e39 528iA Tour INPAn livedatan omituiset(?) lukemat

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fraatti
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Siis käykö tämä meikäläisen M54B30 kone nyt sitten liian laihalla..
    1.44=nyrkin kokoinen reikä jossain
    Molemmat haitariputket on vaihdettu 21.3-10.
    MAF orkkis.

    Aika jännä että tuo vihreä asteikko menee +-10 asti ja vasta sen jälkeen muuttuu punaiseksi :think
    nyt keksin mikä tossa mättää,
    m52:ssa 1.1 = m54:ssa 10%
    m54:ssa 1.44% = m52:ssa 1.0144
    prosenttihan on 0.01

    selviskö ?

    jos vain jaksat niin ota venttiilikopan korkki auki niin tuo arvo on sinulla päätelmieni mukaan jotain 20% luokkaa.. saisi tämänkin varmistettua...
    tai imusarjan päästä isompi tulppa niin pitäs tulla jotain 10% lukemia..
    Last edited by fraatti; 22-07-2010, 23:55.

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Jompi kumpi vaan pois, lisätään toisen posti vaan toisen topicciin.
    Tiedä sitten kumpi on parempi paikka jne.

    ..sattu sopivasti

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Jep. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=200266
    Liikaa virtaa
    Poistetaan toinen?

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Laitoin topicin pystyyn -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=200265

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Vois melkein laittaa uuden topicin pystyyn joka käsittelee M54B30 koneen livedataa..nyt tää threadi vähän puuroutuu kun mukana on M52B28TU jne. koneita.
    Tuo asteikko joo vähän eri noissa M52:ssa.
    Jep. Ja uudemmassa INPAssa tuo valikko on vähän erinäköinen.
    Kahtotaans jos jaksaisi tehdä ketjun...

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Vois melkein laittaa uuden topicin pystyyn joka käsittelee M54B30 koneen livedataa..nyt tää threadi vähän puuroutuu kun mukana on M52B28TU jne. koneita.
    Tuo asteikko joo vähän eri noissa M52:ssa.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Siis käykö tämä meikäläisen M54B30 kone nyt sitten liian laihalla..
    1.44=nyrkin kokoinen reikä jossain
    Molemmat haitariputket on vaihdettu 21.3-10.
    MAF orkkis.
    Aika jännä että tuo vihreä asteikko menee +-10 asti ja vasta sen jälkeen muuttuu punaiseksi :think
    Lieneeköhän tuolla olevan jotain merkitystä että kyseessä on eri moottorinohjaus ja eri moduli inpassa.. Nuo yllä olevat ovat omaa pohdintaa ja käytännön havainnointia. onko auto sinulla tyhjäkäynnillä tuossa screenshotissa? Ja kone tietysti täysin käyntilämpöinen?(nämä pirulaiset kun tuppaavat välillä lämmittelemään katteja jos m. ohjaus laskee että katti ei oo tarpeeks kuuma)

    Sitä en muista että liikkuiko tuo palkki itselläkään vielä oikestaan minnekään arvon ollessa 1.2. Huomenna olisi tarkoitus lukea lisää livedataa m52 pannusesta.. saa nähdä viisastuuko sitten yhtään..

    m52:ssa asteikko on -80% - 80%
    m54:ssa asteikko on -100 - 100%

    oleetko nähnyt kenenkään muiden postaamaa samalaista screen shottia m54 moottorista? edit löysin jo..

    Voisi hiukan yrittää sitten järkeillä mikä on homman nimi.. harmi kun ei ole ketään viisaampaa kertomassa mitä mikäkin tarkoittaa vaan täytyy yrittää keksiä itse mistä mikäkin johtuu..

    tuolta löysin jonkun livedataa tuosta arvosta. Palkin mennessä tuonne punaiselle (yli +-10%) moottorinohjaus antaa vikakoodin.. (m54 moottorissa)

    Last edited by fraatti; 22-07-2010, 23:00.

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Siis käykö tämä meikäläisen M54B30 kone nyt sitten liian laihalla..
    1.44=nyrkin kokoinen reikä jossain
    Molemmat haitariputket on vaihdettu 21.3-10.
    MAF orkkis.

    Aika jännä että tuo vihreä asteikko menee +-10 asti ja vasta sen jälkeen muuttuu punaiseksi :think

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Onkohan se sittenkään noin, INPA näyttää tuossa erilaiset asteikot kuin M52TU koneissa ja punainen väri taitaa kuulua itse palkin rakenteeseen. Tosin eikös lambda integrator ole korkea eli imuvuotoa taitaa olla.

    tylsyyttä ilmassa ja käyttelin hiukan google ja google translatea. Tuo lambda integrator kertoon hiukan pidemmän ajan trendin (muutamia sekunteja) tuosta lambda arvosta.

    osviittaa mahdollisen imuvuodon koosta antaa arvo 1.2 venttilikopankopankorkin ollessa auki, 7mm tulpan ollessa auki arvo on noin 1.15

    lambdan ollessa 1 seossuhde on 14.7:1 ja tämä on tavoite.

    1.1 laiha & 0.9 rikas

    laihuuden voi aiheuttaa esim.
    *imuvuoto
    *huono palotapahtuma jossain sylinterissä(suutin likainen, puristukset)
    *vuoto pakosarjassa(lisähappea pääsee anturille)
    *matalapolttoaineen paine(esim tukkeutunut polttoaineen suodatin) *Myös tankin huohotuksen kautta ilmaa voi virrata liikaa. muistaakseni m54 pannuun tuli "tank leak test" eli moottorinohjaus katsoo paljonko lambda arvo muuttuu kun tankilta tuleva venttili on auki. Jos seos laihenee tiettynä aikana liikaa tulee vikakoodi
    *rikkinäinen imm

    m54:ssa 1% on m52:ssa 1.01
    m54:ssa -5% on m52:ssa 0.95
    Last edited by fraatti; 22-07-2010, 23:53.

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Tää puusilmä ei näköjään nää mitään, meen saatana nukkumaan

    Leave a comment:


  • pav
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Mun mielestä ne ovat ihan vihreillä nuo molemmat
    Sit en tiedä onko uudemmissa INPA -versioissa tullut vähän lisää "karkkia" noihin palkkeihin, mulla INPA MS 43.0 v. 1.16
    Tästä puusilmäydestä minulle jo ylempänä huomautettiin

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Pitää vielä tutkia tuo maksimikulutus, miten nopeasti nuo lukemat heiluu mittaristossa, vai jääkö korkein lukema jotenkin muistiin?
    ..ei viittis tapittaa mittaristoa samalla ku 3. vaihteella vetäsee rajoittajalle
    Kyl ne siinä vilisee varsin nopeasti. Katsoa kannattaa vasta joskus yli 4000 kieroksilla. Mutta tuon vilkuilun voi hoitaa myös apukuski/joku kuskin jakkaran takana jotta itse saa keskittyä ratin puristamiseen..

    Lukema ei jää mihinkään muistiin.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    vahingossa jätin jotain kopioimatta edelliseen postaukseen. editoin sen sinne..
    Originally posted by Dani View Post
    Onko tuo siis faktaa vai mutua?
    Varmaksihan näistä ei tiedä kuin bmw insinöörit.. :think
    Last edited by fraatti; 22-07-2010, 18:56.

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Aaa ok, meni joo ohi tuo viesti.
    Onko tuo siis faktaa vai mutua?

    Pitää vielä tutkia tuo maksimikulutus, miten nopeasti nuo lukemat heiluu mittaristossa, vai jääkö korkein lukema jotenkin muistiin?
    ..ei viittis tapittaa mittaristoa samalla ku 3. vaihteella vetäsee rajoittajalle

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    ..vai niin että mitä matalempi lukema sitä "heikompi" vanos (vuotavampi mäntä).
    Mulla on NW edge adaptation-outlet @ 4.50 ja orkkikset ovat, tosin ei oireile yhtään vielä. Vaihtoon nuo menevät silti.
    Sulta tais mennä jotain ohi... kts alle..

    Originally posted by TJJ View Post
    Mutta minulla on myös sama 6,05 arvo vaikka vanoksen tiivisteet on taannoin vaihdettu. Mitäs tämä merkitsee? Mitä osia voin seuraavaksi vaihtaa...?
    http://img411.imageshack.us/img411/3830/vanos2.png
    Originally posted by fraatti View Post
    Tänään tuli erääseen m54b25 pannuun vaihdettua tiivisteet ja nuo arvot pysyivät tiivisteiden vaihdon jälkeen aivan samoissa.. adaptaatiot nollasin välissä.. imussa tuo oli -1 ja pakopuolella 5

    mulla on sellainen kutina tuosta arvosta että tuo vain kuvaa nokkaakselin perusasennon suhdetta kampiakseliin.. eli tuohon vaikuttaa missä asennossa nokat ovat suhteessa kampiakseliin.. laahaimien kuluminen, ketjun venyminen yms muuttaa tuota.. ts ei mitään tekemistä tiivisteiden kunnon kanssa..
    Originally posted by Cell View Post
    Kummallista :think Itse olen saanut muitakin arvoja kuin luokkaa 6, mutta en ole päässyt tarkistamaan samaa autoa koskaan tiivisteiden vaihdon jälkeen. Ehkäpä se siis tosiaan on perusasennon adaptaatio.
    Last edited by fraatti; 22-07-2010, 18:52.

    Leave a comment:

Working...
X