Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 mittariston pikselien katoaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    Hohhoijakkaa.. Tänään sitten kaikessa hiljaisuudessa olen tehnyt suuremman projektin kun tuon aikaisemman, vaihdoin nimittäin sen LCD:n omaan autoon ja voi vittu että jännitti ja kädet hikoili


    Eli kaikki onnistui helvetin hyvin niin kuin ammattimieheltä voi odottaakin

    Oikeastaan se pahin ja hikoiluttavin homma ei olekaan enää viisarit tai pixelit vaan mittarien kalibrointi siinä se vasta usko meinaakin loppua mutta kannatti, nyt on siis oma mittaristo lähes täydellinen eli edelleen ne samat 2 pixeliä mitkä ei toimineet tuossa näytössä edellisessä mittaristossa eivät toimi tässäkään. Joten tuosta voineen olettaa että asennus onnistui täydellisesti
    Samppa: Samanlainen liimaliitos kyllä mutta vaikempi ehkä saada pysymään se siinä, ainakin olettaisin mutta ei voi tietää kun tuota en ole tehnyt enkä toivottavasti koskaan teekkään

    Ei tietääkseni ole mitään keinoa saada kaikkia pixeleitä näkymään

    Tuossa taas muutama projektikuva, siinä näkyy miten tuo mun entinen näyttö oli halki, mikä oli myös osasyynä tähän projektiin.

    Ei muuta kun Sampalle onnea ja menestystä projektiin
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Samppasika
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 769
      • Kempele

      Originally posted by Rahu
      Hohhoijakkaa.. Tänään sitten kaikessa hiljaisuudessa olen tehnyt suuremman projektin kun tuon aikaisemman, vaihdoin nimittäin sen LCD:n omaan autoon ja voi vittu että jännitti ja kädet hikoili


      Eli kaikki onnistui helvetin hyvin niin kuin ammattimieheltä voi odottaakin

      Oikeastaan se pahin ja hikoiluttavin homma ei olekaan enää viisarit tai pixelit vaan mittarien kalibrointi siinä se vasta usko meinaakin loppua mutta kannatti, nyt on siis oma mittaristo lähes täydellinen eli edelleen ne samat 2 pixeliä mitkä ei toimineet tuossa näytössä edellisessä mittaristossa eivät toimi tässäkään. Joten tuosta voineen olettaa että asennus onnistui täydellisesti
      Samppa: Samanlainen liimaliitos kyllä mutta vaikempi ehkä saada pysymään se siinä, ainakin olettaisin mutta ei voi tietää kun tuota en ole tehnyt enkä toivottavasti koskaan teekkään

      Ei tietääkseni ole mitään keinoa saada kaikkia pixeleitä näkymään

      Tuossa taas muutama projektikuva, siinä näkyy miten tuo mun entinen näyttö oli halki, mikä oli myös osasyynä tähän projektiin.

      Ei muuta kun Sampalle onnea ja menestystä projektiin
      Liotitko nyt sen kalvon irti vaiko repäisit vain. Siitä vois nimittäin ottaa niitä kopioita!! Vaikea itellä ottaa sitten mitään kopsuja, kun kalvo on kädessä ja auto osina... Kaikki vähänkin tarvittava materiaali pitäis olla siihen mennessä hankittuna.
      Mulla kyllä syyhyttäis irrottaa se liuska myös näytön päästä. Saa nähä riittääkö rohkeus
      Laitatko ohjeet siitä kalibroinnista vielä. Yritin eilen ettiä searchilla, mutta turhaan....
      Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
      E61 530d M-sport -08
      E39 528i Touring -97

      Yhteydenotot: [email protected] !!

      Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        Repäsin irti sieltä piirin päästä vaan kymästi ja nyt kokeilin vanhalta näytöltä vähän matkaa repiä myös irti ja tuntuis aika nätisti lähtevän siitä.


        Mä en usko että sun kannattaa otta siitä näytöstä irti koska todennäköisesti se ei hyödytä mitään, hankaloittaa vaan.

        Kalibroinnista ei voi oikein ohjeita kirjoittaa koska sitä ei oikein voi yleisesti neuvoa mutta lopullinen kalibrointi piti hoitaa autossa eli tarkistaa että mittarit pitää paikkansa joten jätä lasi irti siitä kun menet sitä sinne autoon säätämään, ja kannattaa nyt viimeistään opetella se "salavalikon" käyttö koska sieltä sä pystyt katsomaan oikeat lukemat jokaiselle mittarille.

        Itselläni oli ongelmia lämpö- ja nopeusmittarin kanssa mutta parempaan kuntoon tuli kuin ennen koska nyt pystyin myös nopeuden kalibroimaan täsmälleen oikeaksi.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          Originally posted by Rahu
          Itselläni oli ongelmia lämpö- ja nopeusmittarin kanssa mutta parempaan kuntoon tuli kuin ennen koska nyt pystyin myös nopeuden kalibroimaan täsmälleen oikeaksi.
          Täh? Voiko nopeusmittarin näyttämän siis kalibroida kotikonstein? Itsellä näyttää 11 km/h liikaa ja maahantuoja sekä jälleenmyyjä kertoivat että säätö ei onnistu. Tiedän että se onnistuu, mutta että ilman testeriä?
          ---

          Comment

          • Rapamaha
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 683
            • -

            Originally posted by -Tapi
            Täh? Voiko nopeusmittarin näyttämän siis kalibroida kotikonstein? Itsellä näyttää 11 km/h liikaa ja maahantuoja sekä jälleenmyyjä kertoivat että säätö ei onnistu. Tiedän että se onnistuu, mutta että ilman testeriä?
            Ettei vaan kyseessä olisi ns. manuaalinen & analoginen kalibrointi eli irroitettu nopeusmittarin neula asemoidaan takaisin paikoilleen piirun verran eri asentoon?

            Comment

            • KFZ-Koenig
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2900

              Originally posted by Rahu
              Kalibroinnista ei voi oikein ohjeita kirjoittaa koska sitä ei oikein voi yleisesti neuvoa mutta lopullinen kalibrointi piti hoitaa autossa eli tarkistaa että mittarit pitää paikkansa joten jätä lasi irti siitä kun menet sitä sinne autoon säätämään, ja kannattaa nyt viimeistään opetella se "salavalikon" käyttö koska sieltä sä pystyt katsomaan oikeat lukemat jokaiselle mittarille.
              Muutaman kysymys heräsi kyllä vielä: Painoitko viisarit takaisin johonkin asentoon ennen kuin laitoit virrat päälle? Voiko noi viisarit painaa takaisin ilman, että pitää akselista kiinni pihdeillä?

              Kävin tilaa varmuuden vuoks sellaisen hopeakynän mikrokärjellä. Makso vaatimattomat 38€!!! Tulee ens viikolla, joten jos joku tarvii sitä lainaan tääl Vaasan seudulla, niin voi ilmotella.
              Last edited by KFZ-Koenig; 24-02-2005, 12:26.
              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

              Comment

              • Samppasika
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 769
                • Kempele

                Originally posted by KFZ-Koenig
                Muutaman kysymys heräsi kyllä vielä: Painoitko viisarit takaisin johonkin asentoon ennen kuin laitoit virrat päälle? Voiko noi viisarit painaa takaisin ilman, että pitää akselista kiinni pihdeillä?

                Kävin tilaa varmuuden vuoks sellaisen hopeakynän mikrokärjellä. Makso vaatimattomat 38€!!! Tulee ens viikolla, joten jos joku tarvii sitä lainaan tääl Vaasan seudulla, niin voi ilmotella.
                Soittelin myös tänään Suomen Huotopalveluun tuollaisesta kynästä ja kyllä niiltäkin saa sellaista 1mm kärjellä varustettua 8,5g hopeakynää, joka soveltuu taipuisille pinnoille.... Hinta 28€ veroineen.
                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                E61 530d M-sport -08
                E39 528i Touring -97

                Yhteydenotot: [email protected] !!

                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                Comment

                • KFZ-Koenig
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2900

                  Originally posted by Samppasika
                  Soittelin myös tänään Suomen Huotopalveluun tuollaisesta kynästä ja kyllä niiltäkin saa sellaista 1mm kärjellä varustettua 8,5g hopeakynää, joka soveltuu taipuisille pinnoille.... Hinta 28€ veroineen.
                  Rahuhan korjasi nuo mittaristot ilman tuota kynää, mutta katotaan nyt saako noilla kynillä ne 2 viimestä pikseliä takas (hintaa tulee 38/2 = 19€/pikseli ).

                  Tuossa mun kynässä on 0.6mm kärki. En kyllä tiedä kuinka leveitä nuo johtimet alunperin on.
                  Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                  Comment

                  • Samppasika
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 769
                    • Kempele

                    Originally posted by Rahu
                    Kalibroinnista ei voi oikein ohjeita kirjoittaa koska sitä ei oikein voi yleisesti neuvoa mutta lopullinen kalibrointi piti hoitaa autossa eli tarkistaa että mittarit pitää paikkansa joten jätä lasi irti siitä kun menet sitä sinne autoon säätämään, ja kannattaa nyt viimeistään opetella se "salavalikon" käyttö koska sieltä sä pystyt katsomaan oikeat lukemat jokaiselle mittarille.

                    Itselläni oli ongelmia lämpö- ja nopeusmittarin kanssa mutta parempaan kuntoon tuli kuin ennen koska nyt pystyin myös nopeuden kalibroimaan täsmälleen oikeaksi.
                    Eikös sen pitäny jollakin keinolla kalibroida itse itsensä, vai halusitko noilla kikkailuilla säätää kaikki toleranssit veks????
                    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                    E61 530d M-sport -08
                    E39 528i Touring -97

                    Yhteydenotot: [email protected] !!

                    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      Tapi: pystyy manuaalisesti.


                      KFZ: Kyllä mä kasasin koko mittariston tietysti ennen kuin vein sen autoon ja sitä ennen tietysti pöydällä silmäämääräisesti asetin viisarit oikeisiin paikkoihin ja testasin niiden liikkuvuuden. Kyllä ne viisarit voi painaa kiinni niin että ei pidä viisareista kiinni mutta itse pidin varmistaakseni vain ettei mitään hajoa koska niitä tarvii aika kovaa kuitenkin painaa.

                      Samppa: Enpä ole kuullutkaan että se kalibroisi itse itsensä.. Miten se mittari vois tietää mitä viisarit näyttää? Ja ei niissä toleransseja ole alunperin kuin nopeusmittarissa mikä kaikilla näyttä +5-10km/h mutta mulla näytti -20km/h nyt näyttääkin sitten n.+1km/h

                      Tosta hopeakynästä sen verran että ettehän te sitä tarvi jos ette revi sitä kalvoa irti niin kuin minä tein ja siltikään en tarvinnut sitä. Jos en olisi vaihtanut koko näyttöä niin en varmasti olisi ottanut edes sitä riskiä että repisin sen irti koska suhteellisen varmasti ne pixelit pystyy korjaamaan kun parantaa sitä puristusta vaan siinä kalvon ja piirin liitoksessa, ja jos ei se auta niin sitten voi riskeerata ja repiä irti sen kalvon.
                      Kirjottaakahan sitten omista projekteistanne kanssa niin mä voin vaihteeks olla se "päältäkatsova" osapuoli
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • Samppasika
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 769
                        • Kempele

                        Alkutilanne! Eli tältä näyttää sen eka kikkailun jälkeen pari keskimmäistä kuvaa testimoodi 3:lla... Nyt se on sitte menoa.. Taas..
                        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                        E61 530d M-sport -08
                        E39 528i Touring -97

                        Yhteydenotot: [email protected] !!

                        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          Missäs väliaikatiedot ja kuvat viipyy?
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • Samppasika
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 769
                            • Kempele

                            Originally posted by Rahu
                            Missäs väliaikatiedot ja kuvat viipyy?
                            Ootas hetki... Unohduin tekemään nettisivua, kun sain tuon viimein atomeiksi....

                            EDIT klo 00.31:
                            Eihän tuosta sivun teosta meinannu tulla helevettiäkään tällä MS Wordilla. Johonki se Frontpagekin hukkunu... No tuossa on jotakin tarinaa aluksi:



                            EDIT klo 03:23: Kasasin sen verran, että pystyi kokeilemaan näyttöä. Pahvisuikaleet molempien kumien alla korokkeena. Pyöränkumisuikut näytti liian paksulta...
                            Parani kyllä huomattavasti, mutta edelleen liikaa pimeitä... Pitänee käyttää se kalvo irti piirilevyltä?? voi olla että siinä itse kalvossakin on vikaa...
                            Last edited by Samppasika; 25-02-2005, 02:28.
                            Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                            E61 530d M-sport -08
                            E39 528i Touring -97

                            Yhteydenotot: [email protected] !!

                            Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              Hyvinhän olet jo edistynyt tuon kanssa, sulla on muuten hieman erilainen tuo mittaristosi tuon takakannen osalta, mulla puuttui tuo "mokkula" tuolta takaanta mihin sulla noi pistokkeet tulee.


                              Tuo kulutusviisarin ulosvetäjä on kyllä aika PRO, mä käytin haarukkaa kun mulla ei oikein ole mahdollisuutta työstää tuollaisia työkaluja.

                              Nythän kaikki onkin sitten selvää pässinlihaa siihen asti kun rupeat laittamaan viisareita takaisin ja niiden kanssa säätämään, saattaa tuntua hetkittäin tältä--> ..Mutta kyllä se siitä.

                              Miksi muuten irroitit koko polttoainemittarin?

                              Nuo punaiset 3 kumia kannattaa sitten ehdottomasti kääntää vielä kyljelleen ettei ne samat urille kuluneet kohdat jää painamaan samoja kohtia kuin ennen, tai siis painamatta jääneet kohdat.

                              Ei muuta kun onnea työn edistymiselle!
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              • Samppasika
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2004
                                • 769
                                • Kempele

                                Originally posted by Rahu

                                Miksi muuten irroitit koko polttoainemittarin?

                                Nuo punaiset 3 kumia kannattaa sitten ehdottomasti kääntää vielä kyljelleen ettei ne samat urille kuluneet kohdat jää painamaan samoja kohtia kuin ennen, tai siis painamatta jääneet kohdat.

                                Ei muuta kun onnea työn edistymiselle!
                                Otin sen polttoaine mittarin irti, että sain oiottua sen palautinjousen, johon se perkeleen BILTEMA pihti lipesi ennen modausta Aika moinen homma saada se jousi takaisin muotoonsa...

                                Käänsin ne kumit toisinpäin ja pahvisuikut alle, mutta edelleen oli pari pystyriviä sökönä. Nyt pitäis lähteä yrittämään sitä kaapelia irti piirilevyltä EHJÄNÄ. Millähän tuota liuottais, kun ei oo sellaista myrkkyä kuin sulla silikoonin poistaja? Jos pyöräilis tuohon BILTEMAAN taas kattelemaan jotain tököttejä..
                                Last edited by Samppasika; 25-02-2005, 10:42.
                                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                                E61 530d M-sport -08
                                E39 528i Touring -97

                                Yhteydenotot: [email protected] !!

                                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎