Mulla on yhdellä asiakkaalla tällainen samanlainen paska, keväästä tähän päivään on pitänyt akun täynnä. Keväällä testattuja=laturi,virtalukko,navi,radio,kompressor i,kaikki ovet,akku,flekti,lämmityslaite jne.. Teki keväällä samaa että jos mittarin vieressä istui vaikka 3h, lepovirrat kunnossa, ja jos kävit paskalla, akku tyhjä. Taas pitäs alkaa metsästys, alkaa olemaan aika mysteerinen..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 - akku taas tyhjä
Collapse
X
-
sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
-
-
Originally posted by BaTTman View PostLatausjännite tyhjäkäynnillä 14 V. Lyhyen latauksen jälkeen akun jännite oli vielä yli 12,4 V eikä siitä kauheasti laskenut. Näistä päättelin että laturi ja akku on kunnossa....
Koska kuitenkin kuukauden päivät auto toimi moiteettomasti.Last edited by HTK12; 26-11-2014, 23:48.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Juu, kyllähän se lepotilaan menee. En omista pihtimittaria, niin ei pääse kunnolla mittailemaan noita virtoja. (En todellakaan tökkää yleismittaria siihen väliin). Ja tuo lepojännite oli siis tovi jo latauksen päätyttyä.
No haastattelin sitten emäntää hieman enemmän (kun hän sitä autoa enemmän käyttää). Aamulla kahden startin jälkeen ajoa 9 min, startti ja ajoa 4 min, startti ja ajoa 1 min ja cittarin pihassa ei enää jaksanut startata. Onhan tuossa jo isompikin akku kovilla, vaikka nollan tienoilla lämpötilakin oli. Edellisen kerran kun akku oli tyhjä (taas cittarin parkki), oli akku oli ollut melko kovalla käytöllä omassa pihassa. Täytyykin neuvoa emäntää pysäköimään muualle kuin cittarin p-paikalle, jos se auttaisi .
Ja tuossa kun tallista auton ulos ajoin, ja pienen lenkin kävin vetämässä, starttasi auto seuraavana päivänä normaalisti. Eli kyllä se vika taitaa nyt olla käyttäjässä, eikä autossa. Mitäköhän tuo laturi työntää amppeereja akulle? Eli käytännössä kauanko tarvitsee ajaa, että startin kuluttama virtamäärä saadaan akulle takaisin?
Comment
-
-
Originally posted by BaTTman View PostJuu, kyllähän se lepotilaan menee. En omista pihtimittaria, niin ei pääse kunnolla mittailemaan noita virtoja. (En todellakaan tökkää yleismittaria siihen väliin).540iA -00 M-sport
Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.
Comment
-
-
nostetaan vanha ylös oma auto syöpi virrat 5 min että ei enää auto lähe käyntiin
kokeiltu valo kynänä kaa miinus kengän välissä
-sulakkeet irti yksitellen
-virtalukon pohja irti
-lämityksen siilin johto irti
ei mitään vaikutustaNO FOODS NO FARMS
Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
e39 523i vm:97
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View Post5 minuutissa ei kunnossa oleva akku tyhjene vaikka olis kaikki valot päällä. Akku vaihtokunnossa.NO FOODS NO FARMS
Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
e39 523i vm:97
Comment
-
-
16 minuuttiahan tuolla menee, ennen kuin nukahtaa, jolloin ei enää mene kuin milliamppeereja. Jos ei akku sitä kestä, niin finaalissahan tuo on.
Edit:
Kaivoin vielä vanhat mittaustulokset E38:sta:
Eli lukoon laittaessa menee hetken 8 amppeeria, siitä tippu ensin neljään ja sitten 2,2 amppeeriin. Kuudentoista minuutin jälkeen (kun vaihteenvalitsimen valo sammuu) kulutus tippuu 0,02 amppeeriin ja pysyy siinä.
Noilla amppeeriluokan kulutuksilla virtakynä taatusti hehkuu!Last edited by ts18056; 17-12-2015, 16:19.E39 525i -01
ex 750iL -96
Comment
-
-
Originally posted by ts18056 View Post16 minuuttiahan tuolla menee, ennen kuin nukahtaa, jolloin ei enää mene kuin milliamppeereja. Jos ei akku sitä kestä, niin finaalissahan tuo on.
Edit:
Kaivoin vielä vanhat mittaustulokset E38:sta:
Eli lukoon laittaessa menee hetken 8 amppeeria, siitä tippu ensin neljään ja sitten 2,2 amppeeriin. Kuudentoista minuutin jälkeen (kun vaihteenvalitsimen valo sammuu) kulutus tippuu 0,02 amppeeriin ja pysyy siinä.
Noilla amppeeriluokan kulutuksilla virtakynä taatusti hehkuu!NO FOODS NO FARMS
Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
e39 523i vm:97
Comment
-
-
Unohda se virtakynä, ja laita sen tilalle yleismittari (jopa se Biliteman halvin malli kykenee tuohon), ja mittaa sillä tasavirta mittauksella (max 10A) paljonko se vie missäkin vaiheessa, ja meneekö se sen 16 minuutin jälkeen unille.
Ja mitä tarkoittaa "kerran viikossa"? Kerran viikossa joudut lataamaan? Laturi paskana? Pelkkää pätkäajoa, ja parkissa kutemista? Ei kerkiä latautumaan.E39 525i -01
ex 750iL -96
Comment
-
-
Originally posted by ts18056 View PostUnohda se virtakynä, ja laita sen tilalle yleismittari (jopa se Biliteman halvin malli kykenee tuohon), ja mittaa sillä tasavirta mittauksella (max 10A) paljonko se vie missäkin vaiheessa, ja meneekö se sen 16 minuutin jälkeen unille.
Ja mitä tarkoittaa "kerran viikossa"? Kerran viikossa joudut lataamaan? Laturi paskana? Pelkkää pätkäajoa, ja parkissa kutemista? Ei kerkiä latautumaan.
joo kerran viikkoon on tuota tehnyt että häviää virrat
tuota kokeilin otin akun - navan irti ja laitoin niitten väliin yleis mittarin ja 10a puolelle näytti 00.00 voi olla että en osaa mitata oikeen kun en ole tuota ennen kokeillut.
pahoittelen tätä kyselyä en ole niin perehtynyt nuohon ampeerien mittaukseen.Last edited by erä-koira; 17-12-2015, 19:00.NO FOODS NO FARMS
Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
e39 523i vm:97
Comment
-
-
Joku tällainen?
Valitsin tuohon 10A -asentoon, piuhat keskimmäiseen ja vasemmanpuoleiseen, toinen akun miinusnapaan ja toinen siihen maihin menevään akkukaapeliin. Jos siinä välissä kerran virtakynä hehkuu, niin kyllä tuonkin pitää jotain näyttää.
Ja jos se kerran viikkoon tyhjää akun, niin latauspuoleltahan tuossa pitää vikaa hakea. Vai tyhjeneekö myös, jos auto seisoo viikon?E39 525i -01
ex 750iL -96
Comment
-
-
Originally posted by ts18056 View PostJoku tällainen?
Valitsin tuohon 10A -asentoon, piuhat keskimmäiseen ja vasemmanpuoleiseen, toinen akun miinusnapaan ja toinen siihen maihin menevään akkukaapeliin. Jos siinä välissä kerran virtakynä hehkuu, niin kyllä tuonkin pitää jotain näyttää.
Ja jos se kerran viikkoon tyhjää akun, niin latauspuoleltahan tuossa pitää vikaa hakea. Vai tyhjeneekö myös, jos auto seisoo viikon?
edit: nyt sain mitattua auto ei nukkunut kulutus oli 0.71ALast edited by erä-koira; 18-12-2015, 16:42.NO FOODS NO FARMS
Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
e39 523i vm:97
Comment
-
-
Originally posted by erä-koira View Postfacessa neuvovat että oikeaan ja vasempaan piuhat ja sit 10A kohtaan osottaa niin pitän näyttää ja tänään se taas oli pitänyt virtoja sisässä että lähti käyntiin ilman latausta. http://www.uraltone.com/media/catalo...94-mas830l.jpg tollainen on se mun mittariE39 525i -01
ex 750iL -96
Comment
-
Comment