Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuokki2
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 377
    • hamina

    Mulla nyt ta technixit ollu nyt muutaman kuukauden, hintaisekseen ihan ok tolpat kunhan muistaa väistellä isommat montut ja patit, herkästi lyövät pohjillle edessä. Saa nähä kauan noi kestää kun auto pelkästään talviajossa.
    Skyline R33 GT-R v-spec
    Subaru legacy GT spec B -03
    e39 528ia
    ski-doo x600rs -07

    Comment

    • Peltsii
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 7061
      • Turenki

      Originally posted by Antsah View Post
      Minä taas haluaisin pehmeämmäksi tuon alustan turhan jäykkä on näin talvisin. En tiedä saako pelkillä iskareilla tuota muutettua vai vaatiiko jousienkin uusimisen.
      Ite laitoin M-Sport jousien tilalle eibach sportline -40mm, auto tippui hyvin vähän, mutta pintakovuus lähti. Silti jäykempi kovassa ajossa.
      DUCATI 1098 RACING EVO

      Comment

      • ämsport
        Bimmer Rookie
        • Jun 2011
        • 118
        • Pori

        Ei varmasti syökään noilla vakio vietereillä tai -20mm alkuperäsil ämmän jousil,mutta kun tuolla aiemmin olikin juttua Eibachin sportlinesta joka pudottaa ton miltei 50mm.niin aletaankin jo vaatia iskareilta jotain mihin nuo saschit eikä monet muut iskarit enään pysty ja sen myötä hakkaa itsensä paskaksi.

        Comment

        • Antsah
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1776
          • Oulu

          Originally posted by Peltsii View Post
          Ite laitoin M-Sport jousien tilalle eibach sportline -40mm, auto tippui hyvin vähän, mutta pintakovuus lähti. Silti jäykempi kovassa ajossa.
          Näin vähän epäilinkin

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            Originally posted by Antsah View Post
            Näin vähän epäilinkin
            Mutta orkkis M iskarit jäi paikoilleen. Eli ei kovin kallis homma, jos haluaa päästä pintakovuudesta eroon, maksoikohan noi jouset nyt 200€ luokkaa..
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • Magor
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 571
              • Oulu

              Originally posted by kaol View Post
              Siis kyllä Boge on niitä parhaiten kestäviä iskareita.
              Oli iskarin merkki mikä tahansa, niin ne voi saada rikki asennusvirheellä tai vaikka jättämällä suoja-/pohjaanlyöntikumit asentamatta.

              Omassa E39:ssä on Bogen iskarit kolmatta vuotta kiinni M-sport alustassa. Kilometrejä niihin on kertynyt jo yli 80tkm, eikä vuotoja ole ja vaimennus on yhä jämäkkä.
              Sopii yrittää samaa Monroella, TA-techinksillä ja muulla "merkkitavaralla".
              Omassa tapauksessani ei ollut kyse asennusvirheestä tai pohjaanlyöntikumien poisjätöstä ja alusta oli normaalikorossa eivätkä kestäneet siltikkään eli paskoja kappaleita löytyi bogeltakin. Ja TA:sta sen verran että itse en luultavammaisesti olisi laittanut alle, mutta kun olivat jo alla ja vielä takuun alaiset nii ei jaksa alkaa jumppaamisen ilosta vaihtamaan poiskaan. Eihän nuin halvalta satsilta voi vuosien kestoa odottaakkaan, itse olen tyytyväinen jos talven yli kestää.Vaihdetaan sitten "laatua" alle kun korkkaavat
              G31 540d xdrive
              E28 535iA ikiprojekti

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by marcus_108 View Post
                Kuinkahan sellanen asia kun hommasin ton auton E39 -99 niin ei tullu kun yksi kaukkari avain mukana ja autossa on hälytin, niin voinko ostaa jostain vanhan avaimen ja koodata sen uudestaan sopimaan omaan autooni? tilata Ebaystä uus avainaihio ja laittaa siitä vanhasta/uudesta avaimesta vaan sisältö uuteeen aihioon...? heh ei paljo sekavasti selitetty!!
                Onko sulla salmiakin mallinen avain vai vanhanmallin? Jos vanhanmallinen, niin silloin voit ostaa ebaystä aihion ja vaihtaa sisuskalut. Ei vaadi koodausta. Mutta siltikin sulla on vain yksi avain. Tai ostat merkkarilta yhden uuden kaukosäätöavaimen n.120e tai kaukosäädöttömän normaali avaimen n.50e.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Antsah View Post
                  Minä taas haluaisin pehmeämmäksi tuon alustan turhan jäykkä on näin talvisin. En tiedä saako pelkillä iskareilla tuota muutettua vai vaatiiko jousienkin uusimisen.

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17508
                    • Turku

                    Originally posted by kaol View Post
                    Omassa E39:ssä on Bogen iskarit kolmatta vuotta kiinni M-sport alustassa. Kilometrejä niihin on kertynyt jo yli 80tkm, eikä vuotoja ole ja vaimennus on yhä jämäkkä.
                    Sopii yrittää samaa Monroella, TA-techinksillä ja muulla "merkkitavaralla".
                    Omassa E46:ssa Bilsteinin Sprintit alla nyt 5 vuotta edessä ja 180tkm. Takana antautuivat kolmantena talvena ja nyt alla Konit, jotka ovat olleet nyt alla 2 vuotta. Kilometrejä tulee n. 40tkm/vuosi, joten kyllä merkkitavaralla ajelee. "Merkkitavarasta" ei kokemuksia.

                    Sorry, jos jotakuta häiritsee, että kirjoitin kokemuksiani E46:sta E39:n sijaan .
                    Näillä mennään:
                    - BMW E81 118i since 2017
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • marcus_108
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2012
                      • 578
                      • Hyllykallio

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Onko sulla salmiakin mallinen avain vai vanhanmallin? Jos vanhanmallinen, niin silloin voit ostaa ebaystä aihion ja vaihtaa sisuskalut. Ei vaadi koodausta. Mutta siltikin sulla on vain yksi avain. Tai ostat merkkarilta yhden uuden kaukosäätöavaimen n.120e tai kaukosäädöttömän normaali avaimen n.50e.
                      Tarkotin sitä että jos ostan esim vaikka sulta sun auton avaimen niin saako sen sirun koodattua uudelleen käymään toiseen autoon kysyin marmorilta niin maksaa uusi avain 219e, ei oikeen malttais maksaa niin paljoa.. Niin ja se on se vanhan mallinen..
                      Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
                      Ford Mondeo 1.8 Stw -01

                      Ex:
                      E39 523i touring -99
                      Opel kadett E 1.6 -89
                      Seat Toledo 1.8 -92
                      Toyota corolla Lb 1.6 -87
                      Vw passat farkku 1.8 -99

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by marcus_108 View Post
                        Tarkotin sitä että jos ostan esim vaikka sulta sun auton avaimen niin saako sen sirun koodattua uudelleen käymään toiseen autoon kysyin marmorilta niin maksaa uusi avain 219e, ei oikeen malttais maksaa niin paljoa.. Niin ja se on se vanhan mallinen..
                        Saksasta tilaamalla avain satasen halvemmalla. Sirun saa koodattua mutta hommaa siinäkin eikä ilmaista. Ja maksaa se uusi blanco avainkin ~15e ja purkaamolta vanha avain jotain.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by marcus_108 View Post
                          Tarkotin sitä että jos ostan esim vaikka sulta sun auton avaimen niin saako sen sirun koodattua uudelleen käymään toiseen autoon kysyin marmorilta niin maksaa uusi avain 219e, ei oikeen malttais maksaa niin paljoa.. Niin ja se on se vanhan mallinen..
                          Et voi koodata siitä vanhasta ajonestoa toimimaan. Tai tietenkin onistuu kun sijoitat sopivaan laitteeseen sen reilu 500€. Epäilen vahvasti, että edes kovin monella lukkoliikkeellä, joka on erikoistunut autonavaimiin, ei ole tarvittavia välineitä. Itse hankin "uuden" avaimen ostamalla käytetyn avaimen ebaysta + uusi aihion + marmorilta muovinen vara-avain. Tuosta muovisesta avaimesta kaivetaan siru ulos ja laitetaan tuohon uuteen aihioon. Siru ei vaadi mitään koodauksia vaan tulee Saksasta valmiiksi koodattuna. Kaukosäädölle sitten tietenkin normaali koodaus. Hintaan kaikkineen tuli noin 80€.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • marcus_108
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2012
                            • 578
                            • Hyllykallio

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Itse hankin "uuden" avaimen ostamalla käytetyn avaimen ebaysta + uusi aihion + marmorilta muovinen vara-avain. Tuosta muovisesta avaimesta kaivetaan siru ulos ja laitetaan tuohon uuteen aihioon. Siru ei vaadi mitään koodauksia vaan tulee Saksasta valmiiksi koodattuna. Kaukosäädölle sitten tietenkin normaali koodaus. Hintaan kaikkineen tuli noin 80€.
                            mihin sitä ebaysta tilattua vanhaa avainta tarvii jos marmorilta hommatun valmiiksi ajonestolle koodatun muovisen kaukosäädöttömän avaimen purkaa ja laittaa sisällön uuteen aihioon ja käy urittamassa sen uuden aihion lukoihin/virtalukkoon sopivaksi ja koodaa keskuslukolle niin eikö se sit toimi jo niinku pitää?
                            Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
                            Ford Mondeo 1.8 Stw -01

                            Ex:
                            E39 523i touring -99
                            Opel kadett E 1.6 -89
                            Seat Toledo 1.8 -92
                            Toyota corolla Lb 1.6 -87
                            Vw passat farkku 1.8 -99

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by marcus_108 View Post
                              mihin sitä ebaysta tilattua vanhaa avainta tarvii jos marmorilta hommatun valmiiksi ajonestolle koodatun muovisen kaukosäädöttömän avaimen purkaa ja laittaa sisällön uuteen aihioon ja käy urittamassa sen uuden aihion lukoihin/virtalukkoon sopivaksi ja koodaa keskuslukolle niin eikö se sit toimi jo niinku pitää?
                              Aihiossa ei ole kuin muovikuori ja avainaihio. Eli lähetin puuttuu.

                              Itselläni oli yksi tuollainen kaukosäädötön avain ja ostin ebaysta hyväkuntoisen käytetyn kaukosäätöavaimen. Vaihdoin sitten siihen vain avainosan ja sirun kaukosäädöttömästä. Avainosa lähtee irti kun sitä kuumentaa ja vääntää oikeaan suuntaan, sitten pientä viilausta ja epoksilla kiinni.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • ÖRÖ
                                Newbiemmer
                                • Nov 2012
                                • 20
                                • suomi

                                Vielä en ole löytänyt vastausta...
                                Onko e39:sin kiertovesipumpuissa eroja? Käykö samat romut keskenään koneesta riippumatta? Tai onko vuosimalleissa eroja?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎