Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 - akku taas tyhjä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    Mulla on yhdellä asiakkaalla tällainen samanlainen paska, keväästä tähän päivään on pitänyt akun täynnä. Keväällä testattuja=laturi,virtalukko,navi,radio,kompressor i,kaikki ovet,akku,flekti,lämmityslaite jne.. Teki keväällä samaa että jos mittarin vieressä istui vaikka 3h, lepovirrat kunnossa, ja jos kävit paskalla, akku tyhjä. Taas pitäs alkaa metsästys, alkaa olemaan aika mysteerinen..
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by BaTTman View Post
      Latausjännite tyhjäkäynnillä 14 V. Lyhyen latauksen jälkeen akun jännite oli vielä yli 12,4 V eikä siitä kauheasti laskenut. Näistä päättelin että laturi ja akku on kunnossa....

      Koska kuitenkin kuukauden päivät auto toimi moiteettomasti.
      Kyllähän se akun jännite pitäisi heti latauksen jälkeen olla enemmän kuin 12.4V. Eikä pitäisi ehjän 100ah akun myöskään kovin helposti tyhjentyä 30 minuutissa, ellei sitten joku isompi kuluttaja jää päälle. Mittaappa vaikka seuraavana aamuna ennen käynnistystä akkujännite (ota -kenkä irti yöksi).
      Last edited by HTK12; 26-11-2014, 23:48.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • BaTTman
        Bimmer Rookie
        • Oct 2014
        • 70
        • Pirkanmaa

        Juu, kyllähän se lepotilaan menee. En omista pihtimittaria, niin ei pääse kunnolla mittailemaan noita virtoja. (En todellakaan tökkää yleismittaria siihen väliin). Ja tuo lepojännite oli siis tovi jo latauksen päätyttyä.

        No haastattelin sitten emäntää hieman enemmän (kun hän sitä autoa enemmän käyttää). Aamulla kahden startin jälkeen ajoa 9 min, startti ja ajoa 4 min, startti ja ajoa 1 min ja cittarin pihassa ei enää jaksanut startata. Onhan tuossa jo isompikin akku kovilla, vaikka nollan tienoilla lämpötilakin oli. Edellisen kerran kun akku oli tyhjä (taas cittarin parkki), oli akku oli ollut melko kovalla käytöllä omassa pihassa. Täytyykin neuvoa emäntää pysäköimään muualle kuin cittarin p-paikalle, jos se auttaisi .

        Ja tuossa kun tallista auton ulos ajoin, ja pienen lenkin kävin vetämässä, starttasi auto seuraavana päivänä normaalisti. Eli kyllä se vika taitaa nyt olla käyttäjässä, eikä autossa. Mitäköhän tuo laturi työntää amppeereja akulle? Eli käytännössä kauanko tarvitsee ajaa, että startin kuluttama virtamäärä saadaan akulle takaisin?

        Comment

        • merbau
          Bimmer Rookie
          • Jun 2010
          • 130
          • Pälkäne

          Originally posted by BaTTman View Post
          Juu, kyllähän se lepotilaan menee. En omista pihtimittaria, niin ei pääse kunnolla mittailemaan noita virtoja. (En todellakaan tökkää yleismittaria siihen väliin).
          Voin yrittää auttaa mittauksessa. Tallia ei ole, mutta noita mittareita kyllä on. Laita vaikka privaa jos kiinnostaa.
          540iA -00 M-sport
          Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

          Comment

          • BaTTman
            Bimmer Rookie
            • Oct 2014
            • 70
            • Pirkanmaa

            Originally posted by merbau View Post
            Voin yrittää auttaa mittauksessa. Tallia ei ole, mutta noita mittareita kyllä on. Laita vaikka privaa jos kiinnostaa.
            Kiitos tarjouksesta. Täytyy ottaa yhteyksiä jos auto vielä kiukuttelee.

            Comment

            • erä-koira
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2011
              • 542
              • peräkylässä

              nostetaan vanha ylös oma auto syöpi virrat 5 min että ei enää auto lähe käyntiin

              kokeiltu valo kynänä kaa miinus kengän välissä

              -sulakkeet irti yksitellen
              -virtalukon pohja irti
              -lämityksen siilin johto irti

              ei mitään vaikutusta
              NO FOODS NO FARMS

              Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
              e39 523i vm:97

              Comment

              • ritariässä
                BTCF Member
                • Jan 2006
                • 3529
                • Raisio

                5 minuutissa ei kunnossa oleva akku tyhjene vaikka olis kaikki valot päällä. Akku vaihtokunnossa.
                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                Comment

                • erä-koira
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2011
                  • 542
                  • peräkylässä

                  Originally posted by ritariässä View Post
                  5 minuutissa ei kunnossa oleva akku tyhjene vaikka olis kaikki valot päällä. Akku vaihtokunnossa.
                  mut virtakynän mukaan siellä sähkölaitte imee virtaa koko ajan
                  NO FOODS NO FARMS

                  Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                  e39 523i vm:97

                  Comment

                  • ts18056
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2010
                    • 276
                    • Joroinen

                    16 minuuttiahan tuolla menee, ennen kuin nukahtaa, jolloin ei enää mene kuin milliamppeereja. Jos ei akku sitä kestä, niin finaalissahan tuo on.

                    Edit:
                    Kaivoin vielä vanhat mittaustulokset E38:sta:
                    Eli lukoon laittaessa menee hetken 8 amppeeria, siitä tippu ensin neljään ja sitten 2,2 amppeeriin. Kuudentoista minuutin jälkeen (kun vaihteenvalitsimen valo sammuu) kulutus tippuu 0,02 amppeeriin ja pysyy siinä.

                    Noilla amppeeriluokan kulutuksilla virtakynä taatusti hehkuu!
                    Last edited by ts18056; 17-12-2015, 16:19.
                    E39 525i -01
                    ex 750iL -96

                    Comment

                    • erä-koira
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2011
                      • 542
                      • peräkylässä

                      Originally posted by ts18056 View Post
                      16 minuuttiahan tuolla menee, ennen kuin nukahtaa, jolloin ei enää mene kuin milliamppeereja. Jos ei akku sitä kestä, niin finaalissahan tuo on.

                      Edit:
                      Kaivoin vielä vanhat mittaustulokset E38:sta:
                      Eli lukoon laittaessa menee hetken 8 amppeeria, siitä tippu ensin neljään ja sitten 2,2 amppeeriin. Kuudentoista minuutin jälkeen (kun vaihteenvalitsimen valo sammuu) kulutus tippuu 0,02 amppeeriin ja pysyy siinä.

                      Noilla amppeeriluokan kulutuksilla virtakynä taatusti hehkuu!
                      mut se on tehnyt tuota kerran viikkoon että häviää virrat
                      NO FOODS NO FARMS

                      Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                      e39 523i vm:97

                      Comment

                      • ts18056
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2010
                        • 276
                        • Joroinen

                        Unohda se virtakynä, ja laita sen tilalle yleismittari (jopa se Biliteman halvin malli kykenee tuohon), ja mittaa sillä tasavirta mittauksella (max 10A) paljonko se vie missäkin vaiheessa, ja meneekö se sen 16 minuutin jälkeen unille.
                        Ja mitä tarkoittaa "kerran viikossa"? Kerran viikossa joudut lataamaan? Laturi paskana? Pelkkää pätkäajoa, ja parkissa kutemista? Ei kerkiä latautumaan.
                        E39 525i -01
                        ex 750iL -96

                        Comment

                        • erä-koira
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2011
                          • 542
                          • peräkylässä

                          Originally posted by ts18056 View Post
                          Unohda se virtakynä, ja laita sen tilalle yleismittari (jopa se Biliteman halvin malli kykenee tuohon), ja mittaa sillä tasavirta mittauksella (max 10A) paljonko se vie missäkin vaiheessa, ja meneekö se sen 16 minuutin jälkeen unille.
                          Ja mitä tarkoittaa "kerran viikossa"? Kerran viikossa joudut lataamaan? Laturi paskana? Pelkkää pätkäajoa, ja parkissa kutemista? Ei kerkiä latautumaan.
                          eli yleensä tulee pitkää ajua jotain 100kilsaa päivään pitäs keritä latautua

                          joo kerran viikkoon on tuota tehnyt että häviää virrat

                          tuota kokeilin otin akun - navan irti ja laitoin niitten väliin yleis mittarin ja 10a puolelle näytti 00.00 voi olla että en osaa mitata oikeen kun en ole tuota ennen kokeillut.

                          pahoittelen tätä kyselyä en ole niin perehtynyt nuohon ampeerien mittaukseen.
                          Last edited by erä-koira; 17-12-2015, 19:00.
                          NO FOODS NO FARMS

                          Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                          e39 523i vm:97

                          Comment

                          • ts18056
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2010
                            • 276
                            • Joroinen

                            Joku tällainen?



                            Valitsin tuohon 10A -asentoon, piuhat keskimmäiseen ja vasemmanpuoleiseen, toinen akun miinusnapaan ja toinen siihen maihin menevään akkukaapeliin. Jos siinä välissä kerran virtakynä hehkuu, niin kyllä tuonkin pitää jotain näyttää.

                            Ja jos se kerran viikkoon tyhjää akun, niin latauspuoleltahan tuossa pitää vikaa hakea. Vai tyhjeneekö myös, jos auto seisoo viikon?
                            E39 525i -01
                            ex 750iL -96

                            Comment

                            • erä-koira
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2011
                              • 542
                              • peräkylässä

                              Originally posted by ts18056 View Post
                              Joku tällainen?



                              Valitsin tuohon 10A -asentoon, piuhat keskimmäiseen ja vasemmanpuoleiseen, toinen akun miinusnapaan ja toinen siihen maihin menevään akkukaapeliin. Jos siinä välissä kerran virtakynä hehkuu, niin kyllä tuonkin pitää jotain näyttää.

                              Ja jos se kerran viikkoon tyhjää akun, niin latauspuoleltahan tuossa pitää vikaa hakea. Vai tyhjeneekö myös, jos auto seisoo viikon?
                              facessa neuvovat että oikeaan ja vasempaan piuhat ja sit 10A kohtaan osottaa niin pitän näyttää ja tänään se taas oli pitänyt virtoja sisässä että lähti käyntiin ilman latausta. http://www.uraltone.com/media/catalo...94-mas830l.jpg tollainen on se mun mittari

                              edit: nyt sain mitattua auto ei nukkunut kulutus oli 0.71A
                              Last edited by erä-koira; 18-12-2015, 16:42.
                              NO FOODS NO FARMS

                              Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                              e39 523i vm:97

                              Comment

                              • ts18056
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2010
                                • 276
                                • Joroinen

                                Originally posted by erä-koira View Post
                                facessa neuvovat että oikeaan ja vasempaan piuhat ja sit 10A kohtaan osottaa niin pitän näyttää ja tänään se taas oli pitänyt virtoja sisässä että lähti käyntiin ilman latausta. http://www.uraltone.com/media/catalo...94-mas830l.jpg tollainen on se mun mittari
                                Väärä neuvo! Se keskimmäinen on COM (Common), oikeanpuoleinen jännite-, vastus- ja milliamppeerimittauksiin ja vasemmanpuoleinen sen 10 amppeerin sulakkeen läpi tuleva isompien virtojen liitin. Johtojen paikathan on kuvattu vielä siinä liittimien alla olevilla yhdysviivoilla (ja varmaan käyttöohjeessa, mutta kukapa sillä mitään...).
                                E39 525i -01
                                ex 750iL -96

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎