Pitää vielä tutkia tuo maksimikulutus, miten nopeasti nuo lukemat heiluu mittaristossa, vai jääkö korkein lukema jotenkin muistiin?
..ei viittis tapittaa mittaristoa samalla ku 3. vaihteella vetäsee rajoittajalle
Kyl ne siinä vilisee varsin nopeasti. Katsoa kannattaa vasta joskus yli 4000 kieroksilla. Mutta tuon vilkuilun voi hoitaa myös apukuski/joku kuskin jakkaran takana jotta itse saa keskittyä ratin puristamiseen..
Lukema ei jää mihinkään muistiin.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Mun mielestä ne ovat ihan vihreillä nuo molemmat
Sit en tiedä onko uudemmissa INPA -versioissa tullut vähän lisää "karkkia" noihin palkkeihin, mulla INPA MS 43.0 v. 1.16
Tästä puusilmäydestä minulle jo ylempänä huomautettiin
Onkohan se sittenkään noin, INPA näyttää tuossa erilaiset asteikot kuin M52TU koneissa ja punainen väri taitaa kuulua itse palkin rakenteeseen. Tosin eikös lambda integrator ole korkea eli imuvuotoa taitaa olla.
tylsyyttä ilmassa ja käyttelin hiukan google ja google translatea. Tuo lambda integrator kertoon hiukan pidemmän ajan trendin (muutamia sekunteja) tuosta lambda arvosta.
osviittaa mahdollisen imuvuodon koosta antaa arvo 1.2 venttilikopankopankorkin ollessa auki, 7mm tulpan ollessa auki arvo on noin 1.15
lambdan ollessa 1 seossuhde on 14.7:1 ja tämä on tavoite.
1.1 laiha & 0.9 rikas
laihuuden voi aiheuttaa esim.
*imuvuoto
*huono palotapahtuma jossain sylinterissä(suutin likainen, puristukset)
*vuoto pakosarjassa(lisähappea pääsee anturille)
*matalapolttoaineen paine(esim tukkeutunut polttoaineen suodatin) *Myös tankin huohotuksen kautta ilmaa voi virrata liikaa. muistaakseni m54 pannuun tuli "tank leak test" eli moottorinohjaus katsoo paljonko lambda arvo muuttuu kun tankilta tuleva venttili on auki. Jos seos laihenee tiettynä aikana liikaa tulee vikakoodi
*rikkinäinen imm
m54:ssa 1% on m52:ssa 1.01
m54:ssa -5% on m52:ssa 0.95
Siis käykö tämä meikäläisen M54B30 kone nyt sitten liian laihalla..
1.44=nyrkin kokoinen reikä jossain
Molemmat haitariputket on vaihdettu 21.3-10.
MAF orkkis.
Aika jännä että tuo vihreä asteikko menee +-10 asti ja vasta sen jälkeen muuttuu punaiseksi :think
Siis käykö tämä meikäläisen M54B30 kone nyt sitten liian laihalla..
1.44=nyrkin kokoinen reikä jossain
Molemmat haitariputket on vaihdettu 21.3-10.
MAF orkkis.
Aika jännä että tuo vihreä asteikko menee +-10 asti ja vasta sen jälkeen muuttuu punaiseksi :think
Lieneeköhän tuolla olevan jotain merkitystä että kyseessä on eri moottorinohjaus ja eri moduli inpassa.. Nuo yllä olevat ovat omaa pohdintaa ja käytännön havainnointia. onko auto sinulla tyhjäkäynnillä tuossa screenshotissa? Ja kone tietysti täysin käyntilämpöinen?(nämä pirulaiset kun tuppaavat välillä lämmittelemään katteja jos m. ohjaus laskee että katti ei oo tarpeeks kuuma)
Sitä en muista että liikkuiko tuo palkki itselläkään vielä oikestaan minnekään arvon ollessa 1.2. Huomenna olisi tarkoitus lukea lisää livedataa m52 pannusesta.. saa nähdä viisastuuko sitten yhtään..
m52:ssa asteikko on -80% - 80%
m54:ssa asteikko on -100 - 100%
oleetko nähnyt kenenkään muiden postaamaa samalaista screen shottia m54 moottorista? edit löysin jo..
Voisi hiukan yrittää sitten järkeillä mikä on homman nimi.. harmi kun ei ole ketään viisaampaa kertomassa mitä mikäkin tarkoittaa vaan täytyy yrittää keksiä itse mistä mikäkin johtuu..
tuolta löysin jonkun livedataa tuosta arvosta. Palkin mennessä tuonne punaiselle (yli +-10%) moottorinohjaus antaa vikakoodin.. (m54 moottorissa)
Vois melkein laittaa uuden topicin pystyyn joka käsittelee M54B30 koneen livedataa..nyt tää threadi vähän puuroutuu kun mukana on M52B28TU jne. koneita.
Tuo asteikko joo vähän eri noissa M52:ssa.
Vois melkein laittaa uuden topicin pystyyn joka käsittelee M54B30 koneen livedataa..nyt tää threadi vähän puuroutuu kun mukana on M52B28TU jne. koneita.
Tuo asteikko joo vähän eri noissa M52:ssa.
Jep. Ja uudemmassa INPAssa tuo valikko on vähän erinäköinen.
Kahtotaans jos jaksaisi tehdä ketjun...
Siis käykö tämä meikäläisen M54B30 kone nyt sitten liian laihalla..
1.44=nyrkin kokoinen reikä jossain
Molemmat haitariputket on vaihdettu 21.3-10.
MAF orkkis.
Aika jännä että tuo vihreä asteikko menee +-10 asti ja vasta sen jälkeen muuttuu punaiseksi :think
nyt keksin mikä tossa mättää,
m52:ssa 1.1 = m54:ssa 10%
m54:ssa 1.44% = m52:ssa 1.0144
prosenttihan on 0.01
selviskö ?
jos vain jaksat niin ota venttiilikopan korkki auki niin tuo arvo on sinulla päätelmieni mukaan jotain 20% luokkaa.. saisi tämänkin varmistettua...
tai imusarjan päästä isompi tulppa niin pitäs tulla jotain 10% lukemia..
nyt keksin mikä tossa mättää,
m52:ssa 1.1 = m54:ssa 10%
m54:ssa 1.44% = m52:ssa 1.0144
prosenttihan on 0.01
selviskö ?
Näinhän tuon on pakko olla, muuten muutosta tuossa asteikossa saisi olla 100% ennenkuin menisi raja-arvojen yli.
Oletan siis että kun menee punaiselle niin tulee virhekoodi tai kun tarpeeksi pitkään on punaisella (esim 10 sec) tulee vikakoodi.
10 sekuntiahan esim STFT vaatii isompaa/pienempää arvoa että se muuttaa LTFT adaptioarvoja, joten ehkä näissäkin sama juttu...
taas tuli hiukas testailtua ja nappasin imm piuhan irti ja katsoin mitä lukemia sitten ruudulle tuli.. no yllätys yllätys.. sama 54l/h mikä aina ennenkin..
Meno kyllä oli puutuneempaa ja oli aikaa vilkuilla kaikessa rauhassa lukemaa..
luulisin että tuo vara ohjelma ja laskennalliset arvot millä mennään tuon piuhan ollessa irti muuttaa lähinnä sytytystä.. -> vähemmän tehoa..
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment