Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • atte.o
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2009
    • 894
    • haukipudas

    Onko kellään semmosta tiedossa ,että e39:stä olisi puhaltimen etuvastus vetäny oikkariin sulattaen johdot. Avk:lle jätin tarjouksen tämmösestä tapauksesta ja näytti etuvastuksesta alkaneen se sulaminen. Autossa oli autom.ilmastointi.
    E61 M-sport

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16404
      • Leppävirta

      Originally posted by Chailou View Post
      Mistäköhän saisi ratin keskellä olevan bmw logon? Kyseessä siis 1. ratti tuossa kuvassa, varaosafilmi ei erikseen näytä sitä missään. Motonetit jne käytä läpi, ei tulosta.. 62mm taitaa olla tuon halkasija.

      Originally posted by opTA View Post
      Tarramerkkejä saattaa vielä löytyä: markok -henkilöltä (vanha myyntilinkki: http://www.btcf.fi/forum/showthread....66#post2608366). Merkin halkaisia on 45mm, niin OEM kuin kopio/varaosalla.
      Eikö lie aika samankokoinen monissa bemareiden rateissa. 45mm tosiaan on koko. Mulla ainakin on yksi E30 ratti ja jos se siitä käy niin joutaa kyllä. Ainakin samannäköinen kuin tuossa E38:n ratissa. Mutta ei ole tässä käsillä se ratti jotta voisin mitata. Ja jos tosiaan käy sama merkki niin uusi taitaa kaiketi ~5,- maksaa.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E32 Diamantscwharz 750iL '94

      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        Originally posted by atte.o View Post
        Onko kellään semmosta tiedossa ,että e39:stä olisi puhaltimen etuvastus vetäny oikkariin sulattaen johdot. Avk:lle jätin tarjouksen tämmösestä tapauksesta ja näytti etuvastuksesta alkaneen se sulaminen. Autossa oli autom.ilmastointi.
        On se varmasti mahdollista. Foorumiltakin muistan jonkun tapauksen, jossa kärähtänyt siili oli pukannut käryä ilmastoinnin räppänöistä.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by atte.o View Post
          Onko kellään semmosta tiedossa ,että e39:stä olisi puhaltimen etuvastus vetäny oikkariin sulattaen johdot. Avk:lle jätin tarjouksen tämmösestä tapauksesta ja näytti etuvastuksesta alkaneen se sulaminen. Autossa oli autom.ilmastointi.
          Ei niinkään e39:ssä mutta parissa e36:ssa oon tähän törmännyt että siilin liittimen pinnit pätkii ja toki lämpee myös.
          Sama siili IHKA malleissa joten miksei voisi toistua myös e39:ssä.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            Aloitteleva peukaloija kyselee.

            Nyt kahden eri tuttavan autoja tutkinut Inpalla/DISllä/Progmanilla.

            Kummankaan asetuksia ei pääse muokkaamaan, toisessa IHKA ei vastaa vaikka toimii ja toisessa taas juonitteleva puhelin estää muokkauksen.

            Puhelimen pystynee poistamaan ohjelmallisesti, mutta miten? Fyysinen irroittaminen ei taida ratkaista ongelmaa?

            IHKA:n poistaminen taas ei tullene kysymykseen, eli onko vinkkejä mitä tulisi tehdä että sen saisi juttelemaan?

            Ja tosiaan tuon ilmastointi ongelmaisen ilmastointi ja lämmitys toimivat täysin normaalisi, mutta ohjelmat vain kertovat ettei yhteyttä muodostu, hauskintahan tässä on että INPAlla näkee tiedot ja sen ettei vikakoodeja ole, DIS ja Progman eivät vain suostu kättelemään kyseistä purkkia.
            Olli.

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by Rocla View Post
              Aloitteleva peukaloija kyselee.

              Nyt kahden eri tuttavan autoja tutkinut Inpalla/DISllä/Progmanilla.

              Kummankaan asetuksia ei pääse muokkaamaan, toisessa IHKA ei vastaa vaikka toimii ja toisessa taas juonitteleva puhelin estää muokkauksen.

              Puhelimen pystynee poistamaan ohjelmallisesti, mutta miten? Fyysinen irroittaminen ei taida ratkaista ongelmaa?

              IHKA:n poistaminen taas ei tullene kysymykseen, eli onko vinkkejä mitä tulisi tehdä että sen saisi juttelemaan?

              Ja tosiaan tuon ilmastointi ongelmaisen ilmastointi ja lämmitys toimivat täysin normaalisi, mutta ohjelmat vain kertovat ettei yhteyttä muodostu, hauskintahan tässä on että INPAlla näkee tiedot ja sen ettei vikakoodeja ole, DIS ja Progman eivät vain suostu kättelemään kyseistä purkkia.


              Väärä coding index?
              NCS kertoo ainakin kyllä asiasta.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Guest's Avatar

                530da vm 11/99

                -paljonkos menee moottoriöljyä?
                -reaktiotangon puslan vaihto? Jotain ihmeellistä. Tilalle tulossa Powerflexiä...

                Comment

                • Tome
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 548
                  • Joensuu

                  Originally posted by Terno View Post
                  530da vm 11/99

                  -paljonkos menee moottoriöljyä?
                  -reaktiotangon puslan vaihto? Jotain ihmeellistä. Tilalle tulossa Powerflexiä...
                  Etulokareiden etualamuovit pois, jarrujen tuuletuskanavat pois, reaktiotangon puslan pää irti jos irroittaa paikoillaan. Itsellä oli sopiva holkki ja hydraulinen ulosvetäjä. Saattaa olla aika tiukassa ne vanhat helat. Jos ne tangot on jo kilsoja nähneet nivelpää varmaan aika kypsä jolloin suosittelen kokonaan uutta tankoa. Nivelpään irroitus vaatii ainakin koiranluiden ja alatukivarren sisäpään irrotuksen jotta napakynkän saa laskeutumaan ja kunnollisen ulosvetäjän.

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    Originally posted by Tome View Post
                    Etulokareiden etualamuovit pois, jarrujen tuuletuskanavat pois, reaktiotangon puslan pää irti jos irroittaa paikoillaan. Itsellä oli sopiva holkki ja hydraulinen ulosvetäjä. Saattaa olla aika tiukassa ne vanhat helat. Jos ne tangot on jo kilsoja nähneet nivelpää varmaan aika kypsä jolloin suosittelen kokonaan uutta tankoa. Nivelpään irroitus vaatii ainakin koiranluiden ja alatukivarren sisäpään irrotuksen jotta napakynkän saa laskeutumaan ja kunnollisen ulosvetäjän.
                    oookke. eipä noissa ulkopäissä vielä ole mitään vikaa. Lähinnä toisessa sisäpäässä pieni välys, niin vaihellaan powerflexit tilalle.

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Terno View Post
                      530da vm 11/99

                      -paljonkos menee moottoriöljyä?
                      Jos en väärin muista, niin suodattimen kanssa 6,5 litraa. Itse olen vastaavaan vehkeeseen kaatanut Teboil Diamond Dieseliä.

                      Suodattimeksi suosittelen joko Mann tai Mahle (Saa esim. KL) ja öljynsuodattimen kansi aukeaa 36mm hylsyllä.

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        Originally posted by Ramzez View Post
                        Jos en väärin muista, niin suodattimen kanssa 6,5 litraa. Itse olen vastaavaan vehkeeseen kaatanut Teboil Diamond Dieseliä.

                        Suodattimeksi suosittelen joko Mann tai Mahle (Saa esim. KL) ja öljynsuodattimen kansi aukeaa 36mm hylsyllä.
                        No mulla tota Diamond Dieseliä 2x20 litraa, että riittäänee. Ja suodatin on Mann Filter.... Kiitokset tiedoista.

                        Comment

                        • manzak
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2005
                          • 53
                          • K-Suomi

                          Originally posted by Ramzez View Post
                          Kannattaa lähteä siitä liikkeelle, että viet auton sellaisen piuhan päähän, että sieltä näkeekin jotain. Foorumi on täynnä porukkaa, joilta kunnolliset vehkeet vikakoodien lukemiseksi löytyy. Epäilen vahvasti tuota huoltomiehen väitettä pimeästä purkista, kyllä se vika taisi johtua yksinkertaisesti siitä, että hänen laitteensa ei autoosi sopinut.

                          Aika hankala on sen enempää antaa ohjeita, ennen kuin vikakoodit on luettu, koska päästöt voivat mennä pieleen useista syistä ja monesti siellä voi olla joku anturi pimeänä, joka selviää vikakoodinluvussa. Muita vikapaikkoja voivat olla imuvuodot konehuoneessa, joten lähde systemaattisesti käymään kaikki haitariputket ja muut alipaineletkut läpi vuotojen varalta. Monen kotisepän varmaksi todettu keino on suihkia starttipilottia konehuoneeseen ja paikallistaa näin mahdollinen vuotokohta. Vaikka selvää vuotoa ei löytyisikään, mutta löydät esim. haurastuneen haitariputken, kannattaa se vaihtaa. Lisäksi venttiilikopan tiivisteet aika tyypillisesti vuotavat, jotka myös aiheuttavat imuvuotoa. Tyypillisin oire on öljy tulpankoloissa ja pitkin lohkon kylkiä. Lopuksi vielä tsekkaisin pakoputkiston vuotojen varalta.
                          Vaihtelin aikanikuluksi uudet tulpat ja samalla kattelin alipaineletkut läpi eikä niissä silmin nähtävää haurastumia tai repeämiä näkynyt. Oikeanpuolen lohkossa oli parissa tulpankolossa hieman öljyä mutta puolat oli kuivat ja vanhat tulpat vasta vaihdetun näköiset. Pari oli hieman vihertävää joka vois viitata imuvuotoon? :think Tänään käytin toisessapaikassa vikakoodinluvussa eikä silläkään saanut autoon yhteyttä??? Ohjelma tais olla carsoft. Mikä prkl tota autoa vaivaa?
                          e39 M5
                          e38 740

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by manzak View Post
                            Vaihtelin aikanikuluksi uudet tulpat ja samalla kattelin alipaineletkut läpi eikä niissä silmin nähtävää haurastumia tai repeämiä näkynyt. Oikeanpuolen lohkossa oli parissa tulpankolossa hieman öljyä mutta puolat oli kuivat ja vanhat tulpat vasta vaihdetun näköiset. Pari oli hieman vihertävää joka vois viitata imuvuotoon? :think Tänään käytin toisessapaikassa vikakoodinluvussa eikä silläkään saanut autoon yhteyttä??? Ohjelma tais olla carsoft. Mikä prkl tota autoa vaivaa?
                            Yritä käyttää sellaisella jantterilla jolta löytyy inpa, niin saat luetuksi ne vikakoodit. Tulet paljon fiksummaksi autosi vioista sen jälkeen. Tuo carsoft ei ole paras vikakoodinlukulaite Bemariin.

                            Jos tulppien koloissa on öljyä, niin se tarkoittaa sitä, että ne venttiilikopan tiivisteet ovat entiset ja vaativat vaihtoa. Siinä on nimittäin jo yksi imuvuodon kohta. Uudet tiivisteet 50€ + 22 kpl muttereiden ympärille tulevia kumitiivisteitä 1€/kpl.

                            Comment

                            • tecro
                              BTCF Member
                              • Dec 2009
                              • 185
                              • Suomi

                              Mites osaakohan joku sanoa, mistä johtuu sellanen vikakoodi kuin "Ecu self test fail".

                              Inpa antaa tollasta, auton toiminnassa ei ole kyllä mitään moitteita..
                              Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Pitäisikö mennä lepotilaan vaikkei ovet lukossa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎