Onkos kellää kokemusta e39 -97vm mittariston "halkasusta", kun mittariston ottaa autosta irti ja yrittää saaha sen kahteen osaan nii eise näy onnistuvan ku kirveellä. Siellä on ne muovi ristit vai mitkä lie nii niitä vissii pitää jotenki kääntää ja painaa ? Vai mitenkä ? Neuvoja tarviis
Onkos kellää kokemusta e39 -97vm mittariston "halkasusta", kun mittariston ottaa autosta irti ja yrittää saaha sen kahteen osaan nii eise näy onnistuvan ku kirveellä. Siellä on ne muovi ristit vai mitkä lie nii niitä vissii pitää jotenki kääntää ja painaa ? Vai mitenkä ? Neuvoja tarviis
Eikös se niin oo ettei kysyvä tieltä eksy ?
Samaa ihmettelin itsekkin. Näytösti yksinekertaiselta, mutta ei ollu lähelläkään aueta vaikka kuinka koitti ährätä. Seuraava vaihtoehto ois ollu jo leka, mut tarttisin sieltä sisältä osia ehjänä...
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Onkos kellää kokemusta e39 -97vm mittariston "halkasusta", kun mittariston ottaa autosta irti ja yrittää saaha sen kahteen osaan nii eise näy onnistuvan ku kirveellä. Siellä on ne muovi ristit vai mitkä lie nii niitä vissii pitää jotenki kääntää ja painaa ? Vai mitenkä ? Neuvoja tarviis
Eikös se niin oo ettei kysyvä tieltä eksy ?
'01:ssä varmaan samanlainen. Sattui olemaan purkaessa vieressä nippu uusia rautasahan teriä. Työnsin yhden terän pään jokaisen reunassa olevan klipsin väliin, oliko niitä nyt sitten viisi. Sitten kääntelin sokkapihdeillä toisesta reunasta alkaen niitä ristiklipsuja auki-asentoon samalla vääntäen mittaristoa auki. Eli työnnä jotain rautasahan teriä vastaavia liuskoja sinne reunaklipsien alle ja sopivilla pihdeillä väännät niitä ristitappeja auki. Näin lähti muutamassa minuutissa halki oma. Toki pähkäillessä meni oma aikansa ennen kuin hokasi mitä tehdä
Hyvä ohje oli myös tuossa (vaikkakin ohjeesta poiketen kaksi kättä riittää):
'01:ssä varmaan samanlainen. Sattui olemaan purkaessa vieressä nippu uusia rautasahan teriä. Työnsin yhden terän pään jokaisen reunassa olevan klipsin väliin, oliko niitä nyt sitten viisi. Sitten kääntelin sokkapihdeillä toisesta reunasta alkaen niitä ristiklipsuja auki-asentoon samalla vääntäen mittaristoa auki. Eli työnnä jotain rautasahan teriä vastaavia liuskoja sinne reunaklipsien alle ja sopivilla pihdeillä väännät niitä ristitappeja auki. Näin lähti muutamassa minuutissa halki oma. Toki pähkäillessä meni oma aikansa ennen kuin hokasi mitä tehdä
Joo kyllähän sen sai osiksi ilman ylimäärästä väkivaltaa kunhan maltto vaan ajan kans rapata. Kiitoksia ohjeesta !
Bensamittarilla ei maha olla kunnossa nousee ihan nollilta melkeen bensavalon kohalle mutta siihen toppaa. Onko ite mittarissa vika vai jossaki muaalla ? Bensaa kyllä on Mikä mahtaa olla syy ? Laitan videota
kunhan kerkeen.
Bensamittarilla ei maha olla kunnossa nousee ihan nollilta melkeen bensavalon kohalle mutta siihen toppaa. Onko ite mittarissa vika vai jossaki muaalla ? Bensaa kyllä on Mikä mahtaa olla syy ? Laitan videota
kunhan kerkeen.
Joku käynyt ropaamassa mittaristoa ja vahingoittanut palautusjousta moottorista
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Tee eka mittariston oma testiajon ennekuin purat pöydälle, näet toimiiko moottori. Jos toimii niin vika anturissa/antureissa.
Tämänkin näkee salavalikosta mitä näyttävät eri puolilta määräksi.
Tikkurilan Eurostainlessin kädenjälkenä joustopalat ovat itselläni liian suuret ja kilkattelevat toisiinsa matalilla kierroksilla. Voisin piruuttani jossain vaiheessa kokeilla tämmöistä uusien joustopalojen sijaan.
Ostin tuollaisen 530d 99vm (142kw koneella) jokunen aika sitten, ja lämpöviisari ei mennyt ihan puoleenväliin, joten ajattelin vaihtaa termostaatin. Hain schmiedmannilta termarin (tarvike) ja vaihdoin sen, mutta lämmöt eivät vieläkään nouse puoleenväliin. Inpalla katsottuna jäähdytysnesteen lämpötila on 84 asetta ja kun laserilla katsoo ylävesiletkua niin se näyttää 84 ja alavesiletku n. 74 astetta. Mutta konehan kuuluisi käydä n. 92 asetta tai enemmän.
Mistäs lähtis vikaa seuraavaksi korjaamaan...? Ei tässä muuta kuin että häiritsee että veden lämpömittari on siinä 2. viivan kohdalla, eikä keskellä klo 12 kohdalla...
Ostin tuollaisen 530d 99vm (142kw koneella) jokunen aika sitten, ja lämpöviisari ei mennyt ihan puoleenväliin, joten ajattelin vaihtaa termostaatin. Hain schmiedmannilta termarin (tarvike) ja vaihdoin sen, mutta lämmöt eivät vieläkään nouse puoleenväliin. Inpalla katsottuna jäähdytysnesteen lämpötila on 84 asetta ja kun laserilla katsoo ylävesiletkua niin se näyttää 84 ja alavesiletku n. 74 astetta. Mutta konehan kuuluisi käydä n. 92 asetta tai enemmän.
Mistäs lähtis vikaa seuraavaksi korjaamaan...? Ei tässä muuta kuin että häiritsee että veden lämpömittari on siinä 2. viivan kohdalla, eikä keskellä klo 12 kohdalla...
Veikkaisin sitä tarviketermaria... 99:hän on pre-facelift eli 135kw.
Veikkaisin sitä tarviketermaria... 99:hän on pre-facelift eli 135kw.
Itsellekkin tuli toi tarviketermari mieleen...täytyypi kysästä schmiedmannilta asiasta. Sinänsä mielenkiintoinen juttu että VINin perusteella autossa olisi 142kw motti, mutta rekisteriotteessa 135kw :think 11/99 ensirekisteröinti...
Tee eka mittariston oma testiajon ennekuin purat pöydälle, näet toimiiko moottori. Jos toimii niin vika anturissa/antureissa.
Tämänkin näkee salavalikosta mitä näyttävät eri puolilta määräksi.
Nyt on taas melko toivoton olo, mutta viittiskö joku opastaa miten tuo mittariston testiajo tehään ? :think
Oisko kellään kuvaa/tietua 530da korkeapainepumpulle menevistä putkista/letkuista ,että kumpaan nippaan tulee kiinni suodattimelta tuleva putki/letku ,kun osakuvista kattelin niin itellä on päinvastoin ne putket/letkut.
Comment