Originally posted by Samppae39
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 Hammastanko
Collapse
X
-
Originally posted by janke View PostEli e46 näyttää samalta, kun minulla nyt, mutta onko jotain fyysistä eroa? Näyttää e39 olevan vain servollinen tarjolla Raleomis?
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEihän nuo ole samanlaisia, erilaiset kiinnitykset, ratin akseli yms. Unohda koko juttu ja hanki E39:n hammastanko. Käytettyä hankkiessa kannattaa sitten muistaa, että "hyvässä kunnossa ja välyksetön" ei tarkoita kaikille samaa asiaa ja myös se, että tuon vian on myyjä voinut "korjata" taikamutterilla.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostJoo, mulle on muutamaa tarjottu ja käyn lauantaina ainakin katsomassa yhtä tässä lähellä. Käytetty on aina riski, joten oletan mitä tutkin ja vaikka ei käsin välykset tunnu, niin auton alla sitten viimeistään. Ärsyttää se vaihto valmiiksi, vaikka en ole vielä katsonut ja suunnitellut, että miten vaihdan sen.
Comment
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostEi se vaihto mitenkään ärsyttävä ole, toisella kerralla meni jo pikkasen alta 3h vaihdossa. Ekalla kerralla useampi tunti, ku joutu arpomaan mitä kaikkea pitää irrottaa. Tosin ilman nosturia saattaa olla hiukan ärsyttävä. Jos haluat voin tulla selän taakse vittuilemaan, kun alat sitä vaihtamaan Onko sulla hallia, missä vaihtaa? En tiedä miten bensakoneessa, mutta dieselissä joutu moottoria hiukan nostamaan...Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Mulla ei ole kääntäessä väljää tuossa hammastangossa, mutta se kolahtelee kuopissa. Viime vuonna pari viikkoa raidetankojen vaihdon jälkeen kuului paukahdus ruudusta pois peruutettaessa, joten kai siinä vaiheessa tuo hajosi. Ja kolina siis huollossa jäljitetty tuohon hammastankoon, kun muuten alkaakin olla aikalailla osat tuolta edestä vaihdettu.
Olisiko arvausta, mitä sielä voisi olla hajonnut, kun on vain tuo kuopissa kolina ilman muita oireita? Ja onko ihan mahdoton rasti saada kuntoon korjaamalla nykyinen hammastanko? Jos jaksais jossakin välissä laittaa kuntoon, kun toistaiseksi tuo on enemmän matkustusmukavuusasia.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by O.K. View PostMulla ei ole kääntäessä väljää tuossa hammastangossa, mutta se kolahtelee kuopissa. Viime vuonna pari viikkoa raidetankojen vaihdon jälkeen kuului paukahdus ruudusta pois peruutettaessa, joten kai siinä vaiheessa tuo hajosi. Ja kolina siis huollossa jäljitetty tuohon hammastankoon, kun muuten alkaakin olla aikalailla osat tuolta edestä vaihdettu.
Olisiko arvausta, mitä sielä voisi olla hajonnut, kun on vain tuo kuopissa kolina ilman muita oireita? Ja onko ihan mahdoton rasti saada kuntoon korjaamalla nykyinen hammastanko? Jos jaksais jossakin välissä laittaa kuntoon, kun toistaiseksi tuo on enemmän matkustusmukavuusasia.
Ei taida saada kuntoon muuten kun uusimalla koko tanko. Korjaussarjoja saa ulkomailta, mutta sopiiko ja mitä laatua vaihdettavat osat ovat? Voit kokeilla kiristää alku hätään sitä kiristys mutteria, että vaikuttaako kolinaan? Mun autossa se on niin jumissa, että ei saanut kiristettyä eikä avattua.
Mulla kolisee jatkuvasti kun ajaa tasaistakin tietä ja niin kun todennut, että se vaihde on kulahtanut ja puslat ehkä myös laakeri mennyt.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Ite vaihdon ton ristikon siihen ohjausakseliin, jos sitä meinasit? :think #49 viestistä eteenpäin...BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostJoo, muistinki että olit sen vaihtanut, mutta en hoksannut heti lukea. Mistäs hommasitkaan tuon ristikon?BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostFixukselta. Ihan mistä vaan perus varaosakaupasta noita pitäis saada. Osaset, AD... Motonetis ei välttämättä oo, mut noissa kolmessa edellämainitussa ainakin.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostOK... Kiitos! Täytyy käydä kyselemässä. Sen verran vielä, että ilmeisesti sama ristikkonivel on käytössä muissakin e39 malleissa?
Saahan sen sitte vaihtaa ku et pura pakettii ennekö vertaat.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Tuli vaihdettua tanko ja kolina hävisi sen myötä kuten arvelinki. Ärsyttää vain,kun ratti jäi ihan kieroo enkä jaksanut enää ruveta sitä suoristamaan.
Voinko tuota ratti koittaa säätää tuosta sisäpuolelta, eli ratti irti ja kääntä siinä sitä? Vai, pitääkö käydä siellä auton alla säätämässä nivelestä? Mikä olisi helpoin tapa?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Miksei sitä vois sisältä kääntää.
Ja mielestäni ainakin helpompi tapa, se mutikka on siellä raidetangossa niin pirullisen tiukassa, ainakin mulla, ja kettumaisessa paikassa, että mieluummin kääntäisin ite ainakin ratista.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Comment