Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 E39 piristäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EPDM
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2005
    • 4624
    • Lahti.

    #76
    harvinaisen hyvä tulos vakio m5 e39...
    Viviendo en Lahiti
    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
    Vw Corrado vr6

    Comment

    • Tylyttäjä
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 1412

      #77
      Originally posted by EPDM View Post
      harvinaisen hyvä tulos vakio m5 e39...
      Auto on oikeastaan uudenveroinen, ajettu alle 100tkm.. Ehkäpä siinä syy?
      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

      EX: BMW E39 M5
      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

      Suzuki GSX-R 1070 K5
      Performance Mods: Lot
      Performance: 200mph/322kph@1mile
      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

      Comment

      • sipi
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 320
        • Helsinki

        #78
        Missäs kävit penkittämässä?
        e39 M5 Carbonschwarz '2001
        ex: e36/7 Z3M Roadster '1998 - "Hamann"
        ex: e36 328i Coupe '1995 - Powered by Dr. Shrick (232hp)

        Comment

        • Tylyttäjä
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 1412

          #79
          Originally posted by sipi View Post
          Missäs kävit penkittämässä?
          Debilissä:
          Originally posted by Tylyttäjä View Post
          Nyt on perusvedot vedetty. Debilissä 392hp ja 513Nm, eli sitä mitä pitääkin. Lähdetään siis ehjää autoa laittamaan.. Huomioitavaa on se, että vääntökäyrä on oikeastaan suoraa viivaa, n. 2300rpm alkaen on lähelle 500Nm tai enemmän
          Current: Modified Subaru WRX Sti '05

          EX: BMW E39 M5
          Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
          Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
          (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

          Suzuki GSX-R 1070 K5
          Performance Mods: Lot
          Performance: 200mph/322kph@1mile
          (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

          Comment

          • Spud
            BTCF Member
            • Mar 2003
            • 810
            • Helsinki

            #80
            Originally posted by Tylyttäjä View Post
            Siinä käppyrä, jarrun kanssa vedettiin tuo veto:


            Hemmetin siistit käppyrät!

            Mun makuun tuo vääntökäyrä on ehdotonta parhautta e39 M5:ssä! Ikävä kyllä uudemmat on senverran takakireitä ainakin omien testailujen mukaan että nyt kun tuo autokuume polttaa todella ankarasti, niin BMW:llä ei vaan oo mitään järkevää tarjottavaa. (hintaluokassa perus duunari). Invavarusteet vittuun ja maamoottorit takaisin!
            Bad whiskey is better than wine
            ---------------------

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19178
              • -

              #81
              E39 M5:ssa käyttökelpoinen ja oikeasti autoa liikuttava teho on noin 1500-7000rpm kierrosalueella. Auto kulkee vakiona pelkällä vmax moduulilla ilman muita virityksiä yli 300km/h mittariin (todellinen nopeus n. 296km/h). Kuinka moni turbodiesel mies voi sanoa autonsa moottorista saman?
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • Tylyttäjä
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 1412

                #82
                Originally posted by Juhis View Post
                E39 M5:ssa käyttökelpoinen ja oikeasti autoa liikuttava teho on noin 1500-7000rpm kierrosalueella. Auto kulkee vakiona pelkällä vmax moduulilla ilman muita virityksiä yli 300km/h mittariin (todellinen nopeus n. 296km/h). Kuinka moni turbodiesel mies voi sanoa autonsa moottorista saman?
                Veikkaisin, että aika harva Turbodieselien vääntöjen huippuarvot on yleensä aika jees, mutta käytettävä kierrosalue (ja sitä kautta tehot) ovat auttamatta aivan liian lyhyitä oikeesti reippaaseen menoon.
                Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                EX: BMW E39 M5
                Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                Suzuki GSX-R 1070 K5
                Performance Mods: Lot
                Performance: 200mph/322kph@1mile
                (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                Comment

                • Tylyttäjä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 1412

                  #83
                  Originally posted by Juhis View Post
                  E39 M5:ssa käyttökelpoinen ja oikeasti autoa liikuttava teho on noin 1500-7000rpm kierrosalueella. Auto kulkee vakiona pelkällä vmax moduulilla ilman muita virityksiä yli 300km/h mittariin (todellinen nopeus n. 296km/h). Kuinka moni turbodiesel mies voi sanoa autonsa moottorista saman?
                  Kerros muuten mistä saa sopuhintaan tuon vmax -moduulin?
                  Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                  EX: BMW E39 M5
                  Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                  Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                  (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                  Suzuki GSX-R 1070 K5
                  Performance Mods: Lot
                  Performance: 200mph/322kph@1mile
                  (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                  Comment

                  • Matson^
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2008
                    • 2113
                    • Seinäjoki

                    #84
                    Originally posted by Tylyttäjä View Post
                    Siinä käppyrä, jarrun kanssa vedettiin tuo veto:

                    http://users.tkk.fi/vkaksone/img/M5_E39_Dyno_Vakio.jpg
                    On kyllä tosi siisti käyrä, ei notkahduksia tai muita syheröitä
                    Mutta onko tosiaan näin että "poikkeuksellisen hyvä" m5 antaa penkissä 8hv vähemmän mitä kuuluisi?
                    Ei sillä 8hv menee vielä toleranssin piikkiin, mutta eikö autoissa ja varsinkin bemareissa tapaa olla aina muutama hevosvoima enemmän kuin ilmoitettu, että olosuhteista riippumatta saadaan vähintään se valmistajan lupaama :think


                    edit.
                    Originally posted by Juhis View Post
                    ...Kuinka moni turbodiesel mies voi sanoa autonsa moottorista saman?
                    Ei tässä kaukana olla
                    ..Niin ja ääni ja katu-uskottavuus keskustelu voidaankin jättää heti väliin
                    Last edited by Matson^; 28-05-2010, 09:27.
                    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                    | Nissan Navara TREK-1 |
                    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                    Comment

                    • Spud
                      BTCF Member
                      • Mar 2003
                      • 810
                      • Helsinki

                      #85
                      Originally posted by Tylyttäjä View Post
                      Kerros muuten mistä saa sopuhintaan tuon vmax -moduulin?
                      Ebay taitaa olla pullollaan bulkkikamaa. Omassa on Hamannin lastu ja sen kanssa kattila on toiminu ainakin ihan jees.. Nuo merkkilastut maksaa vaan ihan holtittomasti :/

                      ***mittarinopeus 290 2:n 100kg jannun losottaessa kyydissä löytyi aika vaivatta. Sit loppui rohkeus ***
                      Bad whiskey is better than wine
                      ---------------------

                      Comment

                      • Tylyttäjä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 1412

                        #86
                        Originally posted by Matson^ View Post
                        On kyllä tosi siisti käyrä, ei notkahduksia tai muita syheröitä
                        Mutta onko tosiaan näin että "poikkeuksellisen hyvä" m5 antaa penkissä 8hv vähemmän mitä kuuluisi?
                        Ei sillä 8hv menee vielä toleranssin piikkiin, mutta eikö autoissa ja varsinkin bemareissa tapaa olla aina muutama hevosvoima enemmän kuin ilmoitettu, että olosuhteista riippumatta saadaan vähintään se valmistajan lupaama :think


                        edit.
                        Ei tässä kaukana olla
                        ..Niin ja ääni ja katu-uskottavuus keskustelu voidaankin jättää heti väliin
                        Taisi tuo Juhis meinata nimenomaan vakioita. Vaikka ei taida ihan ahtojen noston yms. jälkeenkään 535d yltää samaan, vaikka tuo on tosiaan _vakio_ vm. -99 auto. Katotaan nyt lukemat, kunhan saadaan nuo putket kiinni, eiköhän sieltä ainakin yli 420hp tule.

                        Suurin erohan lienee sitten käytettävän kierrosalueen laajuudessa, dieselissä se on aina melkoisesti lyhyempi. Vaikka kyllähän tuollainen laitettu 535 taitaa olla suht ripeä, ja vääntöä on melkoisesti!

                        Tuohon 8hp uupumiseen vakiotehoista.. Dynottaja sanoi, että yleensä M5:sta on lähtenyt tuolla hiukan enemmän, mutta ihan alueella on silti. Tiedä sitten minkälaisia ovat olleet, ehkäpä niissä on ollut cat-back systeemejä tms.. Olen kuullut kahdenlaista juttua; jotkut väittää, että yleensä tehot jää hiukan alle ilmoitetun. Jotkut taas väittää, että niistä löytyy hiukan enemmän kuin ilmoitettu. Ehkäpä niissä siis on se keskimäärin n. 400hp tosiaan vakiona, se nyt olisi melko loogista Dynoissahan on toki melkoisiakin eroja, eli absoluuttisia lukemia on ihan turha tuijottaa liikaa. Mulla on tässä pääasia nähdä se, että paljonko pakosarjoilla, putkistolla ja säädöllä saa lisää.
                        Last edited by Tylyttäjä; 28-05-2010, 09:42.
                        Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                        EX: BMW E39 M5
                        Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                        Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                        (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                        Suzuki GSX-R 1070 K5
                        Performance Mods: Lot
                        Performance: 200mph/322kph@1mile
                        (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                        Comment

                        • Matson^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2008
                          • 2113
                          • Seinäjoki

                          #87
                          Originally posted by Tylyttäjä View Post
                          Taisi tuo Juhis meinata nimenomaan vakioita. Vaikka ei taida ihan ahtojen noston yms. jälkeenkään 535d yltää samaan, vaikka tuo on tosiaan _vakio_ vm. -99 auto. Katotaan nyt lukemat, kunhan saadaan nuo putket kiinni, eiköhän sieltä ainakin yli 420hp tule.

                          Suurin erohan lienee sitten käytettävän kierrosalueen laajuudessa, dieselissä se on aina melkoisesti lyhyempi.
                          Kyllä juu, diesel on aina diesel, ja vakiona vielä säälittävämpi.Käyttöalueesta olen vähän eri mieltä jos kyseessä on X35d moottori jossa max teho tulee max kierroksilla eli ~5000.

                          Mutta dieselit sikseen, tarkoitus oli vain kummastella tuota tehojen "puuttumista" näissä m5:sissa.
                          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                          | Nissan Navara TREK-1 |
                          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                          Comment

                          • Juhis
                            BTCF Honorary Member
                            • Jul 2002
                            • 19178
                            • -

                            #88
                            Originally posted by Matson^ View Post
                            Mutta onko tosiaan näin että "poikkeuksellisen hyvä" m5 antaa penkissä 8hv vähemmän mitä kuuluisi?
                            Poikkeuksetta esim. E36 M3 3,2 autoista on penkitetty alle 300hv tehoja. Omastani tuli (yleisesti hieman alakanttiin näyttävässä) Softatech / Tatech penkissä viime kesänä 307,2 hv / 345 Nm. Eihän se ollut luvatut 321 hv / 350 Nm, mutta silti enemmän, kuin uudessa E92 335i tuplaturbossa.. Ja auto penkitettiin muutenkin viitosvaihteella, joten taisi mennä huippunopeuden rajoittajaankin ennen kuin huippukierrokset 7600 rpm saavutettiin. Muistaakseni tuo 307,2 hv oli noin 7000 - 7200 rpm ja silloin moottorinohjaus katkaisi tehot. Ajossa kiertää kyllä puhtaasti ihan punarajalle asti!

                            Muutenkaan eri dynoissa tai samassa dynossa eri päivänä mitatut tehot eivät ole koskaan vertailukelpoisia.

                            Originally posted by Matson^
                            Ei tässä kaukana olla
                            Juu puhe oli siis vakioautoista. Kyllähän tuohon M5:nkin saa remmiahdinsarjoja..

                            Vmax moduulin ostopaikasta on hankala sanoa, kun omassa autossa kyseinen palikka oli ostaessa kiinni. Meni yli 290km/h mittariin naurettavan helposti. Kovempaa en uskaltanut ajaa, kierroksia oli kyllä vielä reilusti jäljellä.. Liitteenä yksi kuva 285km/h mittarinopeudesta, kovemmasta vauhdista ei tullut otettua kuvia.
                            Attached Files
                            Last edited by Juhis; 28-05-2010, 09:45.
                            All good things come to those who wait.

                            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                            Sound Factory Bar & Nightclub

                            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                            Comment

                            • Spud
                              BTCF Member
                              • Mar 2003
                              • 810
                              • Helsinki

                              #89
                              Originally posted by Juhis View Post
                              Meni yli 290km/h mittariin naurettavan helposti. Kovempaa en uskaltanut ajaa, kierroksia oli kyllä vielä reilusti jäljellä.. Liitteenä yksi kuva 285km/h mittarinopeudesta, kovemmasta vauhdista ei tullut otettua kuvia.
                              Ot:

                              Putkinäkö on aika mielenkiintoinen ilmiö ..Alkaa jostain 240:n tienoilta ja tie kapenee.. sanoisinko silmissä Lintan ominaisuudet ei jännittäneet niinkään. Erittäin hyvä ja rauhallinen ajaa. Renkaiden kestävyys, pienemmät ja isommat eläimet, kilometrin reaktioaika jne toivatkin sitten kaikenmoisia kauhuskenaarioita alitajuntaan
                              Bad whiskey is better than wine
                              ---------------------

                              Comment

                              • Matson^
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2008
                                • 2113
                                • Seinäjoki

                                #90
                                No älkääs nyt innostuko jos joku epäilee teidän pyhiä motorsportteja
                                Itsekkin sellaisella ajaisin jos perse kestäis .. nyt täytyy ottaa samasta paskaisesta letkusta hiacen kanssa

                                Eikä toki olekkaan penkkitulokset suoraan vertailukelpoisia, varsinkaan eri penkissä ajetut.
                                Kumma vain että tosiaan bmw motorsportti-sarjassa on tälläinen "ominaisuus" :think

                                ps. pakko kääntää veistä haavassa, pitäisi tuo omakin kulkea sen ~290 karalan kokemustan mukaan
                                | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                                | Nissan Navara TREK-1 |
                                ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎