Mulla nyt ta technixit ollu nyt muutaman kuukauden, hintaisekseen ihan ok tolpat kunhan muistaa väistellä isommat montut ja patit, herkästi lyövät pohjillle edessä. Saa nähä kauan noi kestää kun auto pelkästään talviajossa.
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ite laitoin M-Sport jousien tilalle eibach sportline -40mm, auto tippui hyvin vähän, mutta pintakovuus lähti. Silti jäykempi kovassa ajossa.Originally posted by Antsah View PostMinä taas haluaisin pehmeämmäksi tuon alustan turhan jäykkä on näin talvisin. En tiedä saako pelkillä iskareilla tuota muutettua vai vaatiiko jousienkin uusimisen.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
Ei varmasti syökään noilla vakio vietereillä tai -20mm alkuperäsil ämmän jousil,mutta kun tuolla aiemmin olikin juttua Eibachin sportlinesta joka pudottaa ton miltei 50mm.niin aletaankin jo vaatia iskareilta jotain mihin nuo saschit eikä monet muut iskarit enään pysty ja sen myötä hakkaa itsensä paskaksi.
Comment
-
Omassa tapauksessani ei ollut kyse asennusvirheestä tai pohjaanlyöntikumien poisjätöstä ja alusta oli normaalikorossa eivätkä kestäneet siltikkään eli paskoja kappaleita löytyi bogeltakin. Ja TA:sta sen verran että itse en luultavammaisesti olisi laittanut alle, mutta kun olivat jo alla ja vielä takuun alaiset nii ei jaksa alkaa jumppaamisen ilosta vaihtamaan poiskaan. Eihän nuin halvalta satsilta voi vuosien kestoa odottaakkaan, itse olen tyytyväinen jos talven yli kestää.Vaihdetaan sitten "laatua" alle kun korkkaavatOriginally posted by kaol View PostSiis kyllä Boge on niitä parhaiten kestäviä iskareita.
Oli iskarin merkki mikä tahansa, niin ne voi saada rikki asennusvirheellä tai vaikka jättämällä suoja-/pohjaanlyöntikumit asentamatta.
Omassa E39:ssä on Bogen iskarit kolmatta vuotta kiinni M-sport alustassa. Kilometrejä niihin on kertynyt jo yli 80tkm, eikä vuotoja ole ja vaimennus on yhä jämäkkä.
Sopii yrittää samaa Monroella, TA-techinksillä ja muulla "merkkitavaralla".
G31 540d xdrive
E28 535iA ikiprojekti
Comment
-
Onko sulla salmiakin mallinen avain vai vanhanmallin? Jos vanhanmallinen, niin silloin voit ostaa ebaystä aihion ja vaihtaa sisuskalut. Ei vaadi koodausta. Mutta siltikin sulla on vain yksi avain. Tai ostat merkkarilta yhden uuden kaukosäätöavaimen n.120e tai kaukosäädöttömän normaali avaimen n.50e.Originally posted by marcus_108 View PostKuinkahan sellanen asia kun hommasin ton auton E39 -99 niin ei tullu kun yksi kaukkari avain mukana ja autossa on hälytin, niin voinko ostaa jostain vanhan avaimen ja koodata sen uudestaan sopimaan omaan autooni? tilata Ebaystä uus avainaihio ja laittaa siitä vanhasta/uudesta avaimesta vaan sisältö uuteeen aihioon...? heh ei paljo sekavasti selitetty!!
Comment
-
Originally posted by Antsah View PostMinä taas haluaisin pehmeämmäksi tuon alustan turhan jäykkä on näin talvisin. En tiedä saako pelkillä iskareilla tuota muutettua vai vaatiiko jousienkin uusimisen.
Comment
-
Omassa E46:ssa Bilsteinin Sprintit alla nyt 5 vuotta edessä ja 180tkm. Takana antautuivat kolmantena talvena ja nyt alla Konit, jotka ovat olleet nyt alla 2 vuotta. Kilometrejä tulee n. 40tkm/vuosi, joten kyllä merkkitavaralla ajelee. "Merkkitavarasta" ei kokemuksia.Originally posted by kaol View PostOmassa E39:ssä on Bogen iskarit kolmatta vuotta kiinni M-sport alustassa. Kilometrejä niihin on kertynyt jo yli 80tkm, eikä vuotoja ole ja vaimennus on yhä jämäkkä.
Sopii yrittää samaa Monroella, TA-techinksillä ja muulla "merkkitavaralla".
Sorry, jos jotakuta häiritsee, että kirjoitin kokemuksiani E46:sta E39:n sijaan
.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Tarkotin sitä että jos ostan esim vaikka sulta sun auton avaimen niin saako sen sirun koodattua uudelleen käymään toiseen autoon kysyin marmorilta niin maksaa uusi avain 219e, ei oikeen malttais maksaa niin paljoa.. Niin ja se on se vanhan mallinen..Originally posted by Bmw Master View PostOnko sulla salmiakin mallinen avain vai vanhanmallin? Jos vanhanmallinen, niin silloin voit ostaa ebaystä aihion ja vaihtaa sisuskalut. Ei vaadi koodausta. Mutta siltikin sulla on vain yksi avain. Tai ostat merkkarilta yhden uuden kaukosäätöavaimen n.120e tai kaukosäädöttömän normaali avaimen n.50e.Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
Saksasta tilaamalla avain satasen halvemmalla. Sirun saa koodattua mutta hommaa siinäkin eikä ilmaista. Ja maksaa se uusi blanco avainkin ~15e ja purkaamolta vanha avain jotain.Originally posted by marcus_108 View PostTarkotin sitä että jos ostan esim vaikka sulta sun auton avaimen niin saako sen sirun koodattua uudelleen käymään toiseen autoon kysyin marmorilta niin maksaa uusi avain 219e, ei oikeen malttais maksaa niin paljoa.. Niin ja se on se vanhan mallinen..
Comment
-
Et voi koodata siitä vanhasta ajonestoa toimimaan. Tai tietenkin onistuu kun sijoitat sopivaan laitteeseen sen reilu 500€. Epäilen vahvasti, että edes kovin monella lukkoliikkeellä, joka on erikoistunut autonavaimiin, ei ole tarvittavia välineitä. Itse hankin "uuden" avaimen ostamalla käytetyn avaimen ebaysta + uusi aihion + marmorilta muovinen vara-avain. Tuosta muovisesta avaimesta kaivetaan siru ulos ja laitetaan tuohon uuteen aihioon. Siru ei vaadi mitään koodauksia vaan tulee Saksasta valmiiksi koodattuna. Kaukosäädölle sitten tietenkin normaali koodaus. Hintaan kaikkineen tuli noin 80€.Originally posted by marcus_108 View PostTarkotin sitä että jos ostan esim vaikka sulta sun auton avaimen niin saako sen sirun koodattua uudelleen käymään toiseen autoon kysyin marmorilta niin maksaa uusi avain 219e, ei oikeen malttais maksaa niin paljoa.. Niin ja se on se vanhan mallinen..e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
mihin sitä ebaysta tilattua vanhaa avainta tarvii jos marmorilta hommatun valmiiksi ajonestolle koodatun muovisen kaukosäädöttömän avaimen purkaa ja laittaa sisällön uuteen aihioon ja käy urittamassa sen uuden aihion lukoihin/virtalukkoon sopivaksi ja koodaa keskuslukolle niin eikö se sit toimi jo niinku pitää?Originally posted by HTK12 View PostItse hankin "uuden" avaimen ostamalla käytetyn avaimen ebaysta + uusi aihion + marmorilta muovinen vara-avain. Tuosta muovisesta avaimesta kaivetaan siru ulos ja laitetaan tuohon uuteen aihioon. Siru ei vaadi mitään koodauksia vaan tulee Saksasta valmiiksi koodattuna. Kaukosäädölle sitten tietenkin normaali koodaus. Hintaan kaikkineen tuli noin 80€.Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
Aihiossa ei ole kuin muovikuori ja avainaihio. Eli lähetin puuttuu.Originally posted by marcus_108 View Postmihin sitä ebaysta tilattua vanhaa avainta tarvii jos marmorilta hommatun valmiiksi ajonestolle koodatun muovisen kaukosäädöttömän avaimen purkaa ja laittaa sisällön uuteen aihioon ja käy urittamassa sen uuden aihion lukoihin/virtalukkoon sopivaksi ja koodaa keskuslukolle niin eikö se sit toimi jo niinku pitää?
Itselläni oli yksi tuollainen kaukosäädötön avain ja ostin ebaysta hyväkuntoisen käytetyn kaukosäätöavaimen. Vaihdoin sitten siihen vain avainosan ja sirun kaukosäädöttömästä. Avainosa lähtee irti kun sitä kuumentaa ja vääntää oikeaan suuntaan, sitten pientä viilausta ja epoksilla kiinni.
Comment
Comment