Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528iA Tour INPAn livedatan omituiset(?) lukemat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4639
    • Tampere

    Originally posted by Dani View Post
    Pitää vielä tutkia tuo maksimikulutus, miten nopeasti nuo lukemat heiluu mittaristossa, vai jääkö korkein lukema jotenkin muistiin?
    ..ei viittis tapittaa mittaristoa samalla ku 3. vaihteella vetäsee rajoittajalle
    Kyl ne siinä vilisee varsin nopeasti. Katsoa kannattaa vasta joskus yli 4000 kieroksilla. Mutta tuon vilkuilun voi hoitaa myös apukuski/joku kuskin jakkaran takana jotta itse saa keskittyä ratin puristamiseen..

    Lukema ei jää mihinkään muistiin.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • pav
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 178
      • Varkaus

      Originally posted by Dani View Post
      Mun mielestä ne ovat ihan vihreillä nuo molemmat
      Sit en tiedä onko uudemmissa INPA -versioissa tullut vähän lisää "karkkia" noihin palkkeihin, mulla INPA MS 43.0 v. 1.16
      Tästä puusilmäydestä minulle jo ylempänä huomautettiin

      Comment

      • Dani
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 3847
        • Espoo

        Tää puusilmä ei näköjään nää mitään, meen saatana nukkumaan
        sigpic
        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4639
          • Tampere

          Originally posted by TJJ View Post
          Onkohan se sittenkään noin, INPA näyttää tuossa erilaiset asteikot kuin M52TU koneissa ja punainen väri taitaa kuulua itse palkin rakenteeseen. Tosin eikös lambda integrator ole korkea eli imuvuotoa taitaa olla.

          tylsyyttä ilmassa ja käyttelin hiukan google ja google translatea. Tuo lambda integrator kertoon hiukan pidemmän ajan trendin (muutamia sekunteja) tuosta lambda arvosta.

          osviittaa mahdollisen imuvuodon koosta antaa arvo 1.2 venttilikopankopankorkin ollessa auki, 7mm tulpan ollessa auki arvo on noin 1.15

          lambdan ollessa 1 seossuhde on 14.7:1 ja tämä on tavoite.

          1.1 laiha & 0.9 rikas

          laihuuden voi aiheuttaa esim.
          *imuvuoto
          *huono palotapahtuma jossain sylinterissä(suutin likainen, puristukset)
          *vuoto pakosarjassa(lisähappea pääsee anturille)
          *matalapolttoaineen paine(esim tukkeutunut polttoaineen suodatin) *Myös tankin huohotuksen kautta ilmaa voi virrata liikaa. muistaakseni m54 pannuun tuli "tank leak test" eli moottorinohjaus katsoo paljonko lambda arvo muuttuu kun tankilta tuleva venttili on auki. Jos seos laihenee tiettynä aikana liikaa tulee vikakoodi
          *rikkinäinen imm

          m54:ssa 1% on m52:ssa 1.01
          m54:ssa -5% on m52:ssa 0.95
          Last edited by fraatti; 22-07-2010, 23:53.
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • Dani
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 3847
            • Espoo

            Siis käykö tämä meikäläisen M54B30 kone nyt sitten liian laihalla..
            1.44=nyrkin kokoinen reikä jossain
            Molemmat haitariputket on vaihdettu 21.3-10.
            MAF orkkis.

            Aika jännä että tuo vihreä asteikko menee +-10 asti ja vasta sen jälkeen muuttuu punaiseksi :think

            sigpic
            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4639
              • Tampere

              Originally posted by Dani View Post
              Siis käykö tämä meikäläisen M54B30 kone nyt sitten liian laihalla..
              1.44=nyrkin kokoinen reikä jossain
              Molemmat haitariputket on vaihdettu 21.3-10.
              MAF orkkis.
              Aika jännä että tuo vihreä asteikko menee +-10 asti ja vasta sen jälkeen muuttuu punaiseksi :think
              Lieneeköhän tuolla olevan jotain merkitystä että kyseessä on eri moottorinohjaus ja eri moduli inpassa.. Nuo yllä olevat ovat omaa pohdintaa ja käytännön havainnointia. onko auto sinulla tyhjäkäynnillä tuossa screenshotissa? Ja kone tietysti täysin käyntilämpöinen?(nämä pirulaiset kun tuppaavat välillä lämmittelemään katteja jos m. ohjaus laskee että katti ei oo tarpeeks kuuma)

              Sitä en muista että liikkuiko tuo palkki itselläkään vielä oikestaan minnekään arvon ollessa 1.2. Huomenna olisi tarkoitus lukea lisää livedataa m52 pannusesta.. saa nähdä viisastuuko sitten yhtään..

              m52:ssa asteikko on -80% - 80%
              m54:ssa asteikko on -100 - 100%

              oleetko nähnyt kenenkään muiden postaamaa samalaista screen shottia m54 moottorista? edit löysin jo..

              Voisi hiukan yrittää sitten järkeillä mikä on homman nimi.. harmi kun ei ole ketään viisaampaa kertomassa mitä mikäkin tarkoittaa vaan täytyy yrittää keksiä itse mistä mikäkin johtuu..

              tuolta löysin jonkun livedataa tuosta arvosta. Palkin mennessä tuonne punaiselle (yli +-10%) moottorinohjaus antaa vikakoodin.. (m54 moottorissa)

              Last edited by fraatti; 22-07-2010, 23:00.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                Vois melkein laittaa uuden topicin pystyyn joka käsittelee M54B30 koneen livedataa..nyt tää threadi vähän puuroutuu kun mukana on M52B28TU jne. koneita.
                Tuo asteikko joo vähän eri noissa M52:ssa.
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8974
                  • Kellokoski

                  Originally posted by Dani View Post
                  Vois melkein laittaa uuden topicin pystyyn joka käsittelee M54B30 koneen livedataa..nyt tää threadi vähän puuroutuu kun mukana on M52B28TU jne. koneita.
                  Tuo asteikko joo vähän eri noissa M52:ssa.
                  Jep. Ja uudemmassa INPAssa tuo valikko on vähän erinäköinen.
                  Kahtotaans jos jaksaisi tehdä ketjun...
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Dani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 3847
                    • Espoo

                    Laitoin topicin pystyyn -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=200265
                    sigpic
                    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8974
                      • Kellokoski

                      Originally posted by Dani View Post
                      Jep. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=200266
                      Liikaa virtaa
                      Poistetaan toinen?
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • Dani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 3847
                        • Espoo

                        Jompi kumpi vaan pois, lisätään toisen posti vaan toisen topicciin.
                        Tiedä sitten kumpi on parempi paikka jne.

                        ..sattu sopivasti
                        sigpic
                        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4639
                          • Tampere

                          Originally posted by Dani View Post
                          Siis käykö tämä meikäläisen M54B30 kone nyt sitten liian laihalla..
                          1.44=nyrkin kokoinen reikä jossain
                          Molemmat haitariputket on vaihdettu 21.3-10.
                          MAF orkkis.

                          Aika jännä että tuo vihreä asteikko menee +-10 asti ja vasta sen jälkeen muuttuu punaiseksi :think
                          nyt keksin mikä tossa mättää,
                          m52:ssa 1.1 = m54:ssa 10%
                          m54:ssa 1.44% = m52:ssa 1.0144
                          prosenttihan on 0.01

                          selviskö ?

                          jos vain jaksat niin ota venttiilikopan korkki auki niin tuo arvo on sinulla päätelmieni mukaan jotain 20% luokkaa.. saisi tämänkin varmistettua...
                          tai imusarjan päästä isompi tulppa niin pitäs tulla jotain 10% lukemia..
                          Last edited by fraatti; 22-07-2010, 23:55.
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • pav
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2004
                            • 178
                            • Varkaus

                            Originally posted by fraatti View Post
                            nyt keksin mikä tossa mättää,
                            m52:ssa 1.1 = m54:ssa 10%
                            m54:ssa 1.44% = m52:ssa 1.0144
                            prosenttihan on 0.01

                            selviskö ?
                            Näinhän tuon on pakko olla, muuten muutosta tuossa asteikossa saisi olla 100% ennenkuin menisi raja-arvojen yli.
                            Oletan siis että kun menee punaiselle niin tulee virhekoodi tai kun tarpeeksi pitkään on punaisella (esim 10 sec) tulee vikakoodi.
                            10 sekuntiahan esim STFT vaatii isompaa/pienempää arvoa että se muuttaa LTFT adaptioarvoja, joten ehkä näissäkin sama juttu...

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4639
                              • Tampere

                              taas tuli hiukas testailtua ja nappasin imm piuhan irti ja katsoin mitä lukemia sitten ruudulle tuli.. no yllätys yllätys.. sama 54l/h mikä aina ennenkin..

                              Meno kyllä oli puutuneempaa ja oli aikaa vilkuilla kaikessa rauhassa lukemaa..

                              luulisin että tuo vara ohjelma ja laskennalliset arvot millä mennään tuon piuhan ollessa irti muuttaa lähinnä sytytystä.. -> vähemmän tehoa..
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4639
                                • Tampere

                                jahas.. ensimmäinen auto mistä omistaja ei ole sanonut että tehot olis hukassa, tuloksena 61.2l/h. Moottori m52b28tu e46 korissa..

                                Eli jotain olis tehtävä:think:think:think
                                Last edited by fraatti; 23-07-2010, 21:23.
                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎