Kaverilta lähti muutama vuosi sitten eteen päin, silloin oli melko hyvässä kunnossa. Kytkimen vaihtoi ainakin ja jotain pikku sälää. Mikä lie tämän hetken kunto, hinta ainakin kohdillaan.:think
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Ohjauspyörän pinta on juu aivan kuin alta 200000 km ajetussa yleensäkin... just joo, uskoo ken haluaa
No eipä tuo nyt aivan mahdoton juttu ole. Veljen E39:ss oli sama ratti melkein yhtä huonossa kunnossa ostettaessa 150tkm mittarissa. Paskasilla ja hikisillä käsillä paljo ajoa eikä ollenkaan nahan hoitoa, niin tuossa lopputulos.
Tuosta kyseisestä ämmästä ei kellään sen tarkempaa tieto ole? Ei olisi kaukana käydä kahtomassa, mutta kun tuohon hintaan nuista ämmä femmoista ei voi kuin odottaa isoja remontteja eteen...:think
Sanokaapa rehellisesti paljo teillän on esim. kuukausittaiset kustannukset olleet näiden M5 kanssa? Ei nyt huomioida bensakuluja :think Vielä tämmönen kolkuttelee takaraivossa mutta jotenki jännittää että meneekö kaikki ylimääräset rahat sitten korjailuun.
Sanokaapa rehellisesti paljo teillän on esim. kuukausittaiset kustannukset olleet näiden M5 kanssa? Ei nyt huomioida bensakuluja :think Vielä tämmönen kolkuttelee takaraivossa mutta jotenki jännittää että meneekö kaikki ylimääräset rahat sitten korjailuun.
Ei niihin "pakollisia" mitään hirveitä mene. Mutta ainakin itse haluan pitää erikoisemman auton huippukunnossa. Tarkoittaa sitä, että osia vaihdetaan, vaikei ole pakko. Upgreidausta ja parempaa palikkaa yms..
Ei mulla pakollisia menny omaan vajaassa kolmessa vuodessa kuin muutama tonni. Ja siihen sisältyi yksi harvinaisempikin vika (ECU:n vaihto). Upgradeihin yms. meni sitten varmaan lähelle kymppitonni (hyvä alustasarja, puslia ja muita alustan osia pariin kertaan melko reippaasti, putkisto, pakosarjat, jarrujen parantelua, uutta softaa, dynotusta yms. ja työt päälle näihin).
Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5 Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5 Performance Mods: Lot Performance: 200mph/322kph@1mile (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Sanokaapa rehellisesti paljo teillän on esim. kuukausittaiset kustannukset olleet näiden M5 kanssa? Ei nyt huomioida bensakuluja :think Vielä tämmönen kolkuttelee takaraivossa mutta jotenki jännittää että meneekö kaikki ylimääräset rahat sitten korjailuun.
Ei niihin "pakollisia" mitään hirveitä mene. Mutta ainakin itse haluan pitää erikoisemman auton huippukunnossa. Tarkoittaa sitä, että osia vaihdetaan, vaikei ole pakko. Upgreidausta ja parempaa palikkaa yms..
Ei mulla pakollisia menny omaan vajaassa kolmessa vuodessa kuin muutama tonni. Ja siihen sisältyi yksi harvinaisempikin vika (ECU:n vaihto). Upgradeihin yms. meni sitten varmaan lähelle kymppitonni (hyvä alustasarja, puslia ja muita alustan osia pariin kertaan melko reippaasti, putkisto, pakosarjat, jarrujen parantelua, uutta softaa, dynotusta yms. ja työt päälle näihin).
Tähän täytyy vain kommentoida: Jotkut laittavat kaikki rahansa autoon.. Toiset vain paljon rahaa Itse en juuri tämän takia M5:sta henno laittaa. Ei kestä tämän hetken talous pitää autoa sen ansaitsemalla tavalla. Tylyttäjälle täytyy kyllä antaa iso käsi siitä miten tuota autoa kuuluu pitää
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Sanokaapa rehellisesti paljo teillän on esim. kuukausittaiset kustannukset olleet näiden M5 kanssa? Ei nyt huomioida bensakuluja :think Vielä tämmönen kolkuttelee takaraivossa mutta jotenki jännittää että meneekö kaikki ylimääräset rahat sitten korjailuun.
Kaikkihan riippuu siitä millasen miinan löydät Ostohetkellä kannattaa selvittää tarkkaan huoltohistoria: mitä on korjailtu ja vaihdeltu ja mitä jätetty tekemättä,ei tule sitten yllätyksiä 10k€ edestä...
Omalla tulee kesät talvet ajettua n.60km työmatka-ajoa päivittäin.Tässä kuluni kuukausittain:
-vakuutus joka kuukausi 130e. Vuodessa n.1500e Fenniassa,täyskasko ja liikenne ilman bonuksia.
-verot vuodessa 268e (vm99)
-kuukausittaiset huoltokulut (Sis.öljyn lisäykset ja vaihdot,muut nesteet..) keskiarvona n.50e itse tehtynä. Kalleimpia vaihdettuja osia kolmen vuoden aikana: katalysaattorin jälkeiset lambdat yht 260e,vanoksen solenoidien korjaus 250e,bensapumppu 200e.
Pääsen siis todella helpolla,osittain siksi että auto oli 3v. sitten kalleimpia "ylihuollettuja" 99`vuotisia mitä oli myynnissä. Huollot tehty pääosin Laakkosella ja nykyään Schmiedmannilla. Autot on yksilöitä,vaikea noita on etukäteen ennustaa.
e46 330Ci ´03 e34 525iAT ´95 ex e34 525iT ´93 ex e34 525i ´90 ex e39 M5 ´99 ex e39 M5 ´99
Pääsen siis todella helpolla,osittain siksi että auto oli 3v. sitten kalleimpia "ylihuollettuja" 99`vuotisia mitä oli myynnissä. Huollot tehty pääosin Laakkosella ja nykyään Schmiedmannilla. Autot on yksilöitä,vaikea noita on etukäteen ennustaa.
Paljonkos sinulla km-taulussa seisoo?
Voisiko kalliin ostohinnan muuttaa keskimääräiseksi kk-kuluksi suhteessa halvempiin?
Eli jos tänään maksaa 14.000e ostaessa +200tkm ajetun, huollattaa sitä 6.000e edestä 12kk aikana, niin ollaan 20.000e hinnassa. 12kk ajalla toki toi 6000e, 500e/kk (+ vakuutukset + bensat) tekee suhteessa paljon, mutta pitkässä juoksussa ei:think
Comment