Onko teistä kumpikaan vaihtanut PA pumppua? Taikka mitannut PA paineita? Omassa oon alkanu epäillä pumpun tehoa. Välillä pumppu kurisee ja auto on tehottomampi, ja sitten kun ei kurise niin vääntö ja teho on tallella. :think
-Janne-
-Janne-
F10 535iX sedan -11 ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317 ex. E39 528i touring -99 ex. E36 325ia coupe -93
Ei näiden paskojen vikoihin taida löytyä mitään järkevää selitystä. Joskus toimii, useimmiten ei. Tänään oma 528i -97 taas niin mykkänä, että oikeen vituttaa. Kammen ja nokan asentotunnistimet uudet, IMM uusi, ei vittu kulje mihinkään. Sitten taas seuraavalla startilla menee ihan ok mutta ei silti niin kuin kuuluisi. Vedättäessä ja moottorijarrulla kuuluu joku ihan ihme rutina konehuoneesta, pintakaasulla ei.
Onko teistä kumpikaan vaihtanut PA pumppua? Taikka mitannut PA paineita? Omassa oon alkanu epäillä pumpun tehoa. Välillä pumppu kurisee ja auto on tehottomampi, ja sitten kun ei kurise niin vääntö ja teho on tallella. :think
En ole vaihtanut pumppua enkä mitannut paineita. En myöskään ole vaihtanut bensansuodatinta. Voisihan tuon painemittarin Biltemasta hakea ja tutkia asiaa.
Viitsikö jossainkohtaa vilkaista paljonko sulla tuo öljynlämpö näyttää kun tulet ajosta ja auto jää käymään tyhjäkäyntiä... ? Itsellä oli öljy 90 astetta, koneenlämpö 92 astetta ja paluuveden lämpö 69 astetta
Vilkaisin nuo eilen: öljy 100, coolant 95, cooling water outlet 75.
Tänään saapui uusi MAF Saksasta, oli muuten huippunopea eBay-myyjä.
Mitään vaikutustahan tuolla ei tainnut olla, INPA:ssa MAF-arvot on samat ja auto tuntuisi kulkevan kuten ennenkin.
Näköjään tuo vaihtamani käytetty nokka-akselin tunnistin oli antanut virhekoodeja, se taisikin olla viallinen. En kuitenkaan ole huomannut mitään outoa moottorin toiminnassa.
Vaihdoin viime torstaina takaisin auton alkuperäisen tunnistimen ja voisipa vaikka vannoa, että nyt autossa on selvästi useammin noita "hurja vääntö/teho" fiiliksiä ja ne jatkuu paljon pidempään. Ehkä MAF sittenkin vaikutti asiaan mutta tuo viallinen tunnistin sotki toimintaa ja kadotti erot. Pitäisi kai viimeinkin vaihtaa molemmat nokka-akselin tunnistimet...
Mutta entäpä bensapumpun ja suodattimen lisäksi tankin ilmanotto? Mistä E39:n tankki ottaa ilmaa?
Suuttimet tarkastettu,tuotot ihan tasan,kuviot hyvät,ei vuotoja.Varmuudeksi samalla pestiin
ja vaihdetiin niiden suodattimet.Eipä tässäkään syy alkuperäiseen ongelmaan.Ideoita ???.
Suuttimet tarkastettu,tuotot ihan tasan,kuviot hyvät,ei vuotoja.Varmuudeksi samalla pestiin
ja vaihdetiin niiden suodattimet.Eipä tässäkään syy alkuperäiseen ongelmaan.Ideoita ???.
Missä tuo tarkastus tehtiin, mitä maksoi?
ex. 316i e36 1991
ex. 318iS Coupe e36 1992
ex. 528iA Touring e39 1997
ex 316i e30 1990, vaimon
ex. X5 4.4i e53 2001
ex 316 e46 2003, vaimon
525iX e60 2008
Z4 e85 2003, vaimon
Ja sitten on yhä tuo DISA-venttiilin mysteeri, sen pitäisi vaikuttaa vääntöön. Mutta eipä se siihen vaikuttanut vaikka sen pakotti eri asentoon. Täytyisi kai testata vielä uudestaan. Oletko testannut sen vaikutusta?
Miten tuon DISA:n pystyy pakottamaan johonkin tiettyyn asentoon? Onnistuuko ihan INPA:lla jotenkin?
Onko tähän alkuperäiseen tehot hukassa vikaan löytynyt ratkaisua?
Miten tuon DISA:n pystyy pakottamaan johonkin tiettyyn asentoon? Onnistuuko ihan INPA:lla jotenkin?
Onko tähän alkuperäiseen tehot hukassa vikaan löytynyt ratkaisua?
Inpassa on sille päälle/pois kytkentä jossain valikossa ja sieltä myös näki milloin läpän asento muuttui, olikohan se moottorinohjauksen alla. Vaatii toki avustajan käyttämään tuota, muuten löytää itsensä metsästä. En tiedä pysyykö tuo valittu asento vai muuttuuko se taas kun asennon vaihdon kierrokset ylittyy/alittuu.
Mutta jos ottaa DISA:n piuhan pois, jää se toiseen asentoon ja toiseen asentoon sen saa kun lukitsee työntövarren nippusiteellä kiinni. En enää muista kummin päin nuo asennot meni, taisin siitä kyllä joskus kirjoittaa tänne.
Vikaan/ominaisuuteen ei ole löytynyt ratkaisua ja sattumalta asia onkin viime päivinä taas alkanut kiinnostamaan. Ajattelin tilata imusarjan alle menevät alipaineletkut (en ole vielä tutkinut onko niitä 1 vai 2) ja ehkä myös imusarjan tiivisteen ja tutkia DISA:n tiiviyttä yms. Pitäisi myös viritellä systeemi jolla saisi tehtyä alipainetta imusarjaan ja tutkia vuotaako se jostain.
Olen myös harkinnut nokka-akselin tunnistimien vaihtoa mutta sekin varmaan olisi (taas kerran..) ihan turha remontti.
Inpassa on sille päälle/pois kytkentä jossain valikossa ja sieltä myös näki milloin läpän asento muuttui, olikohan se moottorinohjauksen alla. Vaatii toki avustajan käyttämään tuota, muuten löytää itsensä metsästä. En tiedä pysyykö tuo valittu asento vai muuttuuko se taas kun asennon vaihdon kierrokset ylittyy/alittuu.
Mutta jos ottaa DISA:n piuhan pois, jää se toiseen asentoon ja toiseen asentoon sen saa kun lukitsee työntövarren nippusiteellä kiinni. En enää muista kummin päin nuo asennot meni, taisin siitä kyllä joskus kirjoittaa tänne.
Vikaan/ominaisuuteen ei ole löytynyt ratkaisua ja sattumalta asia onkin viime päivinä taas alkanut kiinnostamaan. Ajattelin tilata imusarjan alle menevät alipaineletkut (en ole vielä tutkinut onko niitä 1 vai 2) ja ehkä myös imusarjan tiivisteen ja tutkia DISA:n tiiviyttä yms. Pitäisi myös viritellä systeemi jolla saisi tehtyä alipainetta imusarjaan ja tutkia vuotaako se jostain.
Olen myös harkinnut nokka-akselin tunnistimien vaihtoa mutta sekin varmaan olisi (taas kerran..) ihan turha remontti.
Täytyypä tutkia INPA:a mistä tuo löytyy. Itseäni tuo DISA:n toiminta kiinnostaa sen mahdollisen vinkumisen takia. "e39 vinkuu" topicissahan yksi e39 oli korjaantunut sen vaihdolla. En tosin tiedä onko tuon pakottamisella tiettyyn asentoon mitään tekemistä vinkumisen kanssa eli muuttuuko siellä alipainekellossa mikään vaikka läpän asennon pakottaisikin tiettyyn asentoon.
Oletko sinä saanut tutkittua jarrutehostimelle menevän paksun alipaineletkun? Tulee niin hankalasta paikasta imusarjan alta ettei sitä näe kunnolla edes peilillä. Tuo on omassa enää viimeinen kunnolla tutkimatta oleva paikka imuvuotojen osalta. Tosin tuonnekin on start pilottia suihkuteltu, mutta visuaali tarkastus on tekemättä.
Olisi muuten aika hyvä joku laite jolla imusarjaan saisi alipaineen ja katsottua pysyykö se siellä. Toteutus vaan voi olla aika hankala.
Oletko sinä saanut tutkittua jarrutehostimelle menevän paksun alipaineletkun? Tulee niin hankalasta paikasta imusarjan alta ettei sitä näe kunnolla edes peilillä. Tuo on omassa enää viimeinen kunnolla tutkimatta oleva paikka imuvuotojen osalta. Tosin tuonnekin on start pilottia suihkuteltu, mutta visuaali tarkastus on tekemättä.
Olisi muuten aika hyvä joku laite jolla imusarjaan saisi alipaineen ja katsottua pysyykö se siellä. Toteutus vaan voi olla aika hankala.
En ole tutkinut ja tuo oli juuri se letku minkä meinasin vaihtaa. Näköjään siellä on vain tuo yksi letku.
Jenkit on kirjoittanut tuosta alipaineella testaamisesta ja joku oli käyttänyt siinä öljyimuria, siis ilmeisesti sellaista tavallista pönttöä mihin pumpataan alipaine. Lisäksi tarvitaan vaan alipainemittari. Nuo oli kytketty sinne imusarjan päässä olevien tulppien tilalle. Sitten vaan pakoputki tukkoon ja imuputki MAF:in kohdalta tukkoon. Muistaakseni oli 30min pysynyt alipaine pikkuhiljaa laskien.
Löytyi tuollainen kuva imusarjasta. Mutta ei siellä taida olla tuota fuel tank breather valven letkua? Se näyttäisi menevän ihan muualle. Vai katsoinko väärää letkua...
.
Löytyi tuollainen kuva imusarjasta. Mutta ei siellä taida olla tuota fuel tank breather valven letkua? Se näyttäisi menevän ihan muualle. Vai katsoinko väärää letkua...
En ole kyllä minäkään nähnyt tuota fuel tank breather valven letkua. Tuo on kyllä hyvä kuva mikä pitää ottaa mukaan kun seuraavan kerran tuota tutkailee. Näyttää myös tuo Sucking jet pump lines olevan minulla tarkastamatta.
En ole kyllä minäkään nähnyt tuota fuel tank breather valven letkua. Tuo on kyllä hyvä kuva mikä pitää ottaa mukaan kun seuraavan kerran tuota tutkailee. Näyttää myös tuo Sucking jet pump lines olevan minulla tarkastamatta.
Kävin taas tutkimassa imusarjaa ja kyllähän siellä sittenkin on tuo fuel tank breather letku. Eli kaksi letkua pitäisi vaihtaa, sucking jet pump letkuhan on se jarrutehostimelle menevä.
Comment