E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6327
    • P-Pohjanmaa

    Originally posted by Esko View Post
    Vastaava ääni kun tuossa videolla. Kuuluu siis kytkin ylhäällä.

    http://www.youtube.com/watch?v=7I6uCZjrXZM
    Oisko painelaakeri ?

    Mulla rallatti vastaavalla äänellä joskus jossain opel merkkisessä kamppeessa .. ja sen 100 tkm kelasin ilman mitään ongelmia
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • Kukkalapio
      Bimmer Rookie
      • Mar 2008
      • 48
      • Lahti

      No mikäs siinä sladittelussa niin silmille pomppas? Tarkoitin viestillä silloin että voisiko ajatella 300tkm ajettu m5 olevan vastaavassa kunnossa kuin 200tkm ajettu m3 suuremman voiman ansiosta. Oletan kuitenkin että molemmilla on sladiteltu. Pienempitehoinen kulunut siitä enemmän.
      Nyt kuitenkin kun m5 on ollut jonku aikaa alla ni voin myöntää että harvoin pysyy luistonesto päällä. Että kai se sitte tuli sladitteluun ostettua Rikonko tällä m5 omistajakunnan herrasmiesmäisyyttä?:think

      Ja vähän aiheeseen liittyvääkin. On todella mukavan oloinen auto ajella. Kulutukset jopa maltillisempia kuin olin odottanut. Ajotietokoneen mukaan matkaa päässyt noin 9.4l/100km ja kaupunkia ei erityisesti pihistellen noin 17l/100km. Sekalaiset yllättäen siltä väliltä. Todelliset lienee 0.5-1l enemmän?

      Originally posted by reekoon View Post
      Itse luin kanssa ajatuksella kunnes sana sladittelu tuli vastaa.

      "Ekaks mä olin et ei vittu, mut sit mä olinkin vaan et voi saatana."

      Comment

      • hawe
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 628
        • Pornainen

        Originally posted by Kukkalapio View Post
        No mikäs siinä sladittelussa niin silmille pomppas? Tarkoitin viestillä silloin että voisiko ajatella 300tkm ajettu m5 olevan vastaavassa kunnossa kuin 200tkm ajettu m3 suuremman voiman ansiosta. Oletan kuitenkin että molemmilla on sladiteltu. Pienempitehoinen kulunut siitä enemmän.
        Nyt kuitenkin kun m5 on ollut jonku aikaa alla ni voin myöntää että harvoin pysyy luistonesto päällä. Että kai se sitte tuli sladitteluun ostettua Rikonko tällä m5 omistajakunnan herrasmiesmäisyyttä?:think

        Ja vähän aiheeseen liittyvääkin. On todella mukavan oloinen auto ajella. Kulutukset jopa maltillisempia kuin olin odottanut. Ajotietokoneen mukaan matkaa päässyt noin 9.4l/100km ja kaupunkia ei erityisesti pihistellen noin 17l/100km. Sekalaiset yllättäen siltä väliltä. Todelliset lienee 0.5-1l enemmän?
        Mulla näyttää ajotietokone 0,1L liikaa, edellisessä E39 bemussa näytti täsmälleen oikein.
        Hankala noita on verrata keskenään, kun edellisiä omistajia löytyy laidasta laitaan.
        Yleensä se enemmän ajettu ei ole parempi, mutta riippuu niin paljon yksilöstä ja pidosta.

        Comment

        • reekoon
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 3438
          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

          Jos nyt avaan keskustelua sanomalla, että E39 M5:sta ei ole ikinä suunniteltu sladitteluun. Loput voi päätellä itse.
          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


          E36 316i Compact Hellrot

          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

          Comment

          • Kukkalapio
            Bimmer Rookie
            • Mar 2008
            • 48
            • Lahti

            Onko esim e36 m3 suunniteltu enemmän sladitteluun? Onhan se ainaki pienempi ja ketterämpi. Mitkä asiat e39 m5:ssa kertoo ettei sitä ole suunniteltu sladitteluun? Ja tarkoitatko sladitteluominaisuuksilla myös ns rataominaisuuksia? Jos viitsit ni kerro vain lisää kun kuitenkin asiasta tiedät. Minua ainakin kiinnostaa tietää kun moisen koslan omistankin. Olisiko suunniteltu käyttäjäryhmä tyylitietoiset maantienautiskelijat vai bisnesmiesten edustusautot? :think Tuntuu että nuo pärjäis vähä vähemmälläki teholla?

            Comment

            • Tylyttäjä
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 1412

              M5 on helvetin hyvä sladitteluun. Se nyt on ihan sama mitä jotkut yrittää väittää, ettei sillä ole syytä sladitella. Mun mielestä se oli yks hauskimpia ominaisuuksia siinä, ja ajoinkin usein sillä sladissa. Parempi sillä on sladitella kuin E36 M3:lla, koska siinä on vääntöä niin paljon enemmän ja pidempi akseliväli.
              Current: Modified Subaru WRX Sti '05

              EX: BMW E39 M5
              Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
              Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
              (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

              Suzuki GSX-R 1070 K5
              Performance Mods: Lot
              Performance: 200mph/322kph@1mile
              (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

              Comment

              • Exorcist
                Wax on - Wax off
                • Dec 2004
                • 1805
                • Riihimäki

                Comment

                • jonne
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 248
                  • Rusko

                  Esim. Clutchmasters

                  Originally posted by joccede View Post
                  Ei nyt parempaakaan topiccia löytyny joten pistetään tänne.

                  Kytkimen ja vauhtipyörän vaihto edessä, ja periaatteessa samalla hinnalla sinne pistäis kovan vauhtipyörän jolloin olis auton eliniän kestävä vauhtipyörä. Kukaan toteuttanu S62seen? Ehdotuksia kytkimen suhteen? :think


                  Minulle tuli M5:een Clutchmastersin FX300 jousitetulla kevlar-levyllä ja alumiinivauhtiksella.



                  Nyt ei kytkin todellakaan enää luista. Jumalaton pito. Olen jokseenkin tyytyväinen.
                  Kytkin on aavistuksen äkäisempi lähdöissä kuin vakio ja voi jopa hiukan ravistaa, jos tyhjäkäynnillä hiljaa nostaa kytkintä.
                  Normaalisti kytkin toimii pehmeästi ja moitteitta.
                  Pitää muistaa vain pitkä sisäänajo tällaisen rakenteen kanssa.
                  Poljinvoima tietysti myös lisääntyi, mutta ei se ole vielä lähelläkään sitä luokkaa kuin vanhassa Ford 5000 traktorissa jolla lunta ajan...

                  Vaihdelaatikon lämmettyä, tyhjäkäynnillä kuuluu melkoinen ralina laatikosta ja pientä rähinää kuuluu vielä vedätettäessä johonkin 1300...1500 kierrokseen saakka.

                  Tyhjäkäyntiralinan saisi hiljenemään lähes huomaamattomaksi, jos tyhjäkierrokset saisi nostettua johonkin 850 tienoille.
                  Tämä projekti on vielä tekemättä. Ilmeisesti homma vaatii osaamista ja ohjelmointia.

                  Myös viskositeettia lisäävä Red-Line öljymikstuura vaimentaa laatikon ääniä.
                  Mikä laulaen tulee, se tulee.

                  BMW E39 M5, vm. 2002

                  Comment

                  • Stone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 4074
                    • Helsinki

                    buahahaaaa! Sladitteluun joo.... Voi jessus, 39 femmahan on niin magee käsitellä tuon kokoiseksi autoksi et huhhuh, mut se on sitte eri asia jos ei osaa tai ei uskalla...
                    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                    VW Pornstarter (työjuhta)
                    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                    Finnmaster T8







                    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                    Comment

                    • bimmerE34
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 6208
                      • Gotham

                      Ihan samallalailla se menee poikittain kuin 240 volvo. Tuhat kertaa vakaampi vaan ajaa vielä isossa vauhdissa pitkää ja vakaata liippiä.

                      Tosin, ei tuo e36 M3 mikä on, niin yhtään sen huterampi ole luisua viedä. Tosin, toinen on helvetin painava mörkö ja toinen radalle rakennettu laiheliini, niin onhan niillä eroa..

                      Stone, ens kesänä sit ajelet kolmosella ja minä pidän 16 sylinterin ponitallia




                      Mutta tuohon kulutushommaan. Kävin nokialla reissun heittää ja saksankitkat ihan loppu. Todella varovasti sai lipsutella reissun. 9,5l oli keskikulutus koko matkalle. Kaupungissa mulla on ollut 20,6-27,6l välille kulutus tankeilla aina. Sekalaisessa pääsee sinne 15-19l maastoon.

                      Jos tälaisen auton ostaa, niin se kulutus nyt on periaatteessa ihan sama mitä se on. Ajaa senverta vähemmän että ei tunnu pahalta


                      Ja luistonesto napin kysymykseen. Maantiellä se on päällä kun heittää jalat kattoluukusta pihalle ajon aikana, kaupungissa ei koskaan.



                      Ja defan lämmittimet saa tällaiseen aivan naurettavan helposti vaikkei niitä "mallisto" tunne

                      ///Pumppu Pojat Racing Team
                      Metaline sport #40

                      Comment

                      • Paabo
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 4325
                        • Lapinlahti City

                        Kyselläänpäs tätä kautta, kun kevät alkaa tulla pikku hiljaa päälle jotta mikä on tämän hetken myynnissä olevien ämmien kunnot, taustat, huollot jos on tietoa porukoilla? Ei ole kovinkaan kiinostavia autoja tällä hetkellä myynnissä. Liekkö yhtenkään myynnissä olleista kk-laakeri remppaa tehty?
                        Last edited by Paabo; 04-03-2013, 22:58.
                        E39 M5

                        Comment

                        • mkallio
                          Newbiemmer
                          • Dec 2012
                          • 9
                          • Barcelona

                          Espanjassa on tällä hetkellä Euroopan halvimmat E39 M5:set. Täällä on talous niin kuralla että kaikki epätaloudelliset autot on poistomyynnissä. www.autoscout24.es tai www.milanuncios.com on hyviä paikka katsoa jos on tuontiautoa etsimässä.

                          Comment

                          • jumbo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 6603
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by Paabo View Post
                            Kyselläänpäs tätä kautta, kun kevät alkaa tulla pikku hiljaa päälle jotta mikä on tämän hetken myynnissä olevien ämmien kunnot, taustat, huollot jos on tietoa porukoilla? Ei ole kovinkaan kiinostavia autoja tällä hetkellä myynnissä. Liekkö yhtenkään myynnissä olleista kk-laakeri remppaa tehty?
                            Jos en ihan väärin muista niin lappeenrannassa myynnissä oleva sininen m5 on hyvin huollettu, toki se näkyy heti hinnassakin. Mutta uskoisin että noihin n.16ke(tai alle) hinnoilla myynnissä oleviin ei ole kovin monien tuhansien remppoja ihan lähiaikoina tehty:think

                            Myös jakoketjun ja sen laahaimen sekä kiristimen vaihto on lähes yhtä tärkeää tehdä ajoissa, kuin kk-laakereidenkin vaihto.

                            Edit. Taitaakin tuo lpr:n auto olla poistunut myynnistä/myyty.
                            Last edited by jumbo; 05-03-2013, 05:58.
                            M550d

                            Comment

                            • Reeperbahn
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 603
                              • EFOU

                              Multa vois tulla tuo Tylyttäjän vanha myyntiin. En oo vielä mitään ilmoitusta tehny kun auto on talviteloilla. Ei pitäis kuitenkaan se paskin yksilö olla

                              Showroom-topic:

                              Last edited by Reeperbahn; 05-03-2013, 07:32.
                              -BMW M3 -09
                              -MB E320 Coupe -94
                              -MB E250 CGI -10
                              -Husqvarna R320 -14

                              Comment

                              • hasba
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2004
                                • 586
                                • 05900



                                Onkohan tämä auto tuttu? Kuhan ton oman saa pois jaloista niin tämä kiinnostaisi erityisesti..
                                E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
                                Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...

                                Comment

                                Working...
                                X