääsee halvemmalla...vuosi / 25tkm mennyt ja m5 "perusvikoja" korjattu 250€ edestä. Muuten auto toiminut kuin kello. Eli kun ostaa sellaisen "ylihuolletun" yksilön niin tulee melko halpoja kilsoja.. Kun ostat nettarin halvimman niin voit pikaisesti laskea noin 10k€ korjauksiin niin alkaa kunto olemaan välttävä.
Tässäpä ikuinen kysymys varmaan.. Mutta tosiaan aika hurjalta kuulostaa Robin postauksen perusteella.. Jos miettii, että noin 10 000€ saa varata remppoihin, niin kyllähän tuolla nyt tekee jo yhtä sun toista, että ei tarvi tehdä enää ikinä mitään? Mitä kaikkea tuo voi pitää sisällään noiden edellisten lisäksi noin niinkuin käytännössä? Okej, edellä mainittujen lisäksi jotain alustan osia, jarruja ja sellaista, mutta eikö niitä mene joka autosta jossain kohdin..?? :think Yritetään edes vähän päästä topikkiin, eli kun tällaista on ostamassa, niin nämä olisi hyvä olla tiedossa. Voishan tää varmaan olla myös "E39 M5 tyyppiviat" -topikki.
Last edited by kmn; 08-08-2011, 19:21.
Reason: pikkasen... korjuuta
Tässäpä ikuinen kysymys varmaan.. Mutta tosiaan aika hurjalta kuulostaa Robin postauksen perusteella.. Jos miettii, että noin 10 000€ saa varata remppoihin, niin kyllähän tuolla nyt tekee jo yhtä sun toista, että ei tarvi tehdä enää ikinä mitään? Mitä kaikkea tuo voi pitää sisällään noiden edellisten lisäksi noin niinkuin käytännössä? Okej, edellä mainittujen lisäksi jotain alustan osia, jarruja ja sellaista, mutta eikö niitä mene joka autosta jossain kohdin..?? :think Yritetään edes vähän päästä topikkiin, eli kun tällaista on ostamassa, niin nämä olisi hyvä olla tiedossa. Voishan tää varmaan olla myös "E39 M5 tyyppiviat" -topikki.
No, meneehän jarruja joka autosta mutta etulevyt + palat on tonnin ja takalevyt + palat on 800 kun käytetään orkkista...muuta ei oikeastaan kannata laittaa jollei mennä johonkin Brembon BB kittiin. Perässä laakerit voi mennä jos ollut huonolla pidolla, maksaa satasia, kardanin tukilaakerit yms satasia, kytkin + asetelma + vauhtis 1500, laakeriremppa osat muutaman satkua, työt riippuen kuka tekee tonnista pariin. Sitten noi mitä sä luettelit niin kyllä siinä melko liki 10k€ pääsee pahimmassa tapauksessa..toki en sano että noi kaikki tulee eteen mutta halvemmissa on yleensä jäänyt toi huoltokin vähemmälle.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069 Current E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Paljon siis on kunnosta ja yläpidoista kiinni. Se voi siis hyvin olla että 150+tkm autoissa on juurikin ne kalliimmat huolot jo tehty, niin pääsee ns halvalla.
10t jos menee niin auto pitää kylla olla aikamoinen romu jo. Mutta siksihan ne hinnatkin vaihtelee valtavasti.
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Paljon siis on kunnosta ja yläpidoista kiinni. Se voi siis hyvin olla että 150+tkm autoissa on juurikin ne kalliimmat huolot jo tehty, niin pääsee ns halvalla.
10t jos menee niin auto pitää kylla olla aikamoinen romu jo. Mutta siksihan ne hinnatkin vaihtelee valtavasti.
Kyllä, kuten esimerkiksi tässä voisi olla potentiaalia jo hurjasti ilmoitustekstinsä perusteella, vaikka ei alkup pata olekaan, vai mitä olette mieltä: http://www.nettiauto.com/bmw/m5/4063877
Luulis, että jos kykäremppaa tehty, niin samalla sitten tsekattu juuri kardaanin tukilaakerit ja muut, että voimansiirrossa muutenkin kaikki kunnossa.. Oletusta vain, mutta kysymällähän tuo selviää.. Oisko itseasiassa tässä jopa nimenomaan alakerran remppa kantapään kautta opittua? Joutuu varmaan mennä postailemaan tätä tonne "Nettiautosta bongailtua" -triidiin..
Kyllä, kuten esimerkiksi tässä voisi olla potentiaalia jo hurjasti ilmoitustekstinsä perusteella, vaikka ei alkup pata olekaan, vai mitä olette mieltä: http://www.nettiauto.com/bmw/m5/4063877
Luulis, että jos kykäremppaa tehty, niin samalla sitten tsekattu juuri kardaanin tukilaakerit ja muut, että voimansiirrossa muutenkin kaikki kunnossa.. Oletusta vain, mutta kysymällähän tuo selviää.. Oisko itseasiassa tässä jopa nimenomaan alakerran remppa kantapään kautta opittua? Joutuu varmaan mennä postailemaan tätä tonne "Nettiautosta bongailtua" -triidiin..
Toi vois olla ihan ok vaihtoehto..ei halvin ja ilmeisesti jossain määrin pidetty jopa huoltakin.
On mulla tiedossa yksi -99 jossa pikku laittoa, mittarissa muistaakseni +180tkm, viime kesänä vaihdettu 126tkm ajettu takuukone, kardaani tasapainotettu ja tukilaakeri uusittu. Perään joutuu laittamaan uudet laakerit ja iskarit on melko "loppu" Apparin etupenkissä yksi sauma ratkennut 2cm matkalta ja etulokarissa pieni painauma.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069 Current E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Multa saa hakea kun laittaa 24000€ kouraan. Kaikki "perus" jutut käyty läpi ja mottii tikittää kuin kello. Jakopää uusittu 7tkm sitten uusilla vanoksen jousilla ym...
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
Comment