e39 528iA Tour INPAn livedatan omituiset(?) lukemat

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cell
    replied
    Noissa maffitouhuissa on kyllä ihan turha ikinä olettaa muun kuin alkuperäisen valmistajan alkuperäisen mallin toimivan, yksikään "vastaavaa laatua" ei ole vielä toiminut kuten pitäisi, parhaimmilla ei tunnu mitään vikaa mutta tehot ja kulutus silti perseellään.

    Suhinoita tyhjäkäynnillä ja pikkukaasulla saattaa saada aikaiseksi tyhjäkäyntiventtiili jos kaikki ei ole ok, jos kone joutuu avaamaan sitä normaalia enemmän, tuntuu kapistus alkavan suhista. M54:ssä pienet kaasuasennot hoidetaan pelkkää tyhjäkäyntivenaa säätämällä. Tämän takia tulppien vaihto voi poistaa suhinat, vaikkei tulppa itsessään voikkaan suhista.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    ja nyt lähti uusi imm tilaukseen.. ja halpa sellainen =) 60ecua kotiovelle, raportoin kuinka toimii..
    Voi poijjaat oli siinä naurussa pidättelemistä kun näin mitä paketti sisälsi.. otin kuvan mittarin sisällöstä ja laitan sen tänne illalla alkuperäisen kuvan rinnalle... :think


    Päätin kuitenkin kokeilla tuotetta kun kiinalaisella oli kuitenkin ollut yritystä tuon kanssa.. läppäri penkille ja katsomaan miten tilanne kehittyy ajossa.. multiplicative arvot tippuivat suoraan parin kolmen kilometrin ajon jälkeen aloitettuaan adaptoitumisen -8% molemmat..

    hiukan reippaampi kiihdytys ja moottori sammui laakista imm vikakoodin kera. siinä sitten rullaten tien sivuun nyppäämään piuhaa irti ja ajelemaan ilman mittaria takas..

    Avauduin sitten rehdisti ja rehellisesti myyjälle saksaan millaisen sonnan olivat lähettäneet. No tänään sitten tuli meiliä ja olivat laittaneet uuden mittarin ups:illa tulemaan suomea kohti.. saas nähdä mitä sieltä seuraavaksi tulee.. kjeh kjeh..

    jahka uusi mittari saapuu suoritan aivokirurgiaa tuolle vanhemmalle "uudelle" mittarille ja luultavasti todetaan imm "aivojen" sisältävän vain johdot eteenpäin..

    niin ja sinisen imm paketin kyljessä luki ecd germany "orginal ecd teile" "geprüfte qualität" jos joku tunnistaa paketin nin tuntekoot piston sydämessä ja aloittakoot taivalluksen kohti imm kauppaa..
    Last edited by fraatti; 04-08-2010, 16:05.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Tuolla Bimmerboardin Vanos-foorumilla oli yhden saksalaisen viesti ja pari videota jossa oli testattu korjatun Vanoksen toimintaa DIS:n avulla. Vanos ei läpäise testiä pakopuolen osalta eikä täytä tehtaan arvoja, sama juttu toisellakin Vanoksella. Onko joku tehnyt noita DIS:in testejä? Olisi mielenkiintoista tietää vastaakohan nuo arvot INPA:ssa esim. noita NW edge adaption arvoja, arvot kun ovat samansuuntaisia. Täytyypä testata jossain vaiheessa.

    Tuossa se viesti:

    Ja video:
    http://www.youtube.com/watch?v=SENEJFa39Kg
    Tuo herra näyttää vaihtaneen jo sellaisen läjän osia että huhuhu.. :think
    Ehkä seuraavaksi vuorossa on uusi vanos ja arvot tulevat selville..

    Käytännön kokemus noita tiivisteinä vaihtaneena on kuitenkin kertonut että selkeä muutos parempaan on tapahtunut tiivisteiden vaihdon jälkeen. Vertailukohtaa alkuperäiseen, uuteen vanokseen ei ole. Mutta eipä nämä pannut muiltakaan osin enää uusia ole.

    mutta asia mistä hän valittaa liittyy kylmään moottoriin.. joten lisään tämän tähän
    1. Catalytic converter heating during warm-up

    To ensure the catalytic converter is fully effective as fast as possible, the following measures have been introduced for the idle phases after start-up.
    • Retarded idle ignition timing (angle)
    • Change in valve timing to larger intersection

    These measures are active for approx. one minute after start-up and are designed such that the idle quality is not impaired to a significant extent. If customer complaints should arise in this respect, attention should be drawn to the fact that this is not an engine malfunction.
    2. Catalytic converter heating when idling

    The ignition angle (timing) is reduced from 5° crank angle to 0° crank angle on the B25 and B28 in order to prevent the catalytic converter cooling down during longer idle phases. This function does not influence the idle speed quality. The set idle values should be checked with the ignition angle at the reduced (0°) setting.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Tuolla Bimmerboardin Vanos-foorumilla oli yhden saksalaisen viesti ja pari videota jossa oli testattu korjatun Vanoksen toimintaa DIS:n avulla. Vanos ei läpäise testiä pakopuolen osalta eikä täytä tehtaan arvoja, sama juttu toisellakin Vanoksella. Onko joku tehnyt noita DIS:in testejä? Olisi mielenkiintoista tietää vastaakohan nuo arvot INPA:ssa esim. noita NW edge adaption arvoja, arvot kun ovat samansuuntaisia. Täytyypä testata jossain vaiheessa.

    Tuossa se viesti:

    Ja video:

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Tänään uusi yritys kakkosella kuomullinen peräkärry perässä antoi 59,2 l/h.
    Eli pitänee ottaa kyytiin neljä isoa ukkoa, kontti täyteen betonisäkkejä ja ajaa jotain vuorta ylös jotta saa maksimituloksen...?

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Eka veto kakkosella lievään ylämäkeen ilmastointi, takalasin lämppäri ja penkinlämppärit päällä tuli jotain 57,x l/h. Saattoi olla myös 58,x l/h hyvin hetkellisesti, mutta tuosta en mene valalle...
    Tänään uusi yritys kakkosella kuomullinen peräkärry perässä antoi 59,2 l/h.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Mitähän tuo Vanoksen NW take f adaption-intake ja NW take f adaption-outlet tarkoittaa ja millaisia arvoja teillä on niissä? Asteikkohan on 1.0 asti ja ainakin Markok:n autossa tuo oli 1.0 mutta minulla nuo onkin hiukan yli: 1.02 ja 1.05 ja perässä on huutomerkit.

    Eli näyttää tuolta:

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Hienoa että sait sen kasaan ja toimii. Vertasitko muuten miten tarkkaan noita imusarjoja keskenään, eli onko toi M54:n imusarja näkyvästi isompi jostain kohtaa ja onko siinä muita eroja? Olihan noissa sun linkittämissä threadeissa kyllä kuvia, mutta ehkä helpompi verrata jos oikeasti on kädessä molemmat.
    Joo, toki samalla ylihuolsin ja vaihdoin ne kaksi vesiputkea jotka ovat lohkossa imusarjan alla. Toinen putki oli jo kypsynyt ja putken pää katkesi ja jäi kiinni lohkoon. Siinä meni sitten taas aikaa ennen kuin sain sen irti..

    Imusarjassa näyttää tuo Disan kohta olevan isompi ja itse Disakin ja läppä on isompi, samoin siitä lohkoon lähtevät reiät näytti isommilta. Sitten tietty nuo lohkoon tulevat reiät ovat isommat ja lohkossa olevien aukkojen muotoiset. Muita eroja ei oikein nähnyt, ulkoisestihan nuo kuitenkin ovat saman kokoiset, mutta siitä sisälabyrintistä on vaikea ottaa selvää.

    Tuossa harmittelin kun en tajunnut samalla vaihtaa nakutustunnistimia. Näkeeköhän jostain niiden toiminnan ja onko niitä arvoja vertailtu?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by pav View Post
    Paljonko sinulla oli aikaisemmin tuo multiplikativ adaption? Monissa kuvissa se on ollut paljon plussan puolella, ~6,xx.
    Eikös tuo tarkoita että korkeilla kierroksilla sen ei nyt tarvitse työntää enempää bensaa tuonne joukkoon? Vai onko tuo just toisinpäin, että nyt se korkeilla saa vaan tarpeeksi happea...:think
    Tuo toinen kuvahan oli arvoista ennen imusarjan vaihtoa, aika samathan nuo arvot oli. Ota noista sitten selvä, minulle on aika epäselvä koko tämä juttu ja se mitkä vaikuttaa mihinkin. Jostain syystä MAF:ia aina epäillään mutta on kai tuossa paljon muitakin asiaan vaikuttavia juttuja.

    Minulla olisi 3.0l suuttimet, mitähän ne vaikuttaisi? Ilmeisesti ei mitään tehoihin mutta Inpassa varmaan näkyisi jossain muutos. Pitääpä muistaa tutkia mitä Inpa näyttää nyt ilmamääräksi.

    Leave a comment:


  • pav
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Nyt on M54-imusarja vaihdettu, moottorin adaptiot nollattu ja lyhyt testiajo suoritettu. Auto sentään vielä liikkuu, joten ilmeisesti en unohtanut mitään... Pikaisesti kokeiltuna tuo l/h arvo ei muuttunut mihinkään, täytyy huomenna testailla enemmän.

    Mutta en tiedä mihin turbo-tilaan automaattilaatikko nyt päätti mennä. Se vaihtaa todella herkästi pienempään vaihteeseen D-asennossa ja auto tuntuukin vastaavan kaasuun paljon paremmin kuin ennen. Autosta oli koko päivän sähköt pois, mutta nollautuuko joku laatikon arvo tuolla tavalla (ja jos nollautuu, niin mikä? laatikon adaptiothan on eri asia eikä niitä edes pitäisi nollata) vai muuttuiko tuo nyt pysyvästi tuollaiseksi? Ei tuo ennen vaihtanut sport-asennossakaan noin.

    Tuossa patron adaption arvot, lambda intergator on nyt 0.95:


    Aikaisemmat arvothan oli:
    http://img121.imageshack.us/img121/7309/adaption.png
    Paljonko sinulla oli aikaisemmin tuo multiplikativ adaption? Monissa kuvissa se on ollut paljon plussan puolella, ~6,xx.
    Eikös tuo tarkoita että korkeilla kierroksilla sen ei nyt tarvitse työntää enempää bensaa tuonne joukkoon? Vai onko tuo just toisinpäin, että nyt se korkeilla saa vaan tarpeeksi happea...:think

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Nyt on M54-imusarja vaihdettu, moottorin adaptiot nollattu ja lyhyt testiajo suoritettu.
    Hienoa että sait sen kasaan ja toimii. Vertasitko muuten miten tarkkaan noita imusarjoja keskenään, eli onko toi M54:n imusarja näkyvästi isompi jostain kohtaa ja onko siinä muita eroja? Olihan noissa sun linkittämissä threadeissa kyllä kuvia, mutta ehkä helpompi verrata jos oikeasti on kädessä molemmat.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Nyt on M54-imusarja vaihdettu, moottorin adaptiot nollattu ja lyhyt testiajo suoritettu. Auto sentään vielä liikkuu, joten ilmeisesti en unohtanut mitään... Pikaisesti kokeiltuna tuo l/h arvo ei muuttunut mihinkään, täytyy huomenna testailla enemmän.

    Mutta en tiedä mihin turbo-tilaan automaattilaatikko nyt päätti mennä. Se vaihtaa todella herkästi pienempään vaihteeseen D-asennossa ja auto tuntuukin vastaavan kaasuun paljon paremmin kuin ennen. Autosta oli koko päivän sähköt pois, mutta nollautuuko joku laatikon arvo tuolla tavalla (ja jos nollautuu, niin mikä? laatikon adaptiothan on eri asia eikä niitä edes pitäisi nollata) vai muuttuiko tuo nyt pysyvästi tuollaiseksi? Ei tuo ennen vaihtanut sport-asennossakaan noin.

    Tuossa patron adaption arvot, lambda intergator on nyt 0.95:


    Aikaisemmat arvothan oli:

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    ..nyt ollaan sitten eri moottorin parissa
    vaikka eri moottori onkin kyseessä on mielenkiintoinen tietää minkälaisia lukemia ~ samantehoisesta autosta irtoaa..

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    M52B28 kone e36 kopassa oli paras lukema 64l tunnissa, kun kakkosella vetäs punarajalle. Joku tarvike MAF kiinni, kun vaihdoin originellin siihen rupes tuntuun laiskemmalta auto selvästi. Ei auta, alkuperänen MAF konkreettisesti rikki. Tulee käytetty originaali tilalle, ilmoittelen sitten.
    ..nyt ollaan sitten eri moottorin parissa

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    M52B28 kone e36 kopassa oli paras lukema 64l tunnissa, kun kakkosella vetäs punarajalle. Joku tarvike MAF kiinni, kun vaihdoin originellin siihen rupes tuntuun laiskemmalta auto selvästi. Ei auta, alkuperänen MAF konkreettisesti rikki. Tulee käytetty originaali tilalle, ilmoittelen sitten.

    Leave a comment:

Working...
X