Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jnd
    Newbiemmer
    • Jun 2012
    • 4
    • helsinki

    Eihän nuo ole niin uusia autoja että täytys olla autokohtanen putkisto? Remppaa joutuu joka autoon tekemään ennemmin tai myöhemmin, mutta ei hyvittas heti kättelyssä vaan alkaa laittamaan auton hintaa varaosiin osiin. e38 7-sarjan ulkonäöstä tykkään enemmä, mutta on varmaan kalliimmat osat?
    Last edited by jnd; 28-06-2012, 16:21.

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      Originally posted by jnd View Post
      Eihän nuo ole niin uusia autoja että täytys olla autokohtanen putkisto? Remppaa joutuu joka autoon tekemään ennemmin tai myöhemmin, mutta ei hyvittas heti kättelyssä vaan alkaa laittamaan tuhansia euroja varaosiin osiin.
      Kannattaa käytettyä autoa ostaessa aina varautua siihen, että se tarvitsee ainakin 1000€ rempparahaa ja yhden rengassarjan, niin pettymys ei ole niin kova, kun auto seisoo pihassa. Hyvin harvoin pääset niin helpolla, etteikö mitään sanomista autosta löytyisi ja varsinkin jos puhutaan isokoneisista Bemareista. Harva kuitenkaan myyntiä varten upottaa autoon paljon rahaa, jotta se olisi aivan viimeisen päälle kunnossa. Esimerkiksi velipoika osti suht hyväkuntoisen 530d:n, mutta siihen ennen katsastusta piti vaihtaa 1600€:lla tukivarsia, huolto-osia, jarruosia ja uudet kesärenkaat.

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by jnd View Post
        En ole varma että minne puolelle kysymys kuuluisi, mutta.. Olen aikeissa ostaa v8 koneista e39 taikka 7-sarja e38 bmw:tä.
        Lähinnä kiinnostaisi että jos tuommosesta hajoaa jotain tekniikkapuolelta esim kansipahvi menee niin pystyykö tuommoselle tekemään normityökaluilla mitään ja mitä osat yleensä maksaa verrattuna muihin merkkeihin (kuulin huhuja että jossain 520 oli kansipahvi mennyt eikä koko suomesta ois löytyny erikoistyökaluja siihen)?
        Entä löytyykö mitenkä viritysosia bmw:n 4.0 tai 4.4 koneeseen, koska tuosta tulisi kummiskin harraste/kesäauto. Ja kannattaako edes katsoa noita 5-6 tonnin bemareita?
        Kansipahvi ei mene (520 kannenvaihtoon on työkaluja suomi pullollaa), viriosia ei saa eikä alta kympin saa siedettävää

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8974
          • Kellokoski

          Originally posted by Bmw Master View Post
          Kansipahvi ei mene (520 kannenvaihtoon on työkaluja suomi pullollaa), viriosia ei saa eikä alta kympin saa siedettävää

          Jakopää niistä menee joskus. Osat maksaa ja töitä saa tehdä päivän pari.. Alkupään malleissa ei vanosta niin ajoitus taitaa olla helpompi?

          Eiköhän jonkun 96-98 mallin saa reilusti alle kympillä.
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Akide
            Bimmer Rookie
            • Aug 2009
            • 24
            • kiiminki

            ....

            Joo eli kyseessä e39 523i vm-97 farmari. Kaukosäätöinen keskuslukitus sano sopimuksen irti. Avain on uusi ja toimi silloin kun ostin auton, avain on yrititty koodata uudelleen ja koodaus muuten ok mutta ovet ei käy lukossa kuten pitäisi. Avaimessa vain vilkkuu se valo kun on suoritanut koodauksen. Ovet menee normaalisti lukkoon kuskin ovesta ja keskikonsolin napista. Mikähän voisi olla syy ? Patteri ei ole lopussa koska sekin on kokeiltu. Koitin ettiä searchilla kyseistä vikaa mutta ei tullut samanmoista vikaa vastaan.

            Kiitoksia jo etukäteen sille joka viittii toetämätöntä auttaa. Eli mistä lähtä vikaa ettimään ?
            Ku tulee nii puut heiluu

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              Originally posted by _nixu_ View Post
              Jakopää niistä menee joskus. Osat maksaa ja töitä saa tehdä päivän pari.. Alkupään malleissa ei vanosta niin ajoitus taitaa olla helpompi?

              Eiköhän jonkun 96-98 mallin saa reilusti alle kympillä.
              Alkupään kaseissa ei niin paljon ole edes jakopään ongelmia. Ainoa akuutti ongelma taitaa olla öljypumpun pulttien löystyminen, mutta sekin koskee enemmän M60 pataa.

              Varmasti saa alle kympillä siedettävän yksilön, olipa se sitten 5- tai 7-sarjaa. Jälkimmäisiä saa jo kohtapuoliin 5-6 t€ kohtuullisessa kunnossa.

              Comment

              • E.K.
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 494
                • Helsinki

                Originally posted by tenzo View Post
                Huomenta. Ajaetttlin kysäistä paljonko foorumilaisten bensa/diisseli e39:llä on ajettu. Itellä pyörähti nyt aamusta 350000km sigun autoon. Löytyykö kellään diisseleistä +700000km ajettuja? Käsiin ruostuvista Väyrys mersuista (w210 96-02) löytyy kyllä, luulis et näillä mennään samoja määriä
                No, tiisselin mittarissa nyt n.207000 ja loput kilometrit mahdollisesti jäänyt jo vuosia sitten saksanpojalle verottomana myyntivoittona.

                Comment

                • Fastpiksu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2010
                  • 1571
                  • Kajaani-Paltamo

                  Originally posted by tenzo View Post
                  Huomenta. Ajaetttlin kysäistä paljonko foorumilaisten bensa/diisseli e39:llä on ajettu. Itellä pyörähti nyt aamusta 350000km sigun autoon. Löytyykö kellään diisseleistä +700000km ajettuja? Käsiin ruostuvista Väyrys mersuista (w210 96-02) löytyy kyllä, luulis et näillä mennään samoja määriä
                  Omalla 275tkm, kaverilla 350tkm. Yhden +300hv 530D:n tiedän millä oli ajettu yli 600tkm..
                  Chevrolet Express van
                  Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                  E36 325i group F

                  Ex:
                  e34 525i
                  e34 525tds "superturbo"
                  e39 530d M-Sport

                  Comment

                  • mijuko
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2010
                    • 951
                    • ۩□□۩

                    Vähän tilastoa:

                    Nettiautossa tällä hetkellä 599kpl henk.autoja joilla ajettu yli 500tkm...
                    Joista Mersuja 323kpl ja Bemareita 9kpl

                    Onkohan Mersujen mittaria sit niin vaikee "ruuvata":think

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11184
                      • Oulu

                      Jaaha taas vikaa e39:ssä (tutinan ja ruosteen lisäksi). Pakkivalot ei toimi. Vaihdelaatikon kylessä nappi toimii ja takana toimii valot, mutta virtaa ei tule takavaloille asti. Onko jollain ollu vastaavaa vai pitääkö ruveta itte metästään? -99 523 kyseessä.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Nenkka
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2010
                        • 102
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by tenzo View Post
                        Huomenta. Ajaetttlin kysäistä paljonko foorumilaisten bensa/diisseli e39:llä on ajettu. Itellä pyörähti nyt aamusta 350000km sigun autoon. Löytyykö kellään diisseleistä +700000km ajettuja? Käsiin ruostuvista Väyrys mersuista (w210 96-02) löytyy kyllä, luulis et näillä mennään samoja määriä
                        Seinäjoella päin pyörii yksi e39 530d jolla ajettu nyt +750tkm, joka on kyllä kilometreihin nähden jopa ihan siedettävässä kunnossa. Tiedä sitten kuinka suurella rahalla sitä on aikojen saatossa korjailtu...
                        -e39 523i M-sport
                        -Tesla Model S

                        Comment

                        • jnd
                          Newbiemmer
                          • Jun 2012
                          • 4
                          • helsinki

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Kansipahvi ei mene (520 kannenvaihtoon on työkaluja suomi pullollaa), viriosia ei saa eikä alta kympin saa siedettävää
                          Jos ei löydy viriosia, niin kestääkö tuommonen sitten pientä ahdinta, vai onko seuraava aste sitten M5, tai gm:n ls kone johon löytyykin sitten jo palikkaa?
                          Last edited by jnd; 28-06-2012, 22:58.

                          Comment

                          • icecold
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2009
                            • 2337
                            • 🌍

                            Originally posted by mijuko View Post
                            Vähän tilastoa:

                            Nettiautossa tällä hetkellä 599kpl henk.autoja joilla ajettu yli 500tkm...
                            Joista Mersuja 323kpl ja Bemareita 9kpl

                            Onkohan Mersujen mittaria sit niin vaikee "ruuvata":think
                            Mersut kestää kato miljoonia ni ei niitä tartte ruuvata

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by jnd View Post
                              Jos ei löydy viriosia, niin kestääkö tuommonen sitten pientä ahdinta, vai onko seuraava aste sitten M5, tai gm:n ls kone johon löytyykin sitten jo palikkaa?
                              Remmiahdin tai sitten ostaa suoraan M5:sen. Mieluiten e60 M5. GM konetta ei e39:siin saa laillisesti laitettua?

                              Comment

                              • jnd
                                Newbiemmer
                                • Jun 2012
                                • 4
                                • helsinki

                                Ei ihan näillä palkoilla ostella e60 m5:a (ja samaan hintaan sais jo cts-v:n johon löytyy töistä osaamista) sekä noissa uudemmissa alkaa olla jo järestään liian kallista elektroniikkaa ettei niin kiinnosta.
                                Mutta jos kone löytyy saman ikäsestä autosta, niin senhän pitäs pykälien mukaan mennä? Suurempi kysymys on että löytyskö tommoseen swappiin suoraan osia, öljypohja, pakorarjat yms. (summitista katoin niin omaan thunderbirdiin löyty suoraan chevyn koneen swappiosia).
                                Mutta realistisempi vaihtohto olisi tosiaan vuoden-parin ajon jälkeen pikku ahdin jos tommonen kestää yhtään ahtoja re85 kanssa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎