Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3018
    • Kuopio

    Touringin oikeanpuoleiselle takaluukun parkkivalo polttimolle ei tule ollenkaan jännitettä. Ekana tulisi mieleen lähteä etsimään vikaa luukun johtosarjasta saranapisteestä, mutta onko kellään tietoa kumman puolen saranan vieressä kulkee tämä johto? Tuleeko jollakin mieleen missä muualla vika voisi olla?
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • Risto113
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1203
      • GrassLake

      Originally posted by markok View Post
      Touringin oikeanpuoleiselle takaluukun parkkivalo polttimolle ei tule ollenkaan jännitettä. Ekana tulisi mieleen lähteä etsimään vikaa luukun johtosarjasta saranapisteestä, mutta onko kellään tietoa kumman puolen saranan vieressä kulkee tämä johto? Tuleeko jollakin mieleen missä muualla vika voisi olla?
      Onhan polttimo varmasti ehjä?

      Koska, jos kuormaa ei ole (johto poikki tai polttimo rikki), auto lopettaa jännitteensyötön kokonaan!!

      Uusi yritys, aina kun virrat laitetaan päälle, vai olikohan vielä jotenkin väliajoin tms...

      Mutta siis, ei siellä jännitettä ilman kuormaa pidä ollakaan.
      Näin siis ainakin faceliftissä oli jo.

      Comment

      • John Doe
        Bimmer Rookie
        • Dec 2005
        • 119

        Huomasin tänään, että jäähdytysnesteen lämpötila jäähdyttäjällä on testerin mielestä -48 astetta. Alavesiletkun anturi on ehjä.
        Onko jossain "vakiopaikka" mistä on johto poikki, vai mikä mättää?

        Autona 525iA Tourinki -01.

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          Originally posted by Zoui View Post
          Sopiiko diesel e39:siin vaikka e38:sin jarruosat miten suoraan?

          On jostain syystä paljon ylimääräisiä e38 750 jarruja, jos päivittää satuloita/levyjä...
          Alko itteäkin sen verran kiinnostaa että oli pakko vähä plärätä realoem:mää...

          Yhteneväisiä osia e38:n ja e39:n kesken löyty nyt toistaiseksi vasta x40i vehkeitten satulat...

          Kait ne jollaa kompinaatiolla vois saada sopimaan? yllättävää et esim 728i:ssä on 2 mäntäset jarrut ja sit 40i:ssä yksmäntäset, tosin tietysti isolla männällä...

          Mut jos sulla sitä osaa on siinä pirusti niinku allekirjoituksestakin voi olettaa, niin eihän iso homma ole mitata vaikka sitä liukutappien etäisyyttä, onko sama ja vaikka kokeillakkin, 2 pulttia vaan auki.
          Toki onhan siinä muitakin muuttujia kun liukutappien etäisyys.
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • Guest's Avatar

            Originally posted by Samppae39 View Post
            Pitää retrofitata tekemisen ilosta varusteita karvalakkiin

            Mun mielestä se vois olla käteväkin :think
            no onhan se ihan helmi varuste. Mulla on aina näin kesällä tehopesussa meleko tiukkaa itikka-Lasolia, niin saa sitten ne sitkeimmät kaverit sillä poies lasilta. Ja tietenkin kun reissussa huomaat että säiliö on tyhjä, niin lisää löytyy vierestä. Eli mielestäni täysin käytännölinen lisäys....

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by Terno View Post
              no onhan se ihan helmi varuste. Mulla on aina näin kesällä tehopesussa meleko tiukkaa itikka-Lasolia, niin saa sitten ne sitkeimmät kaverit sillä poies lasilta. Ja tietenkin kun reissussa huomaat että säiliö on tyhjä, niin lisää löytyy vierestä. Eli mielestäni täysin käytännölinen lisäys....
              Sinä asutkin itikkaosavaltiossa

              Miten lähtee peilien korinvärinen takakuori irti?

              Comment

              • tecro
                BTCF Member
                • Dec 2009
                • 185
                • Suomi

                Originally posted by Terno View Post
                no onhan se ihan helmi varuste. Mulla on aina näin kesällä tehopesussa meleko tiukkaa itikka-Lasolia, niin saa sitten ne sitkeimmät kaverit sillä poies lasilta. Ja tietenkin kun reissussa huomaat että säiliö on tyhjä, niin lisää löytyy vierestä. Eli mielestäni täysin käytännölinen lisäys....
                Onhan se hyvä myös siksi, että ei tarvii keulaa sotkea nesteellä kun se pesee pelkän lasin
                Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6350
                  • Tampere

                  Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                  Alko itteäkin sen verran kiinnostaa että oli pakko vähä plärätä realoem:mää...

                  Yhteneväisiä osia e38:n ja e39:n kesken löyty nyt toistaiseksi vasta x40i vehkeitten satulat...

                  Kait ne jollaa kompinaatiolla vois saada sopimaan? yllättävää et esim 728i:ssä on 2 mäntäset jarrut ja sit 40i:ssä yksmäntäset, tosin tietysti isolla männällä...

                  Mut jos sulla sitä osaa on siinä pirusti niinku allekirjoituksestakin voi olettaa, niin eihän iso homma ole mitata vaikka sitä liukutappien etäisyyttä, onko sama ja vaikka kokeillakkin, 2 pulttia vaan auki.
                  Toki onhan siinä muitakin muuttujia kun liukutappien etäisyys.
                  No kun kaikki osat on autoissa kiinni ja ympäri maakuntia, eipä siinä kun täys remppa pitää tourinkiin tehdä, niin jos sitten sovittelis 750 osia samalla alle.
                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Onko joku avannut takapyörän laakereita ja tutkinut niitä tarkemmin? Minä vaihdoin uuden laakerin ja purin vanhan osiksi. Nyt ihmetyttää kun sisäkehän kaikki laakerikuulat ovat mustia/sinertäviä, etukehässä kuulat ovat kromattuja.

                    Ei kai nuo vakiona ole tuollaisia? Siis onko laakeri jossain vaiheessa kuumentunut niin paljon, että kuulat sinistyi...? Siitäkö se palaneen kumin haju tuli...
                    .
                    Tuossa kuva:
                    Last edited by TJJ; 22-06-2012, 18:56.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Onko joku avannut takapyörän laakereita ja tutkinut niitä tarkemmin? Minä vaihdoin uuden laakerin ja purin vanhan osiksi. Nyt ihmetyttää kun sisäkehän kaikki laakerikuulat ovat mustia/sinertäviä, etukehässä kuulat ovat kromattuja.

                      Ei kai nuo vakiona ole tuollaisia? Siis onko laakeri jossain vaiheessa kuumentunut niin paljon, että kuulat sinistyi...? Siitäkö se palaneen kumin haju tuli...
                      Kyllä normaalisti kaikkien laakereiden tulisi olla kromattuja. Voipi hyvin olla, että toinen kehä on ottanut siinä määrin lämpöä, että niiden kuulat ovat värjäytyneet sinisiksi. Tyypillisin vika laakereissa kun tuppaa olemaan se, että huulitiiviste/pölysuoja tms. ajan kanssa haurastuu, jonka jälkeen laakeriin pääsee pölyä ja muuta likaa, mikä arvatenkin aiheuttaa merkittävästi enemmän kitkaa ja rikkoo laakerin. Palaneen kumin haju voi johtua nimenomaan tuosta kumisesta tiivisteestä, joka tarpeeksi lämmetessään sulaa.

                      Comment

                      • Samppae39
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2009
                        • 1657
                        • Vähäkyrö

                        Originally posted by Terno View Post
                        no onhan se ihan helmi varuste. Mulla on aina näin kesällä tehopesussa meleko tiukkaa itikka-Lasolia, niin saa sitten ne sitkeimmät kaverit sillä poies lasilta. Ja tietenkin kun reissussa huomaat että säiliö on tyhjä, niin lisää löytyy vierestä. Eli mielestäni täysin käytännölinen lisäys....
                        Hyvä, että joku on mun kans samaa mieltä. Vielä ku joku osais neuvoa kytkennässä.

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by TJJ View Post
                          Onko joku avannut takapyörän laakereita ja tutkinut niitä tarkemmin? Minä vaihdoin uuden laakerin ja purin vanhan osiksi. Nyt ihmetyttää kun sisäkehän kaikki laakerikuulat ovat mustia/sinertäviä, etukehässä kuulat ovat kromattuja.
                          Toisessa takalaakerissa kaikki kuulat olivat kromattuja, joten kyllä tuo toinen on jossain vaiheessa "hiukan" kuumentunut. Oli tuossa toisessakin sisempi kehä jo hiukan kuivan näköinen, mutta ei silti ollut vielä ylikuumentunut.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • BMW323
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2007
                            • 994
                            • kempele

                            mikäs on vikana kun ikkunalle ja jalkotilaan tulee lämmintä/kuumaa vaan ja keskelle tulee kylmää.. automaattinen ilmastointi on

                            mukavaa kun on niin lämpimät ilmat ja sitten puhaltaa kuumaa..
                            no pikkusen muuttuu ku säätää lämmön 16:sta mut ei se kylmää oo vieläkään..

                            voiko se keskiritilän tykönä oleva säätö vaikuttaa kaikkiin että tuleeko lämmintä vai kylmää
                            Nissan Stagea NM35 -01
                            2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
                            harrastepohjalta E21 316

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by BMW323 View Post
                              mikäs on vikana kun ikkunalle ja jalkotilaan tulee lämmintä/kuumaa vaan ja keskelle tulee kylmää.. automaattinen ilmastointi on

                              mukavaa kun on niin lämpimät ilmat ja sitten puhaltaa kuumaa..
                              no pikkusen muuttuu ku säätää lämmön 16:sta mut ei se kylmää oo vieläkään..

                              voiko se keskiritilän tykönä oleva säätö vaikuttaa kaikkiin että tuleeko lämmintä vai kylmää
                              Vesiventtiili rikki tai johto irti.

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Vesiventtiili rikki tai johto irti.
                                Väittäisin itsekin, että 90% tapauksista vesiventtiili on entinen, kun tuulilasiin ja jalkotilaan puhaltaa kuumaa. Nimimerkillä kahdesta seiskasta täsmälleen saman vian korjannut. Lienee varsin tyypillistä Bemareissa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎