kuinkahan kalliiks tulee webaston korjaus kun vikakoodit
3 Cirulaction pump
7 under voltage cut off
eiks noi tarkoita että vesipumppu pimeenä ja sit hehkutulppa pimeenä myös? onks järkee korjata vai etinkö suosiolla uuden ehyen?
Edit:olen yrittänyt netist hakea ton pumpun sain selville se on oikkaris mut mistä toi 7 vika koodi tulee ei kai ihjain kortti ole kärähtänyt
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 webasto asiaa
Collapse
X
-
Originally posted by Bemmiee39 View PostKun ei kierrä kuin kennolle ja takasi. Vai voiko tuossa minun ajokissa olla joku häikkä ja kuvittelen ettei neste kierrä myös moottorille?
Näin silloin kun alkuperäisessä varustelistauksessa 536, kuten oletan sinulla olevan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hezman View PostTeoria on semmonen että webastossa on vesipumppu, mikä pumppaa lämpösen veden kiertoon, kennon kautta moottorille.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bemmiee39 View PostMulla loppuvuoden 2000 530d ja ei lämpeä kuin sisältä ja on ohjelmoitu esilämmittimeksi webasto. Epäilen vähän ettei saa lämpeneen moottoria muuten kuin letkuvirityksellä.
Mielenkiinnolla kuulen teorian siihen että ohjelmoinnilla sais nesteen kiertämään moottoriinkin.
Leave a comment:
-
-
Mulla loppuvuoden 2000 530d ja ei lämpeä kuin sisältä ja on ohjelmoitu esilämmittimeksi webasto. Epäilen vähän ettei saa lämpeneen moottoria muuten kuin letkuvirityksellä.
Mielenkiinnolla kuulen teorian siihen että ohjelmoinnilla sais nesteen kiertämään moottoriinkin.
Leave a comment:
-
-
Mulla on -02 vuoden 530d eikä siihen tarvinnut mitään letkumuutoksia vaan ihan pelkällä ohjelmoinnilla sai toimimaan esilämmittimenä ja lämmittää moottorin sekä sisätilat.
Muistelisin että uudempiin sitten tarvii letkumuutoksia.
JM
Leave a comment:
-
-
Ei ole samanlainen kuin m57 mutta kiitos kuitenkin avusta. Täytyy alkaa suunnitteleen letkupatenttia jotta saan moottorinkin lämpeämään
Leave a comment:
-
-
En osaa sanoa m57 moottorin vedenkierrosta yhtään. Muistelen että sen sai helpommalla kierrättämään nesteen moottorin kautta, taitaa olla tämän ketjun alkupuolella ohjeet siihen, kannattaa lukaista läpi.
Tuossa alla joku kuva miten mulla on nuo liitännät. En kyllä yhtään muista miten aikoinaan tuon vedenkierron järkeilin, mutta kiertää moottorin kautta kuitenkin ja ei ole mitään vastusvirityksiä. Laitoin kuvauksen ajaksi tuon kansien välisen kappaleen hollille, että näkee kuinka letkut menee.
Yksi webaston putki jäi pois käytöstä ja näkyy kuvissa (missä ei ole letkuja kiinni), pari t-haaraa piti laitta tästä syystä ja niiden pitäisi näkyä noista kuvista. En muista enää kuinka muut meni, eli onko ne alkuperäisillä paikoilla, vai vaihdoinko joittenkin paikkaa webaston päässä (mielikuva neljän vuoden takaa että ois pari letkua pitänyt laittaa toisin päin että vesi kiertää oikein, mutta en muista varmaksi)
Last edited by bemmeri; 12-12-2016, 08:52.
Leave a comment:
-
-
M57 moottori. Haluan siis saada myös moottorin lämeämään. Jos m62 on suunnilleen samanlaiset letkut niin olisin kiitollinen kuvasta. Mietin vaan että mitå tarvikkeita tarvii ostaa jotta saan letkut laiteltua niin ettå neste kiertää koneen kautta. 20mm letkua ja klemmareita?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bemmiee39 View PostTähän tarvisin itsekin vinkkiä
Mikä moottori autossa? Mulla m62 ja tein tuon muutoksen neljä vuotta sitten.
Jos tarviit kuvia, niin voin käydä nykäisee peiton auton päältä ja napata kuvat webaston ja vesiletkuista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Masatus View PostHei jos jollakin on tuoreessa muistissa tämä letkumuutostyö, niin viitsisitkö listata hieman millaisia liitoksia hommassa tarvitsee.
Se lähinnä mietityttää kun joku taisi jossain mainita että letkujen välille tarvii letkuliittimiä missä toinen pää on 19mm ja toinen 21mm, tuollaisia liikkeistä kyselin aika heikoin tuloksin. Joten saako jobin hoidettua 19mm/19mm liitoksilla?
Siis tämä letkumuutos homma.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kapanos View PostAlkaa kyllä puhaltaa sisällekkin, eli onkohan jo asetettu niin? Pitääkö laittaa puhallus lasille ja säätää lämpötila täysille niin kuin e91 eberissä jotta saa kaiken hyödyn?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Simulation View PostPuoli tuntia se pohisee kerralla ja kerkeää siinä ajassa lämmittää moottorin melko hyväksi. Itsellä lämmitti jo valmiiksi sisätilojakin mutta on muutettavissa läppärillä jos on ne oikeanlaiset ohjelmat jolla pääsee auton aivoihin käsiksi.
Tietäjät tietää... :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kapanos View PostE39 530d -03 varustettu orkkis webastolla, 16:9 näytöstä saa ajastettua sen päälle, mutta kauanko se hurisee?
Lämmittikö se nyt sitten moottoria/sisä tilaa? Jotenkin muistelin et se pitää muuttaa jotenkin vai oliko se vaan uudemmassa e6x mallissa..
Tietäjät tietää... :think
Leave a comment:
-
-
E39 530d -03 varustettu orkkis webastolla, 16:9 näytöstä saa ajastettua sen päälle, mutta kauanko se hurisee?
Lämmittikö se nyt sitten moottoria/sisä tilaa? Jotenkin muistelin et se pitää muuttaa jotenkin vai oliko se vaan uudemmassa e6x mallissa..
Leave a comment:
-
Leave a comment: