Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PP440
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1263
    • Mikkeli

    Mites prkl tollanen d2s poltin lähtee tosta umpiosta irti? äkkiseltään katsoin ja en kyllä keksiny... nyt on jo pimeetä.. tuntu olevan tiukassa toi musta muovinenkaulus tossa polttimonkannan ympärillä..

    Comment

    • marcus_108
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2012
      • 578
      • Hyllykallio

      Originally posted by PP440 View Post
      Mites prkl tollanen d2s poltin lähtee tosta umpiosta irti? äkkiseltään katsoin ja en kyllä keksiny... nyt on jo pimeetä.. tuntu olevan tiukassa toi musta muovinenkaulus tossa polttimonkannan ympärillä..
      Se pitää pyöräyttää hahloistaan pois toi musta rinkula niin sit se polttimo tulee sieltä melkein itellään..
      Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
      Ford Mondeo 1.8 Stw -01

      Ex:
      E39 523i touring -99
      Opel kadett E 1.6 -89
      Seat Toledo 1.8 -92
      Toyota corolla Lb 1.6 -87
      Vw passat farkku 1.8 -99

      Comment

      • PP440
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1263
        • Mikkeli

        Originally posted by marcus_108 View Post
        Se pitää pyöräyttää hahloistaan pois toi musta rinkula niin sit se polttimo tulee sieltä melkein itellään..
        Jep eli se on vaan saatanan tiukka..noh täytyy huomenna valosalla palata asiaan.. kiitos.

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9990
          • KVLA

          Originally posted by juho-85 View Post
          Oil separatorista kannattaa aloittaa. Ei ole kallis ja noista niitä tahtoo mennä paskaks aika usein.
          Meneekö kasikoneisistakin?En ole omissani vielä (onneksi) törmännyt.

          Comment

          • xpro
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2012
            • 252
            • varkaus

            mitenkäs tämä tuolta irtoaa? ja miten tarkastaa onko rikki vai ei?:think niin ja kiinnittänyt ajaessa huomiota että välillä kuuluu jostain sellainen ns sirkkelimäinen vinkuminen.. ääni ei kuitenkaan ole mikään kova vaan kuulee kyllä jos ei ole esim radio päällä.. hankala selittää minkälainen ääni mutta ei kuulosta omaan korvaan ainakaan että jarruistakaan tulisi..
            Last edited by xpro; 03-03-2013, 19:38.

            Comment

            • juho-85
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 753
              • Pirkkala

              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Meneekö kasikoneisistakin?En ole omissani vielä (onneksi) törmännyt.
              Nimenomaan niistä menee usein. Jostain kuullut että bmw suositellut vaihdettavaksi joka neljännessä huollossa. Ei kyllä mitään faktaa tästä. Mutta paljon noita kalvoja hajoaa niistä.
              F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
              Tilattu i4 M50

              Exät:
              e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

              Comment

              • juho-85
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 753
                • Pirkkala

                Originally posted by xpro View Post
                mitenkäs tämä tuolta irtoaa? ja miten tarkastaa onko rikki vai ei?:think
                Muistaakseni oli torxeilla kiinni. Pitäis saada irti ilman imusarjan irrottamistakin, mutta ahdasta on.

                Tai sit voi irrottaa pelkästään sen kalvon ja vaihtaa uudesta osasta pelkästään sen. Koska se kalvo on käytännössä ainoa asia mikä tuossa separaattorin takakannessa voi hajota.

                Youtubesta löytyy videookin aiheesta.

                E: Tässä erinomainen ohje pelkästään tuon kalvon vaihtamiseen. http://www.youtube.com/watch?v=kKNeN8tR3wM
                Last edited by juho-85; 03-03-2013, 19:37.
                F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                Tilattu i4 M50

                Exät:
                e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                Comment

                • Jakuza
                  BTCF Member
                  • Nov 2006
                  • 516
                  • Brisbane

                  Originally posted by PP440 View Post
                  Jep eli se on vaan saatanan tiukka..noh täytyy huomenna valosalla palata asiaan.. kiitos.
                  Ihan vaan vinkkinä, niin ne muoviset säätötapit katkee todella helposti kun sitä mustaa kaulusta koittaa siitä pyöräyttää irti. Älä kysy mistä tiedän . Kannattaa yrittää toisella kädellä pitää sitä heijastinosaa niin, ettei säätötappeihin kohdistu vääntöä. Eikä välttämättä olisi typerämpi idea pyyhkäistä hienoinen kerros rasvaa tuohon mustaa kaulukseen niin lähtee ensi kerralla helpommin..

                  Comment

                  • juho-85
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 753
                    • Pirkkala

                    Originally posted by juho-85 View Post
                    Tuli ostettua tollainen 523i vuodelta -98, jossa hieman sähköongelmia.

                    Ongelmana siis että airbägin valo palaa ja samaten luistoneston valo.
                    Ja välillä tekee sellaista että kun auton käynnistää, niin hetken päästä alkaa kaikki mittariston valot vilkkumaan ja ja mittarit laskemaan nollaan. Auto ei kuitenkaan sammu. Kun käynnistää uusiksi niin toimii taas normaalisti.

                    Vikakoodit kun luin niin aika paljon tuli koodeja eri paikoista. Mainittavimpia varmaan etu.vas nopeusanturi, josta tuo luistonestovika tod.näköisesti johtuu.
                    Sitten airbagiltä repsikan tunnistinmatto ja turvavyön kiristin.

                    Ja zke boksilta oli kans joku vika sekä ajovalomoduulilta.

                    Osa vikakoodeista saattaa johtua myös akun tyhjentymisestä.

                    Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?

                    Virtalukonpohjaa epäilisin, mutta ainakaan meikkipeilitesti ei aiheuta mitään oireita.
                    Päivitetääs nyt tämäkin homma.
                    Viat olivat naurettavan pieniä lopulta.

                    Vanhan 80ah akun vaihdoin 100ah ja tuo mittariston vilkkuminen ja muu häipyi sillä

                    Ehdin vaihtamaan tuon vasemman eturenkaan abs-anturin, kun se vikakoodia antoi, mutta ei vaikutusta luistoneston valoon.
                    No tänään sitten kurkin enemmänkin konepellin alle, kun vaihdoin venttiilikopan tiivisteitä ja tulppia. Viaksi paljastui se, että joku tampio oli ottanut vaan kaasuläpän yläpuolella olevan liittimen irti. Sen kun laittoi kiinni niin johan pelas.

                    Ja airbagin valon syy oli todennäköisesti penkin alla olevissa liittimissä.

                    Ja nuo loput vikakoodit eivät ole uusiutuneet.

                    Onneks näistä pääsi kerrankin näin helpolla ja nyt on mukava ajella ja nauttia hyvin varustellun e39:n kyydistä.
                    Last edited by juho-85; 03-03-2013, 19:55.
                    F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                    Tilattu i4 M50

                    Exät:
                    e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                    Comment

                    • xpro
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2012
                      • 252
                      • varkaus

                      Originally posted by juho-85 View Post
                      Muistaakseni oli torxeilla kiinni. Pitäis saada irti ilman imusarjan irrottamistakin, mutta ahdasta on.

                      Tai sit voi irrottaa pelkästään sen kalvon ja vaihtaa uudesta osasta pelkästään sen. Koska se kalvo on käytännössä ainoa asia mikä tuossa separaattorin takakannessa voi hajota.

                      Youtubesta löytyy videookin aiheesta.

                      E: Tässä erinomainen ohje pelkästään tuon kalvon vaihtamiseen. http://www.youtube.com/watch?v=kKNeN8tR3wM
                      kiitoksia erin omaisesta ohjeesta kuuluukos tuon hajonneen separaattorin oireisiin humpaileva tyhjäkäynti? jos auto pyörii tyhjäkäynnillä paikallaan 5-10 min niin alkaa tyhjäkäynti soutamaan...:think

                      Comment

                      • juho-85
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 753
                        • Pirkkala

                        Originally posted by xpro View Post
                        kiitoksia erin omaisesta ohjeesta kuuluukos tuon hajonneen separaattorin oireisiin humpaileva tyhjäkäynti? jos auto pyörii tyhjäkäynnillä paikallaan 5-10 min niin alkaa tyhjäkäynti soutamaan...:think
                        Kyllä se aiheuttaa sitäkin. Tosi erilaisia oireita voi tulla separaattorin hajoamisesta.
                        F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                        Tilattu i4 M50

                        Exät:
                        e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                        Comment

                        • marcus_108
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2012
                          • 578
                          • Hyllykallio

                          Originally posted by Jakuza View Post
                          Ihan vaan vinkkinä, niin ne muoviset säätötapit katkee todella helposti kun sitä mustaa kaulusta koittaa siitä pyöräyttää irti. Älä kysy mistä tiedän . Kannattaa yrittää toisella kädellä pitää sitä heijastinosaa niin, ettei säätötappeihin kohdistu vääntöä. Eikä välttämättä olisi typerämpi idea pyyhkäistä hienoinen kerros rasvaa tuohon mustaa kaulukseen niin lähtee ensi kerralla helpommin..
                          Hyvä vinkki tuo kyllä, eikä kyllä ihan ehkä näillä pakkasilla kannata lähtee vaihtaan jos ei saa si lämpöseksi..
                          Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
                          Ford Mondeo 1.8 Stw -01

                          Ex:
                          E39 523i touring -99
                          Opel kadett E 1.6 -89
                          Seat Toledo 1.8 -92
                          Toyota corolla Lb 1.6 -87
                          Vw passat farkku 1.8 -99

                          Comment

                          • xpro
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2012
                            • 252
                            • varkaus

                            Originally posted by juho-85 View Post
                            Kyllä se aiheuttaa sitäkin. Tosi erilaisia oireita voi tulla separaattorin hajoamisesta.
                            kävimpä saman tien sitten tuolla pimeässä ja kylmässä asiaa tutkailemassa niin vastaan tulikin sitten että haljennut tuo kalvon kansi, kalvo halkeamia täynnä ja sellaista kermaista öljypaskaa kalvossa vaikka mitenkä paljon.. ihmekkään jos ei pelitä niinkuin pitäisi.. mistäs tuon separaattorin saa uuden ostettua että pääsee taas kurvailemaan?

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Meneekö kasikoneisistakin?En ole omissani vielä (onneksi) törmännyt.
                              Taitaa olla yleisin öljynkulutuksen syy tuo OSV M60/M62 koneissa, mutta S62 on ihan erilainen toteutus eli ei koske sitä.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • juho-85
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2003
                                • 753
                                • Pirkkala

                                Originally posted by xpro View Post
                                kävimpä saman tien sitten tuolla pimeässä ja kylmässä asiaa tutkailemassa niin vastaan tulikin sitten että haljennut tuo kalvon kansi, kalvo halkeamia täynnä ja sellaista kermaista öljypaskaa kalvossa vaikka mitenkä paljon.. ihmekkään jos ei pelitä niinkuin pitäisi.. mistäs tuon separaattorin saa uuden ostettua että pääsee taas kurvailemaan?
                                Kl-varaosat tai merkkiliikkeen tiskiltä ainakin. Ja hinta varmaankin siinä 50-60 euron tuntumassa.
                                F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                                Tilattu i4 M50

                                Exät:
                                e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎