Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 facelift ajovalot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lj123
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2015
    • 1215
    • Lohja

    Originally posted by JiiVee92 View Post
    Sigun toukasta on orkkis lahogeeniprojektorit, ja umpion "lasit" siinä kunnossa, että jotain pitäisi tehdä. Xenonien laittaminen kävi mielessä. Umpiot, ballastit ja automaattisen korkeudensäädön tarviin, lampunkastelijat on jo, riittääkö xenonien lisääminen auton varustelistalle, ja sitten tällä muokatulla listalla koodaaminen, vai meneekö valomoduli vaihtoon? Testaako se katsuri tuota automaattisen korkeudensäädön olemassaoloa, kunhan sen manuaalisäätörullan ottaa pois näkyvistä?

    Nämä -03 umpiothan ovat lukemani mukaan sen verran kovalla liimalla kasattu, että niihin on aika turhaa haaveilla laittavansa xenonprojektoreita ja sellaisia "laseja" joissa on xenonille hyväksymismerkintä.
    Jos sinulla ei ole kiillotuskonetta, niin kokeilin ensin tuolta alue-osiosta kysyä jos joku lainaisi tai kiillottaisi ne linssit. Se voi auttaa jo paljon.

    Kyllä noita ikiliimaumpioita on avattu. Se vaatii vain dremelin, aikaa ja hermoja.

    Mutta ymmärtääkseni tuo automaattinen korkeuden säätö vaatii kyllä sitä työtä myös. Mahtaako kannattaa rahallisestikaan noin vanhaan autoon.

    Edit: jaa, eipä se korkeudensäätö ainakaan osiensa puolesta taida niin hankala ja kallis homma ollakaan, ainakaan jos on paikka tehdä itse.
    Last edited by lj123; 18-04-2017, 07:45.
    E39 M5 -99
    F11 530d Xdrive -14

    Comment

    • buksin-1
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 4592
      • Keski-Pohjanmaa

      Muistaakseni noin vanhaan laki ei vaadi aut. korkeudensäätöä.
      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
      SISUSTAT modaukset

      Comment

      • JiiVee92
        BTCF Member
        • Mar 2017
        • 929
        • Kouvola/Myllykoski

        Tilanne niiden umpioiden kanssa on se, että ne eivät ole kovinkaan sameat, vaan se valo ei sieltä projektorista tiehen tule. Lisäksi niissä linsseissä on jotain korjauksia tehty sulattamalla just siihen lähivalon kohtaan.
        Niin ja auto on otettu käyttöön 6.2.2004 vaikka valmistettu 2003
        Last edited by JiiVee92; 18-04-2017, 09:10. Reason: Typojen korjausta
        EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
        NYT: E61 530xd -08 käyttis
        Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          Kyllä ne auki lähtee kohtuu vaivalla myös nämä uudemmat kovemmalla liimalla liimatut. Kuumailmapuhaltimella ja mattopuukolla (kunnollinen, ei siis katkoteräveitsi), yms. millä saa kammettua.
          Vanhat umpion lasithan tuossa sulaa ja ne uusittava, mutta valojen rungot säilyy kun niitä ei tarpeettomasti hehkuta.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • JiiVee92
            BTCF Member
            • Mar 2017
            • 929
            • Kouvola/Myllykoski

            Tuorein tieto mitä löysin, on että 1.10.2000 jälkeen pitää olla xenoneilla automaattinen korkeudensäätö
            EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
            NYT: E61 530xd -08 käyttis
            Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

            Comment

            • JiiVee92
              BTCF Member
              • Mar 2017
              • 929
              • Kouvola/Myllykoski

              Onkos muilla ollut evox-r asentelussa kuvien kaltaista tilanpuutetta? Vingullahan tuosta selviää, mutta ihmetyttää, kun kukaan ei ole koskaan maininnut tuollaisesta pikku vinguttelun tarpeesta.
              Last edited by JiiVee92; 09-05-2019, 17:04.
              EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
              NYT: E61 530xd -08 käyttis
              Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

              Comment

              • gedu
                Bimmer Rookie
                • Aug 2011
                • 94
                • Helsinki

                Noh, audipuolella moneen malliin on "morimoto H1" rojektorit muka ihan tuosta vaan, kunhan saat umpion purettua... no ei muuten vittu ole, vaati modia kiinnitysreikiin ja yksi kiinnitystappi pitää taikoa ihan muualle jne

                Itselleni on nyt tulossa EvoX-R 2.0 rojektorit ensiviikolla, ja ajattelin ne ennen syyspimeitä saada asennettuakkin. Kerron kokemuset sitten
                Most likely, you will end up agreeing with "Life's a Bitch, then you end up marrying one"

                -01 E39 540iA touring
                Ex -94 E34 540iA touring

                Comment

                • JiiVee92
                  BTCF Member
                  • Mar 2017
                  • 929
                  • Kouvola/Myllykoski

                  No pitääpä huomenna töiden jälkeen vingutella, ja katsoa, että onnistuuko.
                  Ja noissa kuvissa valot on pyöritelty melko ylös, mitä alemmas ruuvaa, niin sitä pahemmaksi "törmäyskurssi" tulee.
                  EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                  NYT: E61 530xd -08 käyttis
                  Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                  Comment

                  • Hezman
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2012
                    • 708
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by JiiVee92 View Post
                    No pitääpä huomenna töiden jälkeen vingutella, ja katsoa, että onnistuuko.
                    Ja noissa kuvissa valot on pyöritelty melko ylös, mitä alemmas ruuvaa, niin sitä pahemmaksi "törmäyskurssi" tulee.
                    Onko rojektori-paketti ruuvattu säätöruuveilla liian syvälle umpioon?

                    Comment

                    • JiiVee92
                      BTCF Member
                      • Mar 2017
                      • 929
                      • Kouvola/Myllykoski

                      Enpä usko, että olisi liian syvällä, ja korkeudensäätömoottoria ei saa paikalleen kun tuo törmäys estää projektoripaketin riittävän liikkeen.
                      EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                      NYT: E61 530xd -08 käyttis
                      Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                      Comment

                      • Arde92
                        BTCF Member
                        • Aug 2010
                        • 1330
                        • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                        EvoX- R2 ainakin menee melko bolt on. jos haluaa sen shroudin kanssa tasan niin joutuu vähän hiomaan
                        E39 M5 Titansilber<------
                        F11 530D Spacegray
                        E36 323i M-sport Med Hölsteri
                        Ex :E61 525D Lci Carboni
                        Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                        Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                        Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                        Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                        Comment

                        • JiiVee92
                          BTCF Member
                          • Mar 2017
                          • 929
                          • Kouvola/Myllykoski

                          Aikani pyörittelin umpiota käsissäni, ja totesin "olkoot perkele"
                          No onhan niitä oppirahoja välillä maksettava.
                          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                          NYT: E61 530xd -08 käyttis
                          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                          Comment

                          • Hezman
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2012
                            • 708
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by JiiVee92 View Post
                            Aikani pyörittelin umpiota käsissäni, ja totesin "olkoot perkele"
                            No onhan niitä oppirahoja välillä maksettava.
                            Kärsivällisyyttä. Kaikkea kivaa ei saa aina ostettua valmiina pakettina

                            Comment

                            • JiiVee92
                              BTCF Member
                              • Mar 2017
                              • 929
                              • Kouvola/Myllykoski

                              Ei saa ei, mutta vitutuksen maksimoimiseksi huomasin, että se alkuperäinen pitkän heijastin kärsii kanssa tilan puutteesta, ja ottaa kiinni valon runkoon, mikä oli sitten se viimeinen korsi joka katkaisi kamelin selän. On se perhana, kun eka onnistuu, mutta toisen kanssa menee kaikki päin vittua.
                              EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                              NYT: E61 530xd -08 käyttis
                              Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                              Comment

                              • hietase
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2012
                                • 559
                                • Espoo

                                Jos joku tietää facelift xenoneihin pleksit jotka ovat lailliset asianmukaisine merkintöineen, eli siis läpäisevät katsastuksen, laittakoon linkin jakoon. Kiitos.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎