Onko kellään semmosta tiedossa ,että e39:stä olisi puhaltimen etuvastus vetäny oikkariin sulattaen johdot. Avk:lle jätin tarjouksen tämmösestä tapauksesta ja näytti etuvastuksesta alkaneen se sulaminen. Autossa oli autom.ilmastointi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Chailou View PostMistäköhän saisi ratin keskellä olevan bmw logon? Kyseessä siis 1. ratti tuossa kuvassa, varaosafilmi ei erikseen näytä sitä missään. Motonetit jne käytä läpi, ei tulosta.. 62mm taitaa olla tuon halkasija.
Originally posted by opTA View PostTarramerkkejä saattaa vielä löytyä: markok -henkilöltä (vanha myyntilinkki: http://www.btcf.fi/forum/showthread....66#post2608366). Merkin halkaisia on 45mm, niin OEM kuin kopio/varaosalla.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by atte.o View PostOnko kellään semmosta tiedossa ,että e39:stä olisi puhaltimen etuvastus vetäny oikkariin sulattaen johdot. Avk:lle jätin tarjouksen tämmösestä tapauksesta ja näytti etuvastuksesta alkaneen se sulaminen. Autossa oli autom.ilmastointi.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by atte.o View PostOnko kellään semmosta tiedossa ,että e39:stä olisi puhaltimen etuvastus vetäny oikkariin sulattaen johdot. Avk:lle jätin tarjouksen tämmösestä tapauksesta ja näytti etuvastuksesta alkaneen se sulaminen. Autossa oli autom.ilmastointi.
Sama siili IHKA malleissa joten miksei voisi toistua myös e39:ssä.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Aloitteleva peukaloija kyselee.
Nyt kahden eri tuttavan autoja tutkinut Inpalla/DISllä/Progmanilla.
Kummankaan asetuksia ei pääse muokkaamaan, toisessa IHKA ei vastaa vaikka toimii ja toisessa taas juonitteleva puhelin estää muokkauksen.
Puhelimen pystynee poistamaan ohjelmallisesti, mutta miten? Fyysinen irroittaminen ei taida ratkaista ongelmaa?
IHKA:n poistaminen taas ei tullene kysymykseen, eli onko vinkkejä mitä tulisi tehdä että sen saisi juttelemaan?
Ja tosiaan tuon ilmastointi ongelmaisen ilmastointi ja lämmitys toimivat täysin normaalisi, mutta ohjelmat vain kertovat ettei yhteyttä muodostu, hauskintahan tässä on että INPAlla näkee tiedot ja sen ettei vikakoodeja ole, DIS ja Progman eivät vain suostu kättelemään kyseistä purkkia.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostAloitteleva peukaloija kyselee.
Nyt kahden eri tuttavan autoja tutkinut Inpalla/DISllä/Progmanilla.
Kummankaan asetuksia ei pääse muokkaamaan, toisessa IHKA ei vastaa vaikka toimii ja toisessa taas juonitteleva puhelin estää muokkauksen.
Puhelimen pystynee poistamaan ohjelmallisesti, mutta miten? Fyysinen irroittaminen ei taida ratkaista ongelmaa?
IHKA:n poistaminen taas ei tullene kysymykseen, eli onko vinkkejä mitä tulisi tehdä että sen saisi juttelemaan?
Ja tosiaan tuon ilmastointi ongelmaisen ilmastointi ja lämmitys toimivat täysin normaalisi, mutta ohjelmat vain kertovat ettei yhteyttä muodostu, hauskintahan tässä on että INPAlla näkee tiedot ja sen ettei vikakoodeja ole, DIS ja Progman eivät vain suostu kättelemään kyseistä purkkia.
Väärä coding index?
NCS kertoo ainakin kyllä asiasta.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Terno
530da vm 11/99
-paljonkos menee moottoriöljyä?
-reaktiotangon puslan vaihto? Jotain ihmeellistä. Tilalle tulossa Powerflexiä...
Comment
-
Originally posted by Terno View Post530da vm 11/99
-paljonkos menee moottoriöljyä?
-reaktiotangon puslan vaihto? Jotain ihmeellistä. Tilalle tulossa Powerflexiä...
Comment
-
-
Terno
Originally posted by Tome View PostEtulokareiden etualamuovit pois, jarrujen tuuletuskanavat pois, reaktiotangon puslan pää irti jos irroittaa paikoillaan. Itsellä oli sopiva holkki ja hydraulinen ulosvetäjä. Saattaa olla aika tiukassa ne vanhat helat. Jos ne tangot on jo kilsoja nähneet nivelpää varmaan aika kypsä jolloin suosittelen kokonaan uutta tankoa. Nivelpään irroitus vaatii ainakin koiranluiden ja alatukivarren sisäpään irrotuksen jotta napakynkän saa laskeutumaan ja kunnollisen ulosvetäjän.
Comment
-
Originally posted by Terno View Post530da vm 11/99
-paljonkos menee moottoriöljyä?
Suodattimeksi suosittelen joko Mann tai Mahle (Saa esim. KL) ja öljynsuodattimen kansi aukeaa 36mm hylsyllä.
Comment
-
-
Terno
Originally posted by Ramzez View PostJos en väärin muista, niin suodattimen kanssa 6,5 litraa. Itse olen vastaavaan vehkeeseen kaatanut Teboil Diamond Dieseliä.
Suodattimeksi suosittelen joko Mann tai Mahle (Saa esim. KL) ja öljynsuodattimen kansi aukeaa 36mm hylsyllä.
Comment
-
Originally posted by Ramzez View PostKannattaa lähteä siitä liikkeelle, että viet auton sellaisen piuhan päähän, että sieltä näkeekin jotain. Foorumi on täynnä porukkaa, joilta kunnolliset vehkeet vikakoodien lukemiseksi löytyy. Epäilen vahvasti tuota huoltomiehen väitettä pimeästä purkista, kyllä se vika taisi johtua yksinkertaisesti siitä, että hänen laitteensa ei autoosi sopinut.
Aika hankala on sen enempää antaa ohjeita, ennen kuin vikakoodit on luettu, koska päästöt voivat mennä pieleen useista syistä ja monesti siellä voi olla joku anturi pimeänä, joka selviää vikakoodinluvussa. Muita vikapaikkoja voivat olla imuvuodot konehuoneessa, joten lähde systemaattisesti käymään kaikki haitariputket ja muut alipaineletkut läpi vuotojen varalta. Monen kotisepän varmaksi todettu keino on suihkia starttipilottia konehuoneeseen ja paikallistaa näin mahdollinen vuotokohta. Vaikka selvää vuotoa ei löytyisikään, mutta löydät esim. haurastuneen haitariputken, kannattaa se vaihtaa. Lisäksi venttiilikopan tiivisteet aika tyypillisesti vuotavat, jotka myös aiheuttavat imuvuotoa. Tyypillisin oire on öljy tulpankoloissa ja pitkin lohkon kylkiä. Lopuksi vielä tsekkaisin pakoputkiston vuotojen varalta.e39 M5
e38 740
Comment
-
-
Originally posted by manzak View PostVaihtelin aikanikuluksi uudet tulpat ja samalla kattelin alipaineletkut läpi eikä niissä silmin nähtävää haurastumia tai repeämiä näkynyt. Oikeanpuolen lohkossa oli parissa tulpankolossa hieman öljyä mutta puolat oli kuivat ja vanhat tulpat vasta vaihdetun näköiset. Pari oli hieman vihertävää joka vois viitata imuvuotoon? :think Tänään käytin toisessapaikassa vikakoodinluvussa eikä silläkään saanut autoon yhteyttä??? Ohjelma tais olla carsoft. Mikä prkl tota autoa vaivaa?
Jos tulppien koloissa on öljyä, niin se tarkoittaa sitä, että ne venttiilikopan tiivisteet ovat entiset ja vaativat vaihtoa. Siinä on nimittäin jo yksi imuvuodon kohta. Uudet tiivisteet 50€ + 22 kpl muttereiden ympärille tulevia kumitiivisteitä 1€/kpl.
Comment
-
Comment