harvinaisen hyvä tulos vakio m5 e39...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M5 E39 piristäminen
Collapse
X
-
Originally posted by EPDM View Postharvinaisen hyvä tulos vakio m5 e39...Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Originally posted by sipi View PostMissäs kävit penkittämässä?
Originally posted by Tylyttäjä View PostNyt on perusvedot vedetty. Debilissä 392hp ja 513Nm, eli sitä mitä pitääkin. Lähdetään siis ehjää autoa laittamaan.. Huomioitavaa on se, että vääntökäyrä on oikeastaan suoraa viivaa, n. 2300rpm alkaen on lähelle 500Nm tai enemmänCurrent: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Originally posted by Tylyttäjä View PostSiinä käppyrä, jarrun kanssa vedettiin tuo veto:
Hemmetin siistit käppyrät!
Mun makuun tuo vääntökäyrä on ehdotonta parhautta e39 M5:ssä!Ikävä kyllä uudemmat on senverran takakireitä ainakin omien testailujen mukaan että nyt kun tuo autokuume polttaa todella ankarasti, niin BMW:llä ei vaan oo mitään järkevää tarjottavaa. (hintaluokassa perus duunari). Invavarusteet vittuun ja maamoottorit takaisin!
Comment
-
-
E39 M5:ssa käyttökelpoinen ja oikeasti autoa liikuttava teho on noin 1500-7000rpm kierrosalueella. Auto kulkee vakiona pelkällä vmax moduulilla ilman muita virityksiä yli 300km/h mittariin (todellinen nopeus n. 296km/h). Kuinka moni turbodiesel mies voi sanoa autonsa moottorista saman?All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostE39 M5:ssa käyttökelpoinen ja oikeasti autoa liikuttava teho on noin 1500-7000rpm kierrosalueella. Auto kulkee vakiona pelkällä vmax moduulilla ilman muita virityksiä yli 300km/h mittariin (todellinen nopeus n. 296km/h). Kuinka moni turbodiesel mies voi sanoa autonsa moottorista saman?Turbodieselien vääntöjen huippuarvot on yleensä aika jees, mutta käytettävä kierrosalue (ja sitä kautta tehot) ovat auttamatta aivan liian lyhyitä oikeesti reippaaseen menoon.
Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostE39 M5:ssa käyttökelpoinen ja oikeasti autoa liikuttava teho on noin 1500-7000rpm kierrosalueella. Auto kulkee vakiona pelkällä vmax moduulilla ilman muita virityksiä yli 300km/h mittariin (todellinen nopeus n. 296km/h). Kuinka moni turbodiesel mies voi sanoa autonsa moottorista saman?Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Originally posted by Tylyttäjä View PostSiinä käppyrä, jarrun kanssa vedettiin tuo veto:
http://users.tkk.fi/vkaksone/img/M5_E39_Dyno_Vakio.jpg
Mutta onko tosiaan näin että "poikkeuksellisen hyvä" m5 antaa penkissä 8hv vähemmän mitä kuuluisi?
Ei sillä 8hv menee vielä toleranssin piikkiin, mutta eikö autoissa ja varsinkin bemareissa tapaa olla aina muutama hevosvoima enemmän kuin ilmoitettu, että olosuhteista riippumatta saadaan vähintään se valmistajan lupaama :think
edit.Originally posted by Juhis View Post...Kuinka moni turbodiesel mies voi sanoa autonsa moottorista saman?
..Niin ja ääni ja katu-uskottavuus keskustelu voidaankin jättää heti väliinLast edited by Matson^; 28-05-2010, 09:27.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by Tylyttäjä View PostKerros muuten mistä saa sopuhintaan tuon vmax -moduulin?
***mittarinopeus 290 2:n 100kg jannun losottaessa kyydissä löytyi aika vaivatta. Sit loppui rohkeus***
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostOn kyllä tosi siisti käyrä, ei notkahduksia tai muita syheröitä
Mutta onko tosiaan näin että "poikkeuksellisen hyvä" m5 antaa penkissä 8hv vähemmän mitä kuuluisi?
Ei sillä 8hv menee vielä toleranssin piikkiin, mutta eikö autoissa ja varsinkin bemareissa tapaa olla aina muutama hevosvoima enemmän kuin ilmoitettu, että olosuhteista riippumatta saadaan vähintään se valmistajan lupaama :think
edit.
Ei tässä kaukana olla
..Niin ja ääni ja katu-uskottavuus keskustelu voidaankin jättää heti väliin
Suurin erohan lienee sitten käytettävän kierrosalueen laajuudessa, dieselissä se on aina melkoisesti lyhyempi. Vaikka kyllähän tuollainen laitettu 535 taitaa olla suht ripeä, ja vääntöä on melkoisesti!
Tuohon 8hp uupumiseen vakiotehoista.. Dynottaja sanoi, että yleensä M5:sta on lähtenyt tuolla hiukan enemmän, mutta ihan alueella on silti. Tiedä sitten minkälaisia ovat olleet, ehkäpä niissä on ollut cat-back systeemejä tms.. Olen kuullut kahdenlaista juttua; jotkut väittää, että yleensä tehot jää hiukan alle ilmoitetun. Jotkut taas väittää, että niistä löytyy hiukan enemmän kuin ilmoitettu. Ehkäpä niissä siis on se keskimäärin n. 400hp tosiaan vakiona, se nyt olisi melko loogistaDynoissahan on toki melkoisiakin eroja, eli absoluuttisia lukemia on ihan turha tuijottaa liikaa. Mulla on tässä pääasia nähdä se, että paljonko pakosarjoilla, putkistolla ja säädöllä saa lisää.
Last edited by Tylyttäjä; 28-05-2010, 09:42.Current: Modified Subaru WRX Sti '05
EX: BMW E39 M5
Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
(Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)
Suzuki GSX-R 1070 K5
Performance Mods: Lot
Performance: 200mph/322kph@1mile
(First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)
Comment
-
-
Originally posted by Tylyttäjä View PostTaisi tuo Juhis meinata nimenomaan vakioita. Vaikka ei taida ihan ahtojen noston yms. jälkeenkään 535d yltää samaan, vaikka tuo on tosiaan _vakio_ vm. -99 auto. Katotaan nyt lukemat, kunhan saadaan nuo putket kiinni, eiköhän sieltä ainakin yli 420hp tule.
Suurin erohan lienee sitten käytettävän kierrosalueen laajuudessa, dieselissä se on aina melkoisesti lyhyempi.
Mutta dieselit sikseen, tarkoitus oli vain kummastella tuota tehojen "puuttumista" näissä m5:sissa.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostMutta onko tosiaan näin että "poikkeuksellisen hyvä" m5 antaa penkissä 8hv vähemmän mitä kuuluisi?Ja auto penkitettiin muutenkin viitosvaihteella, joten taisi mennä huippunopeuden rajoittajaankin ennen kuin huippukierrokset 7600 rpm saavutettiin. Muistaakseni tuo 307,2 hv oli noin 7000 - 7200 rpm ja silloin moottorinohjaus katkaisi tehot. Ajossa kiertää kyllä puhtaasti ihan punarajalle asti!
Muutenkaan eri dynoissa tai samassa dynossa eri päivänä mitatut tehot eivät ole koskaan vertailukelpoisia.
Originally posted by Matson^Ei tässä kaukana olla
Vmax moduulin ostopaikasta on hankala sanoa, kun omassa autossa kyseinen palikka oli ostaessa kiinni. Meni yli 290km/h mittariin naurettavan helposti. Kovempaa en uskaltanut ajaa, kierroksia oli kyllä vielä reilusti jäljellä..Liitteenä yksi kuva 285km/h mittarinopeudesta, kovemmasta vauhdista ei tullut otettua kuvia.
Last edited by Juhis; 28-05-2010, 09:45.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostMeni yli 290km/h mittariin naurettavan helposti. Kovempaa en uskaltanut ajaa, kierroksia oli kyllä vielä reilusti jäljellä..Liitteenä yksi kuva 285km/h mittarinopeudesta, kovemmasta vauhdista ei tullut otettua kuvia.
Putkinäkö on aika mielenkiintoinen ilmiö..Alkaa jostain 240:n tienoilta ja tie kapenee.. sanoisinko silmissä
Lintan ominaisuudet ei jännittäneet niinkään. Erittäin hyvä ja rauhallinen ajaa. Renkaiden kestävyys, pienemmät ja isommat eläimet, kilometrin reaktioaika jne toivatkin sitten kaikenmoisia kauhuskenaarioita alitajuntaan
Comment
-
-
No älkääs nyt innostuko jos joku epäilee teidän pyhiä motorsportteja
Itsekkin sellaisella ajaisin jos perse kestäis .. nyt täytyy ottaa samasta paskaisesta letkusta hiacen kanssa
Eikä toki olekkaan penkkitulokset suoraan vertailukelpoisia, varsinkaan eri penkissä ajetut.
Kumma vain että tosiaan bmw motorsportti-sarjassa on tälläinen "ominaisuus" :think
ps. pakko kääntää veistä haavassa, pitäisi tuo omakin kulkea sen ~290 karalan kokemustan mukaan| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
Comment