Eihän nuo ole niin uusia autoja että täytys olla autokohtanen putkisto? Remppaa joutuu joka autoon tekemään ennemmin tai myöhemmin, mutta ei hyvittas heti kättelyssä vaan alkaa laittamaan auton hintaa varaosiin osiin. e38 7-sarjan ulkonäöstä tykkään enemmä, mutta on varmaan kalliimmat osat?
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kannattaa käytettyä autoa ostaessa aina varautua siihen, että se tarvitsee ainakin 1000€ rempparahaa ja yhden rengassarjan, niin pettymys ei ole niin kova, kun auto seisoo pihassa. Hyvin harvoin pääset niin helpolla, etteikö mitään sanomista autosta löytyisi ja varsinkin jos puhutaan isokoneisista Bemareista. Harva kuitenkaan myyntiä varten upottaa autoon paljon rahaa, jotta se olisi aivan viimeisen päälle kunnossa. Esimerkiksi velipoika osti suht hyväkuntoisen 530d:n, mutta siihen ennen katsastusta piti vaihtaa 1600€:lla tukivarsia, huolto-osia, jarruosia ja uudet kesärenkaat.Originally posted by jnd View PostEihän nuo ole niin uusia autoja että täytys olla autokohtanen putkisto? Remppaa joutuu joka autoon tekemään ennemmin tai myöhemmin, mutta ei hyvittas heti kättelyssä vaan alkaa laittamaan tuhansia euroja varaosiin osiin.
Comment
-
Kansipahvi ei mene (520 kannenvaihtoon on työkaluja suomi pullollaa), viriosia ei saa eikä alta kympin saa siedettävääOriginally posted by jnd View PostEn ole varma että minne puolelle kysymys kuuluisi, mutta.. Olen aikeissa ostaa v8 koneista e39 taikka 7-sarja e38 bmw:tä.
Lähinnä kiinnostaisi että jos tuommosesta hajoaa jotain tekniikkapuolelta esim kansipahvi menee niin pystyykö tuommoselle tekemään normityökaluilla mitään ja mitä osat yleensä maksaa verrattuna muihin merkkeihin (kuulin huhuja että jossain 520 oli kansipahvi mennyt eikä koko suomesta ois löytyny erikoistyökaluja siihen)?
Entä löytyykö mitenkä viritysosia bmw:n 4.0 tai 4.4 koneeseen, koska tuosta tulisi kummiskin harraste/kesäauto. Ja kannattaako edes katsoa noita 5-6 tonnin bemareita?
Comment
-
Originally posted by Bmw Master View PostKansipahvi ei mene (520 kannenvaihtoon on työkaluja suomi pullollaa), viriosia ei saa eikä alta kympin saa siedettävää
Jakopää niistä menee joskus. Osat maksaa ja töitä saa tehdä päivän pari.. Alkupään malleissa ei vanosta niin ajoitus taitaa olla helpompi?
Eiköhän jonkun 96-98 mallin saa reilusti alle kympillä.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
....
Joo eli kyseessä e39 523i vm-97 farmari. Kaukosäätöinen keskuslukitus sano sopimuksen irti. Avain on uusi ja toimi silloin kun ostin auton, avain on yrititty koodata uudelleen ja koodaus muuten ok mutta ovet ei käy lukossa kuten pitäisi. Avaimessa vain vilkkuu se valo kun on suoritanut koodauksen. Ovet menee normaalisti lukkoon kuskin ovesta ja keskikonsolin napista. Mikähän voisi olla syy ? Patteri ei ole lopussa koska sekin on kokeiltu. Koitin ettiä searchilla kyseistä vikaa mutta ei tullut samanmoista vikaa vastaan.
Kiitoksia jo etukäteen sille joka viittii toetämätöntä auttaa. Eli mistä lähtä vikaa ettimään ?Ku tulee nii puut heiluu
Comment
-
Alkupään kaseissa ei niin paljon ole edes jakopään ongelmia. Ainoa akuutti ongelma taitaa olla öljypumpun pulttien löystyminen, mutta sekin koskee enemmän M60 pataa.Originally posted by _nixu_ View PostJakopää niistä menee joskus. Osat maksaa ja töitä saa tehdä päivän pari.. Alkupään malleissa ei vanosta niin ajoitus taitaa olla helpompi?
Eiköhän jonkun 96-98 mallin saa reilusti alle kympillä.
Varmasti saa alle kympillä siedettävän yksilön, olipa se sitten 5- tai 7-sarjaa. Jälkimmäisiä saa jo kohtapuoliin 5-6 t€ kohtuullisessa kunnossa.
Comment
-
No, tiisselin mittarissa nyt n.207000 ja loput kilometrit mahdollisesti jäänyt jo vuosia sitten saksanpojalle verottomana myyntivoittona.Originally posted by tenzo View PostHuomenta. Ajaetttlin kysäistä paljonko foorumilaisten bensa/diisseli e39:llä on ajettu. Itellä pyörähti nyt aamusta 350000km sigun autoon. Löytyykö kellään diisseleistä +700000km ajettuja? Käsiin ruostuvista Väyrys mersuista (w210 96-02) löytyy kyllä, luulis et näillä mennään samoja määriä
Comment
-
Omalla 275tkm, kaverilla 350tkm. Yhden +300hv 530D:n tiedän millä oli ajettu yli 600tkm..Originally posted by tenzo View PostHuomenta. Ajaetttlin kysäistä paljonko foorumilaisten bensa/diisseli e39:llä on ajettu. Itellä pyörähti nyt aamusta 350000km sigun autoon. Löytyykö kellään diisseleistä +700000km ajettuja? Käsiin ruostuvista Väyrys mersuista (w210 96-02) löytyy kyllä, luulis et näillä mennään samoja määriä
Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
Jaaha taas vikaa e39:ssä (tutinan ja ruosteen lisäksi). Pakkivalot ei toimi. Vaihdelaatikon kylessä nappi toimii ja takana toimii valot, mutta virtaa ei tule takavaloille asti. Onko jollain ollu vastaavaa vai pitääkö ruveta itte metästään? -99 523 kyseessä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Seinäjoella päin pyörii yksi e39 530d jolla ajettu nyt +750tkm, joka on kyllä kilometreihin nähden jopa ihan siedettävässä kunnossa. Tiedä sitten kuinka suurella rahalla sitä on aikojen saatossa korjailtu...Originally posted by tenzo View PostHuomenta. Ajaetttlin kysäistä paljonko foorumilaisten bensa/diisseli e39:llä on ajettu. Itellä pyörähti nyt aamusta 350000km sigun autoon. Löytyykö kellään diisseleistä +700000km ajettuja? Käsiin ruostuvista Väyrys mersuista (w210 96-02) löytyy kyllä, luulis et näillä mennään samoja määriä
-e39 523i M-sport
-Tesla Model S
Comment
-
Jos ei löydy viriosia, niin kestääkö tuommonen sitten pientä ahdinta, vai onko seuraava aste sitten M5, tai gm:n ls kone johon löytyykin sitten jo palikkaa?Originally posted by Bmw Master View PostKansipahvi ei mene (520 kannenvaihtoon on työkaluja suomi pullollaa), viriosia ei saa eikä alta kympin saa siedettävää
Last edited by jnd; 28-06-2012, 23:58.
Comment
-
-
Remmiahdin tai sitten ostaa suoraan M5:sen. Mieluiten e60 M5. GM konetta ei e39:siin saa laillisesti laitettua?Originally posted by jnd View PostJos ei löydy viriosia, niin kestääkö tuommonen sitten pientä ahdinta, vai onko seuraava aste sitten M5, tai gm:n ls kone johon löytyykin sitten jo palikkaa?
Comment
-
Ei ihan näillä palkoilla ostella e60 m5:a (ja samaan hintaan sais jo cts-v:n johon löytyy töistä osaamista) sekä noissa uudemmissa alkaa olla jo järestään liian kallista elektroniikkaa ettei niin kiinnosta.
Mutta jos kone löytyy saman ikäsestä autosta, niin senhän pitäs pykälien mukaan mennä? Suurempi kysymys on että löytyskö tommoseen swappiin suoraan osia, öljypohja, pakorarjat yms. (summitista katoin niin omaan thunderbirdiin löyty suoraan chevyn koneen swappiosia).
Mutta realistisempi vaihtohto olisi tosiaan vuoden-parin ajon jälkeen pikku ahdin jos tommonen kestää yhtään ahtoja re85 kanssa
Comment
Comment