Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kiqero325
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2007
    • 1303
    • Mansesteri

    E39 kysymyksiä ja vastauksia II

    moro, pamahti sitte vaijeri konepellin avauksesta paskaks, eli heti siitä vivun jälkee, pitääkö se vaijeri uusia iha sinne konepellin vivulle asti vai onko siinä muuta mahdollisuutta? ihan ku siinä olisi joku katkokohta ku sitä seurasin vai olenko vääräs..
    E39 528 M-Sport -97
    ex:
    E34 525 m50b25 -90
    E30 316i Bavaria -91
    E36 325 sedan -91
    E30 325 2,7 eagleracing -86
    E36 325 coupe -92
    E34 535 -89
    E34 525Tds -89
    volvo 240 race -86




  • 4ndy
    BTCF Member
    • Jun 2010
    • 186
    • Iisalmi

    #2
    Originally posted by kiqero325 View Post
    moro, pamahti sitte vaijeri konepellin avauksesta paskaks, eli heti siitä vivun jälkee, pitääkö se vaijeri uusia iha sinne konepellin vivulle asti vai onko siinä muuta mahdollisuutta? ihan ku siinä olisi joku katkokohta ku sitä seurasin vai olenko vääräs..
    On katkokohta siinä iskarin etupuolella.

    Comment

    • kiqero325
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2007
      • 1303
      • Mansesteri

      #3
      Originally posted by 4ndy View Post
      On katkokohta siinä iskarin etupuolella.
      No näin mä vähä katoinki. thanks vielä varmistuksesta.
      E39 528 M-Sport -97
      ex:
      E34 525 m50b25 -90
      E30 316i Bavaria -91
      E36 325 sedan -91
      E30 325 2,7 eagleracing -86
      E36 325 coupe -92
      E34 535 -89
      E34 525Tds -89
      volvo 240 race -86




      Comment

      • _Rontti
        BTCF Member
        • Sep 2008
        • 1192
        • Raahe

        #4
        Originally posted by _Rontti View Post
        onko e39.n jalkotilassa joku lämpötilan tunnistin? autossa ilmastointi päällä, kylmää tulee kyllä kojelaudan suulakkeista. mutta tuulilasille ja jalkotilaan tulee lämmintä/kuumaa. säädin rulla sinisellä ja säätimet säädetty 19,5 asteeseen. mikäs mättää? meinaa jalat vähän hikoilla kun kokoajan tulee kuumaa. autosta kyllä se ilmanhaistelinjan tuuletin rikki, seon kyllä tilattu ja on tulossa. mutta vaikuttaako se jalkatilan puhalluslämpöön?
        tietoa kenelläkään? jalat jo kärventyy
        -Raahe connection-
        E39 LeMans BlueM5
        E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
        E39 523i Montrealblau
        E34 DiamantSchwartz 535i
        Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

        Comment

        • kaikkone
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 933
          • Villähde

          #5
          Hei mitäs mieltä te ootte että voiko/onko järkeä paikata iskunvaimenninta kun on alapään kiinnitys alapuolelta halki.
          Tuli mieleen että jos se on alumiiniä voisin tuota technoweldiä käyttää paikkuuseen.

          Comment

          • John Doe
            Bimmer Rookie
            • Dec 2005
            • 119

            #6
            Originally posted by deezaye View Post
            Pumpusta en tiedä, mutta Exclusive paketti sisältää valkoiset vilkut, erikoisvanteet, automaatti-ilmastoinnin, suksipussin, xenon-valot, sadetunnistimen, CD-vaihtajan ja nahkaverhoilun.
            Tästä olikin jo aiemmin puhetta, eli nuo varusteet ovat kuuluneet Exclusive EDITIONiin. Tuo Exclusive package on ilmeisesti eri asia, sillä autossa ei ole valkoisia vilkkuja eikä CD-boksia.
            Originally posted by Lapa735ia View Post
            Sulla hieman uudempi kuin oma, mutta ei todennäköisesti merkitystä.
            Omassani ainakin on oma pumppu eteen ja taakse. Säiliöhän löytyy kun otat vänkärin puolelta edestä sisälokaria raolleen takaosasta. Siinä heti säiliön etupuolella näkyy pumput.

            Itsellä heitti yks kaks pelaamasta tuulilasin pumppu, mutta käyttelin vain liittimet pumpulta irti, niin alkoi pelaamaan. Oli liittimen päälle ainakin kertynyt schaissee, joten oli pelkästään kosketusvikaa.
            Näin arvelinkin. Kiitoksia.

            Comment

            • Vee-eit
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 709
              • Turku

              #7
              Originally posted by kaikkone View Post
              Hei mitäs mieltä te ootte että voiko/onko järkeä paikata iskunvaimenninta kun on alapään kiinnitys alapuolelta halki.
              Tuli mieleen että jos se on alumiiniä voisin tuota technoweldiä käyttää paikkuuseen.


              EI ole järkeä ei. Uusi iskari maksaa esim. Motonetissa 78,50€. Minä en ainakaan halua että tulet vastaan "korjatulla" pyöränripustuksella, saati sitten kolmella pyörällä !
              Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

              Comment

              • aripaa
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 520
                • Kuhmo

                #8
                Millä logiikalla e39 ottaa bensan tankista? vasen ensin vai , salavalikosta katsellessa ajon aikana jossain noin 300-350 km jälkeen vasen näyttää tyhjää oikean näyttäessä lähes täyttä, seurailkaapa joku kulutusta onko tuo tarkoituksellista.
                Ext. bmw:t
                e28 518i -87
                e34 518i -92
                e39 540ia sedan 7/98
                e39 540ia sedan 9/98
                e39 540ia tour. 12/98
                E34 525i Touring 7/92

                Vikakoodien lukua/nollausta.

                e39 540 ia sedan 7/96

                Comment

                • kaikkone
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 933
                  • Villähde

                  #9
                  Originally posted by Vee-eit View Post
                  EI ole järkeä ei. Uusi iskari maksaa esim. Motonetissa 78,50€. Minä en ainakaan halua että tulet vastaan "korjatulla" pyöränripustuksella, saati sitten kolmella pyörällä !
                  Sit haluatki tietää et ajelen tuol semmosella autol jossa pitäs vasemmalta puolelta takaa vaihtaa, narinahela, iskari, taaempi tukivarsi ..
                  eli iskaritkin ostoslistalle, tuossa kunnossa tuo iskari ollut siis since viimesyksy/kesä tjsp. Meni jopa katsastuksesta läpi.


                  ainiin. selkis varmaankin minkä takia talvella oli akku yhtäkkiä heittänyt tenät. ja miks välillä peräluukun avaus toimi oudosti (jäi ruksuttaa auki nappia)..
                  Johtosarjan suojakumin vetäessä pois johdon tieltä huomasin kuinka 3kpl johtoja kävi pirun kuumana & suli pintamuovit. Ei ihme että ei skulaa nappi tuossa jos on piuhat tos kondikses.
                  Last edited by kaikkone; 13-05-2011, 17:57.

                  Comment

                  • deezaye
                    Bimmer Rookie
                    • May 2005
                    • 185
                    • Turenki Rock City

                    #10
                    Originally posted by _Rontti View Post
                    tietoa kenelläkään? jalat jo kärventyy
                    Vaihda ny ensiks se imuri, nii kattellaan sit uudestaan
                    E53/M54B30 -04
                    E39/M57D30 -99
                    E34/M30B35 -88
                    E28/M10B18 -85

                    Comment

                    • Jarzka_
                      Newbiemmer
                      • Apr 2011
                      • 23
                      • Helsinki

                      #11
                      Vaihdoin tuohon diisseliin tuon z3 kepin. Ei oikeen tullut hyvä.
                      Vapaalla keppi nököttää pikkasen vinossa oikealle. Ykkönen-kakkonen on suoraa, kolmos, nelos akselilla, kolmonen-nelonen on vitos-kutos kohilla. Vitonen on suurinpiirtein apukusin jalkotilassa. Onko muilla kokemuksia noista kepeistä? Oon joo kolunnu kaikki mahdolliset topicit lävitte, mutta ei kamalasti tahdo löytyy tietoo tohon diiseliin...

                      Ajattelin kokeilla tommosta e60 keppiä seuraavaksi, onko toimiva? Ainakin on m5 ja 540, mut mites toi vaihteiston välitys eroo sitten diiselistä... Ainakin esimerkiksi 540 käy joku m3 keppi numerolla 25-11-1-222-955, mutta ei taas käy 528 kun joku onneton oli yrittänyt. Kumpaakohan tuo diiseli on lähempänä, 528 vai 540...
                      E39 530d -03 m-sport
                      E39 520i -98
                      E30 325i -86

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8974
                        • Kellokoski

                        #12
                        Tarviis vaihtaa ne vaihteensiirron puslat, tuskin se vika siinä kepissä on.
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • Jarzka_
                          Newbiemmer
                          • Apr 2011
                          • 23
                          • Helsinki

                          #13
                          No ne on vaihdettu vuos sitte ku vaihdoin vetolaipan stefan. Ei niis puslissa oo mitää vikaa, sitä mä ihmettelinki et se keppi pistää ne vaihteet ihan päin peetä.
                          E39 530d -03 m-sport
                          E39 520i -98
                          E30 325i -86

                          Comment

                          • Nicer Back
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2010
                            • 42
                            • Helsinki

                            #14
                            [QUOTE=Korpraali;2370356]Tapahtui ihmejuttu tuossa äskettäin, eli huomasin että etuovet eivät mene avaimen napista eikä sisältä napista lukkoon. Takaovet kyllä menee. Missä mahtaa piileä syy? :think


                            Mulla sama juttu. Vika hävisi seuraavana päivänä.
                            Nyt toisen avaimen kaukosäätö lakkasi toimimasta. Ihme vikoja

                            Comment

                            • Gize
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 551
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by Nicer Back View Post
                              Originally posted by Korpraali View Post
                              Tapahtui ihmejuttu tuossa äskettäin, eli huomasin että etuovet eivät mene avaimen napista eikä sisältä napista lukkoon. Takaovet kyllä menee. Missä mahtaa piileä syy? :think

                              Mulla sama juttu. Vika hävisi seuraavana päivänä.
                              Nyt toisen avaimen kaukosäätö lakkasi toimimasta. Ihme vikoja
                              Täällä tapahtui viime talvena sama juttu, vain takaovet meni kakella kiinni. Testasin myös kaukolla lasien avausta ja sulkua, vain takaovet aukesi ja meni kiinni. Vika poistui, kun ihmettelin tätä hetken, suljin avaimella ovet: toimi. Avasin avaimella ovet: Toimi. Sitten kaukolla, ja kaikki taas kuten pitää ja toiminut siitä lähtien. En tiedä mikä hetkellinen häiriö, mutta seuraavat päivät olin kyllä varuillaan ettei jää etuovet auki...

                              Originally posted by aripaa
                              Millä logiikalla e39 ottaa bensan tankista? vasen ensin vai , salavalikosta katsellessa ajon aikana jossain noin 300-350 km jälkeen vasen näyttää tyhjää oikean näyttäessä lähes täyttä, seurailkaapa joku kulutusta onko tuo tarkoituksellista.
                              En tiedä miten se sieltä kuluu, mutta joskus kun kikkailin salavalikossa niin huomasin saman asian ja oletin sen näin kuuluvan mennä. Imunhan täytyy olla siellä, josta imetään viimeiset mehut, muutenhan löpö loppuisi jo puolitankissa Olettaisin että toinen tankki, josta ei imetä, on korkeammalla, ja näin ollen sieltä "valuu" polttoaine alempaan sitä mukaa kun vajausta tulee. Nesteen tasohan on kuitenkin aina vaakasuorassa...

                              Originally posted by Jarzka_
                              Vaihdoin tuohon diisseliin tuon z3 kepin. Ei oikeen tullut hyvä.
                              Vapaalla keppi nököttää pikkasen vinossa oikealle. Ykkönen-kakkonen on suoraa, kolmos, nelos akselilla, kolmonen-nelonen on vitos-kutos kohilla. Vitonen on suurinpiirtein apukusin jalkotilassa. Onko muilla kokemuksia noista kepeistä? Oon joo kolunnu kaikki mahdolliset topicit lävitte, mutta ei kamalasti tahdo löytyy tietoo tohon diiseliin...
                              Ääni myös täältä vaihteensiirron osille. Olisiko mennyt asentaessa (tai muuten vaan) paskaksi? Joskus aikoinaan e36 oli yöllä päättänyt särkeä osia vaihteensiirrosta (pakkanen?), ja oireet olivat melkolailla kuvailemasi. Kakkosta tai nelosta ei saanut päälle kun ei ollut kehikossa varaa niin pitkään liikerataan. Kehikko antoi juuri ja juuri sen verran periksi että vitosen sai silmään, koska oli juurikin tuolla "apukuskin jalkatilassa. Montulle saatiin (100km) onneksi siirrettyä vaihteilla 1, 3 ja 5 Vaihteita sai myös ihmeellisesti kikkailla päälle, en nyt muista enää mikä osa sieltä oli pettänyt, kun kaikki uusittiin kerralla.
                              Kulkineet:
                              BMW 730dA -03
                              BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                              BMW 323i -95
                              Honda CBR600Fighter
                              EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                              3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎