Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #61
    Originally posted by janke View Post
    Saako udella paljonko maksoi uudet lambdat?
    Oli se jo tuolla viestissä #21 kerrottu. Eli 156,80€ sis. pk, Saksan eBaystä.
    E39 528iA

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      #62
      Originally posted by janke View Post
      Olen ennenkin täältä kysellyt, kun tuo oma mopo ei tosiaankaan väännä alakierroksilla sitten mitenkään, "lähtee kuin halvaantunut hieho makuultaan" ja sekin, kun kaasua saa kokoajan painella ees-taas, kun nopeus ei pysy vakiona... lienee vissiin ominaisuus? Vaikuttaiskohan ne lambdat tuohon alavääntöön jos ne uusiis??:think
      Sulla kun on vanhemmalla tekniikalla niin onko nokka-akselin tunnistin vaihdettu? Se ainakin syö tehoa/vääntöä alakierroksilla..
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        #63
        Originally posted by _nixu_ View Post
        Sulla kun on vanhemmalla tekniikalla niin onko nokka-akselin tunnistin vaihdettu? Se ainakin syö tehoa/vääntöä alakierroksilla..
        Eipä ole mun aikana vaihdettu! Eli näkiskö inpalla jotain jos kampuran tunnistimessa on jotain häikkää?:think
        Tässä niin, kun on todettu auto vetää välillä hyvin ja välillä kun 200:nen. riesseli mersu Veto on aaltomaista 3000 alkaa vetään ja 5000 vasta vetää vielä paremmin? Onko normaalia?:think
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          #64
          Originally posted by janke View Post
          Eipä ole mun aikana vaihdettu! Eli näkiskö inpalla jotain jos kampuran tunnistimessa on jotain häikkää?:think
          Tässä niin, kun on todettu auto vetää välillä hyvin ja välillä kun 200:nen. riesseli mersu Veto on aaltomaista 3000 alkaa vetään ja 5000 vasta vetää vielä paremmin? Onko normaalia?:think
          Kampura ja nokka on kaksi eri asiaa
          Ja kyllähän sieltä vikakoodi löytyy jos anturissa vikaa...
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            #65
            Originally posted by Dunky View Post
            Kampura ja nokka on kaksi eri asiaa
            Ja kyllähän sieltä vikakoodi löytyy jos anturissa vikaa...
            Anteeksi... Yritin kyllä tarkoittaa nokan tunnistinta.

            Edit: Täytyy käydä johdonpäässä jos jotain selviäisi.

            Auto kyllä pelaa muuten mainiosti, eikä ole ollut nykimisiä mun aikana!
            Last edited by janke; 20-07-2012, 15:55.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #66
              Mulla oli joskus 528ia single vanos sedan. Meni 8,3s 0-100km/h.

              Tämä nykyinen tupla vanos koneinen on selvästi puutuneempi, tosin painoakin on reilusti enemmän.

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #67
                Mitähän tuolla imusarjassa pitäisi olla alipainetta?
                Ostin Bilteman mittarin ja kytkin sen imusarjan takana olevan isomman kumitulpan tilalle. Se näyttää 16-18 in-Hg arvoja. Tuo on kai hiukan alakantissa? Ei kuitenkaan näyttäisi olevan pakoputkistossa tukosta, koska arvot ei heikkene vaikka kaasuttaa/pakoputkisto lämpenee.
                E39 528iA

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  #68
                  Voisin käydä ostamassa saman mittarin ja testata niin saisi ainakin vertailuarvon

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #69
                    Originally posted by Antsah View Post
                    Voisin käydä ostamassa saman mittarin ja testata niin saisi ainakin vertailuarvon
                    Joo, käypä ostamassa. Tuossa muutama linkki joissa tietoa mittarin käytöstä:


                    The Evans Halshaw Blog provides helpful advice and guidance on a wide range of topics including, buying, owning and selling a car or van.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      #70
                      Originally posted by TJJ View Post
                      Mitähän tuolla imusarjassa pitäisi olla alipainetta?
                      Ostin Bilteman mittarin ja kytkin sen imusarjan takana olevan isomman kumitulpan tilalle. Se näyttää 16-18 in-Hg arvoja. Tuo on kai hiukan alakantissa? Ei kuitenkaan näyttäisi olevan pakoputkistossa tukosta, koska arvot ei heikkene vaikka kaasuttaa/pakoputkisto lämpenee.
                      Mietin tuossa, että jos on liikaa tai liian vähän alpainetta niin mihis se sitten viittaa??:think
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #71
                        Originally posted by janke View Post
                        Mietin tuossa, että jos on liikaa tai liian vähän alpainetta niin mihis se sitten viittaa??:think
                        Lue nuo linkit, siellä on esimerkkejä eri tapauksista, siis siitä miten mittari niissä käyttäytyy. Liikaa ei kai voi olla ja liian vähän sitten on imuvuoto, männänrenkaat, venttiilit, pakoputki ja vaikka mitä.
                        Venttiilikopan/öljytikun alipaine on sitten eri juttu, sille pitäisi tehdä oma mittari letkusta. Letkua on jo hankittu... Tuolla ohje: http://www.bimmerfest.com/forums/sho...42&postcount=8
                        E39 528iA

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          #72
                          Tuli nyt vaihdettua nokan tunnisti ja sain motonetistä tuurilla orkkisosan!
                          Vaikutuksesta en osaa sanoa vielä muuta kun, että moottori jarrutus keventyi silleensä että ei jarruta enää nykimällä vaan tasaisesti liukuen. Mielestäni hiukan parani toi tasakaasulla ajo, elikkäs ei tarvinnut enää tuossa 30km matkalla niinkään enää pumppailla kaasua.
                          Pitäiskö nyt jotain asetuksia nollailla??:think
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            #73
                            Tuli tässä mieleen että voikohan syypää tähän "puutuminen/hurjat tehot" ilmiöön olla rikkinäinen vanos-solenoidiventtiili? Jos se venttiilin mäntä jumittaa ja toimii milloin lystää, niin silloinhan itse ajoituksensäädinkään ei pelaa oikein?

                            Mitähän tuo aparaatti maksaa jos huvikseen kokeilis vaihtaa sen :think
                            Last edited by Guest; 22-07-2012, 02:24.

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #74
                              Originally posted by Mr.Speed View Post
                              Tuli tässä mieleen että voikohan syypää tähän "puutuminen/hurjat tehot" ilmiöön olla rikkinäinen vanos-solenoidiventtiili? Jos se venttiilin mäntä jumittaa ja toimii milloin lystää, niin silloinhan itse ajoituksensäädinkään ei pelaa oikein?
                              Ei ainakaan minulla ole tuossa vikaa, viimeisen Vanos-remontin yhteydessä testasin nuo solenoidit ja niiden säätöventtiilien liikkumisen (ja vaihdoin koko Vanoksen solenoideineen). Ja silti senkin jälkeen sama ilmiö on toistunut.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                #75
                                Originally posted by Mr.Speed View Post
                                Tuli tässä mieleen että voikohan syypää tähän "puutuminen/hurjat tehot" ilmiöön olla rikkinäinen vanos-solenoidiventtiili? Jos se venttiilin mäntä jumittaa ja toimii milloin lystää, niin silloinhan itse ajoituksensäädinkään ei pelaa oikein?

                                Mitähän tuo aparaatti maksaa jos huvikseen kokeilis vaihtaa sen :think
                                Kannattaa kokeilla ottaa solenoidi irti ja kokeilla ravistella sitä. Kuulee ja tuntee jos jumittaa.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎