Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppae39
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1657
    • Vähäkyrö

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Facelift puskuria asentelin pre faceliftin tilalle. Eihän se sinne sopinut kun sumuvalo liittimet erilaiset ja samoin sisälokasuojat. Onko siinä vielä muutakin erilaista?

    Olisiko ohjeita valopesureiden suuttimien reikien tekemiseen?
    Minä joskus kyselin samaa. Listat ei sovi heittämällä, kiinnityskohdat/klipsut erilaiset.

    Ainakin preface puskurissa oli kuoren sisäpuolella merkattu hentosella viivalla pesurin reikien paikat. Jos ei ole merkattu paikkoja, niin puskurin rungon aukkone perusteella voi kohdistaa suht hyvin ne suuttimien paikat ja mittailla suuttimista tarvittavat mitat. Sopivalla poralla vieri viereen reikiä ja ohkasella sahanterällä sitten lopullinen aukko ja mattopuukolla viimeistely. Kannattaa kattoa ite suuttimista mihin kohtaan ne pienet kolot pitää tehdä. Ne muistaakseni jykersin mattopuukolla.

    Comment

    • MikkoV
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 631
      • Sastamala

      Originally posted by Bmw Master View Post

      Ei lähde olleenkaan päälle, vai on mykkä? Valo syttyy kun nappia painaa?

      Radio/cd ei lähde ollenkaan päälle. Ei tullut pantua merkille et oliko audio tms. ennen menu valikossa, nyt ei ainakaan (en ole tällä montaa päivää ajellut). Ei syty valo siihen volumenapin viereen kun nappia painaa.
      E70 3.0SD -08
      .................................................. ................................
      Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

      Comment

      • DriveFast
        BTCF Member
        • Apr 2010
        • 165
        • Turku

        Täytyypi kysyä täältä, ko ei viitsi vielä uutta topicia tehdä... Eli itsellä ilmeni tänään ihan uusi bemarin äänimaailma töihin tultaessa..
        Lähdin risteyksestä kiihdyttämään(n.50kmh) niin alkoi yhtäkkiä helvetillinen ääni jostain edestä.. Kuului siis voimakkasta pauketta ja jalankulkijoiden pään kääntymisestä päätellen kuului myös melko hyvin sinne. Sitten tuo pikkuhiljaa harveni ja lopulta n. 2min ajon jälkeen loppui kokonaan.. Autosta ei näytä mitään roikkuvan ja muutenkin näytti olevan ihan timmissä..

        Pellin alle en toisaalta katsonut.. Henkisesti haluaa sulkea sen vaihtoehdon pois, ettei vika ole siellä :P
        BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
        Exät:
        BMW e46 330i: 231hp/300Nm
        BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
        Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
        Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6350
          • Tampere

          Originally posted by MikkoV View Post
          Radio/cd ei lähde ollenkaan päälle. Ei tullut pantua merkille et oliko audio tms. ennen menu valikossa, nyt ei ainakaan (en ole tällä montaa päivää ajellut). Ei syty valo siihen volumenapin viereen kun nappia painaa.
          Itse kokeilisin suoraan toisella radiomoduulilla, niitä kun on joutunut ite jo kolmeen vaihtamaan
          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • MikkoV
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 631
            • Sastamala

            Originally posted by Zoui View Post
            Itse kokeilisin suoraan toisella radiomoduulilla, niitä kun on joutunut ite jo kolmeen vaihtamaan

            Missäs moisen kikkareen tarkempi lokaatio on?

            Ja mitään koodihommaahan tässä ei ole kai?
            E70 3.0SD -08
            .................................................. ................................
            Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              Originally posted by MikkoV View Post
              Missäs moisen kikkareen tarkempi lokaatio on?

              Ja mitään koodihommaahan tässä ei ole kai?
              Minnepäin tarve? Pohjanmaalta esim. löytyy...
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              • MikkoV
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2003
                • 631
                • Sastamala

                Siis missä tuo radiomoduuli on autossa, saanen testattua tutun autosta tuota tarvittaessa.

                Ja oliko vielä sulakepaikoista tietoa mitkä radiolle vaikuttavat. Italiankielisistä listoista sain sen verran tolkkua että ainakin hanskalokerossa 3 ja takaluukussa 2, mutta onko lisää.
                E70 3.0SD -08
                .................................................. ................................
                Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                Comment

                • manzak
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 53
                  • K-Suomi

                  Pistetään nyt tännekkin kun tuolla päästö-topicissa tuntuu olevan hiljaista:
                  Tulipahan käytettyä tota vm.-96 e39 540 leimalla ja hylsyhän sieltä tuli päästöistä. Kaikki arvot ihan päin helv. Katsastusmies polki katit lämpimäksi mutta tätä parempia arvoja sieltä ei saatu:

                  Joutokäynti yli 2000rpm
                  CO 5,70/0,50 5.81/0,30
                  HC 444/100 320/100
                  Lambda 0,82/0,97-1,03
                  CO2 12,60 11,20
                  O2 0,17/5.00 0,19/5,00

                  Vein auton paikalliselle pajalle piuhan päähän että ois katsonu mitä kaikkea koodia toi on pukannu mut AUTOCOM tms. testeri ei saanut yhteyttä koko autoon. Huoltomies meinasi että autosta joku purkki pimeenä jolloin koko väylä kupeena ja se sekoittais myös päästöt? Tarkistelin kaikki auton sulakkeet jotka oli ehjät. Autossa toimii kaikki laitteet, ainoa kysymerkki on jälkiasenteiset xenonit, voisko noi aiheuttaa et autoon ei pääse testeri sisään? Näytti kyl olevan can-bus vehkeeseen tarkoitettu valosarja mut mistä noista tietää... Katitkin on vaihdettu huoltokirjan mukaan n.vuosi sitten. Kaikki vinkit tervetulleita?
                  e39 M5
                  e38 740

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by manzak View Post
                    Pistetään nyt tännekkin kun tuolla päästö-topicissa tuntuu olevan hiljaista:
                    Tulipahan käytettyä tota vm.-96 e39 540 leimalla ja hylsyhän sieltä tuli päästöistä. Kaikki arvot ihan päin helv. Katsastusmies polki katit lämpimäksi mutta tätä parempia arvoja sieltä ei saatu:

                    Joutokäynti yli 2000rpm
                    CO 5,70/0,50 5.81/0,30
                    HC 444/100 320/100
                    Lambda 0,82/0,97-1,03
                    CO2 12,60 11,20
                    O2 0,17/5.00 0,19/5,00

                    Vein auton paikalliselle pajalle piuhan päähän että ois katsonu mitä kaikkea koodia toi on pukannu mut AUTOCOM tms. testeri ei saanut yhteyttä koko autoon. Huoltomies meinasi että autosta joku purkki pimeenä jolloin koko väylä kupeena ja se sekoittais myös päästöt? Tarkistelin kaikki auton sulakkeet jotka oli ehjät. Autossa toimii kaikki laitteet, ainoa kysymerkki on jälkiasenteiset xenonit, voisko noi aiheuttaa et autoon ei pääse testeri sisään? Näytti kyl olevan can-bus vehkeeseen tarkoitettu valosarja mut mistä noista tietää... Katitkin on vaihdettu huoltokirjan mukaan n.vuosi sitten. Kaikki vinkit tervetulleita?
                    Kannattaa lähteä siitä liikkeelle, että viet auton sellaisen piuhan päähän, että sieltä näkeekin jotain. Foorumi on täynnä porukkaa, joilta kunnolliset vehkeet vikakoodien lukemiseksi löytyy. Epäilen vahvasti tuota huoltomiehen väitettä pimeästä purkista, kyllä se vika taisi johtua yksinkertaisesti siitä, että hänen laitteensa ei autoosi sopinut.

                    Aika hankala on sen enempää antaa ohjeita, ennen kuin vikakoodit on luettu, koska päästöt voivat mennä pieleen useista syistä ja monesti siellä voi olla joku anturi pimeänä, joka selviää vikakoodinluvussa. Muita vikapaikkoja voivat olla imuvuodot konehuoneessa, joten lähde systemaattisesti käymään kaikki haitariputket ja muut alipaineletkut läpi vuotojen varalta. Monen kotisepän varmaksi todettu keino on suihkia starttipilottia konehuoneeseen ja paikallistaa näin mahdollinen vuotokohta. Vaikka selvää vuotoa ei löytyisikään, mutta löydät esim. haurastuneen haitariputken, kannattaa se vaihtaa. Lisäksi venttiilikopan tiivisteet aika tyypillisesti vuotavat, jotka myös aiheuttavat imuvuotoa. Tyypillisin oire on öljy tulpankoloissa ja pitkin lohkon kylkiä. Lopuksi vielä tsekkaisin pakoputkiston vuotojen varalta.

                    Comment

                    • 205/65-15H
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1424

                      Originally posted by Tome View Post
                      Elekee vaan ostako Schmiedmannilta vahvistettua vesipumppua M52:seen, ei näköjään kestä. Vaihdoin tuon pumpun viime kesänä ja äsken moniurahihnaa vaihtaessa huomasin että laakeri väljä ku mikä, melkein millin heiluu akselin- ja säteissuunnassa. Kilometrejä pumpulla 29tkm ja eiköhän tuo oo väljä ollu jo pitempään. Ihme ettei jo vuotanu. Onni onnettomuudessa että huomasin sen nyt ennen kesälomareissuja.. Saas nähdä saako tuosta vielä rahat takas, takuuseen en taatusti ota samanlaista paskaa tilalle.
                      Jahas, just tuli ylihuollettua omaan M54:seen tuo Schmiedmanin vahvistettu vesipumppu, vanhassa ei ollut mitään vikaa...
                      e39 M54B22 manual
                      Polestar2 LRDM -21
                      Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                      Comment

                      • Zoui
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 6350
                        • Tampere

                        Originally posted by MikkoV View Post
                        Missäs moisen kikkareen tarkempi lokaatio on?

                        Ja mitään koodihommaahan tässä ei ole kai?
                        Ei koodeja, touringin on takakopan lattian muovien alla ja liekö sedanissa takaluukun vasemmassa sivuposkessa.
                        Elämä on pihakivestä.

                        Comment

                        • miikka_
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2005
                          • 45
                          • Tampere

                          Originally posted by manzak View Post
                          Pistetään nyt tännekkin kun tuolla päästö-topicissa tuntuu olevan hiljaista:
                          Tulipahan käytettyä tota vm.-96 e39 540 leimalla ja hylsyhän sieltä tuli päästöistä. Kaikki arvot ihan päin helv. Katsastusmies polki katit lämpimäksi mutta tätä parempia arvoja sieltä ei saatu:

                          Joutokäynti yli 2000rpm
                          CO 5,70/0,50 5.81/0,30
                          HC 444/100 320/100
                          Lambda 0,82/0,97-1,03
                          CO2 12,60 11,20
                          O2 0,17/5.00 0,19/5,00

                          Vein auton paikalliselle pajalle piuhan päähän että ois katsonu mitä kaikkea koodia toi on pukannu mut AUTOCOM tms. testeri ei saanut yhteyttä koko autoon. Huoltomies meinasi että autosta joku purkki pimeenä jolloin koko väylä kupeena ja se sekoittais myös päästöt? Tarkistelin kaikki auton sulakkeet jotka oli ehjät. Autossa toimii kaikki laitteet, ainoa kysymerkki on jälkiasenteiset xenonit, voisko noi aiheuttaa et autoon ei pääse testeri sisään? Näytti kyl olevan can-bus vehkeeseen tarkoitettu valosarja mut mistä noista tietää... Katitkin on vaihdettu huoltokirjan mukaan n.vuosi sitten. Kaikki vinkit tervetulleita?
                          Katsastuksessa yleisin vika tuollaisille arvoille on lambda-anturi. Sanoisin karkeasti 80%:ssä tapauksista syynä anturi jos sekä CO, HC että lambda-arvo heittävät noin paljon.
                          E39 530d '01

                          Comment

                          • miikka_
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2005
                            • 45
                            • Tampere

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Facelift puskuria asentelin pre faceliftin tilalle. Eihän se sinne sopinut kun sumuvalo liittimet erilaiset ja samoin sisälokasuojat. Onko siinä vielä muutakin erilaista?

                            Olisiko ohjeita valopesureiden suuttimien reikien tekemiseen?
                            Lieköhän montaakin erilaista sumuvaloliitintä näissä? Ite tilasin faceliftiin M-sportin kopiopuskurin ja siinä tulleissa sumareissa oli kanssa ihan erilaiset.

                            Jos kaipaat siis liittimiä faceliftistä niin täältä vapautuu pian
                            E39 530d '01

                            Comment

                            • Chailou
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2009
                              • 369
                              • Hki

                              Mistäköhän saisi ratin keskellä olevan bmw logon? Kyseessä siis 1. ratti tuossa kuvassa, varaosafilmi ei erikseen näytä sitä missään. Motonetit jne käytä läpi, ei tulosta.. 62mm taitaa olla tuon halkasija.

                              Comment

                              • opTA
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2011
                                • 924
                                • Suomi

                                Originally posted by Chailou View Post
                                Mistäköhän saisi ratin keskellä olevan bmw logon? ..62mm taitaa olla tuon halkasija.
                                Tarramerkkejä saattaa vielä löytyä: markok -henkilöltä (vanha myyntilinkki: http://www.btcf.fi/forum/showthread....66#post2608366). Merkin halkaisia on 45mm, niin OEM kuin kopio/varaosalla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎