Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zoui
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 6350
    • Tampere

    Originally posted by Nenkka View Post
    Terve!

    Ostin vm -98 mallin 523i e39 tuollaisen m-sport ratin 1 vaiheisella bägillä, mutta ongelmia tuli normaali vakioratin takana olevan muovimötikän kanssa joka mm. palauttaa viiksen kun rattia kääntää ja jonka sisällä bägin ja räikän johdot kulkevat,uudessa ratissa ei ole sille kiinnitys reikiä.

    Mitä kaikkea tuohon nyt pitäisi vaihtaa että saisi sopimaan ?
    Eri ratti, oikeasta vuosimallista.

    Käsitttäisin että tässä on se ongelma että toisessa versiossa tämä "muovimötikkä" on osa rattia, toisessa versiossa mötikkä on osa ohjauspylvästä.
    Elämä on pihakivestä.

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14513
      • Oulu

      Originally posted by Zoui View Post
      Tattis, näin se oli sitten tehtävä... yksi holkki otti itseensä niin pitää varmaan purkuosana ottaa uusi.
      Ulosvetäjällä tai murtohaarukalla. Ulosvetäjä enempi omaan mieleen.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Nenkka
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 102
        • Seinäjoki

        Originally posted by Zoui View Post
        Eri ratti, oikeasta vuosimallista.

        Käsitttäisin että tässä on se ongelma että toisessa versiossa tämä "muovimötikkä" on osa rattia, toisessa versiossa mötikkä on osa ohjauspylvästä.


        Tuolta linkistä taiskin jo selvitä että mulla on uudemman mallinen ratti, koska omani on sama mikä tuon linkin alin kuva kun taas ratin pitäisi olla juuri se mikä on siinä ylempänä :/
        -e39 523i M-sport
        -Tesla Model S

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Peilinlasi hajosi, mistä uusi? Schmiedmann myy kolmea eri lasia, onkohan niissä paljon eroja muuss akuin hinnassa? Ebaystä löytyy halvimmalla, mutta onko ne ihan kuraa, tai eri sävyisiä kuin orggis? Left ja right sama lasi?

          Real oem mukaan -97 jälkeen eri peili kuin aiemmin. Kuitenkin ebayssä monet peilit 95-03. Jotkut peilit kantikkaampia kuin toiset, ota näistä selvää...
          Last edited by Bmw Master; 26-06-2012, 19:21.

          Comment

          • Zoui
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 6350
            • Tampere

            Originally posted by zener View Post
            Ulosvetäjällä tai murtohaarukalla. Ulosvetäjä enempi omaan mieleen.
            Mulla ulosvetäjä veti palan holkin kaulusta irti, aikas huono vetäjä oli. (työkalu ja käyttäjä molemmat)

            Nivelen katkaisu laikalla ja sitten hylsyn päällä lähti kohtuu pienellä napautuksella.
            Elämä on pihakivestä.

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Peilinlasi hajosi, mistä uusi? Schmiedmann myy kolmea eri lasia, onkohan niissä paljon eroja muuss akuin hinnassa? Ebaystä löytyy halvimmalla, mutta onko ne ihan kuraa, tai eri sävyisiä kuin orggis? Left ja right sama lasi?

              Real oem mukaan -97 jälkeen eri peili kuin aiemmin. Kuitenkin ebayssä monet peilit 95-03. Jotkut peilit kantikkaampia kuin toiset, ota näistä selvää...
              Itse ostin Ebaysta NÄMÄ peilit seiskaan, jossa alunperin olivat electrochrome-lasit. Hintaa toimituskuluineen alle 40€ ja tulivat minulle kolmessa päivässä lentorahtina. Laadultaan mielestäni erittäin hyvät, mutta kokemusta vasta parin kuukauden ajalta. Ovat laajakulmaiset ja lämmitettävät, sinertävillä laseilla. Tuon kyseisen linkin peilien osalta täytyy ottaa sellainen asia huomioon, että normi e39:n peilit eivät ole samaa kokoa e38:n peilien kanssa. Mutta jos autossasi on automaattisesti tummentuvat peilit, ne ovat siinä tapauksessa samat kuin e38:ssa. Tuo pulju kuitenkin myy paljon erilaisia peilejä Bemareihin, joten sieltä luulisi löytyvän myös e39:ään tarkoitetut peilit.

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14513
                • Oulu

                Originally posted by Zoui View Post
                Mulla ulosvetäjä veti palan holkin kaulusta irti, aikas huono vetäjä oli. (työkalu ja käyttäjä molemmat)

                Nivelen katkaisu laikalla ja sitten hylsyn päällä lähti kohtuu pienellä napautuksella.
                Murtohaarukalla irtos itellä ku reaktiotankoa vaihdeltiin.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • tenzo
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2011
                  • 79
                  • Kemi

                  Huomenta. Ajaetttlin kysäistä paljonko foorumilaisten bensa/diisseli e39:llä on ajettu. Itellä pyörähti nyt aamusta 350000km sigun autoon. Löytyykö kellään diisseleistä +700000km ajettuja? Käsiin ruostuvista Väyrys mersuista (w210 96-02) löytyy kyllä, luulis et näillä mennään samoja määriä
                  Nissan Qashqai 1.3 DIG-T DCT Tekna+ -19 Black J11B
                  EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black J11
                  EX.MB E280 CDI TA Elegance -05 Tanzanite Blue Metallic S211
                  EX. BMW 520i -97 Schwarz II
                  E39
                  EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit W201

                  Comment

                  • opTA
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2011
                    • 924
                    • Suomi

                    Originally posted by tenzo View Post
                    Huomenta. Ajaetttlin kysäistä paljonko foorumilaisten bensa/diisseli e39:llä on ajettu. Itellä pyörähti nyt aamusta 350000km sigun autoon. Löytyykö kellään diisseleistä +700000km ajettuja? Käsiin ruostuvista Väyrys mersuista (w210 96-02) löytyy kyllä, luulis et näillä mennään samoja määriä
                    Sigun e39:ssä mittari näyttää 246tkm ja emännän w210:llä ajettu n.750tkm kulkee kuin juna kiskoilla vakaasti, tosin etukaarissa+pari muuta pikku kohtaa missä alkavaa ruostetta, muuten ok.

                    Comment

                    • NAL-E
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 249
                      • Kiuruvesi

                      Mystiset sähkö-ongelmat jatkuvat. Oireita: Vilkkujen merkkivalot eivät toimi, MID on täysin kuollut, ovia ei saa avaimen napista lukkoon, ovesta kääntämällä saa, mutta kuskin ovi aukeaa heti ja kaikki ikkunat laskevat alas. Ilmastointi ei toimi (vasta täytetty ja toimi silloin kun sähkötkin toimivat.) Pakkivalot jäävät päälle joskus. Boschin testerillä ei saanut mitään yhteyttä autoon, on saanut aikaisemmin. Inpa ois tuossa koneella, mutta ei ole kerennyt vielä perehtyä.

                      Tarkistettua: Sulakkeet kontista ja hanskalokerosta, virtalukon pohja vaihdettu, ei mitään vaikutusta.

                      Voisiko viallinen takaluukun johtosarja sekoittaa koko auton? muita veikkauksia?
                      E91 325d -07
                      Ex: E39 530daT -00

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by NAL-E View Post
                        Mystiset sähkö-ongelmat jatkuvat
                        I/K-väylässä (nuo ovat samaa väylää jos autossa on pieni ajotietokone, erillisiä jos iso) on joku laite joka jumittaa väylän toiminnan. Tuo väylä ei mene takaluukkuun. Tuolla kuva väylistä ja niissä olevista laitteista:
                        E39 528iA

                        Comment

                        • jnd
                          Newbiemmer
                          • Jun 2012
                          • 4
                          • helsinki

                          En ole varma että minne puolelle kysymys kuuluisi, mutta.. Olen aikeissa ostaa v8 koneista e39 taikka 7-sarja e38 bmw:tä.
                          Lähinnä kiinnostaisi että jos tuommosesta hajoaa jotain tekniikkapuolelta esim kansipahvi menee niin pystyykö tuommoselle tekemään normityökaluilla mitään ja mitä osat yleensä maksaa verrattuna muihin merkkeihin (kuulin huhuja että jossain 520 oli kansipahvi mennyt eikä koko suomesta ois löytyny erikoistyökaluja siihen)?
                          Entä löytyykö mitenkä viritysosia bmw:n 4.0 tai 4.4 koneeseen, koska tuosta tulisi kummiskin harraste/kesäauto. Ja kannattaako edes katsoa noita 5-6 tonnin bemareita?

                          Comment

                          • sonikk
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 1664
                            • Kerava

                            Ei tuottanut pikainen haku kännykällä tulosta, missähän sijaitsee toukan takalasin pyyhkijän sulake?

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by jnd View Post
                              En ole varma että minne puolelle kysymys kuuluisi, mutta.. Olen aikeissa ostaa v8 koneista e39 taikka 7-sarja e38 bmw:tä.
                              Lähinnä kiinnostaisi että jos tuommosesta hajoaa jotain tekniikkapuolelta esim kansipahvi menee niin pystyykö tuommoselle tekemään normityökaluilla mitään ja mitä osat yleensä maksaa verrattuna muihin merkkeihin (kuulin huhuja että jossain 520 oli kansipahvi mennyt eikä koko suomesta ois löytyny erikoistyökaluja siihen)?
                              Entä löytyykö mitenkä viritysosia bmw:n 4.0 tai 4.4 koneeseen, koska tuosta tulisi kummiskin harraste/kesäauto. Ja kannattaako edes katsoa noita 5-6 tonnin bemareita?
                              Puhun tässä nyt enemmän 7-sarjan kokemuksista, koska niitä olen omistanut useamman, mutta en yhtään e39:iä. Korjannut kyllä olen 5-sarjaakin. Mutta tästä huolimatta tekniikka on molemmissa sama.

                              Kannentiiviste näistä tietääkseni todella harvoin menee, että sen suhteen ei pitäisi olla ongelmaa. Jos auto on historiansa aikana kunnolla keittänyt, niin ehkä sitten, mutta normaalisti moista ongelmaa ei ole edes paljon ajetuissa, kuin ehkä yksittäistapauksissa. Jos kuitenkin kävisi niin, että kannentiivisteet pitäisi vaihtaa, niin ei se loppupeleissä ole paljoa sen ihmeellisempi homma kuin muihinkaan autoihin. Varsin säännöllisesti tälläkin foorumilla tulee luettua, kuinka porukka uusii V8:n jakopään, varsinkin jos kyseessä on vanoksellinen kasi. Ajoitustyökaluille on kylläkin tarvetta, mutta niitä saa ostettua tai hyvässä lykyssä vuokrattua joltakin foorumilaiselta.

                              Viriosia näihin saa tietääkseni suht nihkeästi ja vähänkin isommat tehopäivitykset tarkoittavat runsasta rahan menoa. Kyllähän autoon voi ostaa vaikka siihen räätälöidyn remmiahtimen, mutta hinta lasketaan tuhansissa. Myös täydellisiä pakoputkistoja on myytävänä, mutta jälleen puhutaan melko suurista summista, jos päivittää koko putkiston. Jo yksistään takapöntot voivat olla +1000€. Vapaavirtaussuodattimet, yms. hömpötykset voi unohtaa, niiden vaikutus voi olla jopa negatiivinen. Tältä foorumilta löytyy kyllä tarvittaessa jonkin verran juttua kasin virittämisestä, joten pikkuisella kahlauksella löytää varmasti lisäinfoa homman hinnoista ja vaativuudesta.

                              5-6t eurolla voisin kuvitella jo saavan jonkinlaisen kasibemarin, mutta hieman tiukkaa tekee löytää mitään jalokiveä. 740i:n voikin löytää jopa alle 5t€, mutta sellainen yksilö vaatii melko varmasti remppaa jo heti oston jälkeen. Toisaalta nämä autot alkavat jo muutenkin olla sen verran vanhoja, etten luottaisi edes 10t€ 540i:n tai 740i:n olevan täysin moitteettomassa kunnossa. Paras keino on ensiksi itse selvittää itselle, haluaako pienen projektin, vai ostaako suoraan vähävikaisen yksilön. Itse en perääntyisi sellaisestakaan yksilöstä, joka vaatii jonkin verran työtä, jos auton historia on kunnossa ja sitä on edes jossain määrin inhimillisesti pidetty. Sellaisesta autosta leipoo vielä hyvän yksilön ja tietääpä ainakin sitten, että paikat ovat kunnossa. Mutta joukkoon mahtuu myös niitä autoja, joiden huollot on laiminlyöty ratin takana istuneen lippispään seurauksena ja tärkeintä on ollut vain tehdä auto näyttämään mukamas hyvältä, mutta on samalla laiminlyöty auton teknillinen ylläpito.

                              Comment

                              • Sampsaa
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2010
                                • 105
                                • Seinäjoki

                                ABSin valot alkoivat vaihteeksi palaa.. Tällä kertaa en pääse inpalla ollenkaan katsomaan mikä vikana vaan No response from contolunit tulee heti näyttöön :S eikä pääse mihinkään muuallekkaan inpalla, mutta kun laittaa virrat ensimmäiseen asentoon niin silloin airbagin vikoja voi katsoa.
                                Onko nyt abs boksissa vikaa vai jossain muualla järjestelmässä kun ei pääse ollenkaan lukemaan vikakoodeja??
                                3 x e39
                                3 x e46
                                E61 530d LCi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎