Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jumbo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 6603
    • Lappeenranta

    Originally posted by kmn View Post
    - MAFfit, viallisuuden pystyy toteamaan salavalikon litraa/h testillä, mikäli toimivat normaalisti, niin pitäisi parhaimmillaan saada ~140 litraa tunnissa tauluun kolmosella vedätettäessä rajottimeen. Viallisiin MAFfeihin ratkaisu on AlphaN
    - Kiertokangen laakerit suositellaan vaihdettavaksi ~100tkm välein, ellei tuota ole tiedossa, että on tehty, niin kannattaa vaihtaa välittömästi, kun alkaa pitämään meteliä, vai kannattaneeko vaihtaa heti kylmiltään? Ellei ole aikaisemmin vaihettu ja rullattu 1XXtkm, niin SAATTAA olla aiheuttanut jotain vahinkoa sillä oletuksella, että rallatusta on jatkunut pidempään?
    - CPS:t yleinen vianaiheuttaja, mutta joitain vastaavia oireita on tullut myös viallisesta vanoksen solenoidista, joissa yleensä kolvaukset pettäneet
    - Vanhemmista puutuu Vanoksen "paineakku", joka saattaa aiheuttaa kalkatusta kylmäkäynnistyksen ekat pari sekkaa. Onko tähän ns. upgrade tehtävissä kuitenkin, jolla pääsisi tuosta rallatuksesta eroon? Kyseessä on kuitenkin enemmän ominaisuus, kuin vika, josta ei kannata huolestua.
    - Vanos yksiköt, ketjun laahaimet, kiristimet ja muut kannattaa vaihtaa samalla kertaa, jos jotain rallatusta Vanoksesta kuuluu kuumana
    - Kytkin (ja vauhtipyörä) tyypillistä välillä 150-200tkm. Onko jengi käyttänyt ihan orkkis kykää ja vauhtista, vai onko jotain taloudellista säästöä ja ajomukavuutta tuovaa korvaussettiä olemassa?
    - Öljyn kulutus voi kovassa ajossa alkupään S62:ssa olla korkeampaa, kuin 12/2000 jälkeisissä malleissa
    - Kierokangenlaakereita ei tarvitse vaihtaa joka 100tkm välein, ja autoista riippuen ne voivat kestää 130 - 250tkm. Ja vaihto kannattaa ehdottomasti tehdä ennenkuin alkaa kolisemaan, silloin on useasti jo myöhäistä.
    - Vanoksen "rallatus" käynnistettäessä on aika yleistä ja ei haitallista s62 moottorissa. Myös pieni dieselmäinen rumpsutus lämpimänä käydessä on normaalia.
    - Öljynkulutus on autokohtaista, joissakin saattaa mennä 1L/1000km ja joku saattaa päästä 1L/8000-10000km. Myös ajotyyli vaikuttaa tähän.
    M550d

    Comment

    • bemupena
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 44
      • oulu

      nostellaan vähän tätäkin....

      juu joo, tässä kuume alkaa olemaan jo sietämätön ja seuraavaa kokeilua kartoitellaan. edellinen 740ia ei oikein sytyttänyt ja lähti kiertoon, e39 kori kiehtoo edelleen vaikka pari onkin jo alla ollut. nyt ei enää viitsi tehdä kompromisseja tehon ja varusteiden suhteen. mutta apropoo eli asiaan: onko foorumilaisille tuttu kampe:http://www.nettiauto.com/bmw/m5/4028799

      ajattelin tehdä ämmää hankkiessa vähän enemmän taustatyötä ennen hankintaa...
      Exät:

      318i 91

      528i 96

      530D M-sport 02

      740ia 99

      Comment

      • peter
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 316
        • xy

        enpä ole tuohon autoon tässä kaupungissa törmännyt. Hyviä yksilöitä on varmaankin aika harvassa tällä hetkellä, itselläni meni etsinnässä puoli vuotta. M5board antaa myös paljon tietoa jos olet tällaista ostamassa!

        Comment

        • sonikk
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 1664
          • Kerava

          Eikös tuo ole M-Sport etupuskuri kun on toi "T-bar" tossa. :think

          Comment

          • sipi
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 320
            • Helsinki

            Jos sen hyvän haluaa, niin mun vanha löytyy liikkeestä nyt: http://www.nettiauto.com/bmw/m5/4356065

            Vanoksien sisuskalut uusittu, tukivarret eteen just laitettu, jakopää käyty läpi jne.
            e39 M5 Carbonschwarz '2001
            ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
            ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

            Comment

            • bemupena
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 44
              • oulu

              Originally posted by sonikk View Post
              Eikös tuo ole M-Sport etupuskuri kun on toi "T-bar" tossa. :think

              eli heti herää epäilys että autoa olisi kolhittu...
              Exät:

              318i 91

              528i 96

              530D M-sport 02

              740ia 99

              Comment

              • bemupena
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 44
                • oulu

                Originally posted by peter View Post
                enpä ole tuohon autoon tässä kaupungissa törmännyt. Hyviä yksilöitä on varmaankin aika harvassa tällä hetkellä, itselläni meni etsinnässä puoli vuotta. M5board antaa myös paljon tietoa jos olet tällaista ostamassa!
                näinhän se on että hyvät ja kohtuuhintaiset on tiukassa, budjetti on aikalailla max 20k ja siihen 5-6 tonnia lisäämällä kyllä löytyisi heti kaikkea mukavaa.

                kiireppä tässä ei ole itselläkään, katsellaan talvea kohti mentäessä josko hinta taso ja tarjonta lisääntyisi. stone tuossa privalla omasta kulkineesta laittoikin kuvia ja tietoja. remontit ja ulkokuori ainakin ko,autossa miellytti heti.

                noita autoliikkeiden myynti ilmoituksia voisi tänne linkitellä lisääkin jos porukalla on niistä tietoja. tuntuisi että on helpompi arvostella laitteita jotka ei ole foorumilaisten omistuksessa. vaikkakin todennäköisesti yksityiseltä lopulta auton kuitenkin jälleen hankin..
                Exät:

                318i 91

                528i 96

                530D M-sport 02

                740ia 99

                Comment

                • mailman
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 8003
                  • Vantaa

                  Siis älkää nyt herranjestas enempää ettikö. Eli jos E39 M5 on hakusessa, niin tuo Sipin vanha... Ei varmaan löydy "listalta" mitään mitä ei olisi tehty, tai ainakin vähintään 90% tehty nuo "pakolliset" mitä näihin ruoskiin pitää tehdä.
                  Hakekaa pois!

                  Originally posted by bemupena View Post
                  eli heti herää epäilys että autoa olisi kolhittu...
                  No en nyt pelkästä etupuskurin t-barista vielä hirveitä johtopäätöksiä tekisi... :think
                  G01 ///M40i '19
                  F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                  E39 ///M5 '00

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7455
                    • Oulu

                    Originally posted by bemupena View Post
                    mutta apropoo eli asiaan: onko foorumilaisille tuttu kampe:http://www.nettiauto.com/bmw/m5/4028799
                    Ei ole tuttu, mutta kävin joskus kattoon ja myyjä kertoili kyllä auton taustoista aika avoimen oloisesti, joten jos käyt kyseleen niin varmasti kuulet samat jutut suoraan niin tulee enemmän oikein kuin että mitä mä tähän nyt alkaisin muistelemaan.

                    En kysynyt puskurista, mutta olihan tuosta autosta maalattu osa, en muista vaan tarkalleen miten paljon.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6327
                      • P-Pohjanmaa

                      Jees kyllä ämmäläinen on vaan auto

                      Kyllä kai 10 vuotiasta autoa on jo suotavaa vähän sutaista jotta näyttää timantilta

                      Täytyy sanoa että itsellä on enemmän kuin lähellä vaihtua tuo 328 E39 M5:seen.Pientä kuumen poikasta puski kun kävin sellaista ajamassa eilen ja josta olemme jo kaupoissa.
                      Ja jos ja kun päädyn tuohon niin vuoksi kun autoa oli pidetty hyvin kunnossa ja historia\huollot ja auto on kunnossa.
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6327
                        • P-Pohjanmaa

                        Tere M5 omistajat,

                        Tuli tuollainen auto itselle ja pakko kysyä että mikä toi alpha N on ?

                        Tuossa mun autossa on joku kelleners (kirjoitusvireheitäkin voi olla) juttu jolla rajoitin on poistettu,sellainen lappu on dukujen mukana max speed 296 kph..onko tuo jotain huuhaata vai totta ..ei sillä että ois merkitystä ?

                        Käytiin tänään perheineen nykäiseen kylpyläreissu n 450 km\h keskikulutus karkeasti 10,5 ajo rajoitusten mukaan eikä mitään revittelyä tms..varmaan ihan ok.

                        Täytyy vielä lopuksi todeta että sairaan hieno auto tuo M5 ei tuo E61 535d kyytikään tunnu oikeastaan edes paremmalta kun fermmassa..toki pitäs käydä nyt ajamassa kun on vielä tuo M5 huuma päällä

                        Miten rengaspaine juttu kuitataan ?
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6603
                          • Lappeenranta

                          http://evolveautomotive.com/engine-e...re-alphan_939/

                          Tuolta tietoa AlphaN:stä ja Evolven ohjelmasta.
                          M550d

                          Comment

                          • sirkus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 2194
                            • kaustinen

                            Originally posted by veku View Post
                            Tere M5 omistajat,

                            Tuli tuollainen auto itselle ja pakko kysyä että mikä toi alpha N on ?

                            Tuossa mun autossa on joku kelleners (kirjoitusvireheitäkin voi olla) juttu jolla rajoitin on poistettu,sellainen lappu on dukujen mukana max speed 296 kph..onko tuo jotain huuhaata vai totta ..ei sillä että ois merkitystä ?

                            Käytiin tänään perheineen nykäiseen kylpyläreissu n 450 km\h keskikulutus karkeasti 10,5 ajo rajoitusten mukaan eikä mitään revittelyä tms..varmaan ihan ok.

                            Täytyy vielä lopuksi todeta että sairaan hieno auto tuo M5 ei tuo E61 535d kyytikään tunnu oikeastaan edes paremmalta kun fermmassa..toki pitäs käydä nyt ajamassa kun on vielä tuo M5 huuma päällä

                            Miten rengaspaine juttu kuitataan ?
                            Toi rengaspaine juttu toimii E39:ssä vielä lähettimillä, jotka tulee renkaisiin ja veikkaan et ne puuttuu tai ainakin niiden akut on tyhjät. Ton herjan saa koodattua pois NCS:llä
                            Chrysler 300c crd touring 2010
                            Daily driver
                            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                            Man cave on wheels
                            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                            Built not bought
                            V8, only juice&milk come in 2 litres

                            Kawasaki zzr1100 fighter


                            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                            Comment

                            • IIIolut
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 382
                              • Mikkeli

                              Originally posted by sirkus View Post
                              Toi rengaspaine juttu toimii E39:ssä vielä lähettimillä, jotka tulee renkaisiin ja veikkaan et ne puuttuu tai ainakin niiden akut on tyhjät. Ton herjan saa koodattua pois NCS:llä
                              Mulla ei E39 M5:ssa ole lähettimiä ja valvonta toimii ihan aftermarket vanteillakin.

                              Oletko Veku yrittänyt kalibroida järjestelmää uudelleen?
                              E61 ///M5 -07
                              F15 X5 40e ///M-Sport -16

                              Ex. E39 ///M5 -01
                              -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

                              Comment

                              • teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

                                Originally posted by IIIolut View Post
                                Mulla ei E39 M5:ssa ole lähettimiä ja valvonta toimii ihan aftermarket vanteillakin.

                                Oletko Veku yrittänyt kalibroida järjestelmää uudelleen?
                                Sulla on koodattu systeemi pois päältä. Ei se toimi ilman lähettimiä.

                                Tero
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                                E90 330iA, 325iA, 320dA
                                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                                PPL(A)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎