Itsellä oli aikoinaan e39 540i ja hammastangossa väljää... käytetty tuote ei pelittäny kun muutaman kuukauden... uusi maksaa maltaita mut jälkeenpäin sanoisin että antaa kolista ja ostaa uuden kun on massit kasassa. mutkissa ja pienissä töyssyissä pientä klonksuntaa kuului selvästi mutta katsastuksesta meni vielä.
e39 Hammastanko
Collapse
X
-
540i:ssä ei ole hammastanko ohjausvaihdetta, löyyy ainoastaan kutoskoneista, joten vaihto-osakin on erilainen ja eri hintainen...Originally posted by Desu View PostItsellä oli aikoinaan e39 540i ja hammastangossa väljää... käytetty tuote ei pelittäny kun muutaman kuukauden... uusi maksaa maltaita mut jälkeenpäin sanoisin että antaa kolista ja ostaa uuden kun on massit kasassa. mutkissa ja pienissä töyssyissä pientä klonksuntaa kuului selvästi mutta katsastuksesta meni vielä."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Tarkoitatko V8 koneisen yhdystankoa vai ohjauvaidetta,eli simpukkaa?Ei tuo yhdystanko raidepäineen niin tolkuttoman kallis ole.Siis jos ei erehdy sitä marmorilta tilaamaan.Originally posted by Desu View PostItsellä oli aikoinaan e39 540i ja hammastangossa väljää... käytetty tuote ei pelittäny kun muutaman kuukauden... uusi maksaa maltaita mut jälkeenpäin sanoisin että antaa kolista ja ostaa uuden kun on massit kasassa. mutkissa ja pienissä töyssyissä pientä klonksuntaa kuului selvästi mutta katsastuksesta meni vielä.
Hammastankoahan tuossa ei ole,kuten jo kirjoitettiin.
Comment
-
Joo pientä sekoilua taas täältä suunnalta... simpukka tais olla kyseessä juu. Marmorilla tais kyseinen osa olla vajaa 2k€. Tarjouksessa tosin tästä on jo 4v aikaa tms mut oireet oli juuri samat että töyssyissä kolahteli ja kun rattia käänsi. Ostin käytetyn lähes ilmaiseksi uuteen verrattuna mutta iloa kesti hyvin vähän aikaa.
Comment
-
Minullahan tuo kolina on sinänsä jännä, kun ajaa normisti asvaltin ajouraa niin kolina kuuluu "tavallisesti" mutta sitten kun ohjaa reunaan, eli vasenpuoli ajouran keskelle, joka on aina tasaisenmpaa/sileämpää asvalttia, niin kolina lähes katoaa:think Siksi epäillyttää joku tietty osa tai ne kulmat, että antaa jotain resonanssia joka kulkee raidetankoja pitkin ohjausvaihteeseen aiheuttaen tuon kolinan.:thinkOriginally posted by Desu View PostJoo pientä sekoilua taas täältä suunnalta... simpukka tais olla kyseessä juu. Marmorilla tais kyseinen osa olla vajaa 2k€. Tarjouksessa tosin tästä on jo 4v aikaa tms mut oireet oli juuri samat että töyssyissä kolahteli ja kun rattia käänsi. Ostin käytetyn lähes ilmaiseksi uuteen verrattuna mutta iloa kesti hyvin vähän aikaa.
Pitäiskö ohjausvaihteen kiinnityksiin laittaa jotkut kumipuslat, että tulee niin sanotusti "kelluva" asennus?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Kummallista, kun kelit on lämmennyt ja tiet kunnolla sulanut, niin kolina on huomattavasti taas "toistaiseksi" hiljentynyt. Ajattelin, että kokeilen laittaa ne kumipuslat hammastangon kiinnitys kohtiin ja kokeilla onko vaikutusta!?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Jos nyt antaisit olla ohjauslaitteet kiinteästi akseleissa ettet pääse iltalehteen
325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Paljonko piti köyhtyä uudesta tangosta? Osaatko sanoa, että mikä tuota e39 hammastankoa oikein kuluttaa? Onko noi kuiteskin liian heikkoja painavan e39 keulalle? Ja ilmeisesti paikallaan ratinkääntelyä pitäisi välttää:thinkBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Se on 6/99 asti neliskanttinen eli sattumalta tuo on juuri se oikea minun autoon (ja tuollainen siellä nytkin on). Se on mysteeri mikä noissa on erona, jossain vaiheessa korimoduulin koodauskin muuttui.Originally posted by Bmw Master View PostMites tuo servotronicin solenoidi on tuon näköinen? Mulla se on pyöreä.
Comment
-
Yht. 400€, 350€ oli tuon hinta, mutta saksalainen ahnehti postikuluissa ja jupisi vielä Paypal-maksusta ja vaati Paypal-välityspalkkion korvauksen. En sitten jaksanut alkaa valittamaan ja suututtamaan häntä, hinta oli vielä ihan hyvä noinkin.Originally posted by janke View PostPaljonko piti köyhtyä uudesta tangosta? Osaatko sanoa, että mikä tuota e39 hammastankoa oikein kuluttaa? Onko noi kuiteskin liian heikkoja painavan e39 keulalle? Ja ilmeisesti paikallaan ratinkääntelyä pitäisi välttää:think
Vaikea sanoa mikä sen kuluttaa. Minun alkuperäinen ei-servotronic on vielä ihan hyvässä kunnossa, olikohan sillä n. 140tkm ajettu. Sitten tuo autossa nyt oleva peruskorjattu Servotronic on vähän outo, ei siinäkään keskellä nyt ole väljää eikä se kolise, mutta taikamutteria piti kerran kiristää.
Voi olla, että isot vanteet/leveät renkaat kuluttaa tuon nopeammin, minulla tuo 17/18" aikakausi alkoi vasta muutama vuosi sitten, joten ehkäpä sen takia tuo alkuperäinen oli vielä kunnossa.
Comment
-
Siis onko tuo sun alkuperäinen ei-servotronic nyt jouten? Ja ihan kulumattomassa kunnossa? Onko pre-facelift mallia? Myytkö?Originally posted by TJJ View PostYht. 400€, 350€ oli tuon hinta, mutta saksalainen ahnehti postikuluissa ja jupisi vielä Paypal-maksusta ja vaati Paypal-välityspalkkion korvauksen. En sitten jaksanut alkaa valittamaan ja suututtamaan häntä, hinta oli vielä ihan hyvä noinkin.
Vaikea sanoa mikä sen kuluttaa. Minun alkuperäinen ei-servotronic on vielä ihan hyvässä kunnossa, olikohan sillä n. 140tkm ajettu. Sitten tuo autossa nyt oleva peruskorjattu Servotronic on vähän outo, ei siinäkään keskellä nyt ole väljää eikä se kolise, mutta taikamutteria piti kerran kiristää.
Voi olla, että isot vanteet/leveät renkaat kuluttaa tuon nopeammin, minulla tuo 17/18" aikakausi alkoi vasta muutama vuosi sitten, joten ehkäpä sen takia tuo alkuperäinen oli vielä kunnossa."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
Comment