Originally posted by Antsah
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Joulukuussa laitettiin vakio e39:n alle ja on niillä nyt muutama tuhat ajettu. Tuskin parhaat, mutta tuon ikäiseen ja arvoiseen autoon näillä kilometreillä ei hinta hirvittänyt. Loppui moottoritiellä käärmeily ja vetely, vanhat taisi olla alkuperäiset tai sitten vaihdettu ennen minua (ostohetkellä 144, nyt 291 tkm)
-
Originally posted by Jookuj View PostKävin tänään katsastaan auton, hylsy tuli. Vikakoodin anto nokkaakselin asentotunnistimelta ja kuskinpuolella ei käsijarru ottanu.
Voiko tuo vikakoodi lähtee nollaamalla? Tietenki jos siinä vika on niin sehän ei nollaannu..Ei ole yleinen vika M52TU ja M54 moottoreissa, joka kysyjällä todennäköisesti on.Originally posted by Rise View PostNokan asentotunnistin on ainakin kohtuu yleinen vika. Osta orggis, taitaa hinta olla 70-80e tienoilla. Kohtuu helpoo itse vaihtaa.
Vikakoodin poistuminen selviää koodit nollaamalla. Jos vika on "päällä", niin koodi tulee takaisin. Jokatapauksessa koodit pitää käydä nollaamassa, että katsari hyväksyy OBD-testin.
Vai olisiko ilmoitus kumminkin Kuhlwasserstand, eli nestepinta on paisarissa liian alhaalla?Originally posted by jonsered92 View PostHei
Elikkäs, ois semmosta ollu jo jonki aikaa ku valittaa BC " kuhlwassertempr.." Eli FAQ mukaan liia lämmintä jäähdytin nestettä. Noh kaivelin salavalikosta kyseisen kohdan esille ja koneen ollesssa lämmin, BC näyttää 92-94 astetta. Motarilla tuo 93-94..
Eli lämpötilat pitäsi olla kunnossa? Mutta auto herjaa tuota vaikka se olis seissyt viikon paikallaa, joten onkoha lämpöanturi sökö. Se mikä on syylärissä kii?
Autona siis e39 523i 96´ manuaali/aut. ilmast.
JoonasKokeilemalla se selviää...
Comment
-
Sitä minäkin olen veikkaillu, mut nestettä on tarpeeksi ja kyllä siinä lukee tuo temprature tms. :S syyläri vuotaa kyllä hieman mutta olen lisäillyt nestettä aina eikä nestepinta ole ikinä ollut liian alhaalla.. Mikähän voisi olla ropleemana..Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
Voisko se nesteen tason anturi olla särki?Originally posted by jonsered92 View PostSitä minäkin olen veikkaillu, mut nestettä on tarpeeksi ja kyllä siinä lukee tuo temprature tms. :S syyläri vuotaa kyllä hieman mutta olen lisäillyt nestettä aina eikä nestepinta ole ikinä ollut liian alhaalla.. Mikähän voisi olla ropleemana..Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
Uusilla iskareilla menee hienosti,kysymys kuuluukin kuinka kauan.Veikkaan että viimeistään kun kesäpaavoja alle suunnittelet niin saat pyyhkiä ne talvi vanteesi sisäreunat niiden tolppies öljyistä.Originally posted by Torsti19 View PostJoulukuussa laitettiin vakio e39:n alle ja on niillä nyt muutama tuhat ajettu. Tuskin parhaat, mutta tuon ikäiseen ja arvoiseen autoon näillä kilometreillä ei hinta hirvittänyt. Loppui moottoritiellä käärmeily ja vetely, vanhat taisi olla alkuperäiset tai sitten vaihdettu ennen minua (ostohetkellä 144, nyt 291 tkm)
Comment
-
Sitäkin olen tuumaillutOriginally posted by marcus_108 View PostVoisko se nesteen tason anturi olla särki?
kokeilin ottaa sen piuhan irti ja sama teksti oli, nii periaattees se voi olla? Virta tuli johtoon mut voiha se anturi olla joo.. Mene ja tiedä. Pitää ostaa ne anturit nii eiköhä se siitä sitte
Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
e39 Keittää
Elikkäs kyseessä vm 1996 523i ongelmat alkoivat kun ajelin normaalisti isolla tiellä ja ihmettelin että ei puhalla enään lämmintä joten pysähdyin tien viereen ja perkele alkoi keittämään ja vedet pihalle. noh auto sammuksiin ja aloin jo mielessäni kiroamaan vesipumppua joka tosin oli vaihdettu 8000km sitten,auto nilkuttamalla kotiin ja purkamaan,yllätyksekseni vesipumppu oli täysin kunnossa kuten termarikin,testasin järjestelmän paineella ja ei vuotanut mistään,seuraavaksi tulpat auki ei näkynyt tulpissa nestettä eikä olleet ns veden puhdistamat,ei ole myöskään vellit sekasin,nyt kokeiltu kiertovesipumppu ja siitä olikin moottori rikki,nyt hommattu uusi moottori kiertovesipumppuun ja mietin että selittääkö tämä nyt kuitenkan keittämis ongelman? vai onko tässä varauduttava ottamaan kansipois ja tiiviste
EDIT uusi paisarinkorkki ja termarin tiiviste ostettu myös.
Comment
-
Eivät vaan vastaa tuolta kun laitoin mailia...Originally posted by NAL-E View PostPielmeierilta, skannaa passin, sekä rek. otteen ja lähettää spostilla. Salmiakkiavain muistaakseni ~110e, toki kannattaa samalla ottaa muutakin osaa, jos tarvetta.
Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
Toimimaton kiertovesipumppu ei tuota aiheuta, viallinen paisarinkorkki kylläkin. Siis jos on varma ettei oo missään vuotoa eikä termari oo jumittanu.. Nestepinta pysyny paisarissa tähän asti kohdallaan eli ei oo tarvinnu lisäillä nestettä? Ilmeisesti ei oo äskettäin rempattu jäähdytysjärjestelmää ettei oo väärästä ilmaamisesta johtuvaa?Originally posted by boosti View PostElikkäs kyseessä vm 1996 523i ongelmat alkoivat kun ajelin normaalisti isolla tiellä ja ihmettelin että ei puhalla enään lämmintä joten pysähdyin tien viereen ja perkele alkoi keittämään ja vedet pihalle. noh auto sammuksiin ja aloin jo mielessäni kiroamaan vesipumppua joka tosin oli vaihdettu 8000km sitten,auto nilkuttamalla kotiin ja purkamaan,yllätyksekseni vesipumppu oli täysin kunnossa kuten termarikin,testasin järjestelmän paineella ja ei vuotanut mistään,seuraavaksi tulpat auki ei näkynyt tulpissa nestettä eikä olleet ns veden puhdistamat,ei ole myöskään vellit sekasin,nyt kokeiltu kiertovesipumppu ja siitä olikin moottori rikki,nyt hommattu uusi moottori kiertovesipumppuun ja mietin että selittääkö tämä nyt kuitenkan keittämis ongelman? vai onko tässä varauduttava ottamaan kansipois ja tiiviste
EDIT uusi paisarinkorkki ja termarin tiiviste ostettu myös.
Comment
-
Termari keitetty vedessä aukesi 88C asteessa,teen nyt tässä viellä uv-värillä vuoto testin ja katsotaan vuodot auto oli tosin vesipumppu rempassa viime kesänä ja toimi sen jälkeen kuten pitikin ja nesteet pysyneet sisällä ei ole tarvinnut lisäillä,laitan huomenna uuden korkin,tiivisteet,kiertovesipumpun sit ilmaus ja katsotaan tuleeko pakokaasua syyläriin. Olisiko muita ehdotuksia mitä sieltä oli voinnut mennä?Originally posted by Tome View PostToimimaton kiertovesipumppu ei tuota aiheuta, viallinen paisarinkorkki kylläkin. Siis jos on varma ettei oo missään vuotoa eikä termari oo jumittanu.. Nestepinta pysyny paisarissa tähän asti kohdallaan eli ei oo tarvinnu lisäillä nestettä? Ilmeisesti ei oo äskettäin rempattu jäähdytysjärjestelmää ettei oo väärästä ilmaamisesta johtuvaa?
Comment
-
Manfred tietääOriginally posted by peto2 View Postniin saa mutta veikkaampa että Konrad Pielmeier ei tiedä moisen palvelun olemassaolosta ja mahtaakohan nyt soitella trafiin, ainakaan rek otteessa ei ole trafin yhteystietoja kuin takasivulla :think
Eiköhän niillä ole ihan omat keinonsa...
Vastaavat kun ehtivät, parista päivästä pariin viikkoon...Originally posted by marcus_108 View PostEivät vaan vastaa tuolta kun laitoin mailia...
Saa, ei tarvitse tehdä. Orggis Hella facelift umpiotOriginally posted by BMW323 View Postsaakos kolmenyheksään rihlaamattomia pitkänumpion laseja? vai pitääkö alkaa ite tekemään..
Comment
-
Täytyy koittaa muistaa palata, kun renkaanvaihtorumba taas alkaa. Ehkä tuo öljy sitten suojais vanteita niiltä kohdin, kun ruostetta ei vielä ole...Originally posted by ämsport View PostUusilla iskareilla menee hienosti,kysymys kuuluukin kuinka kauan.Veikkaan että viimeistään kun kesäpaavoja alle suunnittelet niin saat pyyhkiä ne talvi vanteesi sisäreunat niiden tolppies öljyistä.
Comment
-
Olisko airbagin ohjainboksi sökö? Kävi pari viikkoo sitten akku tyhjänä ja sytytti valon. Nyt Inpa anto seuraavat koodit:
240 INTERNAL ECU ERROR
1 IGNITION CIRCUIT AIRBAG DRIVER
Tuota kuskin bägiä herjasi kans kesällä kun kävi akku tyhjänä, mutta antoi poistaa sillon. Nyt ei anna.
Autocom ilmaisi asian seuraavasti:
Turvatyyny- diagnoosi
01 kuljettajan turvatyyny
F0 ohjausyksikkö sisäiset virheet
Tuon ohjainlaitteen selvitteli joku foorumilainen ~puolitoista vuotta sitten kun oli "bitit vinossa" tai jotain sinnepäin.Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
Kyllähän tuolta airbagin ohjainboxista on bitit solmussa. Eli laita korjattavaks tai vaihda. Ite samasssa tilanteessa ostin ebay:sta käytetyn kun tuli halvemmaks kuin nykyisen korjaus. Boxin vaihto on helppo homma. Uuden boxin joutuu toki koodaamaan, mutta se nyt ei vie muutomaa minuuttia pidempään.Originally posted by Fastpiksu View PostOlisko airbagin ohjainboksi sökö? Kävi pari viikkoo sitten akku tyhjänä ja sytytti valon. Nyt Inpa anto seuraavat koodit:
240 INTERNAL ECU ERROR
1 IGNITION CIRCUIT AIRBAG DRIVER
Tuota kuskin bägiä herjasi kans kesällä kun kävi akku tyhjänä, mutta antoi poistaa sillon. Nyt ei anna.
Autocom ilmaisi asian seuraavasti:
Turvatyyny- diagnoosi
01 kuljettajan turvatyyny
F0 ohjausyksikkö sisäiset virheet
Tuon ohjainlaitteen selvitteli joku foorumilainen ~puolitoista vuotta sitten kun oli "bitit vinossa" tai jotain sinnepäin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment