Announcement

Collapse
No announcement yet.

Letkulämmitin e39:iin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Dreamer
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 2762
    • Kouvola

    Originally posted by Juhqi View Post
    Ja samaan konkurssiin kysymys miten paha sisähaaran asennus on E39:ään? Vm oli -01 ja farmari. Automaatti-ilmastointi on, jos sen putket vaikuttavat asiaan.
    Ite laitoin koneen takaanta olevasta muovista eka läpi, sitte sinne raitisilmasuodattimen alle olevaan releboksiin, en muista pitikö peräti 2 reikää porata et sinne pääs ja sitte sieltä vielä reikä sisälle.

    Eli on siinä "hommaa". En tiiä oisko sitte ollu joku helpompi oikotie onneen, mut peltiin en halunnu reikiä porata, niin tää tuntu olevan helpoin. Jokusen tunnin etin sopivaa reittiä... Mulla siis sitte kaikki muut lämmitykseen liittyvät johdot kuskin puolella konetta, siksi tulee pitkä matka vetää tuo piuha...
    BMW 520d Touring '06 314tkm
    BMW 530D Touring '99 552tkm
    BMW 320da Touring '02 427tkm
    Volvo V70 D5 '02
    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

    Case IH 5140 Maxxum

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9041
      • Iisalmi

      Laitoin tuon ATO-ONE 1100w lämmitin-pumpun M52 kylkeen E36ssa. Tuo oli loogisin paikka asentaa ja koska ei tuntunut olevan merkitystä mihin sen laittaa niin löin tuohon. Autoa yritettiin ilmata, mutta en tiedä jäikö sinne sitten taskuun ilmaa. Löin lämppärin päälle ja pumppu hurisi ens alkuun melko kovasti noin 5 sek ja sitten on hiljaa. Lämmitin toimii, mutta minusta tuntuu että pumppu ei. Jos pumpputeho on 5-7 litraa minuutissa niin luulisihan tuon ääntävän koko ajan. Jos ymmärsin oikein niin lämppäri katkaisee itsensä kun 60c tulee vastaan, mutta pumpun pitäisi pyöriä jatkuvasti. Menikö se pumppu heti kaput? Onko muilla vastaavia oireita? Oliko tuo paikka nyt jostain syystä huono kuitenkin? Kylläpä kiinnostaa taas alkaa imusarjaa irroittaa jos se menikin särki

      E39 ja E91

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        Harrihei, muistitko lukea asennusohjeen ja sieltä viitteen että älä käynnistä pumppua ennenkuin olet käyttänyt moottoria x minuuttia saadaksesi ilmat pois.
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • Harri G
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 9041
          • Iisalmi

          Originally posted by Axum View Post
          Harrihei, muistitko lukea asennusohjeen ja sieltä viitteen että älä käynnistä pumppua ennenkuin olet käyttänyt moottoria x minuuttia saadaksesi ilmat pois.
          Asennusohje oli saksaksi niin en sitä ymmärrä. Toki autolla ajettiin ehkäpä puolisen tuntia jos ei enemmänkin joten lienee kyllä ilmat sieltä työntänyt pois.
          E39 ja E91

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10043
            • KVLA

            Pyöriikö se pumppu koko ajan vai pätkittäin veden lämitettyään?

            Comment

            • Harri G
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 9041
              • Iisalmi

              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Pyöriikö se pumppu koko ajan vai pätkittäin veden lämitettyään?
              Minusta se pyörii pätkittäin. Esim kun laittaa töpselin niin silloin surisee. Voiko tuosta vetää jotain johtopäätöstä että pyörisi vain lämpimänä?
              E39 ja E91

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10043
                • KVLA

                Joskus jostain tälläisestä muistelisin lukeneeni jostain vastaavasta lämppäristä.Siksi tuota ehdottelin.Melkein sen käyttiksen kuitenkin suomentaisin...

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16361
                  • Leppävirta

                  Kokemus tähän väliin. Ostin Defan letkulämmittimen ja vasta sen jälkeen näitä kauhutarinoita lueskelin että vähintäänkin käynnistymis/käynti häiriöitä aiheuttaa alavesiletkuun asennettuna. No asensin silti. Ei ole ollut ongelmia. :think Vastus lämpeää ja toimii. M52 moottori ja E39 kyseessä.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎