E39 M5 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakeluvesimies
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2010
    • 2726
    • On the road @ Laplandia

    Mikä on kun ei ole kukaan vielä korjannut talteen?

    Comment

    • kolariauto
      Bimmer Rookie
      • Nov 2007
      • 135
      • 017

      Originally posted by jakeluvesimies View Post
      Mikä on kun ei ole kukaan vielä korjannut talteen?
      http://www.nettiauto.com/bmw/m5/5257066
      Kaverilta lähti muutama vuosi sitten eteen päin, silloin oli melko hyvässä kunnossa. Kytkimen vaihtoi ainakin ja jotain pikku sälää. Mikä lie tämän hetken kunto, hinta ainakin kohdillaan.:think
      E39 M5

      Comment

      • Kukkalapio
        Bimmer Rookie
        • Mar 2008
        • 48
        • Lahti

        Originally posted by jakeluvesimies View Post
        Mikä on kun ei ole kukaan vielä korjannut talteen?
        http://www.nettiauto.com/bmw/m5/5257066

        Tietojen mukaan katsastettu 1/12 eli ei varmaankaa oo leimassa. Siinä saattaa piileä iso syy.

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10112
          • KVLA

          Onko femmoja tälläisilläkin jakkaroilla?Suomiauto,mutta kuitenkin: http://www.nettiauto.com/bmw/m5/2486694

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Onko femmoja tälläisilläkin jakkaroilla?Suomiauto,mutta kuitenkin: http://www.nettiauto.com/bmw/m5/2486694
            Kyllä.
            S456A Comfort seat with memory
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • jakeluvesimies
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2010
              • 2726
              • On the road @ Laplandia

              Originally posted by Kukkalapio View Post
              Tietojen mukaan katsastettu 1/12 eli ei varmaankaa oo leimassa. Siinä saattaa piileä iso syy.
              Huomasin itsekin... Tosin halvimmillaan 40e rasti. Halvin homma minkä pystyt m5:seen teettämään ulkopuolisella spesialistilla

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1845
                • Kotona/Poissa

                Originally posted by jakeluvesimies View Post
                Mikä on kun ei ole kukaan vielä korjannut talteen?
                http://www.nettiauto.com/bmw/m5/5257066
                Ohjauspyörän pinta on juu aivan kuin alta 200000 km ajetussa yleensäkin... just joo, uskoo ken haluaa
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • jakeluvesimies
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2010
                  • 2726
                  • On the road @ Laplandia

                  Originally posted by Havis View Post
                  Ohjauspyörän pinta on juu aivan kuin alta 200000 km ajetussa yleensäkin... just joo, uskoo ken haluaa
                  Bägi myös hieman matta

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11737
                    • Kouvola

                    Originally posted by Havis View Post
                    Ohjauspyörän pinta on juu aivan kuin alta 200000 km ajetussa yleensäkin... just joo, uskoo ken haluaa
                    No eipä tuo nyt aivan mahdoton juttu ole. Veljen E39:ss oli sama ratti melkein yhtä huonossa kunnossa ostettaessa 150tkm mittarissa. Paskasilla ja hikisillä käsillä paljo ajoa eikä ollenkaan nahan hoitoa, niin tuossa lopputulos.

                    Comment

                    • Paabo
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 4325
                      • Lapinlahti City

                      Tuosta kyseisestä ämmästä ei kellään sen tarkempaa tieto ole? Ei olisi kaukana käydä kahtomassa, mutta kun tuohon hintaan nuista ämmä femmoista ei voi kuin odottaa isoja remontteja eteen...:think
                      E39 M5

                      Comment

                      • rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5419
                        • Oulu

                        Sanokaapa rehellisesti paljo teillän on esim. kuukausittaiset kustannukset olleet näiden M5 kanssa? Ei nyt huomioida bensakuluja :think Vielä tämmönen kolkuttelee takaraivossa mutta jotenki jännittää että meneekö kaikki ylimääräset rahat sitten korjailuun.

                        Comment

                        • Tylyttäjä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 1412

                          Originally posted by rizzo View Post
                          Sanokaapa rehellisesti paljo teillän on esim. kuukausittaiset kustannukset olleet näiden M5 kanssa? Ei nyt huomioida bensakuluja :think Vielä tämmönen kolkuttelee takaraivossa mutta jotenki jännittää että meneekö kaikki ylimääräset rahat sitten korjailuun.
                          Ei niihin "pakollisia" mitään hirveitä mene. Mutta ainakin itse haluan pitää erikoisemman auton huippukunnossa. Tarkoittaa sitä, että osia vaihdetaan, vaikei ole pakko. Upgreidausta ja parempaa palikkaa yms..

                          Ei mulla pakollisia menny omaan vajaassa kolmessa vuodessa kuin muutama tonni. Ja siihen sisältyi yksi harvinaisempikin vika (ECU:n vaihto). Upgradeihin yms. meni sitten varmaan lähelle kymppitonni (hyvä alustasarja, puslia ja muita alustan osia pariin kertaan melko reippaasti, putkisto, pakosarjat, jarrujen parantelua, uutta softaa, dynotusta yms. ja työt päälle näihin).
                          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                          EX: BMW E39 M5
                          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                          Suzuki GSX-R 1070 K5
                          Performance Mods: Lot
                          Performance: 200mph/322kph@1mile
                          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                          Comment

                          • BreeZi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 2371
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by rizzo View Post
                            Sanokaapa rehellisesti paljo teillän on esim. kuukausittaiset kustannukset olleet näiden M5 kanssa? Ei nyt huomioida bensakuluja :think Vielä tämmönen kolkuttelee takaraivossa mutta jotenki jännittää että meneekö kaikki ylimääräset rahat sitten korjailuun.
                            Originally posted by Tylyttäjä View Post
                            Ei niihin "pakollisia" mitään hirveitä mene. Mutta ainakin itse haluan pitää erikoisemman auton huippukunnossa. Tarkoittaa sitä, että osia vaihdetaan, vaikei ole pakko. Upgreidausta ja parempaa palikkaa yms..

                            Ei mulla pakollisia menny omaan vajaassa kolmessa vuodessa kuin muutama tonni. Ja siihen sisältyi yksi harvinaisempikin vika (ECU:n vaihto). Upgradeihin yms. meni sitten varmaan lähelle kymppitonni (hyvä alustasarja, puslia ja muita alustan osia pariin kertaan melko reippaasti, putkisto, pakosarjat, jarrujen parantelua, uutta softaa, dynotusta yms. ja työt päälle näihin).
                            Tähän täytyy vain kommentoida: Jotkut laittavat kaikki rahansa autoon.. Toiset vain paljon rahaa Itse en juuri tämän takia M5:sta henno laittaa. Ei kestä tämän hetken talous pitää autoa sen ansaitsemalla tavalla. Tylyttäjälle täytyy kyllä antaa iso käsi siitä miten tuota autoa kuuluu pitää
                            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                            - E- ja F- sarjan avaimet.
                            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                            .

                            Finmodi oy
                            050-3063926
                            [email protected]

                            Comment

                            • dB_
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2009
                              • 479
                              • Vantaa

                              Originally posted by rizzo View Post
                              Sanokaapa rehellisesti paljo teillän on esim. kuukausittaiset kustannukset olleet näiden M5 kanssa? Ei nyt huomioida bensakuluja :think Vielä tämmönen kolkuttelee takaraivossa mutta jotenki jännittää että meneekö kaikki ylimääräset rahat sitten korjailuun.
                              Kaikkihan riippuu siitä millasen miinan löydät Ostohetkellä kannattaa selvittää tarkkaan huoltohistoria: mitä on korjailtu ja vaihdeltu ja mitä jätetty tekemättä,ei tule sitten yllätyksiä 10k€ edestä...

                              Omalla tulee kesät talvet ajettua n.60km työmatka-ajoa päivittäin.Tässä kuluni kuukausittain:

                              -vakuutus joka kuukausi 130e. Vuodessa n.1500e Fenniassa,täyskasko ja liikenne ilman bonuksia.
                              -verot vuodessa 268e (vm99)
                              -kuukausittaiset huoltokulut (Sis.öljyn lisäykset ja vaihdot,muut nesteet..) keskiarvona n.50e itse tehtynä. Kalleimpia vaihdettuja osia kolmen vuoden aikana: katalysaattorin jälkeiset lambdat yht 260e,vanoksen solenoidien korjaus 250e,bensapumppu 200e.

                              Pääsen siis todella helpolla,osittain siksi että auto oli 3v. sitten kalleimpia "ylihuollettuja" 99`vuotisia mitä oli myynnissä. Huollot tehty pääosin Laakkosella ja nykyään Schmiedmannilla. Autot on yksilöitä,vaikea noita on etukäteen ennustaa.
                              e46 330Ci ´03
                              e34 525iAT ´95
                              ex e34 525iT ´93
                              ex e34 525i ´90
                              ex e39 M5 ´99
                              ex e39 M5 ´99

                              Comment

                              • jakeluvesimies
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2010
                                • 2726
                                • On the road @ Laplandia

                                Originally posted by dB_ View Post

                                Pääsen siis todella helpolla,osittain siksi että auto oli 3v. sitten kalleimpia "ylihuollettuja" 99`vuotisia mitä oli myynnissä. Huollot tehty pääosin Laakkosella ja nykyään Schmiedmannilla. Autot on yksilöitä,vaikea noita on etukäteen ennustaa.
                                Paljonkos sinulla km-taulussa seisoo?

                                Voisiko kalliin ostohinnan muuttaa keskimääräiseksi kk-kuluksi suhteessa halvempiin?

                                Eli jos tänään maksaa 14.000e ostaessa +200tkm ajetun, huollattaa sitä 6.000e edestä 12kk aikana, niin ollaan 20.000e hinnassa. 12kk ajalla toki toi 6000e, 500e/kk (+ vakuutukset + bensat) tekee suhteessa paljon, mutta pitkässä juoksussa ei:think

                                -Vai?

                                =Koroton osamaksuratkaisu tänne periferiaan
                                Last edited by jakeluvesimies; 12-04-2013, 20:41.

                                Comment

                                Working...
                                X